Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14253
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Minusta kun lisävarustelistassa ei ole mainittu raitisilmasuodatinta SA305.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

autodidakti
osilpi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: Ti 05.04.2005 17:51
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Nyt alkaa hahmottua. Näkyy vaan olevan kiinnikkeet rikki...

Samoin oli tuulilasinpyyhkijän kumivaimentimen alumiinen kiinnike pyyhkijämekanismista murtunut poikki, mutta hyvin tuntuu ilman sitäkin toimivan. Täytyy etsiä alumiinihitsaaja jossain välissä.

Kiitos
Avatar
aveko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 16.06.2012 13:51
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja aveko »

Laitetaas vanhaan topicciin uusia kysymyksiä.
Eli siis olisi tarjolla kohtuu edullisesti -95vm 250D farkku lankku jossa ajonesto päällä. Ovet avattu vänkärin puolelta avaimella ja oma kalikka hukassa, auto starttaa mutta käyntiin ei lähe.
Onko keinoja "ohittaa" tuota ajonestoa eli laittaa autoa käymään? Olisi helpompi saada näin auto omalle pihalle ajamalla ettei tarvitsisi alkaa traileria ja isoa vetoautoa järjestämään paikalle.

Vinkkejä siis kaivataan!

Tuon kalikan saa varmaan tilattua jostain ja laitettua huollossa pelittämään? Vai olenko väärässä?
Viimeksi muokannut aveko, Ke 17.10.2012 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä se vanhassa dieselissä kovin vaikeaa ole, ajoneston ohittaminen.
wiimax.fi
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja felmit »

todennäköisesti naftaletkussa pari magneettiventiiliä
autodidakti
Avatar
aveko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 16.06.2012 13:51
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja aveko »

Kun lähtee yli 600km päähän niin ei viihtis "ehkä" tiedoilla olla liikenteessä joten siksi tarkempi tieto ois tarpeen. Jos ei kukaan viitti laittaa yleisesti niin yv tavoittaa yhtä hyvin.
Toivottavasti tietoa löytyy.
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja napa »

aveko kirjoitti:Kun lähtee yli 600km päähän niin ei viihtis "ehkä" tiedoilla olla liikenteessä joten siksi tarkempi tieto ois tarpeen. Jos ei kukaan viitti laittaa yleisesti niin yv tavoittaa yhtä hyvin.
Toivottavasti tietoa löytyy.
pitäis ensin tietää onko kyseessä alkuperäinen vai jonkun kyläsepän itse kötöstämä ajonesto... vanhassa dieselissä se ei tosiaan voi kovin "tekninen laite" olla...

ja nuo E mallin raadot kannattaa aina hakea trailerilla, vaikka myyjän mielestä auto olisikin "ihan täys peli" :D vetari nyt ainakin katkee (siitä hitsatusta kohtaa...) ensimmäisen 500 m matkalla :lol:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re:

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Vanja-eno kirjoitti:Veikkaan sen napin olevan taksikilven valon katkaisija. Ainakin W123 taxi-malleissa oli ihan valmis tehdasasenteinen katkaisija taksikilven valoa varte. se katkaisja oli tosin mittaristin alareunalla hieman virtalukon yläpuolella. Mutta W!24 malleissa se voisi olla siirreety tuohon kun on mittaristokin muuttunut hieman

Jollei sitten ole taksissa ollut sellainen hälytin joka siitä napista alkaa piippaan ku meinaa joku kuskin päälle käydä :roll: Iha vain veikkaan..... :shifty:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
aveko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 16.06.2012 13:51
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja aveko »

napa kirjoitti:
aveko kirjoitti:Kun lähtee yli 600km päähän niin ei viihtis "ehkä" tiedoilla olla liikenteessä joten siksi tarkempi tieto ois tarpeen. Jos ei kukaan viitti laittaa yleisesti niin yv tavoittaa yhtä hyvin.
Toivottavasti tietoa löytyy.
pitäis ensin tietää onko kyseessä alkuperäinen vai jonkun kyläsepän itse kötöstämä ajonesto... vanhassa dieselissä se ei tosiaan voi kovin "tekninen laite" olla...

ja nuo E mallin raadot kannattaa aina hakea trailerilla, vaikka myyjän mielestä auto olisikin "ihan täys peli" :D vetari nyt ainakin katkee (siitä hitsatusta kohtaa...) ensimmäisen 500 m matkalla :lol:

Taitaapi olla ihan alkuperäinen ajonesto kyseessä.
Jos vetari katkeaa noin lyhyellä matkalla niin siinäpähän saa myyjä hakea sitte rotiskonsa pois tienvarresta.
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja felmit »

:roll: taitaapi
siinäpä se
autodidakti
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Eipä pitäis olla vaikee ohittaa nuita estoja näissä vehkeissä, joko polttoainelinjassa tai sitten startille ei mene herätettä. Jos ois kuva konehuoneesta nii pystys heti sanomaan mitä tehhä että voi ohittaa...
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja illinois »

541 tupla-rollo. Minkälainen systeemi se on ?
2 viikseä kääntyy vai ikkunaverho takana ylös-alas ?
Vai onko se koiraverkko / tavaratilapeite yhdistelmä.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Koiraverkko+tavaratilan suojaverho.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
aveko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 16.06.2012 13:51
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja aveko »

multiviri kirjoitti:Eipä pitäis olla vaikee ohittaa nuita estoja näissä vehkeissä, joko polttoainelinjassa tai sitten startille ei mene herätettä. Jos ois kuva konehuoneesta nii pystys heti sanomaan mitä tehhä että voi ohittaa...

Starttaa mutta ei käynnisty. Lähteekö heti jos otan pumpulta sammutin alipaineletkun irti?
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Veikkaan että naftalinjaan on kytketty magneettiventtiili joka estää sopan menon pumpulle asti. Se pitäs saada auki nii lähtee.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
aveko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 16.06.2012 13:51
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja aveko »

Onkohan tietoa mistä tän löytäs? Konehuone, tankki?
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
osilpi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: Ti 05.04.2005 17:51
Paikkakunta: Sipoo

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Täytyy sanoa, etten vieläkään tarkalleen tiedä, miten oman autoni ajonesto toimii. Jotenkin se estää starttaamisen kettuillessaan (eli ei edes pyöritä), mutta tällöin annetaan (Vehon työnjohtajan ohjeen mukaan) +12V sopivaan nastaan konehuoneessa (jos haluat tietää ko nastan, laita yv:tä).
Tällöin lähtee heti.

Polttoainelinjassa ei tässä autossa ole mitään magneettiventtiileitä eikä myöskään pumpussa.
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

On valmistuspäivä merkitty, se on 5.4.1995.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuore hankinta W124 250TD 1995 yleiskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Omassa lankussa oli kans joku aftermarket häly mikä esti herätevirran kulun startille. Konehuoneessa oikeastaan on kaksi napaa mitkä pitää yhdistää jos haluaa tuommoisen käymään missä ei ole naftalinjassa estettä :wink: :D
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Vastaa Viestiin