w210 220cdi 2002 kylmäkäynnistysongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MeinBenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 04.10.2012 08:48

w210 220cdi 2002 kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

joo elikkäs on tullut tuohon omaan facelift väyryseen sellainen ongelma, että kylmänä ei käynnisty, eikä edes lupaa. hetki roikkaa ja sitten kyllä käynnistyyy hyvin. Taas sitten jos kone on käynti lämmin ja lenkki heitetty niin voi käynnistyä 5 kin tunnin päästä vielä helposti?

Sitten jostain olen lukenut, että kun jättää perän ylös, eli vaikka johonkin loivaan mäkeen niin sitten pitäis hörähtää käyntiin vaikka olis kylmä kone, eli kone valuttaa aineen takaisin tankkiin, kun auto tasaisella :o ja kun perä taas on ylempänä niin ei pääse valuttamaan ja sen takia käynnistyy?

Onko ihan legendaa vai voiko olla jotain todenperääkin?

Sit vähän korjaus ehdotuksia, onko ihan turhia vai onko jollakin parempia!

-Eli jonkun moinen siirtopumppu PA letkuun sinne tankin alle?
-pumpun tiivisteet mennyt ottaa ilmaa sieltä?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 220cdi 2002 kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

tämä on cdi ja ei mikään trattorin dieseli jossa tollasia keinoja käytetään.
eli tutki ensin kulkeeko ilmaa kirkkaissa pa.putkissa jolloin o.renkaiden vaihtoa.Sitten ylivuoto testi suuttimille.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... utin+testi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=126118" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
MeinBenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 04.10.2012 08:48

Re: w210 220cdi 2002 kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

No nyt on testattu ylivuoto suuttimista ja tulokset oli sellaiset, että 1,2 ja 3 suuttimella oli täsmälleen samanverran vuotoa ja ja 4 suuttimessa Silmämääräisesti yli kaksikertaa enemmän vuotoa. Eli syy taisi löytyä?

kone oli sen verran lämmin, että viisari oli siihen 40 asteen viivalle laskeutunu ja minuutin annoin käydä tyhjäkäyntiä. mutta koe oli varmasti suuntaa antava, että 4 vaihtoon?

Tarvitseeko noista muista suuttimista huolestua kun vähän oli ylivuotoa?
Avatar
Sepelimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
Paikkakunta: Kiiminki

Re: w210 220cdi 2002 kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Sepelimies »

Ainahan niissä jonku verran on ohivuotoa. Se nelosen suutin vaan vaihtoon.
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 220cdi 2002 kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Jos ohivuotoa on enemmän kuin 20ml /min niin suuttimet rupeaa olemaan tiensä päässä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Re: w210 220cdi 2002 kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

MeinBenz kirjoitti:joo elikkäs on tullut tuohon omaan facelift väyryseen sellainen ongelma, että kylmänä ei käynnisty, eikä edes lupaa. Hetki roikkaa ja sitten kyllä käynnistyyy hyvin. Taas sitten jos kone on käynti lämmin ja lenkki heitetty niin voi käynnistyä 5 kin tunnin päästä vielä helposti?
Tutulta kuulostaa ja tästä aiheesta olen paljon lukenut ja paljon on jo kirjoitettukin foorumilla. Itellä saattoi olla hieman harvinaisempi vian syy, jota en muistaakseni ole aiemmin nähnyt, lopullinen totuus selviää, kun pakkaset kiristyy.
Väykky toimi ekan talven hyvin, ikää silloin 6v. Sen jälkeiset talvet aikoi tarvia roikkaa kun lämpötila oli nollassa tai alle. Korkeapainepumppu vuoti satunnaisesti kylmänä ja kuplia näkyi. Viimetalvena vaihdatin pumpuntiivisteet, käyttöakselin ja pumppu testattiin penkissä, kaikki OK. Muutamat o-renkaat polttoaineletkuineen vaihtui myös. Vaan eipä käynnistynyt pakkasesta ilman roikkaa näiden jälkeen(kään) :evil:

Loppukeväästä startti hajosi ja uusi vaihdettiin tilalle. Heti ekalla startilla kuuli jo äänestä, että paljon pirteämmin pyörittää kuin vanha startti. Pakkaset loppui ja nyt alin lämpötila on ollut noin -4 josta käynnistyy hienosti. Joten odottelen kireämpää pakkasta ja kylmäkäynnistystestit jatkuvat. Saas nähdä onko uus startti avaintekijä. Suuttimia en ole vaihtanut, ajanut noin 120tkm ko autolla. Ohivuodosta ei mitään tietoa, 500tkm mittarissa tällähetkellä.

Jees! Tänä aamuna oli -11 ja kerrasta käymään ilman roikkaa. Nyt kelpaa kun ei tartte enää jännittää muutaman pakkasasteen kylmäkäynnistyksiä ilman roikkaa. Toki yleensä lohkolämppäri & sisätilanlämppäri ovat käytössä jotta saa lähteä lämpimällä autolla.
Viimeksi muokannut 220cdi, La 01.12.2012 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 220cdi 2002 kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se ohivuoto testi kyllä pitäisi ehdottamasti tehdä täysin kylmällä koneella kun se testi arvo muuttuu varmasti ja se ero ei ole tärkein vaan max vuoto joka kertoo paljon.saahan siihen tiiviste sarjankin halvalla mutta lähteepä suutinta vähitellen uutta kiertoon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
MeinBenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 04.10.2012 08:48

Re: w210 220cdi 2002 kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Joo no nyt tuli hyviä vastauksia. alan vaikka sen 4 pytyn suuttimen vaihdosta etsimään vikaa. teen testin vielä uudestaan kyllä kylmällä koneella.

Pistelen vaikka tänne sit auttoiko mitään se suuttimen vaihto.

lets hop so!
MeinBenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 04.10.2012 08:48

Re: w210 220cdi 2002 kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Nyt selvisi sellainen vika, että millekkään hehkulle ei tule virtaa. Ja tälläinen commonrail ei varmaankaan käynnisty ilman hehkuja, siitä syystä käynnistyy kun lohko on lämmennyt tarpeeks kun ollut roikan päässä?

Mutta juu uuden releen ostin eikä mitään vieläkään, eli ei tule virtaa hehkuille asti?

Releeseen asti tulee virta mutta ei lähde mistään pinnistä mitkä menee sit hehkuille.

Eli voiko joku hehku ottaa niin ilkeesti maihin että jopa rikkoo sen releen kokoajan?
(hehkujen johdot näytti olevan kunnossa)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w210 220cdi 2002 kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos suutimissa, korkeapainen pumpussa on vikaa usein lämmitys autaa
Käynistymiseen jos hehku on oikosessa niin voi rele hajota
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
MeinBenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 04.10.2012 08:48

Re: w210 220cdi 2002 kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

CDI203 kirjoitti:jos hehku on oikosessa niin voi rele hajota
Elikkä johtoja seurailemaan vain jos jostain pääsee maihin.
Tarviiko ottaa hehkuja irti, voiko sieltä ottaa maihin?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 220cdi 2002 kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja arska10 »

MeinBenz kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:jos hehku on oikosessa niin voi rele hajota
Elikkä johtoja seurailemaan vain jos jostain pääsee maihin.
Tarviiko ottaa hehkuja irti, voiko sieltä ottaa maihin?
Voi se hehkukin olla oikosululssa jos on oikein hyvin palanut.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
MeinBenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 04.10.2012 08:48

Re: w210 220cdi 2002 kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

arska10 kirjoitti:Voi se hehkukin olla oikosululssa jos on oikein hyvin palanut.
jos koko hehku oikkarissa, niin antaa varmaan mittauksissakin jo vähän erilaisia tuloksia :o
MeinBenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 04.10.2012 08:48

Re: w210 220cdi 2002 kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Mitenkä hehkujen vastukset pitäis olla siitä releen liittimestä mitattuna?
tälläisiä tuloksia tuli;
1,4.
1.
6.
3,4.

Meneekö vaihtoon? kertooko nui lukemat jotain, että sieltä ottaa maihin rikkoo releen?

Tarvitsee seuraavaks katsoa tuleeko sitä ohjaus virtaa kun kääntää avainta
Vastaa Viestiin