Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Henri243
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 02.11.2011 18:06

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Henri243 »

Aiva unohtui tänne päivitellä, et miten tuon subiasennuksen kanssa kävi. Eli tässä ny reilun viikon verran ollut kamat kontissa. Asennus meni kohtuu kivuttomasti ja johdot sai hyvin piillossa vedettyä ilman sen kummempaa repimistä. Ja laitteet sai aika siististi konttiin kun laittoin vahvistimen ja konkan kiinni hattuhyllyn alapuolelle.

Ja sitten tuohon sointiin. Soi huomattavasti paremmin kuin odotin, ei tietenkään aivan samaa tasoa, kuin Mondeossa tai Passatissa, missä ei ollut eristeitä nimeksikään, mutta aika hyvin sain sen soimaan kun soittimen ja vahvistimen asetuksia aikansa rukkas.

Parhaiten sai musiikin kuulumaan kun asetti soittimesta subwoofer systemin kakkoskohtaan, jolloin se alkaa toistamaan rcalinjaan (tässä tapauksessa subbarille) lujemmalla äänenvoimakkuudella kuin omiin kaiuttimiin ja subbari näin ollen kuuluu alemmilla äänenvoimakkuuksilla paremmin. Edellisissä autoissa ei tuota sietänyt käyttää kun subbari huusi musiikin yli 5-10 volumella ja alkoi tasaantumaan vasta kun mentiin yli 15:n volumessa jolloin alkaakin sitten tulla jo omien kaiuttimien sietoraja vastaan ja alkaa särkemään.

Mutta joo. Aivan tyytyväinen olen sointiin ja lopputulokseen, että miten sain vehkeet asennetuksi. Mitään eristeitä en repinyt irti, kun halusin ensin kokeilla, että miten se soi kun ne on kiinni. Enkä myöskään tehnyt mitään ylimääräisiä reikiä äänieristykseen hattuhyllyllä.
peruna.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 18.01.2009 15:23
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja peruna. »

Itellä on tuommonen 15" spl dynamics mk3 joka on ollu pienesä suljetusa pöntösä ja täsä lähi aikoina ois tarkotus tehä isompaa refleksikotelua. Saapa nähä alakaako soimaan paremmin, toivottavasti. :) Onko paljo väliä käyttääkö 4" vai 6" refleksiputkia tietysti putkien pitää olla eri mittasia jos haluaa pitää saman viritystaajuuden mutta onko esim. herkkyyteen jotaki erua? Sattuis löytyyn jo valamiiksi 4" aeroportti niin mieluusti käyttäisin sitä.
Tuommosella laskurilla laskin, että pitäs olla 104,2l refleksikotelo. Aika ison tuntunen, mutta kaippa sitä raaskii peräkontin kapasiteettia käyttää jos jytisee paljoki paremmin ko entinen.
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

maxboomin sivuilla on nuita laskureita. virität sen johki 30hz, niin on aika hyvä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
AUH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 06.03.2012 13:09
Paikkakunta: Oulu

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja AUH »

Entäpäs jos aattelisit sille SPL:llälle refleksin sijaan bandbass lootaa? Vähä vaatii enempi paneutumista suunnitteluun, mutta palkitsee kyllä sit soinnissa! Ja ihan verraton tapa laittaa subbari ainaki porras peräsessä autossa. Ei mee energia turhiin kontin pärinöihin! Itellä oottaa autoon menoa Groundzero 12" Nucleari aika kompaktin kokoisessa kolmannen asteen bandbass lootassa ja putkena 6" Aeroportti. Ja vahvistimiksi tuolle 2kpl Alpine pdx-1.1000. Eteen sit Rainbow Germanium 2-tie setti aktiivisena ja vahvistin Alpine pdx-4.100. Soitin ja prossu on myös Alpinelta.
vm-00 w210 320cdi "tuikutettu"
AUH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 06.03.2012 13:09
Paikkakunta: Oulu

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja AUH »

Tässä olis mun toteutus bandbass lootasta ja refleksi putken läpi vienti.
Kuva
Nyt jonku viikon ollu paikallaan asennukset ja hyvin tuntuu toimivan.
vm-00 w210 320cdi "tuikutettu"
peruna.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 18.01.2009 15:23
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja peruna. »

