
Multivirin 2 x s203 200cdi vm.2004
Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh
Et tainnut häivyttää? Jäikö pahat rajat? 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh
Häivytin, nuissa pääty teipeissähän ei ole maalia ollenkaan
Tuonne yläpäähän jäi ihan pieni raja, sen saa myllyttämällä pois. Selvää rajaa ei jäänyt ollenkaan. Pitää ottaa kuva huomenna kunhan on saanut lakan hiottua.

W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh
Kattoa meinasinkinmultiviri kirjoitti:Häivytin, nuissa pääty teipeissähän ei ole maalia ollenkaanTuonne yläpäähän jäi ihan pieni raja, sen saa myllyttämällä pois. Selvää rajaa ei jäänyt ollenkaan. Pitää ottaa kuva huomenna kunhan on saanut lakan hiottua.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh
Eikös sitä pidä kohtuu aika antaa kuivua ennenkun myllyttää?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh
pitää joo vähä aikaa ootella et on täysin kuiva.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh
itse odottaisin ainakin 2 viikkoa
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh
Ei ihan niin kauaa tarvihe. Uunissa 60 asteessa kuivuneen uskaltaa myllyttää viimestään seuraavana päivänä. Tallissa noin 15-20 asteen lämmössä kuivuneen antasin olla pari päivää.Messerschmitt kirjoitti:itse odottaisin ainakin 2 viikkoa
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh

Tuon listan reunuksen pyyhkäsin maaleista puhtaaksi vielä kuvan oton jälkeen

W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh
Onkos kellään tietoa passaako turbon ja vaparin kiertokanget ristiin? Oletuksena on ettei passaa, eikös monivena turboissa ole jytkymmät?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh
turboissa männäntappi isompi, eli menee myös männät vahtoonmultiviri kirjoitti:Onkos kellään tietoa passaako turbon ja vaparin kiertokanget ristiin? Oletuksena on ettei passaa, eikös monivena turboissa ole jytkymmät?

500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh
Olisin ostamassa kiertokankee ja mäntää. Mut mitenkähä lie, tuo kiertokanki ja mäntä on 605.960 koneesta...
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh
On ne sitten turbokoneesta. Elä laita vapariin noita.
S204
Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh
Niin, jäänyt vähän päivittelemättä tätä. Tuosta hopeesta tuli kerralla projekti kun ennen se toimitti käyttöauton virkaa
Tilalle piti saaha kulkine työmatkaa varten ja tähtimerkkiä mieli teki niin pitihän se tähdellinen saada alle. Kaverilta ostin sopuhintaan "huoltosopparilla ":D. Kuvat kertokoon loput:

732000km tällä hetkellä

Sitten vaihtelin sinistä kojelautaa mustaan varaosa-autosta. Hiukan oli mutkalla johtuen kovasta tällistä minkä se on kokenut.

Kaikissa ovissa oli ruostetta listan yläpuolella
käläkälä pullosta pikapaikkausta.

Tuolta se näyttää yleisesti katseltuna.

Koneena tuttu ja turvallinen OM603+5v manuaali. Pumppua sopivasti löysäilty, yllättävänkin kevyt kulkuinen.

Loppuun vielä tämmöinen fiilistelykuva =)


732000km tällä hetkellä


Sitten vaihtelin sinistä kojelautaa mustaan varaosa-autosta. Hiukan oli mutkalla johtuen kovasta tällistä minkä se on kokenut.

Kaikissa ovissa oli ruostetta listan yläpuolella


Tuolta se näyttää yleisesti katseltuna.

Koneena tuttu ja turvallinen OM603+5v manuaali. Pumppua sopivasti löysäilty, yllättävänkin kevyt kulkuinen.

Loppuun vielä tämmöinen fiilistelykuva =)
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Multivirin E300D ja 300D
Jarruletkut joka nurkkaan ja eteen jarruputket vaihdettiin toissapäivänä ja eilen käytiin hakemassa leima paperiin. Ainoa huomautus tuli palaneesta jarruvalosta vasemmalla 

W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Multivirin E300D ja 300D
Voiskait tätäkin päivitellä välillä
Hopee meni purkuun ja valkoinen jäi toimittamaan käyttölintan virkaa.
Valkonen oli lainassa ja sillä reissulla siitä palo kannentiiviste kun lämmöt nousi liikaa paikalllaan ajaessa. Samassa hötäkässä kansikin halkesi jota ei huomattu ennenkuin uudella pahvilla koeajolla
No ei siinä mittään, me nostimma koneen pois valkosesta kun sai "uuden" koneen sopivasti hajottamolta. Nyt ois vanha kone pois, pitäis valmistella uus kone paikoilleen nostoon jotta sais jonkun kulkineen alle.
Valkoseen vaihdellu pikkuhiljaa mustaa sisustaa, vielä pitäis pilarien verhoilut, hattuhylly ja lattiamatto vaihtaa nii olis perfect. Ajattelin vaihtaa hopeesta myös kojelaudan tuohon mutkalla olevan tilalle.

Hopee meni purkuun ja valkoinen jäi toimittamaan käyttölintan virkaa.
Valkonen oli lainassa ja sillä reissulla siitä palo kannentiiviste kun lämmöt nousi liikaa paikalllaan ajaessa. Samassa hötäkässä kansikin halkesi jota ei huomattu ennenkuin uudella pahvilla koeajolla

Valkoseen vaihdellu pikkuhiljaa mustaa sisustaa, vielä pitäis pilarien verhoilut, hattuhylly ja lattiamatto vaihtaa nii olis perfect. Ajattelin vaihtaa hopeesta myös kojelaudan tuohon mutkalla olevan tilalle.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Multivirin E300D ja 300D
pisti silmään että toi kuva jossa näkyy mittaristo niin sehän 200d:n mittari? ja onko tuo valkonen 603 sitten eriauto vai mikä tämä MITTARIKUVA auto on
:D:D

bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Multivirin E300D ja 300D
valkoinen on tekniikanvaihto 200->300 

W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Multivirin E300D ja 300D
aa okei
komja vehje

bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Multivirin E300D ja 300D
Kone kävikin jo hetken paikoillaan. Sitten hoksasin että tämä sihti vuotaa öljyä vähä merkeleellisesti. Hiukka tutkimuksia ja öljypohjassa halkeama. mekaniik-ja muutama pyöräytys ja öljypohja alkoikin olla jo mäellä, metässäkin se käväs välillä kun innotettiin heittämään sinne
Vanhasta koneesta siis öljypohja pitää vaihtaa, jos siitä olis tilkkeeksi
Muutenhan tuo oliskin ollut tänään jo ajokuntoinen


W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Multivirin E300D ja 300D
Ohhoh, se lähti käymään
Yllättävän hyvin kävi siihen nähen että pari vuotta seissy hajottamolla tuo kones. Ja hyvin kävikin, pitää ennakko säätää niii jospa se kuulostais dieseliltä sen jälkeen... 


W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Multivirin E300D ja 300D
Ennakko sääjelty kohilleen ja reipas tonni pöristelty. Hyvin pelaa, pitää pumppua vielä ruuvata nii pystyy moottoritiellekin liittymään ilman urheilua
Melko paljon tuntuu naftaa imevän, paljonkohan vaikuttaa kun vaikuttas hieman vuotavan nuo paineventtiilien tiivisteet?

W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Multivirin E300D ja 300D
Nyt vain ajeltu ja tankkailtu. Pumpusta vähä enämpi otettiin soppaa ulos nii rupes liikahtelemaan hiukan paremmin.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Multivirin 300D
Oisko ideoita miks tämä syö niin pirusti? 9.1 oli viime tankillisella... Suutinkärjet? Haisee vanhalle neljä miljoonaa ajetulle linjurille...
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Multivirin 300D
Ei ilmeisesti. ^^
Jaa, eipä päivitettävää. Ohjaustehostimen letku oli hankautunut poikki, se piti uusia lauantai-iltana. Pesullakin kävästiin
Jaa, eipä päivitettävää. Ohjaustehostimen letku oli hankautunut poikki, se piti uusia lauantai-iltana. Pesullakin kävästiin

W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Multivirin 300D
Joo suuttimistahan tuo kulutus vois johtua. Toinen voi olla että ennakko väärä, mutta olitkin vissiin sen jo laittanut kohdalleen? Käytä suuttimet jossain testipenkissä, maksaa n. 20-30€.
Re: Multivirin 300D
Joo ennakko on 13JYKK. Pitää tarkastaa vielä paluuletkut suuttimilta josko vuotaisi. Melkein voisi heittää uudet suutinkäret suuttimiin ja kahtoa vaikuttaako. Haisee ainakin vanhalle diisselille nyt, se ois yks merkki niiden heikkoudesta...
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Multivirin 300D
Tuo oma 300 haisi kans tyhjäkäynnillä samalle linjurille. Kahesta suuttimesta oli sisukset syöpyny. Uuet osat ja säädöt niin loppu käryyttely ja pahan kitkun tulo.
W212 200CDI-09
W210 200CDI-00
W124 300dT-91
W210 200CDI-00
W124 300dT-91
Re: Multivirin 300D
Päivitellääs (heikkoa tilannetta), naftaa vuotelee suuttimista, joko rungot vuotaa taikka ylivuotoletkut. En oo vielä päättäny että kummat. Eli suutinkärjet tuli vaihdettua, vilä pitäis kahteen vaihtaa kun ei ollut hyllyssä kuin neljä suutinta.

Ehkä autonaltakin vuotaa kun sieläki kohti näky tippoja..
Kapeemmat renkaat hommasin eteen (205/55-16), josko ei raapisi enää. Narinanivel pitäisi vaihtaa niin saisi käyttää leimalla.

Vänkärin puolen ovia tuli hieman maalailtua

Pienen pieni reikä

Hiukan isompi reikä, vaatii uuden oven...

Mittarissa nyt melkein 747 000km.



Ehkä autonaltakin vuotaa kun sieläki kohti näky tippoja..
Kapeemmat renkaat hommasin eteen (205/55-16), josko ei raapisi enää. Narinanivel pitäisi vaihtaa niin saisi käyttää leimalla.

Vänkärin puolen ovia tuli hieman maalailtua

Pienen pieni reikä


Hiukan isompi reikä, vaatii uuden oven...

Mittarissa nyt melkein 747 000km.


W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Multivirin 300D
Jaha. Vanhoista lätkyttimistä on ajanut aika ohitse. Valkoisen mersun vaihdoin vaihdelaatikkovikaisena kaasaritenavaan jolla tuli ajeltua pari kuukautta.
Tenavan vaihdoin 203:een, perus 200cdi manuaali 600tkm ajettu. Vaihdelaatikko porsi siitä ja laatikoita etsiessä sattui silmään avk:lla 04 vuotinen facelift c. Siispä traileri perään ja sen hakuun.
Osat otin ensimmäisestä 203:ta ja nyt on reilu vuosi jo ajettu sillä. Varusteluakin on tullut tehtyä, classic kun oli niin laittelin ovivalot ovien alareunaan ja valaistut meikkipeilit. Sisusta oli harmaa kangas joka ei oikein sovi tämmöisen autonrassaajan autoon. Tänä keväänä löytyikin kohtuu hintaan musta täysnahkasisusta jonka hain ja vaihdoin paikalleen.
Ahdin takelteli joten uusi piti laittaa. Mitään järkeä ei ole laittaa 200cdi:n ahdinta joten etsin 270cdi:n ahtimen ja värkkäilin sen paikoilleen. Vielä pitäisi päivittää ohjelma niin josko saisi alkaa vaihtamaan 270cdi:n kytkinosat ja vauhtipyörän paikoilleen.
Keväällä joku yritti peruuttaa sisään kuskinovesta. Samalla kun tehtiin kolarikorjaus päätin että maalataan kattoa ja takapuskuria lukuunottamatta koko auto. Kohta olisi valmiina sekin projekti.

Toukokuussa alkoi tuntumaan että tekemistä ei vielä ole tarpeeksi joten taas avk:lle ja sieltä tarttui mukaan facelift 203:nen. Siihen vaihtelin kennot keulaan ja takanavan jotta sai leimattua. Sillä on tullut ja on kyllä hyvän oloinen peli, tosin laiska kun on 200cdi ilman ohjelmaa.
Tenavan vaihdoin 203:een, perus 200cdi manuaali 600tkm ajettu. Vaihdelaatikko porsi siitä ja laatikoita etsiessä sattui silmään avk:lla 04 vuotinen facelift c. Siispä traileri perään ja sen hakuun.
Osat otin ensimmäisestä 203:ta ja nyt on reilu vuosi jo ajettu sillä. Varusteluakin on tullut tehtyä, classic kun oli niin laittelin ovivalot ovien alareunaan ja valaistut meikkipeilit. Sisusta oli harmaa kangas joka ei oikein sovi tämmöisen autonrassaajan autoon. Tänä keväänä löytyikin kohtuu hintaan musta täysnahkasisusta jonka hain ja vaihdoin paikalleen.
Ahdin takelteli joten uusi piti laittaa. Mitään järkeä ei ole laittaa 200cdi:n ahdinta joten etsin 270cdi:n ahtimen ja värkkäilin sen paikoilleen. Vielä pitäisi päivittää ohjelma niin josko saisi alkaa vaihtamaan 270cdi:n kytkinosat ja vauhtipyörän paikoilleen.
Keväällä joku yritti peruuttaa sisään kuskinovesta. Samalla kun tehtiin kolarikorjaus päätin että maalataan kattoa ja takapuskuria lukuunottamatta koko auto. Kohta olisi valmiina sekin projekti.

Toukokuussa alkoi tuntumaan että tekemistä ei vielä ole tarpeeksi joten taas avk:lle ja sieltä tarttui mukaan facelift 203:nen. Siihen vaihtelin kennot keulaan ja takanavan jotta sai leimattua. Sillä on tullut ja on kyllä hyvän oloinen peli, tosin laiska kun on 200cdi ilman ohjelmaa.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi