sytytysennakko?
sytytysennakko?
Eli siis mikä 230TE ,vm.88. sytytysennakko pitäisi olla?? nollassa vai? saattaahan se asteluku heittää vähäsen jos nokkaketjussa on väljyyttä??
Re: sytytysennakko?
no ei ainakaan nollassa, missään tilanteessa... tyhjäkäynnillä jotain 8-10 astetta ennakkoa ja kierroksilla (olisko jotain 3500 rpm) sitten jotain 30-34 astetta ennakkoa, yleensä nuo tiedot löytyy muistaakseni kuskinpuolen lampun kohdasta sieltä konehuoneesta...Tomppa85_ kirjoitti: Eli siis mikä 230TE ,vm.88. sytytysennakko pitäisi olla?? nollassa vai? saattaahan se asteluku heittää vähäsen jos nokkaketjussa on väljyyttä??
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: sytytysennakko?
Älä huolehdi ennakosta kun ecu säätää sitå kokoajan ja jakajan pyörijä kun osoittaa jollakin tapaa sinne päin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: sytytysennakko?
atlas kirjoitti:Älä huolehdi ennakosta kun ecu säätää sitå kokoajan ja jakajan pyörijä kun osoittaa jollakin tapaa sinne päin.
Näinhän se on? Tuli lampulla kokeiltua. thänks.
Re: sytytysennakko?
Joku kertoi täällä muuten että kun käyttää ecun töpselin irti niin perussäätö nollautuu tai se etsii sen uudelleen kohdilleen esim ketjun venymisen takia.....muistelen näin.
Mutta käynnissä ollessa ei kannata pistoketta ottaa irti.
Mutta käynnissä ollessa ei kannata pistoketta ottaa irti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-