No tein tuommosen refleksikotelon ihan hyvinhän tuollaki soi mutta mielenkiinosta tekis mieli kokeilla tuommosta pandbass kotelua. Tuo sun laittama kuva ei näy. En oikeen löytäny hyviä ohojeita mistään tuon pandbass kotelon tekemiseen.
Tomicsh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 03.10.2012 18:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Tomicsh »

En halunnu tehdä uutta aihetta joten olis seuraavanlaist asiaa: mistä olis yksinkertasinta alkaa vetämään akkupiuhaa, RCA-piuhaa ja herätejohtoo? Tulee sellane ongelma vastaa ku tosiaa E220 sedanis ei kaadu takapenkit et mite saan vietyy piuhat takakonttii ettei jää näkyvii?
Henri243
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 02.11.2011 18:06

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Henri243 »

Tomicsh kirjoitti:En halunnu tehdä uutta aihetta joten olis seuraavanlaist asiaa: mistä olis yksinkertasinta alkaa vetämään akkupiuhaa, RCA-piuhaa ja herätejohtoo? Tulee sellane ongelma vastaa ku tosiaa E220 sedanis ei kaadu takapenkit et mite saan vietyy piuhat takakonttii ettei jää näkyvii?
Virtapiuhan saa helposti konttiin ku on akku penkin alla. Penkin selkänojan vasemman (siis apukuskin puolen) reunan alta hattuhyllyä kohti ja sielä on reikä josta saa konttiin. Kontin puolelta joutuu vähän verhoilua raottamaan että saa näkyviin (2 ruuvia irti). RCA:n vedin samaa kautta sisälle (itselleni ei tuosta aiheutunut häiriöitä, en toki niitä ihan kiinni toisiinsa edes vetänyt) ja apparin puolen kynnystä irti ja sieltä pujotella muiden johtojen seassa. Kynnyslistakaan ei monella ruuvilla ole kiinni, mutta taisi olla jonkinlaiset metallikiinnikkeet vielä, että hieman voimaa saa käyttää että nousee irti. Ei mikään vaikea homma, vaikka tuohon saakin aikaa kulumaan kun kunnolla tekee.
Tomicsh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 03.10.2012 18:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Tomicsh »

Tämähä autto paljon! Kiitos Henril. Entäs järkevin paikka vetää heräte ja RCA-piuhat mankal? Täl enemmänki tarkotan siel auton etupäätä...
Henri243
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 02.11.2011 18:06

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Henri243 »

Jalkatilassa molemmin puolin ja hansikaslokeron alapuolella on parit muovit jotka kannattaa irrottaa, niin johdot saa sieltä kätevästi piilossa. En nyt muista pirullakaan, että mitä kautta rca:n ja herätteen sai soittimelle asti, mutta sielä mankkalokeron pohjalla on reikä josta kannattaa vaikka kaiutin piuhaa työntää ja yrittää ottaa sitä vastaan alhaalta. Kättä saa jonkin verran keskikonsolin sisälle, kun irrottaa sen vasemman puoleisen jalkatilassa olevan lämminilma-suulakkeen. Tämä olettavasti riittää, että saat johtoa yläkautta alas ja siihen sitten vaikka teipillä heräte ja rca:t kiinni ja varovasti koittaa vetää ne mankkalokeroon.

Toivottavasti helpotti, ulkomuistista nämä heitin, en koko autoa edes omista enää ja siitä on jokunen aika vierähtänyt kun subia asensin.
Tomicsh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 03.10.2012 18:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Tomicsh »

Hyvi muistit ulkomuistist! Ny o RCA ja heräte laitettu noide kaut. Ehk isoin taakka täs o repiä lattiamatto ku o vähä turhanki lujas kiinni...
Tomicsh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 03.10.2012 18:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Tomicsh »

On tullu vähä turhanki kaua pähkäiltyy sitä että mite pääsen akkuun käsiksi? Tiedän että se on oikealla puolen takapenkkiä mut muusta ei ookkaa tietoo. Apua?
Henri243
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 02.11.2011 18:06

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Henri243 »

