Nyt askarruttaa ASR ja ASD

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
wildou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 07.06.2004 14:29
Paikkakunta: CSF

Nyt askarruttaa ASR ja ASD

Viesti Kirjoittaja wildou »

Terve,
Olen täällä törmännyt keskusteluihin ASR:stä ja ASD:stä ja se on pistänyt pääni sekaisin. :lol: Autoni on 300 ce 24 ja vuosimalli on -91.
Asia joka askarruttaa on, että löytyykö autostani kumpaakaan ja miten saan sen selville. :oops: Autossa on abs, mutta en ole löytänyt mittään noihin ASR:ään ja ASD:hen liittyvää.
Lisäksi kojelaudassani palaa keltainen polttimon näköinen valo. Ei siinä mitään, mutta olen tarkastanut kaikki polttimot moneen kertaan, eikä palanutta kappaletta löydy. Liittyyköhän tuo merkkivalo edes noihin polttimoihin :oops:

Kiittäen Ville
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Re: Nyt askarruttaa ASR ja ASD

Viesti Kirjoittaja Jack »

wildou kirjoitti:Terve,
Olen täällä törmännyt keskusteluihin ASR:stä ja ASD:stä ja se on pistänyt pääni sekaisin. :lol: Autoni on 300 ce 24 ja vuosimalli on -91.
Asia joka askarruttaa on, että löytyykö autostani kumpaakaan ja miten saan sen selville. :oops: Autossa on abs, mutta en ole löytänyt mittään noihin ASR:ään ja ASD:hen liittyvää.
Lisäksi kojelaudassani palaa keltainen polttimon näköinen valo. Ei siinä mitään, mutta olen tarkastanut kaikki polttimot moneen kertaan, eikä palanutta kappaletta löydy. Liittyyköhän tuo merkkivalo edes noihin polttimoihin :oops:

Kiittäen Ville
mutta tuohon merkkivaloon, diagnoosi pistokkeesta yhdistät _hetkeksi_ (eli käytät nopeasti yhdessä johtoja ) navan 1 ja navan 5, auton pyöriessä, ja katsot mittaristosta montako kertaa tämä kyseinen merkkivalo vilkkuu ( melkein kannattaa olla kaksi ihmistä tekemässä, toinen katsoo merkkivaloa, ja toinen yhdistää navat )

tämä merkkivalon vilkkuminen, eli montako kertaa se vilkkuu ilmaisee vian, joka pitää katsoa taulukosta, ja tuota taulukkoa ei nyt löytynyt joten :( (jos pidät johtoja pitempään kuin 10 sec vika muisti nollaantuu, voit kokeilla sitä nollausta, jos vika ilmestyy uudelleen jatkat diagnoosin tekemistä ).


ps : useimmiten vika on jarruvalokytkimessä

ja kaikki nuo nollaukset tapahtuu moottorin käydessä

jaska

asentaja / veho
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Onko diagnoosi pistoke se korkilla suojattu pistoke, kuskinpuolen lokasuojassa?
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kimmo S. kirjoitti:Onko diagnoosi pistoke se korkilla suojattu pistoke, kuskinpuolen lokasuojassa?
On.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Nyt askarruttaa ASR ja ASD

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Jack kirjoitti:useimmiten vika on jarruvalokytkimessä
Väärän kokoinen polttimokin polttelee tuota valoa.
"Alan mies" ottaisi merkkivalon polttimon irti, mutta fiksu mieluummin korjaa häiriön aiheuttjan kuin eliminoi siitä ilmoittavan laitteen.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
ässäeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 24.08.2003 20:41

palaneen lampun merkkivalosta

Viesti Kirjoittaja ässäeemeli »

vilkaisehan kestääkö sumuvalojen polttimot pitimessään...
mulla pompahtelee välillä hieman löysälle ja sytyttää merkkivalon, sumarit kyllä palaa ihan kirkkaasti 8)
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

Kimmo S. kirjoitti:Onko diagnoosi pistoke se korkilla suojattu pistoke, kuskinpuolen lokasuojassa?

käsittääkseni näissä on apukuskin puolella 16 napainen tai sitten 8 ? napainen liitin, neliskulmainen

lisäksi tietenkin "normaali" pyöreä pistoke kuskinpuolen lokasuojassa

joo,. pakissani olikin työkortti, w124 300 24 vm 91, ja tässä autossa on varsinainen diagnoosi pistoke on apukuskinpuolella, sen päällä on norm musta suoja kuppi.



terveisin
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Nyt askarruttaa ASR ja ASD

Viesti Kirjoittaja pt »

Jack kirjoitti:
wildou kirjoitti:Terve,
Olen täällä törmännyt keskusteluihin ASR:stä ja ASD:stä ja se on pistänyt pääni sekaisin. :lol: Autoni on 300 ce 24 ja vuosimalli on -91.
Asia joka askarruttaa on, että löytyykö autostani kumpaakaan ja miten saan sen selville. :oops: Autossa on abs, mutta en ole löytänyt mittään noihin ASR:ään ja ASD:hen liittyvää.
Lisäksi kojelaudassani palaa keltainen polttimon näköinen valo. Ei siinä mitään, mutta olen tarkastanut kaikki polttimot moneen kertaan, eikä palanutta kappaletta löydy. Liittyyköhän tuo merkkivalo edes noihin polttimoihin :oops:

