606 st syö esikammioita
606 st syö esikammioita
onko sattumaa että meni toisen kerran 4 sylinteristä esikammio rikki n 200km ajomatkan jälkeen?
ekalla kerralla tuli tarkistettua kaikki suuttimet dieselhuollossa ja että veivit suorat,4 sylinterin suutinkärki oli lähteny kävelee ja varmaan sen seurauksena kammiokuulakin rikki. ja nyt sama sekamelska taas 4 sylinterissä,kärki+esikammio rikki!?
onkohan kellään muulla ollu samantapasia ongelmia?
ennakko 22 ast eyk
8mm pumppu syötöt minimissään
hx40w
ekalla kerralla tuli tarkistettua kaikki suuttimet dieselhuollossa ja että veivit suorat,4 sylinterin suutinkärki oli lähteny kävelee ja varmaan sen seurauksena kammiokuulakin rikki. ja nyt sama sekamelska taas 4 sylinterissä,kärki+esikammio rikki!?
onkohan kellään muulla ollu samantapasia ongelmia?
ennakko 22 ast eyk
8mm pumppu syötöt minimissään
hx40w
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: 606 st syö esikammioita
skye kirjoitti:onko sattumaa että meni toisen kerran 4 sylinteristä esikammio rikki n 200km ajomatkan jälkeen?
ekalla kerralla tuli tarkistettua kaikki suuttimet dieselhuollossa ja että veivit suorat,4 sylinterin suutinkärki oli lähteny kävelee ja varmaan sen seurauksena kammiokuulakin rikki. ja nyt sama sekamelska taas 4 sylinterissä,kärki+esikammio rikki!?
onkohan kellään muulla ollu samantapasia ongelmia?
ennakko 22 ast eyk
8mm pumppu syötöt minimissään
hx40w
Kyllä lähtisin tutkimaan rikkoontuneen suuttimen rakennetta, esikammiota ja sylinteriryhmän sielunelämää. Ruiskutuspaineet tai ahtopaineet eivät riko suutinkärkeä tai esikammion kuulaa jos rakenteissa tai ruiskutuspaineissa ei ole vikaa. Onko suuttimen avautumispainetta mitattu ? Ruiskutusennakko on kohdallaan, jos se on oikein tarkastettu.
Oletko ottanut kovia tehoja ennekuin moottori on tasalämmin ?
Millainen on moottorin käynti ollut enekuin esikammio/suutin on ollut kunnossa...entä vaurion jälkeen ?
Viimeksi muokannut Mesemies89, La 10.11.2012 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 606 st syö esikammioita
avautumispaineet on tarkistettu dieselhuollossa ja säädetty kohdilleen eli siellä ei pitäisi olla mitään poikkeavaa.
ennakko tarkistettu moneen kertaan ja koneella ei ole kylmänä revitelty.
ennakko tarkistettu moneen kertaan ja koneella ei ole kylmänä revitelty.
Viimeksi muokannut skye, La 10.11.2012 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: 606 st syö esikammioita
Vastaile vielä muihinkin kysymyksiini.skye kirjoitti:avautumispaineet on tarkistettu dieselhuollossa ja säädetty kohdilleen eli siellä ei pitäisi olla mitään poikkeavaa.
Entä ruiskutuspumpun tila, onko elementit laitettu ja ruiskutuksen tasaukset tehty asianmukaisesti ?
Viimeksi muokannut Mesemies89, La 10.11.2012 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 606 st syö esikammioita
kyllä se aavistuksen huonommin lähti kylmänä käymään tuon ekan kammiorempan jälkeen vaikka tuli kaikki hehkut vaihdettua,pitää nyt melkein päästä puristukset mittaamaan ennenku alkaa arvuuttelemaan, tosin kuvittelin tuohon huonoon käynnistymiseen tankin suodatinta joka on bensan hieno suodatin.
pumppu herlevin tekemä eli uskon että täysin kunnossa.
pumppu herlevin tekemä eli uskon että täysin kunnossa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: 606 st syö esikammioita
Puristuspainemittauksella saa jotakin osviittaa, mutta sekään ei välttämättä kerro kaikkea mitä sylinteriryhmässä on pielessä. Pitäisi suorittaa lisäksi kattava ohivirtausmittaus.skye kirjoitti:kyllä se aavistuksen huonommin lähti kylmänä käymään tuon ekan kammiorempan jälkeen vaikka tuli kaikki hehkut vaihdettua,pitää nyt melkein päästä puristukset mittaamaan ennenku alkaa arvuuttelemaan, tosin kuvittelin tuohon huonoon käynnistymiseen tankin suodatinta joka on bensan hieno suodatin.
Re: 606 st syö esikammioita
Kusevalla suuttimellahan nuo menee helposti rikki.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: 606 st syö esikammioita
Siekkinen kirjoitti:Kusevalla suuttimellahan nuo menee helposti rikki.
Kovin epätodennäköistä, koska kusevilla suuttimilla ollaan ajettu kymmeniä tuhansia kilometrejä ongelmitta. Kylmäkäynnistykseen vaikuttaa sensijaan merkittävästi. Kirjoittaja kertoi suuttimien olleen kunnossa.
Re: 606 st syö esikammioita
huohotus samanlaista kuin alkuun ei ole muuttunut, imupuolellakaan ei ollut mitään erikoisempia ääniä käytettäessä ilman imusarjaa.Mesemies89 kirjoitti:Puristuspainemittauksella saa jotakin osviittaa, mutta sekään ei välttämättä kerro kaikkea mitä sylinteriryhmässä on pielessä. Pitäisi suorittaa lisäksi kattava ohivirtausmittaus.skye kirjoitti:kyllä se aavistuksen huonommin lähti kylmänä käymään tuon ekan kammiorempan jälkeen vaikka tuli kaikki hehkut vaihdettua,pitää nyt melkein päästä puristukset mittaamaan ennenku alkaa arvuuttelemaan, tosin kuvittelin tuohon huonoon käynnistymiseen tankin suodatinta joka on bensan hieno suodatin.
tuohon jos jollain ois myydä uusi kammio niin saa laittaa YV:tä.
Re: 606 st syö esikammioita
Mulla on itellä kahesti hajonnut kammio kusevan suuttimen pytystä.Mesemies89 kirjoitti:Siekkinen kirjoitti:Kusevalla suuttimellahan nuo menee helposti rikki.
Kovin epätodennäköistä, koska kusevilla suuttimilla ollaan ajettu kymmeniä tuhansia kilometrejä ongelmitta. Kylmäkäynnistykseen vaikuttaa sensijaan merkittävästi. Kirjoittaja kertoi suuttimien olleen kunnossa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 606 st syö esikammioita
Liaan aikasella ennakko, onko tarkistettu tipalla vai pelkästään merkistä? Mitkä elementit, tasapäisille tuo 22eykk voi olla liikaa
Re: 606 st syö esikammioita
herleviltä kasattuna ostanu pumpun ihan vasta. sitä kautta tuli asennusohjeissa tuo ennakko 22eyk. ei oo tasatappi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: 606 st syö esikammioita
Ei liian aikainen ruiskutusennakko kohdistu pelkästään yhden sylinteriryhmän/esikammion kuormitukseen. Sieltä voi sitten mennä mikä hyvänsä esikammio eikä pelkästään aina nelossylinterin.laabor kirjoitti:Liaan aikasella ennakko, onko tarkistettu tipalla vai pelkästään merkistä? Mitkä elementit, tasapäisille tuo 22eykk voi olla liikaa
Minkälainen esikammio sinne vaihdettiin viimeiseksi, oliko uusi vai käytetty ja oliko vaparin vai turbon esikammio ? Entä suuttimen kärki, mikä sinne tuli asennettua ?
Re: 606 st syö esikammioita
kammio käytetty suutinkärkikin vanha tais mennä se uusittu kärki eri pyttyyn mitä eilen kärkiä kattelin, voihan tuo olla sattumaakin että nelosesta meni taas, oli turbon kammio samoja ne kaiketi on vaparissa ja turbossa?