Tomicsh kirjoitti:On tullu vähä turhanki kaua pähkäiltyy sitä että mite pääsen akkuun käsiksi? Tiedän että se on oikealla puolen takapenkkiä mut muusta ei ookkaa tietoo. Apua?
Penkin molemmissa ulkoreunoissa, alalaidassa, on pienet kahvat jota painamalla lukitus vapautuu ja penkin istuinosan saa nostettua pois.
Tomicsh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 03.10.2012 18:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Tomicsh »

Ei khyl millää tunnu löytyvä jostai syyst...
Henri243
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 02.11.2011 18:06

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Henri243 »

Ne saattoi olla myös penkin kulmissa. Joka tapauksessa kaksi kahvaa sieltä löytyy molemmin puoli joita "painetaan" ylöspäin
Tomicsh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 03.10.2012 18:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Tomicsh »

Löyty! Ny o projekti edistyny hyvi :) viel pitäs keksii helpoin ja järkevin tapa maadottaa et alkaa pelittää :)
Tomicsh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 03.10.2012 18:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Tomicsh »

Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
Tomicsh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 03.10.2012 18:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Tomicsh »

Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
Nostetaa ylhääl tää viesti et löytyyks kellää ideoit?
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!

epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Tomicsh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 03.10.2012 18:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Tomicsh »

pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .
Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .
Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.

ookko kokeellu 1Ω kuormalla. äänenlaatu kärsii ja vaffari joutuu koville ja painetta lähtöö, mikä on vissiin tärkeintä
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Tomicsh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 03.10.2012 18:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Tomicsh »

pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .
Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.
ookko kokeellu 1Ω kuormalla. äänenlaatu kärsii ja vaffari joutuu koville ja painetta lähtöö, mikä on vissiin tärkeintä
Tekeeks sitte 1Ω hyvää 2x2Ω subbarille? Ei oo itel pahemmi hajua mitä nämä ohmit edes tarkoittaa. Enkä jaksa uskoo tuoho alitehoon koska samanlaisii pakettei myydää kaupoissaki mm. Powerset. Subbari antaa 1500rms ja 2500 peak. Vahvistin antaa 4Ω 500rms. Tulee vaa mielee et tuskimpa menee paskaks alitehon vuoks jos moisii pakettei myydää kaupaski ja vahvistimet mitkä antais ees lähellekkää 1500rms 4Ω maksaa jo toista tonnia...
Avatar
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ma 19.01.2004 15:56
Paikkakunta: Lapua

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Onko kokemusta laittaa suksiluukun tilalle subi väykkään? Sellainen olis suunnitelma. Juuri ja juuri mahtuu kokonsa puolesta 10" kun tuossa mittailin.

Oma suunnitelma on laittaa ihan kaikatin lähdöistä subille ääni ja näin toimii tuo auto power off/on systeemikin. Subiksi on tulossa 10" Rainbow SL-S10 ja sille vain pieni Hertz HE2:n. Kotelo suljettu 15L.

Ilmeisesti nuolla takakaiuttimilla on joku subi suodatin, kun kuuluu niin vähän diskantti??? Niiltä meinasin vetäistä sen äänen...miltä kuulostaa?
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

nicnac kirjoitti:Onko kokemusta laittaa suksiluukun tilalle subi väykkään? Sellainen olis suunnitelma. Juuri ja juuri mahtuu kokonsa puolesta 10" kun tuossa mittailin.

Oma suunnitelma on laittaa ihan kaikatin lähdöistä subille ääni ja näin toimii tuo auto power off/on systeemikin. Subiksi on tulossa 10" Rainbow SL-S10 ja sille vain pieni Hertz HE2:n. Kotelo suljettu 15L.

Ilmeisesti nuolla takakaiuttimilla on joku subi suodatin, kun kuuluu niin vähän diskantti??? Niiltä meinasin vetäistä sen äänen...miltä kuulostaa?
jos sä multa kysyyt niin ei oo kokemusta suksiluukku subista mutta tuo rainbow on äänenlaarullisesti helvetin hyvä. en oo koskaa saanu subia soimaan niin nätisti ku 10" hammer jolle tuli virta focal solid 1 vahvarista. niijjoo ookko kokeellu säätää trebleä isommalle mankasta
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Avatar
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ma 19.01.2004 15:56
Paikkakunta: Lapua

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Kysyin vähän kaikilta.

Joo diskantit on täysillä :lol: Mulla on toki alkuperäistä vastaava CD malli kiinni eli onko se nyt audio 10 mallin ratio...enkä kyllä aio vaihtaa. Edessä mulla on JBL:n joku GTO erkkasarja, mutta kyllä nuo hattuhylly kaiuttimet tällä hetkellä suurimman "subbari" äänen tuottaa.

Tavoitteena on aavistuksen lisää bassoa, kun nykyisinkin aina joissain biiseissä kuuluu sopivasti bassoa. Konttia en halua uhrata tämän tieltä yhtään kun tulee aina nuota mopo romuja/ ajovarusteita kuljetettua kontin täydeltä aika-ajoin. Tämän takia tuo suksiluukku asennus on päällimmäisenä. Subbarin valitsinkin siten, että se toimiisi mahd. hyvin pienessä ja suljetussa kotelossa. Tää tuli iskunpituuden perusteella valittua sitten.
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .
Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.
ookko kokeellu 1Ω kuormalla. äänenlaatu kärsii ja vaffari joutuu koville ja painetta lähtöö, mikä on vissiin tärkeintä
Tekeeks sitte 1Ω hyvää 2x2Ω subbarille? Ei oo itel pahemmi hajua mitä nämä ohmit edes tarkoittaa. Enkä jaksa uskoo tuoho alitehoon koska samanlaisii pakettei myydää kaupoissaki mm. Powerset. Subbari antaa 1500rms ja 2500 peak. Vahvistin antaa 4Ω 500rms. Tulee vaa mielee et tuskimpa menee paskaks alitehon vuoks jos moisii pakettei myydää kaupaski ja vahvistimet mitkä antais ees lähellekkää 1500rms 4Ω maksaa jo toista tonnia...
tuo sun subi on tarkootettu 1Ω kuormalle ja vahvistin mikä lykkää 1500w 1Ω maksaa suunnilleen 150 käytettynä ja 300 uutena. ohmit tarkoottaa vastusta ja mitä pienempi vastus sitä lähempänä oikosulkua. 1Ω lämmittä vahvaria ja kaikki vahvarit ei siihen pysty
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Tomicsh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 03.10.2012 18:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Tomicsh »

pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .
Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.
ookko kokeellu 1Ω kuormalla. äänenlaatu kärsii ja vaffari joutuu koville ja painetta lähtöö, mikä on vissiin tärkeintä
Tekeeks sitte 1Ω hyvää 2x2Ω subbarille? Ei oo itel pahemmi hajua mitä nämä ohmit edes tarkoittaa. Enkä jaksa uskoo tuoho alitehoon koska samanlaisii pakettei myydää kaupoissaki mm. Powerset. Subbari antaa 1500rms ja 2500 peak. Vahvistin antaa 4Ω 500rms. Tulee vaa mielee et tuskimpa menee paskaks alitehon vuoks jos moisii pakettei myydää kaupaski ja vahvistimet mitkä antais ees lähellekkää 1500rms 4Ω maksaa jo toista tonnia...
tuo sun subi on tarkootettu 1Ω kuormalle ja vahvistin mikä lykkää 1500w 1Ω maksaa suunnilleen 150 käytettynä ja 300 uutena. ohmit tarkoottaa vastusta ja mitä pienempi vastus sitä lähempänä oikosulkua. 1Ω lämmittä vahvaria ja kaikki vahvarit ei siihen pysty
Eli käy sittenki alitehoisena tuolla vastuksella! Mitä tarkotit tol et kaikki vahvarit ei siihe pysty?
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .
Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.
ookko kokeellu 1Ω kuormalla. äänenlaatu kärsii ja vaffari joutuu koville ja painetta lähtöö, mikä on vissiin tärkeintä
Tekeeks sitte 1Ω hyvää 2x2Ω subbarille? Ei oo itel pahemmi hajua mitä nämä ohmit edes tarkoittaa. Enkä jaksa uskoo tuoho alitehoon koska samanlaisii pakettei myydää kaupoissaki mm. Powerset. Subbari antaa 1500rms ja 2500 peak. Vahvistin antaa 4Ω 500rms. Tulee vaa mielee et tuskimpa menee paskaks alitehon vuoks jos moisii pakettei myydää kaupaski ja vahvistimet mitkä antais ees lähellekkää 1500rms 4Ω maksaa jo toista tonnia...
tuo sun subi on tarkootettu 1Ω kuormalle ja vahvistin mikä lykkää 1500w 1Ω maksaa suunnilleen 150 käytettynä ja 300 uutena. ohmit tarkoottaa vastusta ja mitä pienempi vastus sitä lähempänä oikosulkua. 1Ω lämmittä vahvaria ja kaikki vahvarit ei siihen pysty
Eli käy sittenki alitehoisena tuolla vastuksella! Mitä tarkotit tol et kaikki vahvarit ei siihe pysty?
sitä että osa lämpiää niin nopiasti että lämpösuoja jarruttaa luukuttamista.
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Tomicsh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 03.10.2012 18:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Tomicsh »

pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .
Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.
ookko kokeellu 1Ω kuormalla. äänenlaatu kärsii ja vaffari joutuu koville ja painetta lähtöö, mikä on vissiin tärkeintä
Tekeeks sitte 1Ω hyvää 2x2Ω subbarille? Ei oo itel pahemmi hajua mitä nämä ohmit edes tarkoittaa. Enkä jaksa uskoo tuoho alitehoon koska samanlaisii pakettei myydää kaupoissaki mm. Powerset. Subbari antaa 1500rms ja 2500 peak. Vahvistin antaa 4Ω 500rms. Tulee vaa mielee et tuskimpa menee paskaks alitehon vuoks jos moisii pakettei myydää kaupaski ja vahvistimet mitkä antais ees lähellekkää 1500rms 4Ω maksaa jo toista tonnia...
tuo sun subi on tarkootettu 1Ω kuormalle ja vahvistin mikä lykkää 1500w 1Ω maksaa suunnilleen 150 käytettynä ja 300 uutena. ohmit tarkoottaa vastusta ja mitä pienempi vastus sitä lähempänä oikosulkua. 1Ω lämmittä vahvaria ja kaikki vahvarit ei siihen pysty
Eli käy sittenki alitehoisena tuolla vastuksella! Mitä tarkotit tol et kaikki vahvarit ei siihe pysty?
sitä että osa lämpiää niin nopiasti että lämpösuoja jarruttaa luukuttamista.
Kiitos avust ! :)
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .
Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.
ookko kokeellu 1Ω kuormalla. äänenlaatu kärsii ja vaffari joutuu koville ja painetta lähtöö, mikä on vissiin tärkeintä
Tekeeks sitte 1Ω hyvää 2x2Ω subbarille? Ei oo itel pahemmi hajua mitä nämä ohmit edes tarkoittaa. Enkä jaksa uskoo tuoho alitehoon koska samanlaisii pakettei myydää kaupoissaki mm. Powerset. Subbari antaa 1500rms ja 2500 peak. Vahvistin antaa 4Ω 500rms. Tulee vaa mielee et tuskimpa menee paskaks alitehon vuoks jos moisii pakettei myydää kaupaski ja vahvistimet mitkä antais ees lähellekkää 1500rms 4Ω maksaa jo toista tonnia...
tuo sun subi on tarkootettu 1Ω kuormalle ja vahvistin mikä lykkää 1500w 1Ω maksaa suunnilleen 150 käytettynä ja 300 uutena. ohmit tarkoottaa vastusta ja mitä pienempi vastus sitä lähempänä oikosulkua. 1Ω lämmittä vahvaria ja kaikki vahvarit ei siihen pysty
Eli käy sittenki alitehoisena tuolla vastuksella! Mitä tarkotit tol et kaikki vahvarit ei siihe pysty?
sitä että osa lämpiää niin nopiasti että lämpösuoja jarruttaa luukuttamista.
Kiitos avust ! :)

en tierä oliko oikiasti apua mutta kyllä tosta eräällaasen väittelyn sai aikaaseksi
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Vastaa Viestiin