W124 Moottorin tukikumit?
W124 Moottorin tukikumit?
Mistä moottoria kestää nostaa alapuolelta kun vaihtaa moottorin tukikumeja?
Ylhäältä tuo onnistuisi helposti kun on selkeät nostopaikat, mutta kun ei ole sellaisia nostimia.
Alhaalta montusta kyllä pääsee nostamaan, mutta kun ei hirvee aivan summissa alkaa touhuamaan.
Autohan on 300 D -91
Ylhäältä tuo onnistuisi helposti kun on selkeät nostopaikat, mutta kun ei ole sellaisia nostimia.
Alhaalta montusta kyllä pääsee nostamaan, mutta kun ei hirvee aivan summissa alkaa touhuamaan.
Autohan on 300 D -91
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Ei kannata ottaa riskiä
Eipä taida kannattaa ottaa riskiä, voipi olla että tulee kalliimpi vahinko, jos et pysty oikeista korvakkeista nostamaan yläpuolelta.
Lisää aiheesta...
Olen vaihtanut tyynyjä "pullotunkin" avulla, eli siis tuollainen pieni nestetunkki.
Nostaa voi varovasti moottorin korvakkeesta. Jokin puukapula on hyvä laittaa
tunkin ja korvakkeen väliin. Nostaahan tarvitsee vain sen verran, että tyyny
mahtuu luistamaan paikaltaan.
Eikä pakoputkea, ym. irroittamatta enempää voisikaan nostaa.
Nostaa voi varovasti moottorin korvakkeesta. Jokin puukapula on hyvä laittaa
tunkin ja korvakkeen väliin. Nostaahan tarvitsee vain sen verran, että tyyny
mahtuu luistamaan paikaltaan.
Eikä pakoputkea, ym. irroittamatta enempää voisikaan nostaa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Vaihdettu on
Tiedustelin tuota hommaa MB- pajan pitäjältä. Hän on kuulemma keventänyt tukikumeja aina öljypohjasta. Kakkosnelonen vaan väliin ja eikun menoksi. Näin hän on tehnyt jo viidentoista vuoden ajan ja ei ole ilmaantunut ongelmia.
Rankaltahan tuo kuulosti, mutta siitä huolimatta tein näin. Saapa nähdä onko öljypohjantiivisteen vaihto edessä. Tosin toisen puolen kumihan kannattaa pitää koko ajan kiinni, jolloin kaikki paino ei tule öljypohjalle.
Ajo muuttuu uusilla tukikumeilla jämäkämmäksi. Käynnistys ja sammutus ei enää ravista autoa. Vaihdoin muuten samalla laatikon tukikumin.
Tämä oli homma joka olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten.
Rankaltahan tuo kuulosti, mutta siitä huolimatta tein näin. Saapa nähdä onko öljypohjantiivisteen vaihto edessä. Tosin toisen puolen kumihan kannattaa pitää koko ajan kiinni, jolloin kaikki paino ei tule öljypohjalle.
Ajo muuttuu uusilla tukikumeilla jämäkämmäksi. Käynnistys ja sammutus ei enää ravista autoa. Vaihdoin muuten samalla laatikon tukikumin.
Tämä oli homma joka olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Lisää aiheesta...
bensakone versioissa tuo öljypohja on yleensä alumiinia,
joten en uskalla sen alta nostaa.
Jos siinä kävisi vaikka, joku "heilahdus", niin voisi mennä tunkki läpi
pohjan
joten en uskalla sen alta nostaa.
Jos siinä kävisi vaikka, joku "heilahdus", niin voisi mennä tunkki läpi
pohjan

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: Lisää aiheesta...
124 dieseleissähän on öljypohja myös alumiinia, joten sen kanssa saa myös olla varovainen. Mutta luulisi sen kestävän nostaa hallitunkilla, kun laittaa väliin yli öljypohjan levyisen pätkän "2x4:sta". Mutta perempihan tietysti olisi nostaa oikein niistä nostokorvakkeista. Ei tarvitsisi jännittää mitään heilahduksia...Henry V. kirjoitti:bensakone versioissa tuo öljypohja on yleensä alumiinia,
joten en uskalla sen alta nostaa.
Jos siinä kävisi vaikka, joku "heilahdus", niin voisi mennä tunkki läpi
pohjan
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Tuossa jonkin aikaa sitten vaihdoin kumit ja nostin moottoria kylmän viileästi öljypohjan takareunasta.Lankun pätkä väliin ja tunkilla hieman ylöspäin.Eihän sitä tosiaan paljon tartte nostaa mutta hieman hirvitti kuitenkin, alumiiniahan se tosiaan on!
Niin ja ei kannata sitten ostaa KL poistomyynnistä niitä kumeja.Itse säästin väärässä paikassa ja nyt sitten tyhjäkäynnillä täristää...
Niin ja ei kannata sitten ostaa KL poistomyynnistä niitä kumeja.Itse säästin väärässä paikassa ja nyt sitten tyhjäkäynnillä täristää...

- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Härskisti vaan
Noh viime viikolla kävin hovimekaanikolle auton alustaa näyttämässä ja nostimme koko keulan ylös suoraan öljypohjan takareunasta, kakkosnelonen väliin vaan ja eturenkaat ilmaan.
Eipä siinä mitään ongelmaa. Varmasti rasittaa tukikumeja mutta onhan ne melkoisessa rääkissä joka käynnistyksen/kaasutuksen yhteydessäkin.
Henkka
"Joku raja sitä auton pumpulissa pitämiselläkin"
Eipä siinä mitään ongelmaa. Varmasti rasittaa tukikumeja mutta onhan ne melkoisessa rääkissä joka käynnistyksen/kaasutuksen yhteydessäkin.
Henkka
"Joku raja sitä auton pumpulissa pitämiselläkin"
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Re: Lisää aiheesta...
[quote="jarski].
124 dieseleissähän on öljypohja myös alumiinia, joten sen kanssa saa myös olla varovainen. [/quote]
Totta. Tämänpä takia ei uskalla avata 250 D:n öljynpoistoroppua, koska noviisi eräällä huoltsikalla oli kiertänyt sen niin kiinni, ettei sitä raavas mieskään auki saa.
Samperi.
124 dieseleissähän on öljypohja myös alumiinia, joten sen kanssa saa myös olla varovainen. [/quote]
Totta. Tämänpä takia ei uskalla avata 250 D:n öljynpoistoroppua, koska noviisi eräällä huoltsikalla oli kiertänyt sen niin kiinni, ettei sitä raavas mieskään auki saa.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 Moottorin tukikumit?
Mitenkäs, jos nostaa autoa ensin ihan normaalisti ja laittaa lankkuja öljypohjan alle ja laskee sitten autoa sen verran alas, että jää kannatuksiin lankkujen varaan. Ei tarvii pelätä nuita tunkin pohjasta-läpi hommeleita....Janne kirjoitti:Mistä moottoria kestää nostaa alapuolelta kun vaihtaa moottorin tukikumeja?
Ylhäältä tuo onnistuisi helposti kun on selkeät nostopaikat, mutta kun ei ole sellaisia nostimia.
Alhaalta montusta kyllä pääsee nostamaan, mutta kun ei hirvee aivan summissa alkaa touhuamaan.
Autohan on 300 D -91
Paksu puupölli voisi kanssa olla ihan messevä apuväline

t:T
....maanteillä kuljen kuin kuningas mä oisin....
Tulivatten juuri OM60x-dieseleihin.. mielestäni nestetäyttöisiä ei ollut OM61x:ssä?Muffler kirjoitti:hmm Kumma juttu, tuossa saksantuonti w201 2l diiselissä on nestetoimiset moottorin tukikumit. Pystylampussa mulla on tavalliset kumit.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Lisää aiheesta...
Totta. Tämänpä takia ei uskalla avata 250 D:n öljynpoistoroppua, koska noviisi eräällä huoltsikalla oli kiertänyt sen niin kiinni, ettei sitä raavas mieskään auki saa.Timo L. kirjoitti:[quote="jarski].
124 dieseleissähän on öljypohja myös alumiinia, joten sen kanssa saa myös olla varovainen.

Proppu jämähtää todella tiukalle jos kiertää liian tiukkaan kiinni! Huomasin kantapään kautta kun en saanut proppua auki kuin meisselillä lyömällä. Propun helmaan muutama terävä isku lyötimeisselin avulla, sitten hylsyllä auki, terävä napaus vasaralla räikän varteen. Uusi proppu pitää sitten olla taskussa sillä vanha ei ole kovin ehjän oloinen operaation jälkeen.
Kyllä alumiinipohjakin kestää nostoa kun laittaa lankun väliin. Tasainen paino ei sitä riko jos ei nosta koko autoa siitä öljypohjasta ylös.
öljypohjan kesto
kyllä toi hauras alumiini on siks hepposta että en nostais siitä, se pohja maksaa yli 300 euroo
Nyt kaivataan HÄTÄSEEN vastauksia mistä tietää koska w124 200D moottorikumit on loppu?konetta kun heiluttaa sivusuunnassa auto sammuksissa auto heiluu,kuuluuko heilua?Tärisee tyhjäkäynnillä varsinkin jos on seisonut esim.3 päivää ja yleensä liikkeelle lähdöissä.
Sitten kuulin jutun että kokeilee niin että on vaihde päällä ja painaa jarrua ja hitaasti nostaa kytkintä niin huomaa että täriseekö.Kokeilin sitä ja kyllä se jollain lailla täriseekin.
Mutta nyt tarvitsen vastauksia että mistä tietää koska moottorin tukikumit on loppu??
Sitten kuulin jutun että kokeilee niin että on vaihde päällä ja painaa jarrua ja hitaasti nostaa kytkintä niin huomaa että täriseekö.Kokeilin sitä ja kyllä se jollain lailla täriseekin.
Mutta nyt tarvitsen vastauksia että mistä tietää koska moottorin tukikumit on loppu??

