w201kick down ei toimi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 27.04.2012 11:13
- Paikkakunta: Porvoo
w201kick down ei toimi
onko tietoa: laatikko vaihtaa melkeetä samointein isoimmalle vaihteelle kiihdyttäessä paikaltaan eikä kick down toimi ollenkaan. ei vaihda myöskään alespäin. hippasen on laiska... vika tuli kun loota päätti halkasta lauhduttimen letkun ja työntää öljyt ulos. no, mitään ei menny rikki mutta tommoinen vika siihen nyt tuli. joku säätöasia ja miten korjattavissa?
Mercedes-Benz 1990 190E 2.3L
Re: w201kick down ei toimi
Onko öljymäärä nyt oikea?
Laatikosta lähtee sähköjohto tai -johdot kaasupolkimen alla olevaan painokytkimeen lattian läpi. Tarkista piuhat, liitokset ja itse sähkökytkin.
tomant
Laatikosta lähtee sähköjohto tai -johdot kaasupolkimen alla olevaan painokytkimeen lattian läpi. Tarkista piuhat, liitokset ja itse sähkökytkin.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: w201kick down ei toimi
sekä sulakkeet ja kick down rele akun takaa
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 27.04.2012 11:13
- Paikkakunta: Porvoo
Re: w201kick down ei toimi
ok. öljymäärä on varmaten oikea kun oli just veholla huollossa. sain numeron mersujen laatikkospesialistille joka meinas että kick down -vaijeri olis irti.
Mercedes-Benz 1990 190E 2.3L
Re: w201kick down ei toimi
Kerro sille mersu-spesialistille, että 722.4-laatikossa ei ole kick down-vaijeria vaan sähköinen kick down. Vaijerilla toki säädetään laatikon vaihtokohtia, mutta ei kick downia.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 27.04.2012 11:13
- Paikkakunta: Porvoo
Re: w201kick down ei toimi
Vaijeri on ehjä ja tiukka ja kick down kytkin toimii. Voisko kyseessä olla liian matalat paineet lootassa? Filtteri tukossa? Turbiini sökö? Kun lähtiessä lyö heti vaihteet lävitte pam pam pam neloselle. Rasituksessa ei lyö pienempää sisään ja tosiaan kick downkin on pois pelistä. Onko pääkaupunkiseudulla osaavaa lootapajaa joka tollasen 190 sen lootan sielunelämää ymmärtää?
Mercedes-Benz 1990 190E 2.3L
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 27.04.2012 11:13
- Paikkakunta: Porvoo
Re: w201kick down ei toimi
tai voisko kick down rele olla töttöröö ja mistäs sellasen tuolta oikeen löytää? eip ainakaan konehuoneesta lyönyt silmään.
Mercedes-Benz 1990 190E 2.3L
Re: w201kick down ei toimi
Kick donw rele taitaapi olla samassa kuin bensarele....kaiketi näin on mutta muistelen.Löytyy akun takaa yj-releen vierestä.4zyl ja kierros numeroita ja taisi vielä lukea kick domw.
Koeta tinata rele uudelleen kaikki kontaktit kuntoon katsomatta.
Koeta tinata rele uudelleen kaikki kontaktit kuntoon katsomatta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 27.04.2012 11:13
- Paikkakunta: Porvoo
Re: w201kick down ei toimi
siellä akun takana on releitä mm jänniterele missä on ne sulakkeet päällä, klimarele ilm ilmastointiin ja sitten rele mikä on nimeltään joku bensapumpunrele ainakin numeron perusteella. kick down relettä siellä ei ole mitä vähän hämmästyin kun netissä sellaiseen törmäsin. liekö vuosimallikohtainen? ts toisissa se ois nimellä kick down rele ja toisissa bensapumpunrele... tiedä häntä...
Mercedes-Benz 1990 190E 2.3L
Re: w201kick down ei toimi
Tossa lukasin että bensa autoissa se on ilmastoinnin ,abs ja kierrosten rajoitin samalla ja 8x4 cm ja niitä on kaksi ja kuskin puoleinen ainakin 124 malleissa.
Kunhan löydät ehkä sellaisen releen syötä sen numero googleen niin sieltä kyllä selviää sitten.
