Multivirin 2 x s203 200cdi vm.2004

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Et tainnut häivyttää? Jäikö pahat rajat? :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Häivytin, nuissa pääty teipeissähän ei ole maalia ollenkaan :wink: Tuonne yläpäähän jäi ihan pieni raja, sen saa myllyttämällä pois. Selvää rajaa ei jäänyt ollenkaan. Pitää ottaa kuva huomenna kunhan on saanut lakan hiottua.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

multiviri kirjoitti:Häivytin, nuissa pääty teipeissähän ei ole maalia ollenkaan :wink: Tuonne yläpäähän jäi ihan pieni raja, sen saa myllyttämällä pois. Selvää rajaa ei jäänyt ollenkaan. Pitää ottaa kuva huomenna kunhan on saanut lakan hiottua.
Kattoa meinasinkin :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Eikös sitä pidä kohtuu aika antaa kuivua ennenkun myllyttää?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh

Viesti Kirjoittaja multiviri »

pitää joo vähä aikaa ootella et on täysin kuiva.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

itse odottaisin ainakin 2 viikkoa
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Messerschmitt kirjoitti:itse odottaisin ainakin 2 viikkoa
Ei ihan niin kauaa tarvihe. Uunissa 60 asteessa kuivuneen uskaltaa myllyttää viimestään seuraavana päivänä. Tallissa noin 15-20 asteen lämmössä kuivuneen antasin olla pari päivää.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Kuva

Tuon listan reunuksen pyyhkäsin maaleista puhtaaksi vielä kuvan oton jälkeen :)
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Onkos kellään tietoa passaako turbon ja vaparin kiertokanget ristiin? Oletuksena on ettei passaa, eikös monivena turboissa ole jytkymmät?
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh

Viesti Kirjoittaja napa »

multiviri kirjoitti:Onkos kellään tietoa passaako turbon ja vaparin kiertokanget ristiin? Oletuksena on ettei passaa, eikös monivena turboissa ole jytkymmät?
turboissa männäntappi isompi, eli menee myös männät vahtoon :think:

500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Olisin ostamassa kiertokankee ja mäntää. Mut mitenkähä lie, tuo kiertokanki ja mäntä on 605.960 koneesta...
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh

Viesti Kirjoittaja Jonze »

On ne sitten turbokoneesta. Elä laita vapariin noita.
S204
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin E300D-pröprööö ja tsuh tsuh

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Niin, jäänyt vähän päivittelemättä tätä. Tuosta hopeesta tuli kerralla projekti kun ennen se toimitti käyttöauton virkaa :D Tilalle piti saaha kulkine työmatkaa varten ja tähtimerkkiä mieli teki niin pitihän se tähdellinen saada alle. Kaverilta ostin sopuhintaan "huoltosopparilla ":D. Kuvat kertokoon loput:

Kuva
732000km tällä hetkellä 8)

Kuva
Sitten vaihtelin sinistä kojelautaa mustaan varaosa-autosta. Hiukan oli mutkalla johtuen kovasta tällistä minkä se on kokenut.

Kuva
Kaikissa ovissa oli ruostetta listan yläpuolella :arrow: käläkälä pullosta pikapaikkausta.

Kuva
Tuolta se näyttää yleisesti katseltuna.

Kuva
Koneena tuttu ja turvallinen OM603+5v manuaali. Pumppua sopivasti löysäilty, yllättävänkin kevyt kulkuinen.

Kuva
Loppuun vielä tämmöinen fiilistelykuva =)
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin E300D ja 300D

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Jarruletkut joka nurkkaan ja eteen jarruputket vaihdettiin toissapäivänä ja eilen käytiin hakemassa leima paperiin. Ainoa huomautus tuli palaneesta jarruvalosta vasemmalla 8)
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin E300D ja 300D

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Voiskait tätäkin päivitellä välillä :D

Hopee meni purkuun ja valkoinen jäi toimittamaan käyttölintan virkaa.

Valkonen oli lainassa ja sillä reissulla siitä palo kannentiiviste kun lämmöt nousi liikaa paikalllaan ajaessa. Samassa hötäkässä kansikin halkesi jota ei huomattu ennenkuin uudella pahvilla koeajolla :D No ei siinä mittään, me nostimma koneen pois valkosesta kun sai "uuden" koneen sopivasti hajottamolta. Nyt ois vanha kone pois, pitäis valmistella uus kone paikoilleen nostoon jotta sais jonkun kulkineen alle.

Valkoseen vaihdellu pikkuhiljaa mustaa sisustaa, vielä pitäis pilarien verhoilut, hattuhylly ja lattiamatto vaihtaa nii olis perfect. Ajattelin vaihtaa hopeesta myös kojelaudan tuohon mutkalla olevan tilalle.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: Multivirin E300D ja 300D

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

pisti silmään että toi kuva jossa näkyy mittaristo niin sehän 200d:n mittari? ja onko tuo valkonen 603 sitten eriauto vai mikä tämä MITTARIKUVA auto on :D:D:D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin E300D ja 300D

Viesti Kirjoittaja multiviri »

valkoinen on tekniikanvaihto 200->300 :D
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: Multivirin E300D ja 300D

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

aa okei :D komja vehje
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin E300D ja 300D

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Kone kävikin jo hetken paikoillaan. Sitten hoksasin että tämä sihti vuotaa öljyä vähä merkeleellisesti. Hiukka tutkimuksia ja öljypohjassa halkeama. mekaniik-ja muutama pyöräytys ja öljypohja alkoikin olla jo mäellä, metässäkin se käväs välillä kun innotettiin heittämään sinne :lol: Vanhasta koneesta siis öljypohja pitää vaihtaa, jos siitä olis tilkkeeksi :crazy: Muutenhan tuo oliskin ollut tänään jo ajokuntoinen
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin E300D ja 300D

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Ohhoh, se lähti käymään :shock: Yllättävän hyvin kävi siihen nähen että pari vuotta seissy hajottamolla tuo kones. Ja hyvin kävikin, pitää ennakko säätää niii jospa se kuulostais dieseliltä sen jälkeen... :D
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin E300D ja 300D

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Ennakko sääjelty kohilleen ja reipas tonni pöristelty. Hyvin pelaa, pitää pumppua vielä ruuvata nii pystyy moottoritiellekin liittymään ilman urheilua :D Melko paljon tuntuu naftaa imevän, paljonkohan vaikuttaa kun vaikuttas hieman vuotavan nuo paineventtiilien tiivisteet?
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin E300D ja 300D

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Nyt vain ajeltu ja tankkailtu. Pumpusta vähä enämpi otettiin soppaa ulos nii rupes liikahtelemaan hiukan paremmin.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin 300D

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Oisko ideoita miks tämä syö niin pirusti? 9.1 oli viime tankillisella... Suutinkärjet? Haisee vanhalle neljä miljoonaa ajetulle linjurille...
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin 300D

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Ei ilmeisesti. ^^


Jaa, eipä päivitettävää. Ohjaustehostimen letku oli hankautunut poikki, se piti uusia lauantai-iltana. Pesullakin kävästiin :D
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
harppa93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 15.11.2011 14:22

Re: Multivirin 300D

Viesti Kirjoittaja harppa93 »

Joo suuttimistahan tuo kulutus vois johtua. Toinen voi olla että ennakko väärä, mutta olitkin vissiin sen jo laittanut kohdalleen? Käytä suuttimet jossain testipenkissä, maksaa n. 20-30€.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin 300D

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Joo ennakko on 13JYKK. Pitää tarkastaa vielä paluuletkut suuttimilta josko vuotaisi. Melkein voisi heittää uudet suutinkäret suuttimiin ja kahtoa vaikuttaako. Haisee ainakin vanhalle diisselille nyt, se ois yks merkki niiden heikkoudesta...
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
jamppa78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ti 09.11.2010 22:23
Paikkakunta: pohjoislappi

Re: Multivirin 300D

Viesti Kirjoittaja jamppa78 »

Tuo oma 300 haisi kans tyhjäkäynnillä samalle linjurille. Kahesta suuttimesta oli sisukset syöpyny. Uuet osat ja säädöt niin loppu käryyttely ja pahan kitkun tulo.
W212 200CDI-09
W210 200CDI-00
W124 300dT-91
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin 300D

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Päivitellääs (heikkoa tilannetta), naftaa vuotelee suuttimista, joko rungot vuotaa taikka ylivuotoletkut. En oo vielä päättäny että kummat. Eli suutinkärjet tuli vaihdettua, vilä pitäis kahteen vaihtaa kun ei ollut hyllyssä kuin neljä suutinta.

Kuva

Ehkä autonaltakin vuotaa kun sieläki kohti näky tippoja..

Kapeemmat renkaat hommasin eteen (205/55-16), josko ei raapisi enää. Narinanivel pitäisi vaihtaa niin saisi käyttää leimalla.

Kuva
Vänkärin puolen ovia tuli hieman maalailtua



Kuva
Pienen pieni reikä :D

Kuva
Hiukan isompi reikä, vaatii uuden oven...

Kuva
Mittarissa nyt melkein 747 000km.

Kuva

Kuva
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin 300D

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Jaha. Vanhoista lätkyttimistä on ajanut aika ohitse. Valkoisen mersun vaihdoin vaihdelaatikkovikaisena kaasaritenavaan jolla tuli ajeltua pari kuukautta.

Tenavan vaihdoin 203:een, perus 200cdi manuaali 600tkm ajettu. Vaihdelaatikko porsi siitä ja laatikoita etsiessä sattui silmään avk:lla 04 vuotinen facelift c. Siispä traileri perään ja sen hakuun.

Osat otin ensimmäisestä 203:ta ja nyt on reilu vuosi jo ajettu sillä. Varusteluakin on tullut tehtyä, classic kun oli niin laittelin ovivalot ovien alareunaan ja valaistut meikkipeilit. Sisusta oli harmaa kangas joka ei oikein sovi tämmöisen autonrassaajan autoon. Tänä keväänä löytyikin kohtuu hintaan musta täysnahkasisusta jonka hain ja vaihdoin paikalleen.

Ahdin takelteli joten uusi piti laittaa. Mitään järkeä ei ole laittaa 200cdi:n ahdinta joten etsin 270cdi:n ahtimen ja värkkäilin sen paikoilleen. Vielä pitäisi päivittää ohjelma niin josko saisi alkaa vaihtamaan 270cdi:n kytkinosat ja vauhtipyörän paikoilleen.

Keväällä joku yritti peruuttaa sisään kuskinovesta. Samalla kun tehtiin kolarikorjaus päätin että maalataan kattoa ja takapuskuria lukuunottamatta koko auto. Kohta olisi valmiina sekin projekti.
Kuva


Toukokuussa alkoi tuntumaan että tekemistä ei vielä ole tarpeeksi joten taas avk:lle ja sieltä tarttui mukaan facelift 203:nen. Siihen vaihtelin kennot keulaan ja takanavan jotta sai leimattua. Sillä on tullut ja on kyllä hyvän oloinen peli, tosin laiska kun on 200cdi ilman ohjelmaa.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Vastaa Viestiin