Kiittäen Ville
mutta tuohon merkkivaloon, diagnoosi pistokkeesta yhdistät _hetkeksi_ (eli käytät nopeasti yhdessä johtoja ) navan 1 ja navan 5, auton pyöriessä, ja katsot mittaristosta montako kertaa tämä kyseinen merkkivalo vilkkuu ( melkein kannattaa olla kaksi ihmistä tekemässä, toinen katsoo merkkivaloa, ja toinen yhdistää navat )

tämä merkkivalon vilkkuminen, eli montako kertaa se vilkkuu ilmaisee vian, joka pitää katsoa taulukosta, ja tuota taulukkoa ei nyt löytynyt joten :( (jos pidät johtoja pitempään kuin 10 sec vika muisti nollaantuu, voit kokeilla sitä nollausta, jos vika ilmestyy uudelleen jatkat diagnoosin tekemistä ).


ps : useimmiten vika on jarruvalokytkimessä

ja kaikki nuo nollaukset tapahtuu moottorin käydessä

jaska

asentaja / veho
Ja muistakaa kaikki, että ei voi tehdä kesällä.

Tai voi, mutta auto on helpoin toki saada pyörimään talvella liukkaalla, tai sit tuossa tarkoitettiin KONEEN käydessä..Tiedä sitten.. :oops:
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
wildou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 07.06.2004 14:29
Paikkakunta: CSF

Viesti Kirjoittaja wildou »

Kokeilin kuskinpuoleisin lokasuojan päällä olevaa pyöreää boksia ensin. Laitoin piuhat sekä 1. että 5. napaan ja aina kun piuhat yhdisti kierrosmittarin neula tippui alas. :shock:

Siirryi pelkääjänpaikan puolelle aivan akun vieressa olevalle mustalle laatikolle. Taas yhdistin piuhalla 1. ja 5. navan eikä mitään tapahtunut. Tarkastelin boksia ja huomasin että boksissa on navat vain kohdissa 1, 3, 8 ja 14. :shock: Muissa kohdissa pelkkä reikä kuoressa, josta näkee läpi.
Osaako joku auttaa.. Oleko ollut lähelläkään oikeaa "diagnoosiboksia" tai tehnyt ehkä vääriä havaintoja.. :oops:

Kiittäen Ville
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

ASD:n sä näät kun avaat konepellin, onko siinä venakopan päässä semmoinen pieni pumppu josta menee letku säiliöön.Myös vissiin perän tasonsäädön systeemi näyttää aika samanlaiselta? Mittaristossa on sille lisäksi oma merkkivalo missä lukee asd.

Kuva
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
wildou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 07.06.2004 14:29
Paikkakunta: CSF

Viesti Kirjoittaja wildou »

Ei löydy ASD:tä eikä myöskään ASR:ää. Ainakaan talviajosta päätellen :wink: . Onko nämä -91vm:n 300ce 24 yleensäkkin tällaisia, joissa on abs, muttei asd:tä tai asr:ää..Meinaamennä jo kirjain yhdistelmät sekaisin. :oops:
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Mitä häh, eikös kaikissa 24-venasissa ollut ainakin ASD??? Tai sitten muistan taas väärin.
Avatar
wildou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 07.06.2004 14:29
Paikkakunta: CSF

Viesti Kirjoittaja wildou »

ettei olisi joku lisävaruste.. :lol:
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

wildou kirjoitti:ettei olisi joku lisävaruste.. :lol:
otetaanpa vielä kerran uusiksi tämä homma *selaa vanhaa kellastunutta/ rypistynyttä paperivihkosta*

16 napainen diagnoosipistoke (apukuskin puolella)

napa 1 : maadoitus
napa 2 : TD signaali (vain diesel)
napa 10 : TD sing. (HFM / PSM järjestelmien yht. )
napa 4 : EDS (elektron. diesel järjestelmä)
napa 14 : EFP (elektron. kaasupoljin / vakionopeussäädin TMP / tyhj.käynti säätö LLR

napa 8: EZL ( elektroninen sytytys, mallit m104 ja m119 )
napa 8 : (toinen vaihtoehto ) FHM suihkutus ja sytytys.
napa 3 : KE suihkutus

napa 14 : MAS moottorin apulaitteet

napa 8 : (kolmas vaihtoehto ) PMS suihkutus ja sytytys


eli jos varusteiden ja mallin mukaan tulkitaan noita , jos on _päällekkäisyyksiä_ .


tässäpä niitä, ja *prkl* vaivaa näin , että löysin näin vanhaa tietoa jostain. :D

terveisin jaska

asentaja / veho
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
wildou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 07.06.2004 14:29
Paikkakunta: CSF

Viesti Kirjoittaja wildou »

paljon kiitoksia Jaskalle vaivannäöstä. Osaan arvostaa :)
Vastaa Viestiin