nakutus... (190E)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
retzki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ke 26.09.2007 22:16

nakutus... (190E)

Viesti Kirjoittaja retzki »

joo elikkä mersu nakuttaa kun käynnistää auton kylmiltään, mutta se lakkaa jonkun aikaa ajettua.. :shock:

tietäisikö kukaan mikä vois olla? venttiilit vai tulpat? :roll:

kyseessä siis 2 litranen bensa.
Lähtee kuin purkka tukasta..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mitähän vuosimallia mahtaa auto olla? Nokka-akselin ja keinujen materiaalit vaihdettiin jossakin 1989 tietämillä. Ne aikaisemmat oli tarinan mukaan heikommat.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
retzki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ke 26.09.2007 22:16

Viesti Kirjoittaja retzki »

Sergey kirjoitti:Mitähän vuosimallia mahtaa auto olla? Nokka-akselin ja keinujen materiaalit vaihdettiin jossakin 1989 tietämillä. Ne aikaisemmat oli tarinan mukaan heikommat.
joo elikkä vuosimalli on -90.
Lähtee kuin purkka tukasta..
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: nakutus... (190E)

Viesti Kirjoittaja tomant »

retzki kirjoitti:joo elikkä mersu nakuttaa kun käynnistää auton kylmiltään, mutta se lakkaa jonkun aikaa ajettua.. :shock:

tietäisikö kukaan mikä vois olla? venttiilit vai tulpat? :roll:

kyseessä siis 2 litranen bensa.
Heti käynnistyksen jälkeen voivat hydrauliset venttiilinnostajat kolkuttaa, mutta ne hiljenevät, kun kansi saa kunnolla öljyä. Jos voitelu on kunnossa, tämä kolina ei kestä minuuttiakaan. Ovatko öljyt ja suodatin kunnossa?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
retzki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ke 26.09.2007 22:16

Re: nakutus... (190E)

Viesti Kirjoittaja retzki »

tomant kirjoitti:
retzki kirjoitti:joo elikkä mersu nakuttaa kun käynnistää auton kylmiltään, mutta se lakkaa jonkun aikaa ajettua.. :shock:

tietäisikö kukaan mikä vois olla? venttiilit vai tulpat? :roll:

kyseessä siis 2 litranen bensa.
Heti käynnistyksen jälkeen voivat hydrauliset venttiilinnostajat kolkuttaa, mutta ne hiljenevät, kun kansi saa kunnolla öljyä. Jos voitelu on kunnossa, tämä kolina ei kestä minuuttiakaan. Ovatko öljyt ja suodatin kunnossa?

tomant
öljyt on justiin vaihettu, ja tarkistin ne. niiden yhteydessä myös öljynsuodatin vaihdettiin.. :roll:
Lähtee kuin purkka tukasta..
Avatar
retzki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ke 26.09.2007 22:16

Re: nakutus... (190E)

Viesti Kirjoittaja retzki »

tomant kirjoitti:
retzki kirjoitti:joo elikkä mersu nakuttaa kun käynnistää auton kylmiltään, mutta se lakkaa jonkun aikaa ajettua.. :shock:

tietäisikö kukaan mikä vois olla? venttiilit vai tulpat? :roll:

kyseessä siis 2 litranen bensa.
Heti käynnistyksen jälkeen voivat hydrauliset venttiilinnostajat kolkuttaa, mutta ne hiljenevät, kun kansi saa kunnolla öljyä. Jos voitelu on kunnossa, tämä kolina ei kestä minuuttiakaan. Ovatko öljyt ja suodatin kunnossa?

tomant
öljyt on justiin vaihettu, ja tarkistin ne. niiden yhteydessä myös öljynsuodatin vaihdettiin.. :roll:
Lähtee kuin purkka tukasta..
mebe1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 27.08.2007 22:33

nakutus

Viesti Kirjoittaja mebe1 »

mitkä oljyt koneessa ja jos nakuttaa kovin pitkään on joku hyd.nostaja rikki eli vuotaa läpi :cry:
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja jounir »

onko nostajat helppo tee se itsemiehen vaihtaa, meillä pojan -88 190E tekee samoin, minuutin naputtavat joskus enemmän ja joskus vähemmän sitten naputus loppuu.
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

jounir kirjoitti:onko nostajat helppo tee se itsemiehen vaihtaa, meillä pojan -88 190E tekee samoin, minuutin naputtavat joskus enemmän ja joskus vähemmän sitten naputus loppuu.
Jos se kestää vaan sen noin minuutin, niin kannattais ehkä kokeilla vaan jotain toista öljymerkkiä/laatua. Kun se naputus kuitenkin loppuu ajastaan, niin ei ne nostajat nyt ihan lopussa voi vielä olla.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
niitty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Su 13.01.2008 20:47

Viesti Kirjoittaja niitty »

Vaihto ei ole kovin vaikea. Venttiilikoppa pois, öljyputki pois ja yksi nokka-akselin laakerikansi kerrallaan irti. Pöydällä keinuvivuista tuurnalla varovasti naputtelemalla nostajat irti ja uudet tilalle.

Konetta kannattaa tietysti kiertää niin, etteivät nokat paina venttiileitä, kun kannen irroittaa. Kannattaa myös olla tarkkana nostajan ja venttiilin välissä olevien aluslevyjen kanssa. Ne on helppo hukata.

Uudet nostajat pitää täyttää öljyllä ennen asennusta. Nostajassa on sisällä kuulaventtiili, jota pitää painaa täytön aikana, jotta öljy pääsee myös sen taakse
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Olisko kellään noista osista kuvia irrallaan?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2671
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

niitty kirjoitti:Vaihto ei ole kovin vaikea. Venttiilikoppa pois, öljyputki pois ja yksi nokka-akselin laakerikansi kerrallaan irti. Pöydällä keinuvivuista tuurnalla varovasti naputtelemalla nostajat irti ja uudet tilalle.

Konetta kannattaa tietysti kiertää niin, etteivät nokat paina venttiileitä, kun kannen irroittaa. Kannattaa myös olla tarkkana nostajan ja venttiilin välissä olevien aluslevyjen kanssa. Ne on helppo hukata.

Uudet nostajat pitää täyttää öljyllä ennen asennusta. Nostajassa on sisällä kuulaventtiili, jota pitää painaa täytön aikana, jotta öljy pääsee myös sen taakse
Niin ja jos epäilee tuliko laitettua öljyä niin ei kannata ottaa pois paikaltaan tarkistaakseen vaan antaa olla ja kovaa ajoa. Itsellä tuli yhden kanssa epäilys muistiko laittaa öljyä ja eikös pois ottaessa hajonnut se peltinen koko hässäkän kasassapitävä lipare ja piti laittaa yksi vanha takaisin hajonneen tilalle (ei tosin ääntänyt yhtään).
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
mer126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.01.2007 17:18

muuten sekkaappa

Viesti Kirjoittaja mer126 »

muuten yks kovaa nakutusta pitävä jutska 190e on remmin kiristin vaimennin jousi. omasta oli rikki ja piti todella ärsyttävää nakutusta koko ajan.. mutta näissä on on kyllä pikkusen napu napu vikaa.
Avatar
retzki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ke 26.09.2007 22:16

Viesti Kirjoittaja retzki »

mersu nakuttaa edelleen, onko näissä 190:ssä ollu sit hydrauliset nostimet ongelmana? huoltamolla sanottiin että ne voisi olla jumissa, että pitää koittaa jotain puhdistusainetta. Ostin sitte bensaan sekotettavaa "valve cleaneria", mutta ei näyttänyt auttavan enempää ku kuseminen tankkiin.

nakuttaminen siis kuuluu satunaisesti, voi alkaa ja loppua yhtäkkiä, ja joskus kuuluu kovempaa ja joskus hiljempaa. yleensä sillon kun on veto päällä tai sitten ku päästää kaasun.

neuvoa tarvittais, hermot menee :D

edit: onko näistä öljynvaihdon yhteydessä laitettavista moottorinpuhdistusaineista mihinkään?
Lähtee kuin purkka tukasta..
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2671
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

retzki kirjoitti:mersu nakuttaa edelleen, onko näissä 190:ssä ollu sit hydrauliset nostimet ongelmana? huoltamolla sanottiin että ne voisi olla jumissa, että pitää koittaa jotain puhdistusainetta. Ostin sitte bensaan sekotettavaa "valve cleaneria", mutta ei näyttänyt auttavan enempää ku kuseminen tankkiin.

nakuttaminen siis kuuluu satunaisesti, voi alkaa ja loppua yhtäkkiä, ja joskus kuuluu kovempaa ja joskus hiljempaa. yleensä sillon kun on veto päällä tai sitten ku päästää kaasun.

neuvoa tarvittais, hermot menee :D

edit: onko näistä öljynvaihdon yhteydessä laitettavista moottorinpuhdistusaineista mihinkään?
Minkäs ikäinen se naputtava 190 on? 9/88 vaihtui nokka ja keinut kovimmiksi, sitä ennen ja ehkä pikkuisen sen jälkeenkin on ollut pehmeitä nokkia nuissa 102.962:sissa

Nokkarempatussa 9/88 oli nokassa leima 6/88, joten jos auto on vaikkapa 1/90 tai uudempi, niin nokka olisi varmaankin jo kestävämpää uudempaa mallia.

Nokka sitten kuluu hetkessä pilalle kun siihen on tullut pieni kuluma tai naarmut. Tuossa mikä vaihdettiin tais olla lähtenyt nokasta pois 1.5mm. Ja ääntelyä kesti joitakin satoja kilometrejä näin jälkikäteen muistellessa.

Kurkkaa nokkien kunto, sen tekee puolessa tunnissa jos ei kiirettä pidä. Venakoppa irti ja kurkistus ja koppa takaisin kiinni.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Jos nostajia varten haluaa jotain lisäainetta kokeilla, niin se on oltava sellaista öljyn sekaan tulevaa. Bensan sekaan tulevat tökötit kun ei koske venttiilikoneistossa muualle kuin itse venttiiliin. Eli huuhtelee imuventtiilin tullessaan ja taitaa sitten palaa sylinterissä, tuskin siis edes paljon pakopuolta puhdistaa. Luulisin.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
TÄHTI JO SYNTYESSÄÄN
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 15.01.2008 08:24

Viesti Kirjoittaja TÄHTI JO SYNTYESSÄÄN »

[quote="AK47"][quote="retzki"]mersu nakuttaa edelleen, onko näissä 190:ssä ollu sit hydrauliset nostimet ongelmana? huoltamolla sanottiin että ne voisi olla jumissa, että pitää koittaa jotain puhdistusainetta. Ostin sitte bensaan sekotettavaa "valve cleaneria", mutta ei näyttänyt auttavan enempää ku kuseminen tankkiin.

no eihän se polttoaine puolen puhdistusaine venttiilin nostajia puhdista.
kokeile moottorinpuhdistus ainetta.itsellä loppu nakutus. ostin 2prk forte motor flushia ja se pyöri tunnin koneessa.
PIÄ TUNKKIS
Avatar
retzki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ke 26.09.2007 22:16

Viesti Kirjoittaja retzki »

TÄHTI JO SYNTYESSÄÄN kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
retzki kirjoitti:mersu nakuttaa edelleen, onko näissä 190:ssä ollu sit hydrauliset nostimet ongelmana? huoltamolla sanottiin että ne voisi olla jumissa, että pitää koittaa jotain puhdistusainetta. Ostin sitte bensaan sekotettavaa "valve cleaneria", mutta ei näyttänyt auttavan enempää ku kuseminen tankkiin.

no eihän se polttoaine puolen puhdistusaine venttiilin nostajia puhdista.
kokeile moottorinpuhdistus ainetta.itsellä loppu nakutus. ostin 2prk forte motor flushia ja se pyöri tunnin koneessa.
joo ostin myös moottorinpuhdistus ainetta. Pitää laittaa heti ku kerkee tässä, saa nähä auttaako. Merkki tais olla joku Sonax engine cleaner flush..
Lähtee kuin purkka tukasta..
Avatar
retzki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ke 26.09.2007 22:16

Viesti Kirjoittaja retzki »

joo nyt on tota moottorinpuhdistusainetta testattu, ja uudet öljyt laitettu. nakutus jatkuu... vissiinki sit pitää vaihtaa nuo nostimet... : /
Lähtee kuin purkka tukasta..
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2671
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

retzki kirjoitti:
Sergey kirjoitti:Mitähän vuosimallia mahtaa auto olla? Nokka-akselin ja keinujen materiaalit vaihdettiin jossakin 1989 tietämillä. Ne aikaisemmat oli tarinan mukaan heikommat.
joo elikkä vuosimalli on -90.
Mikä kuukausi -90? Moottorissa voi olla montakin kuukautta vanhaa osaa eli tarkista ne nokka ja keinut onko kulunut. Periaatteessa nuo osat vaihtui jo siinä faceliftin kohdilla mutta kannattaa katsoa onko nokassa alkavaa kulumaa. se sitten kuluu loppuun hetkessä ja metallisipru pilaa monta paikkaa koneessa jos sitä pääsee irtoamaan.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
liero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 19.10.2012 16:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: nakutus... (190E)

Viesti Kirjoittaja liero »

Vanhan topiikin nosto anteeksi siitä, mutta itsellä sama ongelma samanvuotisessa vehkeessä.
Onkohan nuo moottorinpesuaineet kusetusta, eli kannattaako edes kokeilla?

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=P-_Pub_4VE8" onclick="window.open(this.href);return false;

Kylmällä koneella kovin nakutus, muuttuu hiljemmaksi kunhan kone lämpiää.
Mb 190e 2.0 -90
Nikde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 17.11.2012 20:08

Re: nakutus... (190E)

Viesti Kirjoittaja Nikde »

Täällä pari viikkoa sitten hankittu 190E 2.3 bensa, vm. 89. Vaihdoin uudet motox 5w40 öljyt ja suodattimen ja noin 200km tästä alkoi venakopasta kuulumaan kovaa naputusta. Ääni saattaa hetkellisesti loppua mutta palaa nopeasti takaisin. Öljynpainemittari näyttää 3baria tyhjäkäynnilläkin, mikäli tästä vois jotain johtopäätöksiä vetää? Näytti samaa myös vanhoilla öljyillä. Pitkään ruuhkassa seisoessa alkoi paineet vähän laskemaan n. 2.5 baariin ja meinaspa lämpöjäkin nostaa, kansipahviko menossa? :/
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Jos nostajat naputtaa vain kylmällä koneella - ei kannata tehdä remontia.
Jos naputus jatkuu normaali lämpöisenä - ehkä syytä tutkia miksi naputtaa.
Kylmäkone on aina epänormaali tilanne moottorin käynnin kannalta.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Nikde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 17.11.2012 20:08

Re: nakutus... (190E)

Viesti Kirjoittaja Nikde »

Moottorin lämmöllä ei ole vaikutusta, kuuluu myös lämpimänä. aluksi kuului vain pari sekuntia startin jälkeen, mutta nyt jatkuvaa. Mittarissa 220tkm mikä pitänee paikkansa auton papereiden mukaan.

Edit: lisäksi kiinnostaa tuo öljynpaine joka on aina tapissa, myös tyhjäkäynnillä, kuuluuko ns. ominaisuuksiin vai onko syytä vianetsintään?
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: nakutus... (190E)

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Nikde kirjoitti:Moottorin lämmöllä ei ole vaikutusta, kuuluu myös lämpimänä. aluksi kuului vain pari sekuntia startin jälkeen, mutta nyt jatkuvaa. Mittarissa 220tkm mikä pitänee paikkansa auton papereiden mukaan.

Edit: lisäksi kiinnostaa tuo öljynpaine joka on aina tapissa, myös tyhjäkäynnillä, kuuluuko ns. ominaisuuksiin vai onko syytä vianetsintään?
Hyvä vain jos öp paineet tapissa kaikki noilta osin kunnossa,eli kuuluu ollakkin ja vanhalla koneella tyhjäkäynnillä lämpimänä voi laskea jopa 1 tienoillekkin,tosin liikkeelle lähdössä pitäisi nousta sinne 3een..

Tuntuisi kertomasi mukaan tulleen ne hydraulipainimet tiensä päähän tai joku niistä,noiden vaihto on suht yksinkertainen toimenpide,itse ostin tuolloin 230 koneeseen nuo Motonetista ja olivat Saksalaista valmistetta,samoilla numeroilla jopa kun orkkikset ainoastaan tähti puuttui!
Kokeileppa hakua noiden vaihdosta on juttua jonkin verran täällä.
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Nikde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 17.11.2012 20:08

Re: nakutus... (190E)

Viesti Kirjoittaja Nikde »

jaakko.putkisaari kirjoitti:
Nikde kirjoitti:Moottorin lämmöllä ei ole vaikutusta, kuuluu myös lämpimänä. aluksi kuului vain pari sekuntia startin jälkeen, mutta nyt jatkuvaa. Mittarissa 220tkm mikä pitänee paikkansa auton papereiden mukaan.

Edit: lisäksi kiinnostaa tuo öljynpaine joka on aina tapissa, myös tyhjäkäynnillä, kuuluuko ns. ominaisuuksiin vai onko syytä vianetsintään?
Hyvä vain jos öp paineet tapissa kaikki noilta osin kunnossa,eli kuuluu ollakkin ja vanhalla koneella tyhjäkäynnillä lämpimänä voi laskea jopa 1 tienoillekkin,tosin liikkeelle lähdössä pitäisi nousta sinne 3een..

Tuntuisi kertomasi mukaan tulleen ne hydraulipainimet tiensä päähän tai joku niistä,noiden vaihto on suht yksinkertainen toimenpide,itse ostin tuolloin 230 koneeseen nuo Motonetista ja olivat Saksalaista valmistetta,samoilla numeroilla jopa kun orkkikset ainoastaan tähti puuttui!
Kokeileppa hakua noiden vaihdosta on juttua jonkin verran täällä.
Kiitokset asiallisesta vastauksesta. Tekeekö nuo tuhojaan jos ääntävät jatkuvasti, eli uskaltaako tolla nyt muutaman päivän työmatkat (yht. n. 120km) suorittaa ennen nostimien vaihtoa? Tässäkin ketjussa kauhuskenaarioita nokan kulumisesta muutamalla sadalla kilometrillä...?
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: nakutus... (190E)

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Tuskin tuo ajelu mitään tuohoja tekee,ellei tuo naputus ole jo pitkään vaivannut,tuossa omassa 230e tuo ääni vaivasi hyvänkin aikaa ennenkuin vika paikallistettiin hydraulikuppiin,eli painimia ei vaihdettu ainoastaan nuo hydrauli kupit.

Tätyypi tarkistaa oliko tuossa Alfamerin 124 korjausoppaassa juuri tuo hydraulikuppien vaihto hommelin ohjeistusta!?
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Tuomersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 16.07.2012 21:02

Re: nakutus... (190E)

Viesti Kirjoittaja Tuomersu »

Nikde kirjoitti:Täällä pari viikkoa sitten hankittu 190E 2.3 bensa, vm. 89. Vaihdoin uudet motox 5w40 öljyt ja suodattimen ja noin 200km tästä alkoi venakopasta kuulumaan kovaa naputusta. Ääni saattaa hetkellisesti loppua mutta palaa nopeasti takaisin. Öljynpainemittari näyttää 3baria tyhjäkäynnilläkin, mikäli tästä vois jotain johtopäätöksiä vetää? Näytti samaa myös vanhoilla öljyillä. Pitkään ruuhkassa seisoessa alkoi paineet vähän laskemaan n. 2.5 baariin ja meinaspa lämpöjäkin nostaa, kansipahviko menossa? :/
Tulipa mieleen tuo kun vaihdoit öljyt motoxiin ja sen jälkeen alko naputtaan, voisko mahdollisesti johtua tuosta öljymerkistä?
Ainaki nuo bilteman öljyt on täyttä kuraa, eikö öljytestissä ollut jopa kiinnileikkautumisen vaara näillä biltemoilla.
Ensin kyllä kokeilisin vaihtamaan öljymerkkiä ja sitten vasta nostinremppaa.
Nikde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 17.11.2012 20:08

Re: nakutus... (190E)

Viesti Kirjoittaja Nikde »

Tuomersu kirjoitti:
Nikde kirjoitti:Täällä pari viikkoa sitten hankittu 190E 2.3 bensa, vm. 89. Vaihdoin uudet motox 5w40 öljyt ja suodattimen ja noin 200km tästä alkoi venakopasta kuulumaan kovaa naputusta. Ääni saattaa hetkellisesti loppua mutta palaa nopeasti takaisin. Öljynpainemittari näyttää 3baria tyhjäkäynnilläkin, mikäli tästä vois jotain johtopäätöksiä vetää? Näytti samaa myös vanhoilla öljyillä. Pitkään ruuhkassa seisoessa alkoi paineet vähän laskemaan n. 2.5 baariin ja meinaspa lämpöjäkin nostaa, kansipahviko menossa? :/
Tulipa mieleen tuo kun vaihdoit öljyt motoxiin ja sen jälkeen alko naputtaan, voisko mahdollisesti johtua tuosta öljymerkistä?
Ainaki nuo bilteman öljyt on täyttä kuraa, eikö öljytestissä ollut jopa kiinnileikkautumisen vaara näillä biltemoilla.
Ensin kyllä kokeilisin vaihtamaan öljymerkkiä ja sitten vasta nostinremppaa.
Voisihan tuon ensin kokeilla. Mitäs öölejä näissä on suosittu käytettäväksi, Mobilia?
Nyt taas vaikuttas, että ääni on rauhottunu siitä mitä oli vielä pari päivää sitten.
Voiko joku liikkeelle lähtenyt lika esim. tukkia nostimen kanavan ja täten saa sen jumiutumaan?
Lisäksi tein seuraavanlaisen huomion öljyjä tarkastaessa. Avasin öljykorkin n. 5min ajon
jälkeen kurkkiakseni venakopan sisään ja sieltä tuli höyryä ja palaneen öljyn käryä...
Normaalia vai mikä tuon aiheuttaa?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: nakutus... (190E)

Viesti Kirjoittaja atlas »

Venakopan sisästä nyt voi ajon jälkeen tulla kaikkea palamiseen viittaavaa hajua ,se on ok.
Minä en muuten ajelisi paljon naputtavilla nostajilla ainakaan jos se kuumanakin naputtelee kun nostajan alla on sellaset puolipallo vai oliko ne kainujen alla olevat palat,pient ja voisko ne sitten lähteä sieltä välistä poies...kummoisti ne ei ainkaan ole siellä kiinni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin