V220 CDI matkailuautoksi?
Mitä eroa retkeily- ja matkailuautolla?
Der Checker osti perjantain jaksossa Viton heavybandin keikka autoksi.
Musta -98 ilmeisesti 108 jopa 98hv, muisti mainita
Oli rakennettu V-malliksi, penkit ruuveillla kiinni ei "kiskossa".
Penkin päälliset ommeltu tädin verhoista
Ihan siistiksi tuunasivat.
Der Checker osti perjantain jaksossa Viton heavybandin keikka autoksi.
Musta -98 ilmeisesti 108 jopa 98hv, muisti mainita

Oli rakennettu V-malliksi, penkit ruuveillla kiinni ei "kiskossa".
Penkin päälliset ommeltu tädin verhoista

Ihan siistiksi tuunasivat.
MB 220 CDI W202
Matkailuautoa josta on joskus maksettu täysi autovero sanotaan myös retkeilyautoksi, sen ei tarvitse täyttää näitä vaatimuksia:Mitä eroa retkeily- ja matkailuautolla?
Vanhasta pikkubussista tehdään siis matkailuauto näin:Autoverolaissa tarkoitettua verovapaata matkailuautoa koskevat lisäksi seuraavat vaatimukset:
· Sisäkorkeus on vähintään 1,9 metriä alueella, jonka leveys on vähintään 0,4 metriä ja pituus vähintään 40 prosenttia asunto-osan pituudesta.
· Omamassa (nykyisin ajokuntoisen ajoneuvon massa) vähintään 1875 kg, mittaus käyttöönottoajankohdan voimassa olleiden säädösten mukaan.
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... luauto.htmMatkailuauto on erikoiskäyttöön valmistettu M-luokan ajoneuvo, jossa olevat majoitustilat on varustettu vähintään seuraavilla tukevasti kiinnitetyillä varusteilla:
· istuimia ja pöytä (pöytä voi olla helposti poistettavissa);
· makuupaikkoja, jotka voidaan muuntaa istuimista(makuutilat on oltava mitoitettu riittäviksi aikuisille);
· keittomahdollisuus (sisätiloihin, kiinteästi asennettavaksi sallittu);
· säilytystiloja (riittävät säilytystilat matkailuvarusteiden, astioiden ym. säilyttämiseen).
Tällaiset vaatimukset
eivät perustu mihinkään.Salossa K1:llä oli vaatimus että toinen vuode on kiinteä, ei kelpaa penkkien päälle laitetut vanerit. Valtionkonttorilla vanerit olisi ollut OK mutta siellä vaadittiin kaappi johon mahtuu takki hengarissa.
Re: V220 CDI matkailuautoksi?
Omistan vito 115cdi vuosimalli 2005 on matkailuauton rekisteröity.
Käyttövoimavero + käyttömaksu on yhteensä 308,53 euroa vuodessa ja vakuutus liikenne- sekä peruskasko yhteensä 644 euroa vuodessa. Aika edullinen kulut kokonaisuus vuodessa.
Käyttövoimavero + käyttömaksu on yhteensä 308,53 euroa vuodessa ja vakuutus liikenne- sekä peruskasko yhteensä 644 euroa vuodessa. Aika edullinen kulut kokonaisuus vuodessa.
115cdi
Re: V220 CDI matkailuautoksi?
Tervehdys,
Trafin lähettämää ajoneuvoverolippua katsellessa alkoi (taas) houkuttamaan tuo matkailuautoksi katsastaminen.
Laite on siis W639 1+8 (2+3+3) 115 CDI Prostyle Trend, ja matkustamon ensimmäinen rivi selkä menosuuntaan. Vaadittavat säilytystilat, keittolevy ja pöytäasia on selvää, mutta olisko jollakulla antaa vinkkejä tai jopa kuvia toteutetuista ratkaisuista nukkumapaikkojen suhteen?
Auton kokonaismassa kun on 2940 kg (eli 30 kpl niitä alkavia satoja kiloja), niin henkilöautona käyttövoimaveroa saa maksaa reilun 600 euroa vuodessa, matkailuautona vajaan satasen. Köyhä keksisi helposti muutakin käyttöä tuolle 500 eurolle...
Trafin lähettämää ajoneuvoverolippua katsellessa alkoi (taas) houkuttamaan tuo matkailuautoksi katsastaminen.
Laite on siis W639 1+8 (2+3+3) 115 CDI Prostyle Trend, ja matkustamon ensimmäinen rivi selkä menosuuntaan. Vaadittavat säilytystilat, keittolevy ja pöytäasia on selvää, mutta olisko jollakulla antaa vinkkejä tai jopa kuvia toteutetuista ratkaisuista nukkumapaikkojen suhteen?
Auton kokonaismassa kun on 2940 kg (eli 30 kpl niitä alkavia satoja kiloja), niin henkilöautona käyttövoimaveroa saa maksaa reilun 600 euroa vuodessa, matkailuautona vajaan satasen. Köyhä keksisi helposti muutakin käyttöä tuolle 500 eurolle...
ML 270 CDI A -02
Re: V220 CDI matkailuautoksi?
Tässäpä yksi sänkyidea. 60x180 2kpl. Etummaisten penkkien selkänojiin ruuvasin molempiin kolme 60x60 levyä, jotka on saranoitu toisiinsa ja saranalla ne on myös kiinni, että penkin saa taitettua alas, ne lukot kun aukiaa selkänojissa olevista vivuista tässä 638/2 mallissa.




Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: V220 CDI matkailuautoksi?
Minulla samallainen ratkaisu. Vaneri on saranoitu vain keskeltä, mahtuu hyvin takakonttiin maton alle. vaatimushan on yksi makuupaikka 60*180 cm. Keittolevy k-raudasta 19,90€ ja virransyöttö sisätilalämmittímen pistokkeesta. Tein pienen vanerilaatikon etupenkkien väliin josssa käännettävä kansi, mihin saa keittolevyn tukevasti tarvittaessa siipimutterilla, muuten keittolevy kulkee itse laatikossa. sammutinta ei ole, kun katsastus mies sanoi että ei tarvitse koska ei ole kaasu laitteita.
Eli kertaan vielä vaatimukset mitä minulle sanottin konttorilta ennen muutoksia: Yksi makuupaikka kokoa 180*60 cm (saranoitu vanerilevy), pöytä (v:ssä vakiona), kiinteä säilytystila (pieni vaneri boxi etupenkkienvälissä riitti), irroitettavat istuimet matkustamossa (v:ssä vakiona), tukevasti kiinnitettävä keittomahdollisuus (kaasu tai sähkölevy), (joissain konttoreissa vaatiivat sammuttimen). kustannukset muutoskatsastuksineen 200€, eli maksaa vajaassa puolessa vuodessa itsensä takaisin.
Eli kertaan vielä vaatimukset mitä minulle sanottin konttorilta ennen muutoksia: Yksi makuupaikka kokoa 180*60 cm (saranoitu vanerilevy), pöytä (v:ssä vakiona), kiinteä säilytystila (pieni vaneri boxi etupenkkienvälissä riitti), irroitettavat istuimet matkustamossa (v:ssä vakiona), tukevasti kiinnitettävä keittomahdollisuus (kaasu tai sähkölevy), (joissain konttoreissa vaatiivat sammuttimen). kustannukset muutoskatsastuksineen 200€, eli maksaa vajaassa puolessa vuodessa itsensä takaisin.
Joka tapauksessa pitää olla mersu, vaikka vähän vanhempikin!
W638 230 TD V-klass -98
W202 230 KOMPRESSOR -98
W638 230 TD V-klass -98
W202 230 KOMPRESSOR -98
Re: V220 CDI matkailuautoksi?
Kun tuon omani katsastin vuosi sitten Raahessa vaatimuksena oli kaksi 60x180 sänkyä (tai vaihtoehtoisesti yksi 120x180). Niin ja kiinteästi kiinni, eli ei irrallaan lattiamaton alla, siksi ne mulla on penkkien selkänojassa kiinni.kole75 kirjoitti:Yksi makuupaikka kokoa 180*60 cm (saranoitu vanerilevy)
Tuommosesta ei puhuttu minulle mitän Raahessa.kole75 kirjoitti:irroitettavat istuimet matkustamossa
Muuten suunnilleen yhteneväiset näyttäis olevan vaatimukset Ruokolahden suunnalla ja Raahessa.

Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: V220 CDI matkailuautoksi?
Ei löydy tällaista vaatimusta Trafin listasta.irroitettavat istuimet matkustamossa
wiimax.fi
Re: V220 CDI matkailuautoksi?
Joo! kattelin tuota Imatran A-katsastuksen johtajan antamaa paperia vaatimuksista tarkemmin.dealer kirjoitti:Ei löydy tällaista vaatimusta Trafin listasta.irroitettavat istuimet matkustamossa
Siinä lukeekin näin: matkustamossa oltava istuimia, SAA olla irroitettavat.
Joka tapauksessa pitää olla mersu, vaikka vähän vanhempikin!
W638 230 TD V-klass -98
W202 230 KOMPRESSOR -98
W638 230 TD V-klass -98
W202 230 KOMPRESSOR -98