MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
kimep
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 16.09.2011 11:39

MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.

Viesti Kirjoittaja kimep »

Terveiset Norjan jäämereltä.

Vaihdoin oman vasta valmistuneen PV-projektin otsikon mukaiseen kulkupeliin. Auto on vasta saatu talliin, jota nyt vasta aletaan katsomaan että, mitä sille aletaan tekemään. Tromsööstä ajo Båtsfjordin kylään (840km) sujui ongelmitta.

Pientä vikaa ja puutetta on toki autosta heti ensisilmäyksellä, mutta koko totuus paljastuu jahka pääsen autoa purkamaan. Lulla on koko olemassa olo ajan ollut käytossä vain pohjois-Norjassa.

Kuvei tulee kun projekti alkaa etenemään, mutta tässä ens alkuun video juutuupista: http://www.youtube.com/watch?v=fZV5m9F9grs" onclick="window.open(this.href);return false;

Kimmo
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14263
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tervetuloa foorumille. Onko W126 tuttu korimalli? Hyvinhän tuo näyttää vielä liikkuvan. Mittarinäyttämä on aina hieno 500:ssa, 100 km/h just 2000 kierroksella :-). Mikä on projektin tavoite?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Siitähän on hyvä aloittaa :) Tervetuloa "kerhoon" minullaki tollanen romu SEL on. siinä on vuonojen serpentiinitiet kovilla ku päästelee 200kmh :D Yllättävän pitkä matka tuo. Näin ku kartasta vaa äkkiä kattoo ni luulis että matka on vain 200-300km.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Videon biisi hyvin valittu... :thumbup:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
kimep
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 16.09.2011 11:39

Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.

Viesti Kirjoittaja kimep »

Projektin tavoite on saada Lulla kilpiin 2014. Lulla on Tammikuussa 2014 veteraaniksi luokiteltavaksi, koska silloin sille tulee pyöreät 30v ikää. Silloin myös rekisteröinti on ilmainen. Vuosiveroksi jää 405nok = n.54€ ja vakuutus vuodessa sen toisen 400nok/n.54€ ja pakokaasutestiä ei tehdä veteraaniautolle. katsastuksessa.

Nyt on hommattu autoon kaikki kiilaremmit öljyt / nesteet suodattimineen ja tiivisteineen. Jarruosat (levyt/ letkut / palat ja jarrunesteet) ovat myös ostettu, lukuunottamatta satuloita.

Vikalistalle on ilmestynyt seuraavaa:
-Pakoputkisto on täysin mätä
-Mittataulun ja keskikonsolin valot hukassa
-Korkea tyhjäkäynti, lämpimänä 1500rpm, toisinaan vajaat 800rpm eli humpaamistakin esiintyy
-Auto on maalattava, mutta vasta sitten kun se on kilvissä.
-Kuskinpenkki on finaalissa
-Ruostetta lähinnä auton peräpäässä.
-Toinen pyyhkijä ei kulje mukana (vänkärin puoleinen)
-Hitaassa kiihdytyksessä alustasta tai jostain kuuluu hetken ajan jumputusta. Tasa-ajossa tätä ei esiinny
-Kuskin sähköikkuna ei toimi

Ei siis mitään katasrofaalista. Ruosteen laajuus selviää, kun saan nuo puskurit ja listat pois paikoiltaan. Lulla on hyvä ajaa, ei vetele eikä rämise.
Noita korkeitakin nopeuksia kokeilen tunturissa olevilla kilometrien pituisilla suorilla, jossa näkyväisyyttä on kilometri tolkulla joka suuntaan. Idioottimaistahan moinen on eikä missään nimessä suotavaa ;-)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14263
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tsekkaa takalasin alunen tavaratilasta käsin, onko ruosteesssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

niin ja sulakerasian alle, takapuskurin kun otat pois, sieltäkin voi vastaan tulla ilimavia aukkoja mutta sekin taitaa riippua siitä paljonko on ajeltu suolasilla teillä :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Onneksi korjauskohteista on muutama ihan kohtuuhintainen.

Kiihtyypä muuten säpäkän oloisesti isomissakin nopeuksissa!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Aku P kirjoitti:
Kiihtyypä muuten säpäkän oloisesti isomissakin nopeuksissa!
no joo :silent:
mullon pelkkiä romuja vaan
kimep
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 16.09.2011 11:39

Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.

Viesti Kirjoittaja kimep »

Pientä päivitystä ilman kuvia. Aikaisemmin käyttämäni kuvablogi on näköjään mennyt nurin tjsp. Pitää laitella kuvia jollekkin toiselle ko.palvelun tarjoajalle.

-Kuskin ïkkunan sähkömoottori on totaalisen kuollut, uutta/käytettyä tilaukseen. Tuon nivelhärdellin takaisin laitto saattaa muutaman kirosanan päästää.
-Mittariston valot palasi , kun himmentäjän vastuksia putsaili. Akseli tuossa potentiometrissä on aika horo.
-Vänkärin pyyhkijän sain pelaamaa, kun tein uudet jengat pyykkärin tappiin. Mutteria ei voinut kiristää koska siitä uupui jengat!!
-Pakari korjattu kahdella suoralla putkella vika vaimentimelle. Vika vaimennin olikin hyvässä kunnossa.
-Tyhjäkäynti asettui kohdilleen alipaineletkujen kunnolla asettamisella ja tyhjäkäynninvakaimen putsaamisella.

Ruostetta ei löytynyt akun,sulakerasian alta eikä myöskään takalasin alta. Takarenkakan takaa lokarin kaaresta näkyy uupuvan se muovikäikäle vänkärin puolelta, joten puskurin alta on varmasti ruostetta odotettavissa.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei sen hissin takasi laitossa mitään ihimeellistä ole, hyvinki keleppo pujottaa paikalleen :wink:
minkäs kierteen väänsit tappiin tilalle kun alunperinhän se on kaiketi M8 :think:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Onnea projektille! Sitten kuin alkaa purku työt, niin kantsii ottaa etulokarit irti ja katsoa mitä sieltä löytyy muutakon puoli kiloa paskaa :D
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5746
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: MB 500 se 1984, budjetti ehostusta.

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuoppiluo2 kirjoitti:Onnea projektille! Sitten kuin alkaa purku työt, niin kantsii ottaa etulokarit irti ja katsoa mitä sieltä löytyy muutakon puoli kiloa paskaa :D
tuskin lokarien allakaan mitään on jos sulakerasian allakaan ei ole mitään ollut (kallistuksen vakaajan kiinnitys)
mullon pelkkiä romuja vaan
Vastaa Viestiin