Jarrusatula kirjoitti:Mitä turboa suosittelisitte? Tai muita virityskeinoja OM606:een. Tarkotus saaja kiihtyvyys paremmaksi, ja parempi huippunopeus. Ei oo vielä ees konetta eikä mitään tietämystä näistä, mutta crosskart-projektiin tulossa näillä näkymin OM606. Kiihdytys/Hupi/Näyttely/Jäärata-auto ois niinku tulosa, ja putkirunko tietenki

Taitaa olla vähän vääränlainen tekniikka mielessä, jos crosskarttia tehdään.
Jos haluaa halvan ja tehokkaan moottorin, niin kannattaa seuraavaa konseptia miettiä.
GSXR 1100:n IÖ kone. Porataan busan männille. Kansi portataan. Nokka-akseleiksi asennetaan banditin akselit (= helpompi annostella sitä voimaa... R:n vakio akselit... voima tulee liian kulmiikkaasti). Ahtimeksi HX-35 super. Polttoainetta syöttämään vaikka mega squirt. Ebaystä hommataan sopiva läppärunko ja suuttimet. Läppärungoksi kelpaa suzukin malli, missä on paikat kahdelle suuttimelle per imukanava. Sitten hieman askarrellaan.
Nämähän on ihan harrastelaitteita. Näillä ajetaan kesällä. RE85 palaa ja hyvin. Kestää kivasti ahtoja se.
Sitten se kuuleri kuuluu sinne, keulalle...
Vesi-metanoli ruiskutus pakettiin kuuluu. Se on varmaa...
Tässä puhutaan jo n. 450 hv:sta.
Mutta kun ei se riitä. Otetaan hassukaasut mukaan
Veikkaanpa vaan että cross-kart käytössä jättää OM606:n. On pikkusen halvempi tuo suzukin IÖ rakentaa... ja ihan vaan vähän parempi teho/painosuhde. Siinä on vaihteisto samassa paketissa jne...
Ja ja.. Sinne vaihteistoon kannatta se race cut tehdä jne. Mutta joo...