Re: 606 st syö esikammioita
Miltäs nelossylinterin hehku näytti?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: 606 st syö esikammioita
Liian suuri ennakko ainakin rikkooo kammoita ja hehkutuppia,on omia kokemuksia. Voiko tässä pumpputyypissä olla sisäinen ajoitus pielessä niinkuin omassani oli 3:n 3 astetta liikaa ennakkoa 1 :n
verrattuna.
verrattuna.
MB W-210 200cdi vm 99
Re: 606 st syö esikammioita
samalta kuin ekalla kerralla eli kuin ois lekalla hakattu lyttyyn mikä ilmeisesti on ihan normaalia kun hehku on rikki.multiviri kirjoitti:Miltäs nelossylinterin hehku näytti?
Re: 606 st syö esikammioita
itellä hehku samanlainen kun oli kammio hajalla...
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: 606 st syö esikammioita
itellä hiukan samoja murheita herlevin pumpun kanssa... myöhästä ennakkoa reilusti joku 18vois olla hyvä alku
Diesel on puhtaampi
Re: 606 st syö esikammioita
Mitenkähän mahtaa käydä siirtyykö vikapaikka muualle jos noin paljon muuttaa varsinkin jos ruukkaa antaa pedaalia?j.a kirjoitti:itellä hiukan samoja murheita herlevin pumpun kanssa... myöhästä ennakkoa reilusti joku 18vois olla hyvä alku
Jotku pumpputohtorit vaihtaa elementtiä nostavia rullia jo jos puolikin astetta löytyy eroa ennakoissa elementtien kesken

Ero elementtienvälisissä ennakoissa vois selittää ton nelosen rikkoontumisen?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: 606 st syö esikammioita
Jari Ke kirjoitti:
Jotku pumpputohtorit vaihtaa elementtiä nostavia rullia jo jos puolikin astetta löytyy eroa ennakoissa elementtien kesken![]()
Ero elementtienvälisissä ennakoissa vois selittää ton nelosen rikkoontumisen?
Minkäslaisia pumpputohtoreita nämä ovat, jotka passaavat Bocshin rivipumpun nokka-akselin ennakkoja ?

Jos ruiskutuspumpun nokka-akselia manipuloidaan yksittäisen nokan suhteen muuttamalla nokan astelukua, niin se pumpputohtori on entinen pumpputohtori.

Re: 606 st syö esikammioita
Pumpun sisäista ajoitusta on ainakin ennen säädetty nostaja rullien halkaisijaa muuttamalla jos joku sylinteri on 1:stä esim. edellä ennakossa,tiedä sitten näissä pumpuissa.
Tästä asiasta on omia kokemuksia kun pumppu oli sisäisesti väärin ajoitettu,yksi isommalla teholla ajettu pätkä ja aina oli tulppa rikki ja monesti myös kammio.
Vika korjaantui kun eri firma teki pumpun uudestaan. Minulla hajosi aina 3:s sylinteristä osat.
Tästä asiasta on omia kokemuksia kun pumppu oli sisäisesti väärin ajoitettu,yksi isommalla teholla ajettu pätkä ja aina oli tulppa rikki ja monesti myös kammio.
Vika korjaantui kun eri firma teki pumpun uudestaan. Minulla hajosi aina 3:s sylinteristä osat.
MB W-210 200cdi vm 99
Re: 606 st syö esikammioita
Mesemies89 kirjoitti:Jari Ke kirjoitti:
Jotku pumpputohtorit vaihtaa elementtiä nostavia rullia jo jos puolikin astetta löytyy eroa ennakoissa elementtien kesken![]()
Ero elementtienvälisissä ennakoissa vois selittää ton nelosen rikkoontumisen?
Minkäslaisia pumpputohtoreita nämä ovat, jotka passaavat Bocshin rivipumpun nokka-akselin ennakkoja ?
Jos ruiskutuspumpun nokka-akselia manipuloidaan yksittäisen nokan suhteen muuttamalla nokan astelukua, niin se pumpputohtori on entinen pumpputohtori.
Oma antamani arvonimi jota rohkenin käyttää eikä nämä ei ole entisiä vielä pitkään aikaan ja uskon että useat Foorumilaset on samaa mieltä

Nokkaan ei tosiaan kosketa. Rulliin kyllä. Vanha pois ja uutta erilaista tilalle riippuen siitä myöhässäkö on vai aikaisessa ko ennako. Silloin kun elementtejä vaihdellaan on tuohon operaatioon syytä varautua näin olen ymärtäny. Jostain on jääny päähän että Mersun ohje taisi sallia yhden asteen poikkeaman sylinterikohtaisissa ennakoissa ? Tohtoreitten mielestä se on aivan liikaa.
Edittiä: Jos säädät ennakon huomattavasti myöhäisemmälle niin ongelmia syntyy tilanteessa jossa käsket autoa. Iso kakkumäärä palaa pitempään jolloin myöhäisemmällä ennakolla palotapahtumaa jää liian myöhäiseen vaiheeseen? Tämä taas käy mäntien päälle? En minä mitään tiedä mutta näin olen joittenkin puheet ymmärtäny

Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: 606 st syö esikammioita
Voehan hyvänen aika ! Täytyy lopettaa dieselin ruiskutustekniikoista ja polttoaineen palamisesta palotilassa keskutelu tähän. 

Re: 606 st syö esikammioita
Kyllä tuo totta on että noin tehdään mutta varmastikkaan kaikki pumppupajat ei siitä välitä. Myöhäsellä ennakolla kaasuun vastaavuus on huono ja kone lämpenee enemmän.Jari Ke kirjoitti:Oma antamani arvonimi jota rohkenin käyttää eikä nämä ei ole entisiä vielä pitkään aikaan ja uskon että useat Foorumilaset on samaa mieltä
Nokkaan ei tosiaan kosketa. Rulliin kyllä. Vanha pois ja uutta erilaista tilalle riippuen siitä myöhässäkö on vai aikaisessa ko ennako. Silloin kun elementtejä vaihdellaan on tuohon operaatioon syytä varautua näin olen ymärtäny. Jostain on jääny päähän että Mersun ohje taisi sallia yhden asteen poikkeaman sylinterikohtaisissa ennakoissa ? Tohtoreitten mielestä se on aivan liikaa.
Edittiä: Jos säädät ennakon huomattavasti myöhäisemmälle niin ongelmia syntyy tilanteessa jossa käsket autoa. Iso kakkumäärä palaa pitempään jolloin myöhäisemmällä ennakolla palotapahtumaa jää liian myöhäiseen vaiheeseen? Tämä taas käy mäntien päälle? En minä mitään tiedä mutta näin olen joittenkin puheet ymmärtäny
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 606 st syö esikammioita
mitä eroa on turbon ja vaparin esikammioilla???
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: 606 st syö esikammioita
Millin kokoero.killerimersu kirjoitti:mitä eroa on turbon ja vaparin esikammioilla???
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 606 st syö esikammioita
ainakin vajaa venttiilisissä, eli om601-603 reoina on turbollisessa millin isompi halkasija ja tais reijätkin olla pikkasen isommat, jos en väärin muista.killerimersu kirjoitti:mitä eroa on turbon ja vaparin esikammioilla???
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 606 st syö esikammioita
Niin joo en itsekkään tiedä monivenan kammioista että miten niissä menee.pera8x kirjoitti:ainakin vajaa venttiilisissä, eli om601-603 reoina on turbollisessa millin isompi halkasija ja tais reijätkin olla pikkasen isommat, jos en väärin muista.killerimersu kirjoitti:mitä eroa on turbon ja vaparin esikammioilla???
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 606 st syö esikammioita
ookei, voiko se millin kokoero aiheuttaa hajoamista niiku aikasempaa oli höpötelty ?Siekkinen kirjoitti:Millin kokoero.killerimersu kirjoitti:mitä eroa on turbon ja vaparin esikammioilla???
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo