Tomppa85_ kirjoitti: Eli siis mikä 230TE ,vm.88. sytytysennakko pitäisi olla?? nollassa vai? saattaahan se asteluku heittää vähäsen jos nokkaketjussa on väljyyttä??
no ei ainakaan nollassa, missään tilanteessa... tyhjäkäynnillä jotain 8-10 astetta ennakkoa ja kierroksilla (olisko jotain 3500 rpm) sitten jotain 30-34 astetta ennakkoa, yleensä nuo tiedot löytyy muistaakseni kuskinpuolen lampun kohdasta sieltä konehuoneesta...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Joku kertoi täällä muuten että kun käyttää ecun töpselin irti niin perussäätö nollautuu tai se etsii sen uudelleen kohdilleen esim ketjun venymisen takia.....muistelen näin.
Mutta käynnissä ollessa ei kannata pistoketta ottaa irti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor