Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
Laitetaas vanhaan topicciin uusia kysymyksiä.
Eli siis olisi tarjolla kohtuu edullisesti -95vm 250D farkku lankku jossa ajonesto päällä. Ovet avattu vänkärin puolelta avaimella ja oma kalikka hukassa, auto starttaa mutta käyntiin ei lähe.
Onko keinoja "ohittaa" tuota ajonestoa eli laittaa autoa käymään? Olisi helpompi saada näin auto omalle pihalle ajamalla ettei tarvitsisi alkaa traileria ja isoa vetoautoa järjestämään paikalle.
Vinkkejä siis kaivataan!
Tuon kalikan saa varmaan tilattua jostain ja laitettua huollossa pelittämään? Vai olenko väärässä?
Eli siis olisi tarjolla kohtuu edullisesti -95vm 250D farkku lankku jossa ajonesto päällä. Ovet avattu vänkärin puolelta avaimella ja oma kalikka hukassa, auto starttaa mutta käyntiin ei lähe.
Onko keinoja "ohittaa" tuota ajonestoa eli laittaa autoa käymään? Olisi helpompi saada näin auto omalle pihalle ajamalla ettei tarvitsisi alkaa traileria ja isoa vetoautoa järjestämään paikalle.
Vinkkejä siis kaivataan!
Tuon kalikan saa varmaan tilattua jostain ja laitettua huollossa pelittämään? Vai olenko väärässä?
Viimeksi muokannut aveko, Ke 17.10.2012 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
Eipä se vanhassa dieselissä kovin vaikeaa ole, ajoneston ohittaminen.
wiimax.fi
Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
todennäköisesti naftaletkussa pari magneettiventiiliä
autodidakti
Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
Kun lähtee yli 600km päähän niin ei viihtis "ehkä" tiedoilla olla liikenteessä joten siksi tarkempi tieto ois tarpeen. Jos ei kukaan viitti laittaa yleisesti niin yv tavoittaa yhtä hyvin.
Toivottavasti tietoa löytyy.
Toivottavasti tietoa löytyy.
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
pitäis ensin tietää onko kyseessä alkuperäinen vai jonkun kyläsepän itse kötöstämä ajonesto... vanhassa dieselissä se ei tosiaan voi kovin "tekninen laite" olla...aveko kirjoitti:Kun lähtee yli 600km päähän niin ei viihtis "ehkä" tiedoilla olla liikenteessä joten siksi tarkempi tieto ois tarpeen. Jos ei kukaan viitti laittaa yleisesti niin yv tavoittaa yhtä hyvin.
Toivottavasti tietoa löytyy.
ja nuo E mallin raadot kannattaa aina hakea trailerilla, vaikka myyjän mielestä auto olisikin "ihan täys peli"


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re:
Vanja-eno kirjoitti:Veikkaan sen napin olevan taksikilven valon katkaisija. Ainakin W123 taxi-malleissa oli ihan valmis tehdasasenteinen katkaisija taksikilven valoa varte. se katkaisja oli tosin mittaristin alareunalla hieman virtalukon yläpuolella. Mutta W!24 malleissa se voisi olla siirreety tuohon kun on mittaristokin muuttunut hieman
Jollei sitten ole taksissa ollut sellainen hälytin joka siitä napista alkaa piippaan ku meinaa joku kuskin päälle käydä


Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
napa kirjoitti:pitäis ensin tietää onko kyseessä alkuperäinen vai jonkun kyläsepän itse kötöstämä ajonesto... vanhassa dieselissä se ei tosiaan voi kovin "tekninen laite" olla...aveko kirjoitti:Kun lähtee yli 600km päähän niin ei viihtis "ehkä" tiedoilla olla liikenteessä joten siksi tarkempi tieto ois tarpeen. Jos ei kukaan viitti laittaa yleisesti niin yv tavoittaa yhtä hyvin.
Toivottavasti tietoa löytyy.
ja nuo E mallin raadot kannattaa aina hakea trailerilla, vaikka myyjän mielestä auto olisikin "ihan täys peli"vetari nyt ainakin katkee (siitä hitsatusta kohtaa...) ensimmäisen 500 m matkalla
Taitaapi olla ihan alkuperäinen ajonesto kyseessä.
Jos vetari katkeaa noin lyhyellä matkalla niin siinäpähän saa myyjä hakea sitte rotiskonsa pois tienvarresta.
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
Eipä pitäis olla vaikee ohittaa nuita estoja näissä vehkeissä, joko polttoainelinjassa tai sitten startille ei mene herätettä. Jos ois kuva konehuoneesta nii pystys heti sanomaan mitä tehhä että voi ohittaa...
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
541 tupla-rollo. Minkälainen systeemi se on ?
2 viikseä kääntyy vai ikkunaverho takana ylös-alas ?
Vai onko se koiraverkko / tavaratilapeite yhdistelmä.
2 viikseä kääntyy vai ikkunaverho takana ylös-alas ?
Vai onko se koiraverkko / tavaratilapeite yhdistelmä.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
Koiraverkko+tavaratilan suojaverho.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
multiviri kirjoitti:Eipä pitäis olla vaikee ohittaa nuita estoja näissä vehkeissä, joko polttoainelinjassa tai sitten startille ei mene herätettä. Jos ois kuva konehuoneesta nii pystys heti sanomaan mitä tehhä että voi ohittaa...
Starttaa mutta ei käynnisty. Lähteekö heti jos otan pumpulta sammutin alipaineletkun irti?
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
Veikkaan että naftalinjaan on kytketty magneettiventtiili joka estää sopan menon pumpulle asti. Se pitäs saada auki nii lähtee.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
Onkohan tietoa mistä tän löytäs? Konehuone, tankki?
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
Täytyy sanoa, etten vieläkään tarkalleen tiedä, miten oman autoni ajonesto toimii. Jotenkin se estää starttaamisen kettuillessaan (eli ei edes pyöritä), mutta tällöin annetaan (Vehon työnjohtajan ohjeen mukaan) +12V sopivaan nastaan konehuoneessa (jos haluat tietää ko nastan, laita yv:tä).
Tällöin lähtee heti.
Polttoainelinjassa ei tässä autossa ole mitään magneettiventtiileitä eikä myöskään pumpussa.
Tällöin lähtee heti.
Polttoainelinjassa ei tässä autossa ole mitään magneettiventtiileitä eikä myöskään pumpussa.
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
On valmistuspäivä merkitty, se on 5.4.1995.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä
Omassa lankussa oli kans joku aftermarket häly mikä esti herätevirran kulun startille. Konehuoneessa oikeastaan on kaksi napaa mitkä pitää yhdistää jos haluaa tuommoisen käymään missä ei ole naftalinjassa estettä



W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi