Harri S kirjoitti:Ehkä se vuoto oli jossakin noista liittimistä, minkä otit auki ja vuoto loppui uudelleen kasatessa.
Ne suuttimien paluuletkut kannataa uusia samalla kun noita letkulinjoja laittelee kuntoon.
Suosittelen orkkissysteemeissä pitäytymistä, noita erilaisia säästöjuttuja on nähty jo aivan liian paljon.
Naftankestäviä O-renkaita saa ihan tavan hydrauliikkaliikeistä, mitään halpissarjan rinkuloita en sinne laittaisi, kun eivät pitkään kestä.
Veskola tuossa selittikin jo sen lämmittimen eliminoinnin ja mahdolliset seuraukset.
Siekkinen kirjoitti:No, jokatapauksessa tuon kun ohitat ja kokeilet toimiiko. Talvella ei tosiaan kannata jättää sitä kokonaan pois vaan ostaa ehjä/uusi.
Olikin tarkoitus että kokeilee ilman sitä että paraneeko ongelma ja laittaa talveksi uuden jos vika on siinä. Tietenkin ensin putket kuntoon.
Kauniimpi osapuoli tuossa just soitteli, että työmatkan alussa ensimmäinen puoli kilometriä ollut melko kovaa nykimistä.. Käynnistynyt oli kuitenkin hyvin.. Oli pysähtyny kauppaan ja ajanut lopun matkaa ilman ongelmia..
Viimeksi muokannut Lestrange, Ti 13.11.2012 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lestrange kirjoitti:Mitäs hommia hoitaa syöttöpumpun magneettiventtiili?
Eli jos kyse oli siitä sähköperällisen rivipumpun kyljessä olevasta mustasta mötikästä (yhdistetty magneettiventtiili + polttoaineen lämpötilan mittari, 4 nastaa liittimessä). Se on kallis, olikohan luokkaa 150€ (ja tämä oli halvin hinta mitä löysin, veholla varmaan 1500€ ), mutta vika voi hyvin olla siinä, sillä se oli minunkin tapauksessa halki. Ongelmana oli auton käynnistymättömyys.
Hydrauliikkaliikkestä ihan normaali hana. Tankille menevään paluuletkuun. Ei mikään järkevä ratkaisu mutta toimii se noinkin. Vittumaista nostella konepelliä aina kun lähtee liikenteeseen.
Unohtui täysin tämä topicci, kun tohkeissani sain röplötyksen loppumaan vaihtamalla kaikki ne o-renkaat kirkkaisiin polttoaineletkuihin. Muistaakseni niitä oli 9 kappaletta.
Eli käyntivaiva tuli sillä kuntoon, mutta vieläkin näkyy niissä kirkkaissa letkuissa ilmakuplia melko paljon.
felmit kirjoitti:+ Tutkia kumiletkujen kunto, niitä on muutama, ennen noita muoviputkia
jos kovia tai haljenneita niin vaihtoon
metalliputki voi olla myös syöpynyt, eikä välttämätä sen imuvuoto näy päällepäin
Muutenkaan imupuolen vuodot harvoin näkyy ulospäin. Silloin ovat jo todella huonoja.
Lämmitinkin voi olla syyllinen, mutta nuo kannattaa tehdä ensin.
felmit kirjoitti:+ Tutkia kumiletkujen kunto, niitä on muutama, ennen noita muoviputkia
jos kovia tai haljenneita niin vaihtoon
metalliputki voi olla myös syöpynyt, eikä välttämätä sen imuvuoto näy päällepäin
Muutenkaan imupuolen vuodot harvoin näkyy ulospäin. Silloin ovat jo todella huonoja.
Lämmitinkin voi olla syyllinen, mutta nuo kannattaa tehdä ensin.
Aloitetaan nuista, missä päin konehuonetta nuo majailee? Yhdistyvät varmaan tankilta tuleviin metalliputkiin?
Itsellä oli halkeama juuri tankilta tulevan putken ja suodattimen välisessä mustassa kumiletkussa.
Joku suojasukka tms. oli päällä, ettei edes nähnyt halkeamaa ennen "riisumista".
Risto113 kirjoitti:Itsellä oli halkeama juuri tankilta tulevan putken ja suodattimen välisessä mustassa kumiletkussa.
Joku suojasukka tms. oli päällä, ettei edes nähnyt halkeamaa ennen "riisumista".
...ja kuplia kulki.
Joo näyttäis nuiden kahden kumiletkun ympärillä olevan joku suojasukka.
Toinen ainakin näyttäis nousevan suodatinjalalle, vaiko laskevan sittenki?
Sen kai uskaltaa leikata auki ja tutkia niiden kunnon?
Risto113 kirjoitti:Itsellä oli halkeama juuri tankilta tulevan putken ja suodattimen välisessä mustassa kumiletkussa.
Joku suojasukka tms. oli päällä, ettei edes nähnyt halkeamaa ennen "riisumista".
...ja kuplia kulki.
Miten Risto113, vuotiko polttoainetta ulospäin? Siis niin, että näkyi oikein pavuoto?
Onkos tässä pakko sammutus toteutettu vivulla pumpun kyljestä vai ruuvilla suodattimen päältä.
Itellä oli satunnaisia käynistys ongelmia w202 200d:ssä jossa on tämä ruuvi, näky myös kuplia letkussa, vaihdoin kaikki o-renkaat mutta vika osoittautui lopen olevan tämä sammutus ruuvin varren o-renkaassa.
sepulaakeri kirjoitti:Onkos tässä pakko sammutus toteutettu vivulla pumpun kyljestä vai ruuvilla suodattimen päältä.
Itellä oli satunnaisia käynistys ongelmia w202 200d:ssä jossa on tämä ruuvi, näky myös kuplia letkussa, vaihdoin kaikki o-renkaat mutta vika osoittautui lopen olevan tämä sammutus ruuvin varren o-renkaassa.