Noniin, laitellaanpas jotakin jatkoa taas.
Eli tuli tuollainen s124 250td 20v -94 ostettua vakuutusyhtiöltä kun halvalla sai ja oli omalla paikkakunnallakin. Tuossa vakuutusyhtiöltä ostamisessahan on se huono puoli että ikinä ei tiedä mitä sattuu saamaan, saattaa saada helmen taikka loppuun poljetun lintan. Autossa on mittarissa 270tkm ja kuvissa se näytti vähäruosteiselta tapaukselta, siksi siitä kiinnostuinkin. Tietysti mielessä oli että mitäs jos nuo kilomtrit sattuvatkin pitämään paikkaansa
Heti kun auton näki oikeasti pystyi toteamaan että kilometrejä on takana vähintäänkin tuplasti tuon verran, mutta eipä sillä suurta merkitystä ole. Vähäruosteiselta auto kuitenkin vaikuttaa edelleen. Oven alalaidat ovat ruosteettomat. Takaikkunoiden kulmissa ei ole sisäpuolellakaan ruostetta. Viisaammat voisi kertoa mistä pitää etsiä jos haluaa löytää tällaisesta ruostetta...? Tämä on papereista ja pääteltynä myyty uutena Kemijärvelle ja ollut siellä samalla omistajalla tähän asti. Ei siis ihmekkään että ei ole ruostunut kun ei ole etelän suolakylvyissä kylvetetty
Sisusta onkin tämän auton heikoin puoli sitten. Erittäin epäsiistihän se on, tupakalta haisee ja sikareita on edelleen keskikonsolissa odottamassa käyttöä. Kuljettajan penkki on linttaan ja reiälle istuttu ja
oviverhous on pulteilla kiinni. Muuten sisusta on kyllä pestävissä ja siistittävissä, mutta penkki ja verhous pitäisi löytää jostakin
Sitten asiaan. Eli vasempaan etukulmaan on jonkinlainen suutelma tullut. Lokari, umpio ja umpion alla oleva rauta menee vaihtoon. Lisäksi konepeltiä ja hieman muutakin joutuu oikomaan.
Sitten vain mersu tallin ja vaurioutuneet osat pois. Vimpanpäälle modernilla korinoikaisijalla sitten vedin tuota lokarin alle tulevaa rautaa lähemmäs oikeaa muotoa. Vielä pitää uuden lokarin kanssa passata linjat kohdalleen.
Tuosta selviää millaiset ne ovet ovat.
Ja tuossa pahin ruoste kohta mikä ovista on löytynyt
Kosmeettisia haittoja onkin sitten vähän enemmän. Ei ole ollut sieltä huolellisimmasta päästä tämän auton pitäjä. Etupuskuri ja osa listoista pohjavärissä, lommoja ja naarmuja ympäri autoa ja takaluukusta lakat lohkeilleet.
Tuollaiselta se sisältä näyttää. Eihän se aivan uudenveroisessa kunnossa enää ole

Töötti pelaa tuosta ratin oikealla puolella olevasta napista. Peilinsäädön kytkin puuttuu kokonaan. Kumpikaan lasi ei liiku mihinkään suuntaan. Kyllä se tuosta, mutta on siinä hipistelyä että siihen kehtaa morsion ottaa kyytiin
Laitetaanpas tähän vielä sellaista "to do, to buy" listaa
-Vasen lokari ja umpion alle pelti hankkia
-Vasen umpio ja vilkku -
hankittu
-Oikea takavalo
-Kuskinpenkki ja oviverhous taikka kokonainen musta sisusta
-Takaluukun lista puuttuu
-Peilinsäätö nappi
-Töötti toimimaan oikein ja edellisen omistajan patentit pois
-takapäästä kuuluu armotonta kolinaa, liittynee tasonsäätöön...
-Puhelin pois ja kunnolisia kajareita vakiopaikoille
-Sisustan pesua ja muuta hipistelyä
-Egr pois toiminnasta
-(Jonkun auton vielä oikeasti tontitan ja laitan leveät vanteet alle. Onko se auto tämä..?)
+Vielä paljon muuta rekemistä mitä ei lue tässä mutta pitää kuitenkin tehdä.
---Jos sinulta löytyy noita puuttuvia osia, niin otappas yhteyttä!---
laitetaanpas sitten kaverikuva tuosta meikäläisen projektista ja isännän projektista. Sama merkki tottakait kyseess, mutta isällä vain noin 15 v uudempi...

S204 200cdi ja muistaakseni 2009 kyseessä. Joku 250tkm ajettu. Avantgarde, automaatti, ortopedipenkit, vakionopeussädin, peruutustutka ja sellaista

Keulaan tämäkin ottanut osumaa, mutta vähän enemmän kuin tuo meikäläisen lankku. Oikein hyvää kuvaa ei saa kun kaikki osat purettu keulasta. Konepelti, umpiot, vasen lokari, poikittainen alumiinipalkki ja melko paljon muovi osia ja nippeleitä menee vaihtoon.

Palkin päitä pitäisi vähän oikaista penkissä.

peräkontti puolillaan purettuja osia. Suurin osa tarvittavista osista on jo hankittu tai ainakin tilattu. Tällaisessa on se hyvä puoli vanhempiin verattuna, että tuollainen keulakolari hoituu osia vaihtamalla, kun vanhemmassa olisi joutunut oikomaan ja hitsaamaan ja laikkaamaan ja hikoilemaan jne

Tästä laitellaan juttua kun isä saa jotakin tehtyä. Tällä hetkellä odottaa että nuo palkin päät saataisin oikaistua, sitten alkaisikin tapahtua. Lokari oli jo kitattu ja pohjamaalattu kun kävin vasta katsomassa. Varmaankin pian sitten aletaan puskuria ja peltiäkin suunnitella oikean väriseksi.
Vanha herra jäi ulos odottelemaan hellää kosketusta, nuorempi isäntä saa odotella käsittelyä lämpimässä tallissa ettei palellu

katsotaan mitä saadaan viikonloppuna aikaiseksi. Ainakin pitää asentaa tuohon käyttikseen lohko- ja sisätilanlämppärin piuhat niin lähtee cdi pakkasellakin käymään
