W212 Lämmityslaite ja valonpesimet

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
cscjhe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ti 11.03.2008 22:33
Paikkakunta: Loimaa

W212 Lämmityslaite ja valonpesimet

Viesti Kirjoittaja cscjhe »

Ostin saksan tuonnin elokuussa hetken innostuksessa. Nyt on pari "puutetta" iskenyt tajuntaan:

1) Valonpesimet puuttuu :o
- onkos kukaan selvitellyt jälkiasennusta (original tai tarvike) ?
- on kyllä aika tarpeellinen varuste kun siihenkin on ehtinyt vuosien saatossa tottumaan

2) Lämmityslaitteen lisävastus
- annettu ymmärtää että W211:ssä oli aika iso sähkövastus lämmityslaitteessa, joka aiheutti sen että sellaista kädenlämpöistä ilmaa alkoi tulla melkein heti kun lähti ajamaan (tämä vastus tuli sen jälkeen kun vakio-Webastosta luovuttiin)
- W212:ssa nyt tuntuu että kestää ikuisuuden ennenkuin lämpöistä alkaa tulla ==> tutina että mitään vastusta ei ole !
* ei ole ollenkaan enää VAI
* Saksan tuonnissa ei ole ?
- muutenkin lämmityslaitteen säädöissä on menty huonompaan päin:
* ainakin itse tykkäsin 211:n mahdollisuudesta portaattomasti säätää ilmaa lasille/keskelle/jalkoihin ==> 212:ssa on vain muutama vakioasento !
* tuulilasille tuleva ilmavirta on pienempi (taitaa muuten johtua osittain siitä että ilma tulee sen aika tiheän ritilän läpi eikä sellaisten selkeiden suulakkeiden läpi ?)

Kulutus on ollut positiivinen yllätys: ihan samalla ajolla (molemmat 220:iä ja tomaatteja) 211 vei n. 6 litraa => 212 vie 5.4 litraa ! Aika iso ero. Sattuu olemaan vielä 80 litran tankki ==> 1.400 km saa ajaa ja sen jälkeen alkaa katselemaan tankkauspaikkaa :D
Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: W212 Lämmityslaite ja valonpesimet

Viesti Kirjoittaja D-MB »

cscjhe kirjoitti:Ostin saksan tuonnin elokuussa hetken innostuksessa. Nyt on pari "puutetta" iskenyt tajuntaan:

1) Valonpesimet puuttuu :o
- onkos kukaan selvitellyt jälkiasennusta (original tai tarvike) ?
- on kyllä aika tarpeellinen varuste kun siihenkin on ehtinyt vuosien saatossa tottumaan

2) Lämmityslaitteen lisävastus
- annettu ymmärtää että W211:ssä oli aika iso sähkövastus lämmityslaitteessa, joka aiheutti sen että sellaista kädenlämpöistä ilmaa alkoi tulla melkein heti kun lähti ajamaan (tämä vastus tuli sen jälkeen kun vakio-Webastosta luovuttiin)
- W212:ssa nyt tuntuu että kestää ikuisuuden ennenkuin lämpöistä alkaa tulla ==> tutina että mitään vastusta ei ole !
* ei ole ollenkaan enää VAI
* Saksan tuonnissa ei ole ?
- muutenkin lämmityslaitteen säädöissä on menty huonompaan päin:
* ainakin itse tykkäsin 211:n mahdollisuudesta portaattomasti säätää ilmaa lasille/keskelle/jalkoihin ==> 212:ssa on vain muutama vakioasento !
* tuulilasille tuleva ilmavirta on pienempi (taitaa muuten johtua osittain siitä että ilma tulee sen aika tiheän ritilän läpi eikä sellaisten selkeiden suulakkeiden läpi ?)

Kulutus on ollut positiivinen yllätys: ihan samalla ajolla (molemmat 220:iä ja tomaatteja) 211 vei n. 6 litraa => 212 vie 5.4 litraa ! Aika iso ero. Sattuu olemaan vielä 80 litran tankki ==> 1.400 km saa ajaa ja sen jälkeen alkaa katselemaan tankkauspaikkaa :D
Ainakin omassa Saksalaisessa S212ssa on valonpesimet, joten kyllä niitä täälläkin on tarjolla. Jälkiasennuksesta ei ole kyllä mitään käsitystä. Ainakin omassa kolmelitraisessa on tehokkaat sähkövastukset ja olen ainakin itse käsittänyt noiden olevan vakiona kaikissa moottoreissa Mersulla Saksassa. Omasta mielestäni oma Thermotronic lämppäri toimii todella hyvin, eikä Suomen reissuillakaan ole tuulilasin huurtuminen ole ollut ongelma (tuosta kai jotkut ovat aikaisemmin valittaneet). Tosin tuossa Thermotronicssahan voi säätää tuota ilman suuntausta monipuolisemmin, kuin peruslämppärissä ja esim. myös B-pilareissa on ilmasuuttimet.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W212 Lämmityslaite ja valonpesimet

Viesti Kirjoittaja markoala »

Xenonien kanssa on aina pesurit. Halogeeni versiossa ei ole Saksassa vakiona.
W213 220d +W242 electric drive
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W212 Lämmityslaite ja valonpesimet

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sähkötoiminen lisälämmitin on vakiona dieseleissä, ei kaikilla moottoreilla. Tässä tosin taisi olla kyse dieselistä (allekirjoituksesta tulkittuna).
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: W212 Lämmityslaite ja valonpesimet

Viesti Kirjoittaja D-MB »

DBFI kirjoitti:Sähkötoiminen lisälämmitin on vakiona dieseleissä, ei kaikilla moottoreilla. Tässä tosin taisi olla kyse dieselistä (allekirjoituksesta tulkittuna).
Joo tosiaan tarkoitin Dieseleillä. Muista kun Dieseleistä en pahemmin tiedä mitään.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
takaveto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 30.09.2010 21:07
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W212 Lämmityslaite ja valonpesimet

Viesti Kirjoittaja takaveto »

Omassa w212 200 CDI vm11 totesin viime talvena lämmityslaitteen olevan huonompi kun w211, kuljettajan puolelle näkökenttään jää huurrealue kun -15 ja yli. kokeilin kaikenlaista säätöö ja vippalautaa, sitten merkkihuollossa ohjelmointi jossa ohjattiin tuulilasille enempi ilmaa, ei vaikutusta.

Kesällä tehty vielä jotain muitakin järjestelyjä huollon yhteydessä vaikutusta ei vielä ole päässy kunnolla toteamaan. Ilmeiseti dodöpurkista leikattava pelti ja taivuteltava ritilän päälle joku ohjain talveksi.

Lamppujen pesujärjestelmä p:stä , 10 painalluksen jälkeen pesusuihke lampuille.

Tuulilasin pesusuuttimiin vois kans olla suuntausjärjestelyt.

Muuta moitittavaa ei niinkään.
w203 ex
w211 ex
w212
w202
w203 pojan
Avatar
cscjhe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ti 11.03.2008 22:33
Paikkakunta: Loimaa

Re: W212 Lämmityslaite ja valonpesimet

Viesti Kirjoittaja cscjhe »

markoala kirjoitti:Xenonien kanssa on aina pesurit. Halogeeni versiossa ei ole Saksassa vakiona.
Jaa-ha juu. Selittänee asian. Tässä on halogeenit, joiden tilalle tosin vaihdoin tarvike-Xenonit.
Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
Avatar
cscjhe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ti 11.03.2008 22:33
Paikkakunta: Loimaa

Re: W212 Lämmityslaite ja valonpesimet

Viesti Kirjoittaja cscjhe »

DBFI kirjoitti:Sähkötoiminen lisälämmitin on vakiona dieseleissä, ei kaikilla moottoreilla. Tässä tosin taisi olla kyse dieselistä (allekirjoituksesta tulkittuna).
Joo diesel tämä on. Täytynee ehkä oikein esikseen testailla miten se lämpöä alkaa tulla. Jotenkin 211:ssa sen huomasi selkeästi eli vaikka moottorin lämpö oli vasta 40, selkeästi lämmintä tuli lämmityslaitteesta.
Tuulilasi on toistaiseksi pysynyt suht hyvin auki, mutta ajelen 99.5 % yksin. En pidä automaattia päällä vaan manuaaliohjauksella ilmaa sekä ylös että alas.
Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: W212 Lämmityslaite ja valonpesimet

Viesti Kirjoittaja D-MB »

takaveto kirjoitti:Omassa w212 200 CDI vm11 totesin viime talvena lämmityslaitteen olevan huonompi kun w211, kuljettajan puolelle näkökenttään jää huurrealue kun -15 ja yli. kokeilin kaikenlaista säätöö ja vippalautaa, sitten merkkihuollossa ohjelmointi jossa ohjattiin tuulilasille enempi ilmaa, ei vaikutusta.

Kesällä tehty vielä jotain muitakin järjestelyjä huollon yhteydessä vaikutusta ei vielä ole päässy kunnolla toteamaan. Ilmeiseti dodöpurkista leikattava pelti ja taivuteltava ritilän päälle joku ohjain talveksi.

Lamppujen pesujärjestelmä p:stä , 10 painalluksen jälkeen pesusuihke lampuille.

Tuulilasin pesusuuttimiin vois kans olla suuntausjärjestelyt.

Muuta moitittavaa ei niinkään.
Onko sinulla peruslämppäri? Viime talvena Lapissa ei ollut mitään ongelmaa tuulilasin suhteen tuon Thermotronickin kanssa.

Tuulilasin pesu on on kyllä ihmeellinen. Neste menee todella alas ja pyyhkimet lähtevät liikkeelleen ennen kuin pesunetettä on missään. Huollossa sanoivat tuon olevan ominaisuus eikä vika.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
takaveto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 30.09.2010 21:07
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W212 Lämmityslaite ja valonpesimet

Viesti Kirjoittaja takaveto »

On perusversio, REST puhallusominaisuus puuttuu joka harmittaa.
w203 ex
w211 ex
w212
w202
w203 pojan
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W212 Lämmityslaite ja valonpesimet

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

takaveto kirjoitti:Omassa w212 200 CDI vm11 totesin viime talvena lämmityslaitteen olevan huonompi kun w211, kuljettajan puolelle näkökenttään jää huurrealue kun -15 ja yli. kokeilin kaikenlaista säätöö ja vippalautaa, sitten merkkihuollossa ohjelmointi jossa ohjattiin tuulilasille enempi ilmaa, ei vaikutusta
W212 ei kokemusta, mutta W211:sa olen ainakin aina ottanut raitisilmasuodattimen pois talveksi...muuten ei pysy lasit kunnolla auki :wink:
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: W212 Lämmityslaite ja valonpesimet

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Vaihtaa sen suodattimen syys, lokakuussa niin pysyy auki.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: W212 Lämmityslaite ja valonpesimet

Viesti Kirjoittaja Arno »

takaveto kirjoitti:Lamppujen pesujärjestelmä p:stä , 10 painalluksen jälkeen pesusuihke lampuille.
Eikös tämä ole joka-kolmannella kerralla? Takuuseen en mene kolmesta, mutta ei se niin harvoin tule kuin joka-kymmenes-kerta.

Talvella tuulilasi menee W212:ssa ajoittain ärsyttävän usein huuruun ja syyksi on väitetty tuulilasin alareunaan (hieman konepellin alle) jäävää lunta, mutta ei se vain siitä ole kiinni. "Ominaisuus" tulee nimittäin esiin ennen kuin vesi on lunta eli myös syksyllä.
En sitten tiedä, että ovatko keksineet tähän päivään mennessä jonkun päivityspaketin.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Re: W212 Lämmityslaite ja valonpesimet

Viesti Kirjoittaja TTL »

Lampunpesinten "pyyhkäisyt" todella tapahtuvat hyvin harvakseltaan sekä E:ssä että GLK:ssa. Olisiko juuri tuo joka kymmenes ruikkauskerta? Tuulilasin herkkä huurtuminen on myös ollut jokatalvinen riesa 212:n kohdalla tavallisen lämmityslaitteen osalta. Jostain syystä se häiritsi enemmän edellisessä sedanissa kuin tässä nykyfarkussa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Vastaa Viestiin