Kunhan löydät ehkä sellaisen releen syötä sen numero googleen niin sieltä kyllä selviää sitten.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 27.04.2012 11:13
- Paikkakunta: Porvoo
Re: w201kick down ei toimi
releessä se vika ei kyllä voi olla musta kun tuntuu enempi mekaaniselta vialta ts alipaine yms vialta. mut pitäähän näitä potentiaalisia ongelmakohtia eliminoida... eipä se oikee turbiinikaan voi olla kun vaihteet kuitenkin menee paikoilleen eikä loota luista yms. no jos ei mistään löydy apua nii pitänee viedä jollekin ammattilaiselle. kehuvat tuota rollen töhtihuoltoa. onko kellään siitä kokemusta laatikoiden suhteen?
Mercedes-Benz 1990 190E 2.3L
Re: w201kick down ei toimi
Hän taitaapi painia mersujen kanssa jo pitkään niin luulen että tietää ja on kuulemma hyvä paikka.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201kick down ei toimi
toimiiko pakkovaihteet kuitenkin kuten kuuluu, eli voi ajaa normaalisti, kun vaihtelee kepistä vaihteet...
siltä tuo kuulostaa, että säätövaijeri on irti tai laatikko ei muuten vain reagoi sen liikkeisiin
itse kickdown ei vaikuta mitään noihin juttuihin, se aktivoituu vasta täyskaasu kiihdytyksessä... ja kunnossa oleva laatikko kyllä vaihtaa pienempää ilman kickdown:lle menoa, jos kierrokset ei vain ole koneessa kovin isot... kickdown vain muuttaa sitä perus kohtaa jolla vaihteet vaihdetaan (alaspäin kepittää suuremmilla kierroksilla, kuin normaalisti ja ylöspäin myös)
siltä tuo kuulostaa, että säätövaijeri on irti tai laatikko ei muuten vain reagoi sen liikkeisiin

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 27.04.2012 11:13
- Paikkakunta: Porvoo
Re: w201kick down ei toimi
kepistä saa vaihteet kyllä paikoilleen ja Dltä kolmoselle vaihdettaessa ja kolmoselta kakkoselle vaihtaa ihan hienosti. mut jos Dllä ajaa niin lyö samantien nelosen pykälään. kaupungissa pitää ajaa pakko kakkosella ja kolmosella ettei laatikko keitä. vaijeriahan minäkin epäilin... no tutkitaan huomenna josko se vaijeri olisi irti sieltä laatikon puolelta. ruiskun puolella kaikki oli kiinni kyllä.
Mercedes-Benz 1990 190E 2.3L
Re: w201kick down ei toimi
Joko säätövaijeri on irti tai se on vääränlainen. Eli jos autossa ei ole E/S kytkintä mutta vaihteisto on autosta jossa on E/S kytkin niin kelaa suoraan suurimmalle vaihteelle. Mutta jos alkuperäinen laatikko on niin ei tuota vikaa pitäisi olla. Ja sitä vaijeria säätämällä kyllä tietää onko se irti vaiko ei.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 27.04.2012 11:13
- Paikkakunta: Porvoo
Re: w201kick down ei toimi
No kyllä loota on alkuperäinen ja vaijerikin on ollut siinä metusalemin ajoista lähtien. Mut nythän meni mielenkiintoiseksi kun jarrutkin katos. Saksalainen mysteerio.
Mercedes-Benz 1990 190E 2.3L
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe 27.04.2012 11:13
- Paikkakunta: Porvoo
Re: w201kick down ei toimi
jaaha. vika tuntuis löytyvän alipainepuolelta. kuka neropatti tällaisen systeemin on ylipäätään keksinyt hohhoijjaa... joka tapauksessa. alipainehässäkässä tuntuu olevan liian vähän painetta. vika paikallistui kun ohitettiin tulipellissä oleva solenoidi (joku pakokaasunkierrätykseen iittyvä kikkare) avot, laatikko rupesi jo vaihtamaan järkevämmin ja KDkin löytyi. tosin kierrosalueet on edelleen hiukka pielessä. vaijeriltakaan ei enempää kiristysvaraa löydy. tulipa irrotettua lootan öljypohja (taas) ja tarkistettua alipainepumpulla että lootan kikkare toimii vaijerin kanssa. toimihan se. kyllä on uskomaton soppa. seuraavaksi kait kokeiltava uutta KD vaijeria josko vanha olisi jotenki väsähtänyt (lue venynyt) ja yritettävä säätää kierrosalueet kohilleen. sitten voidaankin ihmetellä jarrujen salaperäistä katoamistemppua. jarrut yhtäkkiä katoaa (poljin menee pohjaan) ja palaa takaisin kuin taikaiskusta. saksalainen taikuri siis!
Mercedes-Benz 1990 190E 2.3L