S124 280, kone pätkii lämpösenä.
S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Laite on siis S124 280 vm. -94 ja kone siis oikuttelee lämpösenä. Pätkii matalilla kierroksilla ja jarrulla pidettäessä paikallaan, mutta korkeemmilla kierroksilla toimii taas normaalisti. Vika ei ollu ilmamassamittarissa, mistähän vikaa kannattaisi seuraavaksi hakea?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
moottoritilan johdotukset... ensimmäisenä puolille menevät johdot tarkastelun alle, ettei ehdi polttaa puolia... ja ei kannata käpälöidä niitä missään kaupan parkkiksella tai jos autolla pitää päästä ajamaan samana päivänä tai edes lähitulevaisuudessa, ellei ole uusia johtoja lyödä heti tilalle, niillä on paha tapa murentua ihan käsiin...
noin se johtosarja vika muistaakseni alkaa useimmiten, eli lämpimällä koneella alkaa tyhjäkäynti ontua (ainakin eräs w202 teki tuota ja johdot oli ihan paljaana siellä johtosarjassa
)
noin se johtosarja vika muistaakseni alkaa useimmiten, eli lämpimällä koneella alkaa tyhjäkäynti ontua (ainakin eräs w202 teki tuota ja johdot oli ihan paljaana siellä johtosarjassa

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Ookoo, tarvii seuraavaksi tarkistaa nuo johdot.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Ei ollu vika tulpan johdoissa. Mitenköhän nuo tulpanhatut, mitkä lähtee suoraan puolilta tulpille, kannattaiskohan niitä vaihtaa? Tai mites toi imuilman lämpöanturi, voisko sillä olla mitään tekemistä tän vian kanssa?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Tutki ennenmmin noi perus johtosarjat jotka menee koneen kupeella ,päällä...kuumissa paikoissa.Nämä johtosarja ongelmat on kyllä tosi ongelma näissä malleissa vuosimalleista -93-96 jolloin kaiketi johdot parani...näin muistlen lukeneeni.
Joillakin on ollut ongelmaa tulpan hattujen metalli kuorien kanssa...jos tossa nyt niitä on.
Kun painat jarrua ja pätkii niin kävi mielessä yj-rele mutta onko sillä enää näissä malleissa mitään tekemistä moottori sähköjen kanssa mutta voithan tinata sen läpi uudelleen.
Joillakin on ollut ongelmaa tulpan hattujen metalli kuorien kanssa...jos tossa nyt niitä on.
Kun painat jarrua ja pätkii niin kävi mielessä yj-rele mutta onko sillä enää näissä malleissa mitään tekemistä moottori sähköjen kanssa mutta voithan tinata sen läpi uudelleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Vikahan on todellakin tuossa puolille menevässä johtosarjassa. Mulla kävi pieni lukihäiriö, kun aloin tarkastelemaan noita tulpan johtoja. Toi vulkanisoitu johtosarja on yhestä kohtaa täysin hapero ja piuhat sisällä murenee käsiin. Kannattaako tuohon tehdä oma piuhasarja vai saako näihin hommattua tuota venttiilikopan päällä olevaa osuutta varaosana? Taitaa mennä tuo piuhasarja boxille ilman väliliitoksia.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Piuhat näkyy olevan haperoo melko pitkälle. Paljonkohan tuo koko piuhasarja mahtaa maksaa?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
sarjat on törkeen kalleita..oliko ihan toista tuhatta ja kaikki ovat vaihdelleet parempia piuhoja yksikerrallaan kuumiin paikkoihin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Hae tarvikeliikkeestä silikoonijohtoa ja uusi yksi kerrallaan koko johtosarja koneen päältä akkukoteloon asti loppuu harmit.atlas kirjoitti:sarjat on törkeen kalleita..oliko ihan toista tuhatta ja kaikki ovat vaihdelleet parempia piuhoja yksikerrallaan kuumiin paikkoihin.

Meseillään
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Siinä on, itse vaihdoin juuri tuollaisen.
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-W1 ... 20bc4b926a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-W1 ... 20bc4b926a" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Onkos toi alkuperäisosa? Tein uuden johtosarjan normipiuhoista, en tiedä miten noi sietää lämpöä. Laitoin muovipunosta ympärille ja teippasin nippuun. Mutta vika ei yllättäen poistunut siltikään. Olin satavarma, että rapistuneet piuhat olis ollu syypää.7u0mas kirjoitti:Siinä on, itse vaihdoin juuri tuollaisen.
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-W1 ... 20bc4b926a" onclick="window.open(this.href);return false;
Unohdin eilen pajalta tullessani laittaa lämpöanturin takaisin paikalleen, eli imusarjaan tuli ilmaa tuosta reiästä ohi massamittarin. Auto pätki samalla tavalla matalilla kierroksilla, oli tuo lämpöanturi paikallaan tai ei. Täytyypä tutkia noita antureita uudelleen ja niiden piuhoja.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Muistaakseni oli alkuperäinen.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Pahimmillaanhan ne nuo johtoviat on käräyttäneet syttyboxin kappaleiksi. Just nyt en vaan muista oliko niin, että jos boxi on päreinä, niin auto ei pelaa olleskaan...
Tietävämmät kertokoon.

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Kuvassa näytti ainakin samalta kuin alkuperäinen, tarvii varmaan harkita jossain vaiheessa tuon ostamista. Toi oma tekele toimii toistaseks, joten sen suhteen asiat kunnossa. Massamittari toimii ainakin, piuhan irrotus sekoitti tyhjäkäynnin. Sen lämpöanturin toiminnasta tähän ongelmaan ei osaa sanoa, ei ollu vaikutusta oliko paikallaan vai irti. Ei siellä imusarjassa anturin reiän kohdalla suurta imua tuntunu olevan, vaikka se irti olikin.
Tarvii varmaan palata perusasioihin, eli polttissuodatin ja tulpat vaihtoon. Autoa oli huollettu säännöllisesti aiemmin, joten oletuksena niiden pitäisi olla kunnossa. Mutta eipä tuo nyt paljoo maksa vaivaa vaihtaa nuokin. Onpa ainakin ne pois suljettuna käyntihäiriön aiheuttajasta. Tarvii myös varmaan katsastaa se yj-rele, jos sillä kerta voi olla tekemistä tän asian kanssa. Minkäs näköinen motti se oikein on? Akun takana piilossa?
Tarvii varmaan palata perusasioihin, eli polttissuodatin ja tulpat vaihtoon. Autoa oli huollettu säännöllisesti aiemmin, joten oletuksena niiden pitäisi olla kunnossa. Mutta eipä tuo nyt paljoo maksa vaivaa vaihtaa nuokin. Onpa ainakin ne pois suljettuna käyntihäiriön aiheuttajasta. Tarvii myös varmaan katsastaa se yj-rele, jos sillä kerta voi olla tekemistä tän asian kanssa. Minkäs näköinen motti se oikein on? Akun takana piilossa?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Asiat voi sitten tehdä helpomman kaavan mukaan, mutta mulla on näköjään eri tyyli. Tulppien vaiholla tästä lopulta selvittiin. Vähän sama asia, kuin jotain sähkövikaa ratkottaessa viimesenä tarkistetaan vasta se sulake. No tuli tässä taas oppia lisää ja tulipa tehtyä tuo johtosarjakin uusiks, se oli joka tapauksessa antautumassa näillä hetkillä. Vanhat tulpat oli jostain kumman syystä kirrattu johonkin sormimomenttiin tai sitten vaan unohdettu kiristää.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Johan tätä riemua viikko kestikin, vika uusiutui. Voiskohan epäkuntoinen puola rikkoo tulpan?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Älä ainakaan monikärki tulppia käytä kun ecu ei tykkää.
Oliko minkä merkkiset tulpat kyseessä?
Seoksella on myös tietty osuus tulpan kestävyydessä mutta jos systeemi pelaa niin ei pitäis olla ongelmaa.
Puola kyllä ylikuumetessaan voi alkaa pätkimään tai kipuna heikkenemään.
Oliko minkä merkkiset tulpat kyseessä?
Seoksella on myös tietty osuus tulpan kestävyydessä mutta jos systeemi pelaa niin ei pitäis olla ongelmaa.
Puola kyllä ylikuumetessaan voi alkaa pätkimään tai kipuna heikkenemään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Ihan perus tulpat on nää nykyiset, NGK on merkki ja kuuden setti makso 20 euroo. Bensa tuntuis ainakin tällä hetkellä maittavan.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Ootkos virranjakajankannen ja pyörijän kahtonu?
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Onkohan tässä koneessa jakajia kun mielestäni tää on samaa kone sarjaa kuin 320e?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Ei ole virranjakajaa, kun on suorasytytys. Tänään tuli uudet puolat, tulpanhatut ja tulpat, jospa niillä helpottais. Tulppien johdot kolmelle muulle pytylle vaihdoin jo aiemmin.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Voisko vika olla kuitenkin johtosarjassa, jos siellä on mennyt sopivasti johdot, kun vaihdoit tulpat ja toimi siis hetken... Tai siis itse tein joskus johtosarjan eculle asti. Aloitti oireilun tulppien vaihdon jälkeen, kun retuutti hieman niitä karvoja. Johdot oli ihan murua tulipelliin asti ja toimi hyvin ennen kuin menin käpistelemään. Toi linkitetty johtosarja voisi olla hyvä vaihtoehto, tarvittava määrä silikonikarvaa maksaa kuitenki jo melkein puolet tosta satsista ja työtä useempi tunti.
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Jos lukaset hieman alkuun päin, niin sieltä voi havaita että tein uuden piuhasatsin tulipellin toiselle puolelle asti. Alkuperäinen oli siis täysin hapero. Johtosarja ei kuitenkaan auttanut, vaikka toisin kuvittelin. Ajattelin kyllä hommata tuon alkuperäisen piuhasatsin jossain vaiheessa sen omatekeleen tilalle jahka saan ensin kipinäongelman ratkaistua.JarsaR kirjoitti:Voisko vika olla kuitenkin johtosarjassa, jos siellä on mennyt sopivasti johdot, kun vaihdoit tulpat ja toimi siis hetken... Tai siis itse tein joskus johtosarjan eculle asti. Aloitti oireilun tulppien vaihdon jälkeen, kun retuutti hieman niitä karvoja. Johdot oli ihan murua tulipelliin asti ja toimi hyvin ennen kuin menin käpistelemään. Toi linkitetty johtosarja voisi olla hyvä vaihtoehto, tarvittava määrä silikonikarvaa maksaa kuitenki jo melkein puolet tosta satsista ja työtä useempi tunti.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Nyt on uudet puolat ja tulpat vaihdettu ja taas toimii. Täytyy raportoida, jos sama ongelma vielä ilmaantuu.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S124 280, kone pätkii lämpösenä.
Mitattiin tuossa kaverin kanssa lambdalta tulevia voltteja. Tasakaasuajossa lukema vaelteli 0,1-0,7 välillä. Täyskaasukiihytyksen arvo oli aika tarkalleen 0,85 ja pysyi paikallaan, moottorijarrussa lukema melkein nolla. Onko nämä toimivan lambdan lukemia?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90