Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Aiva unohtui tänne päivitellä, et miten tuon subiasennuksen kanssa kävi. Eli tässä ny reilun viikon verran ollut kamat kontissa. Asennus meni kohtuu kivuttomasti ja johdot sai hyvin piillossa vedettyä ilman sen kummempaa repimistä. Ja laitteet sai aika siististi konttiin kun laittoin vahvistimen ja konkan kiinni hattuhyllyn alapuolelle.
Ja sitten tuohon sointiin. Soi huomattavasti paremmin kuin odotin, ei tietenkään aivan samaa tasoa, kuin Mondeossa tai Passatissa, missä ei ollut eristeitä nimeksikään, mutta aika hyvin sain sen soimaan kun soittimen ja vahvistimen asetuksia aikansa rukkas.
Parhaiten sai musiikin kuulumaan kun asetti soittimesta subwoofer systemin kakkoskohtaan, jolloin se alkaa toistamaan rcalinjaan (tässä tapauksessa subbarille) lujemmalla äänenvoimakkuudella kuin omiin kaiuttimiin ja subbari näin ollen kuuluu alemmilla äänenvoimakkuuksilla paremmin. Edellisissä autoissa ei tuota sietänyt käyttää kun subbari huusi musiikin yli 5-10 volumella ja alkoi tasaantumaan vasta kun mentiin yli 15:n volumessa jolloin alkaakin sitten tulla jo omien kaiuttimien sietoraja vastaan ja alkaa särkemään.
Mutta joo. Aivan tyytyväinen olen sointiin ja lopputulokseen, että miten sain vehkeet asennetuksi. Mitään eristeitä en repinyt irti, kun halusin ensin kokeilla, että miten se soi kun ne on kiinni. Enkä myöskään tehnyt mitään ylimääräisiä reikiä äänieristykseen hattuhyllyllä.
Ja sitten tuohon sointiin. Soi huomattavasti paremmin kuin odotin, ei tietenkään aivan samaa tasoa, kuin Mondeossa tai Passatissa, missä ei ollut eristeitä nimeksikään, mutta aika hyvin sain sen soimaan kun soittimen ja vahvistimen asetuksia aikansa rukkas.
Parhaiten sai musiikin kuulumaan kun asetti soittimesta subwoofer systemin kakkoskohtaan, jolloin se alkaa toistamaan rcalinjaan (tässä tapauksessa subbarille) lujemmalla äänenvoimakkuudella kuin omiin kaiuttimiin ja subbari näin ollen kuuluu alemmilla äänenvoimakkuuksilla paremmin. Edellisissä autoissa ei tuota sietänyt käyttää kun subbari huusi musiikin yli 5-10 volumella ja alkoi tasaantumaan vasta kun mentiin yli 15:n volumessa jolloin alkaakin sitten tulla jo omien kaiuttimien sietoraja vastaan ja alkaa särkemään.
Mutta joo. Aivan tyytyväinen olen sointiin ja lopputulokseen, että miten sain vehkeet asennetuksi. Mitään eristeitä en repinyt irti, kun halusin ensin kokeilla, että miten se soi kun ne on kiinni. Enkä myöskään tehnyt mitään ylimääräisiä reikiä äänieristykseen hattuhyllyllä.
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Itellä on tuommonen 15" spl dynamics mk3 joka on ollu pienesä suljetusa pöntösä ja täsä lähi aikoina ois tarkotus tehä isompaa refleksikotelua. Saapa nähä alakaako soimaan paremmin, toivottavasti.
Onko paljo väliä käyttääkö 4" vai 6" refleksiputkia tietysti putkien pitää olla eri mittasia jos haluaa pitää saman viritystaajuuden mutta onko esim. herkkyyteen jotaki erua? Sattuis löytyyn jo valamiiksi 4" aeroportti niin mieluusti käyttäisin sitä.
Tuommosella laskurilla laskin, että pitäs olla 104,2l refleksikotelo. Aika ison tuntunen, mutta kaippa sitä raaskii peräkontin kapasiteettia käyttää jos jytisee paljoki paremmin ko entinen.

Tuommosella laskurilla laskin, että pitäs olla 104,2l refleksikotelo. Aika ison tuntunen, mutta kaippa sitä raaskii peräkontin kapasiteettia käyttää jos jytisee paljoki paremmin ko entinen.
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
maxboomin sivuilla on nuita laskureita. virität sen johki 30hz, niin on aika hyvä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Entäpäs jos aattelisit sille SPL:llälle refleksin sijaan bandbass lootaa? Vähä vaatii enempi paneutumista suunnitteluun, mutta palkitsee kyllä sit soinnissa! Ja ihan verraton tapa laittaa subbari ainaki porras peräsessä autossa. Ei mee energia turhiin kontin pärinöihin! Itellä oottaa autoon menoa Groundzero 12" Nucleari aika kompaktin kokoisessa kolmannen asteen bandbass lootassa ja putkena 6" Aeroportti. Ja vahvistimiksi tuolle 2kpl Alpine pdx-1.1000. Eteen sit Rainbow Germanium 2-tie setti aktiivisena ja vahvistin Alpine pdx-4.100. Soitin ja prossu on myös Alpinelta.
vm-00 w210 320cdi "tuikutettu"
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Tässä olis mun toteutus bandbass lootasta ja refleksi putken läpi vienti.

Nyt jonku viikon ollu paikallaan asennukset ja hyvin tuntuu toimivan.

Nyt jonku viikon ollu paikallaan asennukset ja hyvin tuntuu toimivan.
vm-00 w210 320cdi "tuikutettu"
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
No tein tuommosen refleksikotelon ihan hyvinhän tuollaki soi mutta mielenkiinosta tekis mieli kokeilla tuommosta pandbass kotelua. Tuo sun laittama kuva ei näy. En oikeen löytäny hyviä ohojeita mistään tuon pandbass kotelon tekemiseen.
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
En halunnu tehdä uutta aihetta joten olis seuraavanlaist asiaa: mistä olis yksinkertasinta alkaa vetämään akkupiuhaa, RCA-piuhaa ja herätejohtoo? Tulee sellane ongelma vastaa ku tosiaa E220 sedanis ei kaadu takapenkit et mite saan vietyy piuhat takakonttii ettei jää näkyvii?
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Virtapiuhan saa helposti konttiin ku on akku penkin alla. Penkin selkänojan vasemman (siis apukuskin puolen) reunan alta hattuhyllyä kohti ja sielä on reikä josta saa konttiin. Kontin puolelta joutuu vähän verhoilua raottamaan että saa näkyviin (2 ruuvia irti). RCA:n vedin samaa kautta sisälle (itselleni ei tuosta aiheutunut häiriöitä, en toki niitä ihan kiinni toisiinsa edes vetänyt) ja apparin puolen kynnystä irti ja sieltä pujotella muiden johtojen seassa. Kynnyslistakaan ei monella ruuvilla ole kiinni, mutta taisi olla jonkinlaiset metallikiinnikkeet vielä, että hieman voimaa saa käyttää että nousee irti. Ei mikään vaikea homma, vaikka tuohon saakin aikaa kulumaan kun kunnolla tekee.Tomicsh kirjoitti:En halunnu tehdä uutta aihetta joten olis seuraavanlaist asiaa: mistä olis yksinkertasinta alkaa vetämään akkupiuhaa, RCA-piuhaa ja herätejohtoo? Tulee sellane ongelma vastaa ku tosiaa E220 sedanis ei kaadu takapenkit et mite saan vietyy piuhat takakonttii ettei jää näkyvii?
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Tämähä autto paljon! Kiitos Henril. Entäs järkevin paikka vetää heräte ja RCA-piuhat mankal? Täl enemmänki tarkotan siel auton etupäätä...
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Jalkatilassa molemmin puolin ja hansikaslokeron alapuolella on parit muovit jotka kannattaa irrottaa, niin johdot saa sieltä kätevästi piilossa. En nyt muista pirullakaan, että mitä kautta rca:n ja herätteen sai soittimelle asti, mutta sielä mankkalokeron pohjalla on reikä josta kannattaa vaikka kaiutin piuhaa työntää ja yrittää ottaa sitä vastaan alhaalta. Kättä saa jonkin verran keskikonsolin sisälle, kun irrottaa sen vasemman puoleisen jalkatilassa olevan lämminilma-suulakkeen. Tämä olettavasti riittää, että saat johtoa yläkautta alas ja siihen sitten vaikka teipillä heräte ja rca:t kiinni ja varovasti koittaa vetää ne mankkalokeroon.
Toivottavasti helpotti, ulkomuistista nämä heitin, en koko autoa edes omista enää ja siitä on jokunen aika vierähtänyt kun subia asensin.
Toivottavasti helpotti, ulkomuistista nämä heitin, en koko autoa edes omista enää ja siitä on jokunen aika vierähtänyt kun subia asensin.
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Hyvi muistit ulkomuistist! Ny o RCA ja heräte laitettu noide kaut. Ehk isoin taakka täs o repiä lattiamatto ku o vähä turhanki lujas kiinni...
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
On tullu vähä turhanki kaua pähkäiltyy sitä että mite pääsen akkuun käsiksi? Tiedän että se on oikealla puolen takapenkkiä mut muusta ei ookkaa tietoo. Apua?
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Penkin molemmissa ulkoreunoissa, alalaidassa, on pienet kahvat jota painamalla lukitus vapautuu ja penkin istuinosan saa nostettua pois.Tomicsh kirjoitti:On tullu vähä turhanki kaua pähkäiltyy sitä että mite pääsen akkuun käsiksi? Tiedän että se on oikealla puolen takapenkkiä mut muusta ei ookkaa tietoo. Apua?
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Ei khyl millää tunnu löytyvä jostai syyst...
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Ne saattoi olla myös penkin kulmissa. Joka tapauksessa kaksi kahvaa sieltä löytyy molemmin puoli joita "painetaan" ylöspäin
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Löyty! Ny o projekti edistyny hyvi
viel pitäs keksii helpoin ja järkevin tapa maadottaa et alkaa pelittää 


Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Nostetaa ylhääl tää viesti et löytyyks kellää ideoit?Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 245
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.pinpinkarva kirjoitti:epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 245
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Tomicsh kirjoitti:Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.pinpinkarva kirjoitti:epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
ookko kokeellu 1Ω kuormalla. äänenlaatu kärsii ja vaffari joutuu koville ja painetta lähtöö, mikä on vissiin tärkeintä
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Tekeeks sitte 1Ω hyvää 2x2Ω subbarille? Ei oo itel pahemmi hajua mitä nämä ohmit edes tarkoittaa. Enkä jaksa uskoo tuoho alitehoon koska samanlaisii pakettei myydää kaupoissaki mm. Powerset. Subbari antaa 1500rms ja 2500 peak. Vahvistin antaa 4Ω 500rms. Tulee vaa mielee et tuskimpa menee paskaks alitehon vuoks jos moisii pakettei myydää kaupaski ja vahvistimet mitkä antais ees lähellekkää 1500rms 4Ω maksaa jo toista tonnia...pinpinkarva kirjoitti:ookko kokeellu 1Ω kuormalla. äänenlaatu kärsii ja vaffari joutuu koville ja painetta lähtöö, mikä on vissiin tärkeintäTomicsh kirjoitti:Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.pinpinkarva kirjoitti:epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Onko kokemusta laittaa suksiluukun tilalle subi väykkään? Sellainen olis suunnitelma. Juuri ja juuri mahtuu kokonsa puolesta 10" kun tuossa mittailin.
