MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.
MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.
Terveiset Norjan jäämereltä.
Vaihdoin oman vasta valmistuneen PV-projektin otsikon mukaiseen kulkupeliin. Auto on vasta saatu talliin, jota nyt vasta aletaan katsomaan että, mitä sille aletaan tekemään. Tromsööstä ajo Båtsfjordin kylään (840km) sujui ongelmitta.
Pientä vikaa ja puutetta on toki autosta heti ensisilmäyksellä, mutta koko totuus paljastuu jahka pääsen autoa purkamaan. Lulla on koko olemassa olo ajan ollut käytossä vain pohjois-Norjassa.
Kuvei tulee kun projekti alkaa etenemään, mutta tässä ens alkuun video juutuupista: http://www.youtube.com/watch?v=fZV5m9F9grs" onclick="window.open(this.href);return false;
Kimmo
Vaihdoin oman vasta valmistuneen PV-projektin otsikon mukaiseen kulkupeliin. Auto on vasta saatu talliin, jota nyt vasta aletaan katsomaan että, mitä sille aletaan tekemään. Tromsööstä ajo Båtsfjordin kylään (840km) sujui ongelmitta.
Pientä vikaa ja puutetta on toki autosta heti ensisilmäyksellä, mutta koko totuus paljastuu jahka pääsen autoa purkamaan. Lulla on koko olemassa olo ajan ollut käytossä vain pohjois-Norjassa.
Kuvei tulee kun projekti alkaa etenemään, mutta tässä ens alkuun video juutuupista: http://www.youtube.com/watch?v=fZV5m9F9grs" onclick="window.open(this.href);return false;
Kimmo
Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.
Tervetuloa foorumille. Onko W126 tuttu korimalli? Hyvinhän tuo näyttää vielä liikkuvan. Mittarinäyttämä on aina hieno 500:ssa, 100 km/h just 2000 kierroksella
. Mikä on projektin tavoite?

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.
Siitähän on hyvä aloittaa
Tervetuloa "kerhoon" minullaki tollanen romu SEL on. siinä on vuonojen serpentiinitiet kovilla ku päästelee 200kmh
Yllättävän pitkä matka tuo. Näin ku kartasta vaa äkkiä kattoo ni luulis että matka on vain 200-300km.


Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.
Videon biisi hyvin valittu... 

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.
Projektin tavoite on saada Lulla kilpiin 2014. Lulla on Tammikuussa 2014 veteraaniksi luokiteltavaksi, koska silloin sille tulee pyöreät 30v ikää. Silloin myös rekisteröinti on ilmainen. Vuosiveroksi jää 405nok = n.54€ ja vakuutus vuodessa sen toisen 400nok/n.54€ ja pakokaasutestiä ei tehdä veteraaniautolle. katsastuksessa.
Nyt on hommattu autoon kaikki kiilaremmit öljyt / nesteet suodattimineen ja tiivisteineen. Jarruosat (levyt/ letkut / palat ja jarrunesteet) ovat myös ostettu, lukuunottamatta satuloita.
Vikalistalle on ilmestynyt seuraavaa:
-Pakoputkisto on täysin mätä
-Mittataulun ja keskikonsolin valot hukassa
-Korkea tyhjäkäynti, lämpimänä 1500rpm, toisinaan vajaat 800rpm eli humpaamistakin esiintyy
-Auto on maalattava, mutta vasta sitten kun se on kilvissä.
-Kuskinpenkki on finaalissa
-Ruostetta lähinnä auton peräpäässä.
-Toinen pyyhkijä ei kulje mukana (vänkärin puoleinen)
-Hitaassa kiihdytyksessä alustasta tai jostain kuuluu hetken ajan jumputusta. Tasa-ajossa tätä ei esiinny
-Kuskin sähköikkuna ei toimi
Ei siis mitään katasrofaalista. Ruosteen laajuus selviää, kun saan nuo puskurit ja listat pois paikoiltaan. Lulla on hyvä ajaa, ei vetele eikä rämise.
Noita korkeitakin nopeuksia kokeilen tunturissa olevilla kilometrien pituisilla suorilla, jossa näkyväisyyttä on kilometri tolkulla joka suuntaan. Idioottimaistahan moinen on eikä missään nimessä suotavaa
Nyt on hommattu autoon kaikki kiilaremmit öljyt / nesteet suodattimineen ja tiivisteineen. Jarruosat (levyt/ letkut / palat ja jarrunesteet) ovat myös ostettu, lukuunottamatta satuloita.
Vikalistalle on ilmestynyt seuraavaa:
-Pakoputkisto on täysin mätä
-Mittataulun ja keskikonsolin valot hukassa
-Korkea tyhjäkäynti, lämpimänä 1500rpm, toisinaan vajaat 800rpm eli humpaamistakin esiintyy
-Auto on maalattava, mutta vasta sitten kun se on kilvissä.
-Kuskinpenkki on finaalissa
-Ruostetta lähinnä auton peräpäässä.
-Toinen pyyhkijä ei kulje mukana (vänkärin puoleinen)
-Hitaassa kiihdytyksessä alustasta tai jostain kuuluu hetken ajan jumputusta. Tasa-ajossa tätä ei esiinny
-Kuskin sähköikkuna ei toimi
Ei siis mitään katasrofaalista. Ruosteen laajuus selviää, kun saan nuo puskurit ja listat pois paikoiltaan. Lulla on hyvä ajaa, ei vetele eikä rämise.
Noita korkeitakin nopeuksia kokeilen tunturissa olevilla kilometrien pituisilla suorilla, jossa näkyväisyyttä on kilometri tolkulla joka suuntaan. Idioottimaistahan moinen on eikä missään nimessä suotavaa

Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.
Tsekkaa takalasin alunen tavaratilasta käsin, onko ruosteesssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5746
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.
niin ja sulakerasian alle, takapuskurin kun otat pois, sieltäkin voi vastaan tulla ilimavia aukkoja mutta sekin taitaa riippua siitä paljonko on ajeltu suolasilla teillä 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.
Onneksi korjauskohteista on muutama ihan kohtuuhintainen.
Kiihtyypä muuten säpäkän oloisesti isomissakin nopeuksissa!
Kiihtyypä muuten säpäkän oloisesti isomissakin nopeuksissa!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5746
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.
no jooAku P kirjoitti:
Kiihtyypä muuten säpäkän oloisesti isomissakin nopeuksissa!

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.
Pientä päivitystä ilman kuvia. Aikaisemmin käyttämäni kuvablogi on näköjään mennyt nurin tjsp. Pitää laitella kuvia jollekkin toiselle ko.palvelun tarjoajalle.
-Kuskin ïkkunan sähkömoottori on totaalisen kuollut, uutta/käytettyä tilaukseen. Tuon nivelhärdellin takaisin laitto saattaa muutaman kirosanan päästää.
-Mittariston valot palasi , kun himmentäjän vastuksia putsaili. Akseli tuossa potentiometrissä on aika horo.
-Vänkärin pyyhkijän sain pelaamaa, kun tein uudet jengat pyykkärin tappiin. Mutteria ei voinut kiristää koska siitä uupui jengat!!
-Pakari korjattu kahdella suoralla putkella vika vaimentimelle. Vika vaimennin olikin hyvässä kunnossa.
-Tyhjäkäynti asettui kohdilleen alipaineletkujen kunnolla asettamisella ja tyhjäkäynninvakaimen putsaamisella.
Ruostetta ei löytynyt akun,sulakerasian alta eikä myöskään takalasin alta. Takarenkakan takaa lokarin kaaresta näkyy uupuvan se muovikäikäle vänkärin puolelta, joten puskurin alta on varmasti ruostetta odotettavissa.
-Kuskin ïkkunan sähkömoottori on totaalisen kuollut, uutta/käytettyä tilaukseen. Tuon nivelhärdellin takaisin laitto saattaa muutaman kirosanan päästää.
-Mittariston valot palasi , kun himmentäjän vastuksia putsaili. Akseli tuossa potentiometrissä on aika horo.
-Vänkärin pyyhkijän sain pelaamaa, kun tein uudet jengat pyykkärin tappiin. Mutteria ei voinut kiristää koska siitä uupui jengat!!
-Pakari korjattu kahdella suoralla putkella vika vaimentimelle. Vika vaimennin olikin hyvässä kunnossa.
-Tyhjäkäynti asettui kohdilleen alipaineletkujen kunnolla asettamisella ja tyhjäkäynninvakaimen putsaamisella.
Ruostetta ei löytynyt akun,sulakerasian alta eikä myöskään takalasin alta. Takarenkakan takaa lokarin kaaresta näkyy uupuvan se muovikäikäle vänkärin puolelta, joten puskurin alta on varmasti ruostetta odotettavissa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5746
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.
ei sen hissin takasi laitossa mitään ihimeellistä ole, hyvinki keleppo pujottaa paikalleen
minkäs kierteen väänsit tappiin tilalle kun alunperinhän se on kaiketi M8

minkäs kierteen väänsit tappiin tilalle kun alunperinhän se on kaiketi M8

mullon pelkkiä romuja vaan
- tuoppiluo2
- Vakiokalustoa
- Viestit: 338
- Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.
Onnea projektille! Sitten kuin alkaa purku työt, niin kantsii ottaa etulokarit irti ja katsoa mitä sieltä löytyy muutakon puoli kiloa paskaa 

W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
W212 350CDI -11 amg-styling
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5746
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.
tuskin lokarien allakaan mitään on jos sulakerasian allakaan ei ole mitään ollut (kallistuksen vakaajan kiinnitys)tuoppiluo2 kirjoitti:Onnea projektille! Sitten kuin alkaa purku työt, niin kantsii ottaa etulokarit irti ja katsoa mitä sieltä löytyy muutakon puoli kiloa paskaa
mullon pelkkiä romuja vaan