-Kannattaako siis vaihto ?
-Imemällä entiset pois ?
-Onko systeemissä suodatinta ja miten se puhdistetaan/vaihdetaanko uusi. Mitä maksaa uusi suodatin ?
-Muuta huomioitavaa ?
Niin ja auto on W202 C180 kuten alla lukee

hmmm...ainakin w124 ohjaustehostimessa käytettävä alkuperäinen öljy ei todellakaan ole automaattilaatikkoöljyä ATF 220,vaan on aivan eriväristäkin,vehon(mb-original),eikä maksa purkki paljoakaan,alkuperäisissä MB-purnukoissa ei mainita sanakaa öljyn viskositeetista,vain varaosanumero.Leka kirjoitti:Varmasti. Suodin Veholla muistaakseni jotain 8-10 egin tasoa. Öljynä siellä on Mobil ATF 220.Sivonen kirjoitti:Jaah, asia alkaa olla minullakin ajankohtainen. Eli onko 115:ssä suodatinta, pitääko se vaihtaa tai pestä?
..ja mitä öljyä sinne kuuluu laittaa
Njet, kyllä se on automaattivaihteistoöljyä. Onko sitten juuri se 200 tai 220, vai ylipäätään pitääkö olla maininta soveltuvuudesta ohjaustehostimelle , en tiedä....? Mekaaniseen simpukkaan käytetään tavallista peräöljyä, 80-90w.Make kirjoitti:hmmm...ainakin w124 ohjaustehostimessa käytettävä alkuperäinen öljy ei todellakaan ole automaattilaatikkoöljyä ATF 220,vaan on aivan eriväristäkin,vehon(mb-original),eikä maksa purkki paljoakaan,alkuperäisissä MB-purnukoissa ei mainita sanakaa öljyn viskositeetista,vain varaosanumero.Leka kirjoitti:Varmasti. Suodin Veholla muistaakseni jotain 8-10 egin tasoa. Öljynä siellä on Mobil ATF 220.Sivonen kirjoitti:Jaah, asia alkaa olla minullakin ajankohtainen. Eli onko 115:ssä suodatinta, pitääko se vaihtaa tai pestä?
..ja mitä öljyä sinne kuuluu laittaa
Tästä on aiemminkin tarinoitu,ja suosittelen ostamaan veholta tuon ohjaustehostimen öljyn,sekä suodattimen.
Isolla injektioruiskulla(apteekista)imin vanhat pois ja laitoin uudet litkut sisälle.
Ainakin omasssa autossani vm-90 oli sikapaskaset öljyt,tuskin koskaan vaihdettu?
W123:en kuuluu ainakin toi ATF 220, joten luulisi myös W115-koriseen käyvän.Make kirjoitti:[hmmm...ainakin w124 ohjaustehostimessa käytettävä alkuperäinen öljy ei todellakaan ole automaattilaatikkoöljyä ATF 220,vaan on aivan eriväristäkin,vehon(mb-original),eikä maksa purkki paljoakaan,alkuperäisissä MB-purnukoissa ei mainita sanakaa öljyn viskositeetista,vain varaosanumero.
Toissa talvena meni paluupuolen letku (W124). Pakkasta oli reilusti yli 30 astetta. Olin ajanut n. 17 km kotoa töihin ja varttitunnin jälkeen lähdin ajamaan uudelleen, jolloin letku posahti. Pikakorjauksena oli, että oikaisin syylärin edessä kiertävän jäähdytysputken pois, jolloin ei tarvinnut laittaa uutta letkua..Mika.T kirjoitti:mulla on 190sen tehostimessa ihan tavalliset 10w-40 moottoriöljyt. hyvin on kohta 4vuotta toiminu... =) entiset öljyt tuli pihalle kun pakkasella paukahti se painepuolen letku... eip äole noita öljyjäkään tullu vaihettua vaikka sillon oli tarkotus vaihtaa heti kun sa oikeaa öljyä hommattua...
W115:n omistajan käsikirjan mukaan ohjaustehostimen suodatin on vaihdettava 50tkm välein. Öljynä käytetään ATF-automaattiöljyä. Eli jos on tehostin, niin suodatin on vaihdettava.Sivonen kirjoitti:Jaah, asia alkaa olla minullakin ajankohtainen. Eli onko 115:ssä suodatinta, pitääko se vaihtaa tai pestä?
..ja mitä öljyä sinne kuuluu laittaa