Hyvää ei saakaan halvalla. Koneen aukaisun jälkeen voikin todeta mäntien olevan uusimista vaille ja samalla se lohko sitten kunnostetaan, kuten myös runkolaakerilinja sekä kiertokanget ja nokka-akselinlaakerit.Jupezki kirjoitti:Moottori olisi siksi hyvä käyttää irti, että saa kunnolla katsottua, mitä se on syönyt. Tuo metallin pala, joka koneesta löytyi, jää kyllä aivan varmasti kaivertamaan mieltä, jos ei ole varma mistä se on kotoisin. Koneen ollessa pukissa olisi helppo tarkastaa koko kone kerralla. Ei tätä remonttia enään kehtaa hätäilemällä pilalle pistää. Ja toisaalta turha ailkaa sijoittamaan rahaa ja uutta osaa tuohon koneeseen, jos on epävarma siitä, tuleeko kone kestämään tulevaisuudessa. Tällä tarkoitan taas sitä metallipalaa...
Öljypumppu, jakopää, täydellinen tiivistesarja, sylinterikanteen venttiilit, kiilat ja nostinkupit sekä nokka-akseli.
Tuon saa jo muutamalla tonnilla ja sitten voi huoleti ajaa vuosia (jos kansi ei halkea).
Samaan lopputulokseen pääsee kun laittaa sen kannentiivisteen ja osat nippuun. Jos ei onnsitu niin ostaa halvalla (noin 1000-2000€) toimivan koneen ja vaihtaa sen.