Mukavaa kun kesälläkin on liukasta ;-),200D
Kyllähän sen moottorin pitää hieman heilua, ilman että koko auto heiluu samaan tahtiin. Siis, jos yrität heiluttaa konetta sammuksissa..jd-mies kirjoitti:Nyt kaivataan HÄTÄSEEN vastauksia mistä tietää koska w124 200D moottorikumit on loppu?konetta kun heiluttaa sivusuunnassa auto sammuksissa auto heiluu,kuuluuko heilua?Tärisee tyhjäkäynnillä varsinkin jos on seisonut esim.3 päivää ja yleensä liikkeelle lähdöissä.
Sitten kuulin jutun että kokeilee niin että on vaihde päällä ja painaa jarrua ja hitaasti nostaa kytkintä niin huomaa että täriseekö.Kokeilin sitä ja kyllä se jollain lailla täriseekin.
Mutta nyt tarvitsen vastauksia että mistä tietää koska moottorin tukikumit on loppu??
Moottori/laatikkopaketti lepää edestä kahden hydraulinestetäytteisen kumityynyn ja laatikon alta yhden kumityynyn varassa. Muistini mukaan kuskinpuoleinen etutyyny menehtyy herkimmin (korjatkaa ihmeessä, jos muistan väärin!!). Eli nesteet karkaa tielle ja kone asettuu siltä puolen alemmas. Jos ehjä auto verrokkina, eron kyllä huomaa.
Yksi näitä oireita rikkinäisistä tukikumeista on, että kuuluu kolahdus startatessa ja sammuttaessa -> neste kun karannut välistä, metalli kolahtaa metalliin. Sama huomaat, jos moottoria heiluttaessa se tuntuu olevan "yhtä puuta" auton kanssa

Edit: Lisättäköön tähän vielä, että ylemmistä keskusteluista ei selvinnyt, onko tukikumeja vaihdettu muutoinkin kuin vain silloin, kun nesteet tulleet pihalle. Eli tulevatko nämä tiensä päähän ts. myös ajan kanssa? Itse olen vaihtanut lyttyyn menneitä tukikumeja..
Viimeksi muokannut Esa H., Su 14.10.2007 08:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
ok, no mitäs kumityynyt maksaa pelkkään moottoriin kummallekkin puolelle?
MOOTTORIN TUKIKUMI MERCEDES W124 MALLI 85--95
Viallinen tukikumi saattaa aiheuttaa pakoputkivaurion (moottori "elää"
ylitse rajansa).
W124 HYDRAULISET moottorin sivukumityynyt:
(Tarkista aina värikoodi. Tyynyt ei 4matic)
200B Vasen jos "PUNAINEN/B" (ei ilmast.). . . . . . . . . 18-1291 57.40 ???
200B Oikea ja 200E/230E v/o jos "VIHREÄ/B". . . . . . . . 18-1290 60.21 ???
200E/230E v/o ilmastoinnilla jos "SININEN/B". . . . . . . 18-1292 59.00 ???
200D v/o jos "PUNAINEN/B" (ei A+ilm). . . . . . . . . . . 18-1291 57.40 ???
200D-Autom ja 250D v/o jos "VIHREÄ/B". . . . . . . . . . . 18-1290 60.21 ???
250D-Taxi/Turbo 90-- v/o jos "VIOLETTI". . . . . . . . . . 18-2113 49.00 ???
250D-Autom+ilmast v/o jos "SININEN/B". . . . . . . . . . . 18-1292 59.00 ???
250D-Turbo v/o jos "SININEN/B". . . . . . . . . . . . . . 18-1292 59.00 ???
250D-Turbo+ilm/Autom v/o jos "ORANSSI". . . . . . . . . . 18-2116 54.49 ???
300D --93 v/o jos "VIOLETTI". . . . . . . . . . . . . . . 18-2113 49.00 ???
300D-Taxi/Turbo --93 v/o jos "VALKEA". . . . . . . . . . . 18-2115 49.00 ???
260E/300E --89 v/o jos "SININEN/B" (ei A+ilm). . . . . . . 18-1292 59.00 ???
260/300E Autom+ilm --89 v/o jos "VALKEA". . . . . . . . . 18-2115 49.00 ???
260/300E 90--95 v/o jos "VIOLETTI" (ei A+ilm). . . . . . . 18-2241 77.00 ???
260/300E Autom+ilm 90--95 v/o jos "VALKEA". . . . . . . . 18-2242 77.00 ???
260/300E 4matic v/o (nelivetoiset). . . . . . . . . . . . 18-2243 99.90 ???
W124 TAAKSE vaihteistoon "Vihreä". . . . . . . . . . . . . 18-2064 27.58 ???
Eli onko minun autooni nämä sopivat auto on siis w124 200d vm.89 manuaali ei ilmastointia??
200D v/o jos "PUNAINEN/B" (ei A+ilm). . . . . . . . . . . 18-1291 57.40 ???
Mistä saa halvimmalla?
MOOTTORIN TUKIKUMI MERCEDES W124 MALLI 85--95
Viallinen tukikumi saattaa aiheuttaa pakoputkivaurion (moottori "elää"
ylitse rajansa).
W124 HYDRAULISET moottorin sivukumityynyt:
(Tarkista aina värikoodi. Tyynyt ei 4matic)
200B Vasen jos "PUNAINEN/B" (ei ilmast.). . . . . . . . . 18-1291 57.40 ???
200B Oikea ja 200E/230E v/o jos "VIHREÄ/B". . . . . . . . 18-1290 60.21 ???
200E/230E v/o ilmastoinnilla jos "SININEN/B". . . . . . . 18-1292 59.00 ???
200D v/o jos "PUNAINEN/B" (ei A+ilm). . . . . . . . . . . 18-1291 57.40 ???
200D-Autom ja 250D v/o jos "VIHREÄ/B". . . . . . . . . . . 18-1290 60.21 ???
250D-Taxi/Turbo 90-- v/o jos "VIOLETTI". . . . . . . . . . 18-2113 49.00 ???
250D-Autom+ilmast v/o jos "SININEN/B". . . . . . . . . . . 18-1292 59.00 ???
250D-Turbo v/o jos "SININEN/B". . . . . . . . . . . . . . 18-1292 59.00 ???
250D-Turbo+ilm/Autom v/o jos "ORANSSI". . . . . . . . . . 18-2116 54.49 ???
300D --93 v/o jos "VIOLETTI". . . . . . . . . . . . . . . 18-2113 49.00 ???
300D-Taxi/Turbo --93 v/o jos "VALKEA". . . . . . . . . . . 18-2115 49.00 ???
260E/300E --89 v/o jos "SININEN/B" (ei A+ilm). . . . . . . 18-1292 59.00 ???
260/300E Autom+ilm --89 v/o jos "VALKEA". . . . . . . . . 18-2115 49.00 ???
260/300E 90--95 v/o jos "VIOLETTI" (ei A+ilm). . . . . . . 18-2241 77.00 ???
260/300E Autom+ilm 90--95 v/o jos "VALKEA". . . . . . . . 18-2242 77.00 ???
260/300E 4matic v/o (nelivetoiset). . . . . . . . . . . . 18-2243 99.90 ???
W124 TAAKSE vaihteistoon "Vihreä". . . . . . . . . . . . . 18-2064 27.58 ???
Eli onko minun autooni nämä sopivat auto on siis w124 200d vm.89 manuaali ei ilmastointia??
200D v/o jos "PUNAINEN/B" (ei A+ilm). . . . . . . . . . . 18-1291 57.40 ???
Mistä saa halvimmalla?
Mukavaa kun kesälläkin on liukasta ;-),200D
siitä tietää..
Kumityynyt on ainakin silloin sököt, kun kattelee sitä ja hoksaa, että se on repaleina
. Vaihto tapahtui autoa nostamalla ja öljypohjan alle tunkki ja lankkua väliin. Helppo homma. Vaihdoin siis 124 2.5 tiisseliin kuskin puolen kumin tällä tavoin. Huom. jälkikiristys oli näköjään tarpeellinen. Jos haluaa varmistua nion ilman kattelemista sen kumen rikkinäisyyden, niin kyllähän sen huomaa, kun auto tärisee tyhjäkäynnillä kuin haavanlehti. Hinnat on kohtuu samoja paitsi veholla. Itse ostin MB-osasta. Neuvoksi vaan, jos epäilyttää onko kumi rikki, niin heti vaihtoon. Pidemmän päälle rikkoo hermot ja pakoputken.

Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....