Oma suunnitelma on laittaa ihan kaikatin lähdöistä subille ääni ja näin toimii tuo auto power off/on systeemikin. Subiksi on tulossa 10" Rainbow SL-S10 ja sille vain pieni Hertz HE2:n. Kotelo suljettu 15L.
Ilmeisesti nuolla takakaiuttimilla on joku subi suodatin, kun kuuluu niin vähän diskantti??? Niiltä meinasin vetäistä sen äänen...miltä kuulostaa?
Oma suunnitelma on laittaa ihan kaikatin lähdöistä subille ääni ja näin toimii tuo auto power off/on systeemikin. Subiksi on tulossa 10" Rainbow SL-S10 ja sille vain pieni Hertz HE2:n. Kotelo suljettu 15L.
Ilmeisesti nuolla takakaiuttimilla on joku subi suodatin, kun kuuluu niin vähän diskantti??? Niiltä meinasin vetäistä sen äänen...miltä kuulostaa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 245
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
jos sä multa kysyyt niin ei oo kokemusta suksiluukku subista mutta tuo rainbow on äänenlaarullisesti helvetin hyvä. en oo koskaa saanu subia soimaan niin nätisti ku 10" hammer jolle tuli virta focal solid 1 vahvarista. niijjoo ookko kokeellu säätää trebleä isommalle mankastanicnac kirjoitti:Onko kokemusta laittaa suksiluukun tilalle subi väykkään? Sellainen olis suunnitelma. Juuri ja juuri mahtuu kokonsa puolesta 10" kun tuossa mittailin.
Oma suunnitelma on laittaa ihan kaikatin lähdöistä subille ääni ja näin toimii tuo auto power off/on systeemikin. Subiksi on tulossa 10" Rainbow SL-S10 ja sille vain pieni Hertz HE2:n. Kotelo suljettu 15L.
Ilmeisesti nuolla takakaiuttimilla on joku subi suodatin, kun kuuluu niin vähän diskantti??? Niiltä meinasin vetäistä sen äänen...miltä kuulostaa?
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Kysyin vähän kaikilta.
Joo diskantit on täysillä
Mulla on toki alkuperäistä vastaava CD malli kiinni eli onko se nyt audio 10 mallin ratio...enkä kyllä aio vaihtaa. Edessä mulla on JBL:n joku GTO erkkasarja, mutta kyllä nuo hattuhylly kaiuttimet tällä hetkellä suurimman "subbari" äänen tuottaa.
Tavoitteena on aavistuksen lisää bassoa, kun nykyisinkin aina joissain biiseissä kuuluu sopivasti bassoa. Konttia en halua uhrata tämän tieltä yhtään kun tulee aina nuota mopo romuja/ ajovarusteita kuljetettua kontin täydeltä aika-ajoin. Tämän takia tuo suksiluukku asennus on päällimmäisenä. Subbarin valitsinkin siten, että se toimiisi mahd. hyvin pienessä ja suljetussa kotelossa. Tää tuli iskunpituuden perusteella valittua sitten.
Joo diskantit on täysillä

Tavoitteena on aavistuksen lisää bassoa, kun nykyisinkin aina joissain biiseissä kuuluu sopivasti bassoa. Konttia en halua uhrata tämän tieltä yhtään kun tulee aina nuota mopo romuja/ ajovarusteita kuljetettua kontin täydeltä aika-ajoin. Tämän takia tuo suksiluukku asennus on päällimmäisenä. Subbarin valitsinkin siten, että se toimiisi mahd. hyvin pienessä ja suljetussa kotelossa. Tää tuli iskunpituuden perusteella valittua sitten.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 245
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
tuo sun subi on tarkootettu 1Ω kuormalle ja vahvistin mikä lykkää 1500w 1Ω maksaa suunnilleen 150 käytettynä ja 300 uutena. ohmit tarkoottaa vastusta ja mitä pienempi vastus sitä lähempänä oikosulkua. 1Ω lämmittä vahvaria ja kaikki vahvarit ei siihen pystyTomicsh kirjoitti:Tekeeks sitte 1Ω hyvää 2x2Ω subbarille? Ei oo itel pahemmi hajua mitä nämä ohmit edes tarkoittaa. Enkä jaksa uskoo tuoho alitehoon koska samanlaisii pakettei myydää kaupoissaki mm. Powerset. Subbari antaa 1500rms ja 2500 peak. Vahvistin antaa 4Ω 500rms. Tulee vaa mielee et tuskimpa menee paskaks alitehon vuoks jos moisii pakettei myydää kaupaski ja vahvistimet mitkä antais ees lähellekkää 1500rms 4Ω maksaa jo toista tonnia...pinpinkarva kirjoitti:ookko kokeellu 1Ω kuormalla. äänenlaatu kärsii ja vaffari joutuu koville ja painetta lähtöö, mikä on vissiin tärkeintäTomicsh kirjoitti:Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.pinpinkarva kirjoitti:epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Eli käy sittenki alitehoisena tuolla vastuksella! Mitä tarkotit tol et kaikki vahvarit ei siihe pysty?pinpinkarva kirjoitti:tuo sun subi on tarkootettu 1Ω kuormalle ja vahvistin mikä lykkää 1500w 1Ω maksaa suunnilleen 150 käytettynä ja 300 uutena. ohmit tarkoottaa vastusta ja mitä pienempi vastus sitä lähempänä oikosulkua. 1Ω lämmittä vahvaria ja kaikki vahvarit ei siihen pystyTomicsh kirjoitti:Tekeeks sitte 1Ω hyvää 2x2Ω subbarille? Ei oo itel pahemmi hajua mitä nämä ohmit edes tarkoittaa. Enkä jaksa uskoo tuoho alitehoon koska samanlaisii pakettei myydää kaupoissaki mm. Powerset. Subbari antaa 1500rms ja 2500 peak. Vahvistin antaa 4Ω 500rms. Tulee vaa mielee et tuskimpa menee paskaks alitehon vuoks jos moisii pakettei myydää kaupaski ja vahvistimet mitkä antais ees lähellekkää 1500rms 4Ω maksaa jo toista tonnia...pinpinkarva kirjoitti:ookko kokeellu 1Ω kuormalla. äänenlaatu kärsii ja vaffari joutuu koville ja painetta lähtöö, mikä on vissiin tärkeintäTomicsh kirjoitti:Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.pinpinkarva kirjoitti:epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 245
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
sitä että osa lämpiää niin nopiasti että lämpösuoja jarruttaa luukuttamista.Tomicsh kirjoitti:Eli käy sittenki alitehoisena tuolla vastuksella! Mitä tarkotit tol et kaikki vahvarit ei siihe pysty?pinpinkarva kirjoitti:tuo sun subi on tarkootettu 1Ω kuormalle ja vahvistin mikä lykkää 1500w 1Ω maksaa suunnilleen 150 käytettynä ja 300 uutena. ohmit tarkoottaa vastusta ja mitä pienempi vastus sitä lähempänä oikosulkua. 1Ω lämmittä vahvaria ja kaikki vahvarit ei siihen pystyTomicsh kirjoitti:Tekeeks sitte 1Ω hyvää 2x2Ω subbarille? Ei oo itel pahemmi hajua mitä nämä ohmit edes tarkoittaa. Enkä jaksa uskoo tuoho alitehoon koska samanlaisii pakettei myydää kaupoissaki mm. Powerset. Subbari antaa 1500rms ja 2500 peak. Vahvistin antaa 4Ω 500rms. Tulee vaa mielee et tuskimpa menee paskaks alitehon vuoks jos moisii pakettei myydää kaupaski ja vahvistimet mitkä antais ees lähellekkää 1500rms 4Ω maksaa jo toista tonnia...pinpinkarva kirjoitti:ookko kokeellu 1Ω kuormalla. äänenlaatu kärsii ja vaffari joutuu koville ja painetta lähtöö, mikä on vissiin tärkeintäTomicsh kirjoitti:Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.pinpinkarva kirjoitti:epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Kiitos avust !pinpinkarva kirjoitti:sitä että osa lämpiää niin nopiasti että lämpösuoja jarruttaa luukuttamista.Tomicsh kirjoitti:Eli käy sittenki alitehoisena tuolla vastuksella! Mitä tarkotit tol et kaikki vahvarit ei siihe pysty?pinpinkarva kirjoitti:tuo sun subi on tarkootettu 1Ω kuormalle ja vahvistin mikä lykkää 1500w 1Ω maksaa suunnilleen 150 käytettynä ja 300 uutena. ohmit tarkoottaa vastusta ja mitä pienempi vastus sitä lähempänä oikosulkua. 1Ω lämmittä vahvaria ja kaikki vahvarit ei siihen pystyTomicsh kirjoitti:Tekeeks sitte 1Ω hyvää 2x2Ω subbarille? Ei oo itel pahemmi hajua mitä nämä ohmit edes tarkoittaa. Enkä jaksa uskoo tuoho alitehoon koska samanlaisii pakettei myydää kaupoissaki mm. Powerset. Subbari antaa 1500rms ja 2500 peak. Vahvistin antaa 4Ω 500rms. Tulee vaa mielee et tuskimpa menee paskaks alitehon vuoks jos moisii pakettei myydää kaupaski ja vahvistimet mitkä antais ees lähellekkää 1500rms 4Ω maksaa jo toista tonnia...pinpinkarva kirjoitti:ookko kokeellu 1Ω kuormalla. äänenlaatu kärsii ja vaffari joutuu koville ja painetta lähtöö, mikä on vissiin tärkeintäTomicsh kirjoitti:Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.pinpinkarva kirjoitti:epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 245
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Tomicsh kirjoitti:Kiitos avust !pinpinkarva kirjoitti:sitä että osa lämpiää niin nopiasti että lämpösuoja jarruttaa luukuttamista.Tomicsh kirjoitti:Eli käy sittenki alitehoisena tuolla vastuksella! Mitä tarkotit tol et kaikki vahvarit ei siihe pysty?pinpinkarva kirjoitti:tuo sun subi on tarkootettu 1Ω kuormalle ja vahvistin mikä lykkää 1500w 1Ω maksaa suunnilleen 150 käytettynä ja 300 uutena. ohmit tarkoottaa vastusta ja mitä pienempi vastus sitä lähempänä oikosulkua. 1Ω lämmittä vahvaria ja kaikki vahvarit ei siihen pystyTomicsh kirjoitti:Tekeeks sitte 1Ω hyvää 2x2Ω subbarille? Ei oo itel pahemmi hajua mitä nämä ohmit edes tarkoittaa. Enkä jaksa uskoo tuoho alitehoon koska samanlaisii pakettei myydää kaupoissaki mm. Powerset. Subbari antaa 1500rms ja 2500 peak. Vahvistin antaa 4Ω 500rms. Tulee vaa mielee et tuskimpa menee paskaks alitehon vuoks jos moisii pakettei myydää kaupaski ja vahvistimet mitkä antais ees lähellekkää 1500rms 4Ω maksaa jo toista tonnia...pinpinkarva kirjoitti:ookko kokeellu 1Ω kuormalla. äänenlaatu kärsii ja vaffari joutuu koville ja painetta lähtöö, mikä on vissiin tärkeintäTomicsh kirjoitti:Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.pinpinkarva kirjoitti:epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
en tierä oliko oikiasti apua mutta kyllä tosta eräällaasen väittelyn sai aikaaseksi
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää