Terv. Ola94
onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Eli onko totta että Mersujen cdi koneet lämpenee talvella hitaasti eli pitää osittain ajaa kylmällä moottorilla
?
Terv. Ola94
Terv. Ola94
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Kyllä ne lämpenee ihan hyvin jos molemmat termostaatit on kunnossa . lämpenee nopeammin kuin tavallinen om 603 moottori
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Selvä kiitos vastauksestaarska10 kirjoitti:Kyllä ne lämpenee ihan hyvin jos molemmat termostaatit on kunnossa . lämpenee nopeammin kuin tavallinen om 603 moottori
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
No höpö höpö, W210-202 ja alkupään 203 cdi-moottoriset ei taatusti lämpene lähestulkoonkaan yhtä nopeasti kuin OM603. Webastolla pääsee lähes yhtä nopeaan lämpenemiseen.arska10 kirjoitti:Kyllä ne lämpenee ihan hyvin jos molemmat termostaatit on kunnossa . lämpenee nopeammin kuin tavallinen om 603 moottori
wiimax.fi
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Webastolla varustettua tarkoitinkin taas kirjoitin vähän hätäisestidealer kirjoitti:No höpö höpö, W210-202 ja alkupään 203 cdi-moottoriset ei taatusti lämpene lähestulkoonkaan yhtä nopeasti kuin OM603. Webastolla pääsee lähes yhtä nopeaan lämpenemiseen.arska10 kirjoitti:Kyllä ne lämpenee ihan hyvin jos molemmat termostaatit on kunnossa . lämpenee nopeammin kuin tavallinen om 603 moottori
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Ei kyllä ainakaan oma 200cdi jollain -20 ja alemmas pakkasilla meinaa lämmetä... saa melko kauan ajaa ja webasto olla päällä kokoajan että kampee sinne 80asteeseen.
Joskus oli webasto rikki -30 pakkasella ja ei kyllä kone lämmenny paljoa 60astetta enemmäks..
Joskus oli webasto rikki -30 pakkasella ja ei kyllä kone lämmenny paljoa 60astetta enemmäks..
W210 E320cdi
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Eli auto ei ollutkaan kunnossa.simoks kirjoitti:Ei kyllä ainakaan oma 200cdi jollain -20 ja alemmas pakkasilla meinaa lämmetä... saa melko kauan ajaa ja webasto olla päällä kokoajan että kampee sinne 80asteeseen.
Joskus oli webasto rikki -30 pakkasella ja ei kyllä kone lämmenny paljoa 60astetta enemmäks..
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Termostaatit voivat väsyä käytössä. Ne olisi hyvä vaihtaa ajoissa uusiin.
Tässä on tämmöinen vaihtoehtoinen ratkaisu termostaatille:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=82978" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä on tämmöinen vaihtoehtoinen ratkaisu termostaatille:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=82978" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Itte olen noihin uudempiin mersuihin (W210) Laittanut talvella syylärin eteen ihan reilusti vaan pahvin, on halpa ja helppo ratkaisu eikä se sieltä mihinkään näy mutta jos sen haluaa varmistaa niin pistää mustaksi sen pahvin. Juuri tänään hinasin oman rikki menneen lankun isän 320cdi väykyllä ja voin sanoa että lämmöt oli siinä 60 asteen tienoilla vaikka hinasin toista autoa. Joten helpoin tapa jos huolestuttaa alkupään cdi koneiden kylmyys on juoda koppa kaljaa ja sitten vaikka samana iltana juovuksissa se pahvi sinne keulalle laittaa
Vaikka w124 lämpeääkin nopeammin ja pysyy kanssa lämpimänä ajattelin silti pahvin keulille laittaa jotta lämpeäminen ei kestäisi kauaa ja polttoainetta säästyisi
Vaikka w124 lämpeääkin nopeammin ja pysyy kanssa lämpimänä ajattelin silti pahvin keulille laittaa jotta lämpeäminen ei kestäisi kauaa ja polttoainetta säästyisi
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Joo, kyllä vanhan liiton om 60x koneet lämpenee paljon nopeammin kuin cdi vehkeet. Mulla on omassa 320:ssä Renun putkitermostaatti ylävesiletkussa, halpa ja helppo tapa saaha vähän paremmin lämpeneen. Pahvi keulaan tosiaan vielä, niin kyllä tarkenee jossain vaiheessa reissua.
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Oma e320cdi lämpenee ihan normalisti pikkusen yli 80 asteeseen, vaikka oli pakkasta parikymmentä.
Tosin oli lämmityksessä (lohko lämppäri) ajelin noin 15km ja lämmöt normissa
Ps. Ei ollut lisälämmitin käytössä tai pahvia keulalla "vielä"
Tosin oli lämmityksessä (lohko lämppäri) ajelin noin 15km ja lämmöt normissa
Ps. Ei ollut lisälämmitin käytössä tai pahvia keulalla "vielä"
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Lämpiäähän ne kohtuullisesti jos on vakiokunnossa eli egr toiminnassa. Ilman egr:ää joutuu kyllä kylmemmällä ilmalla pitää webastoa miltei jatkuvasti päällä. Mulla kyllä puuttuu moottorin suojat alta ja päältä mutta pahvi on keulalla.
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Tänään aamulla pakkasta 5, ilman esilämmitystä käymään, 10km jälkeen lämmöt pari viisarin mittaa yli 80.
C200CDI aut 2006, 215tkm. Om646 kone, uusi termostaatti (en tiedä onko tässä sitä pikkutermaria) Ei pahvia nokalla, sähköinen lisälämmitim toiminee, ei ohjelmointeja joten toimii kuten mb insinöörit ovat suunnitelleet.
Lämpenee kyllä paremmin kuin ensimmäisen polven C200CDI W202, joka kyllä myös lämpeni kun molemmat termostaatit oli vaihdettu. Ilman vakiona ollutta webaston käyttöä matka oli kyllä kohtuullisen pitkä.
C200CDI aut 2006, 215tkm. Om646 kone, uusi termostaatti (en tiedä onko tässä sitä pikkutermaria) Ei pahvia nokalla, sähköinen lisälämmitim toiminee, ei ohjelmointeja joten toimii kuten mb insinöörit ovat suunnitelleet.
Lämpenee kyllä paremmin kuin ensimmäisen polven C200CDI W202, joka kyllä myös lämpeni kun molemmat termostaatit oli vaihdettu. Ilman vakiona ollutta webaston käyttöä matka oli kyllä kohtuullisen pitkä.
Viimeksi muokannut Marko M, Ke 12.12.2012 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
230 C 1978
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Allekirjoituksen autot lämpenevät varsin mukavasti, kun on termostaatit kunnossa. Eikä pahveille tai muille viritelmille ole ollut tarvetta.
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Lähtökohtaisesti kait CDi koneet eivät lämpeä pakkasella. Ilman webastoa saa jaa 20-30 kilometria ennenkuin nousee yli kuudenkymmenen. Webastolla aika äkkiä sinne 80:iin elil mittari toimii. Ai auta termareiden vaihdot. Itsellä220 CDI:ssä pahvi KOKO syylärin edessä. Juuri takana 700km keskisuomenrundi ja nippa nappa 80 hipo mittari.
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Kyllä cdi-koneiset lämpenee talvella. Mulla on tuossa omassa 202 cdi.ssä maskin takana muovi (laitan aina syksyllä) ja noin 6 km ajon jälkeen alkaa lämmöt olla 60 paikkeilla. Tuosta 60 sitten lämpöjen nouseminen hidastuu kun taitaa tuo pikkutermari falskata sen verran mutta kyllä 15 km jälkeen alkaa olla lämmöt 80.
Jos käyttää webastoa niin lämmöt on siellä 50-60 ennen kun laittaa auto edes käymään..
Kyllä nämä lämpeää mutta silloin auton pitää olla kunnossa.
Jos käyttää webastoa niin lämmöt on siellä 50-60 ennen kun laittaa auto edes käymään..
Kyllä nämä lämpeää mutta silloin auton pitää olla kunnossa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Ei se mitään falskaa, pikkutermari aukeaa 60 asteessa!Jolle kirjoitti:Kyllä cdi-koneiset lämpenee talvella. Mulla on tuossa omassa 202 cdi.ssä maskin takana muovi (laitan aina syksyllä) ja noin 6 km ajon jälkeen alkaa lämmöt olla 60 paikkeilla. Tuosta 60 sitten lämpöjen nouseminen hidastuu kun taitaa tuo pikkutermari falskata sen verran mutta kyllä 15 km jälkeen alkaa olla lämmöt 80.
Jos käyttää webastoa niin lämmöt on siellä 50-60 ennen kun laittaa auto edes käymään..
Kyllä nämä lämpeää mutta silloin auton pitää olla kunnossa.
Jos iso termari kunnossa, kaikki CDI:t lämpenee "viisarin paksuuden verran" yli 80 astetta.
Vanhemmat hitaammin kuin uudet.
Pikkukoneiset hitaammin kuin isot.
...eli, tosiaan alkupään 200 CDI:llä menee tosiaan 30 km maantietä, ennenkuin 80 on taulussa.
Mutta sinne pitää kiivetä kyllä ilman webastoakin, muuten on jotain mätää!
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Nimenomaan kunnossa ollessaankaan neloskoneiset 202-210 ja alkupään 203 cdit eivät lämpene läheskään niin nopeasti kuin vanhemmat ellei ole webastoa.
Facelift 203 OM646:lla on sitten eri juttu.
Facelift 203 OM646:lla on sitten eri juttu.
wiimax.fi
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Vaihdoin aikanaan 220 CDI W203 2002 malliin molemmat termarit, laitoin viimasuojan
ja laitoin tuliterän Webaston, penkinlämmittimiä ei ollut.
Ei ollut koskaan oikein lämmin paitsi yli 50 km ajon jälkeen rupes tarkenemaan.
Nykyinen W204 bensamalli on lämmin jo parin kilometrin ajolla.
ja laitoin tuliterän Webaston, penkinlämmittimiä ei ollut.
Ei ollut koskaan oikein lämmin paitsi yli 50 km ajon jälkeen rupes tarkenemaan.
Nykyinen W204 bensamalli on lämmin jo parin kilometrin ajolla.
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 293
- Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
- Paikkakunta: Punaraja
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Pakupuolelta 313 cdi vs. 312 d lämmöt talviaikaan suht samoissa, niin mittarissa, kuin pirtissäkin. Kummassakaan ei vepastoa, tms. Sähköllä lohkoa lämpimäksi kovemmilla pakkasilla.
Molemmat pesee mennen tullen ja palatessa nuo eteläeuroopanihmeet (viat, pösoo, jne.).
Molemmat pesee mennen tullen ja palatessa nuo eteläeuroopanihmeet (viat, pösoo, jne.).
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Molemmissa sprintereissä on eberit alunperin.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 293
- Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
- Paikkakunta: Punaraja
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Kummassakaan sprinterissä ei ole eberiä tms. koskaan ollut. "Itseuitettuja saksalaisia"Jolle kirjoitti:Molemmissa sprintereissä on eberit alunperin.
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Mulla oli 200 cdi Väyrynen, jossa ei lisälämmitin hörähtänyt käyntiin. Ei lämmennyt sitten millään ajolla kovemmalla pakkasella tuonne 85 tuntumaan. Vaan onneksi ei tarvi enää survoa rahaa tyhjänpäiväisten sähkökalujen korjaamiseen, kun keulalla on OM602. Kesäautona tuommonen cdi-koneinen on hyvä, mutta talvella ajelen mieluummin W124:lla.
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
nyt ku tuo webasto toimii kuten kuuluu, eli aina, niin 7km ja 7min ajon aikana viisari nousi n. 70 asteen paikkeille. Sitten menikin liki vartti että nousi piirun yli 80 asteeseen. Uus termari ja yläletkussa on volvon termari ja kaikki vesipumput on uusia. Ja nyt on tällänen liki nollakeli.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Aamulla -7,5 pakkasta, en muistanut ajastaa webastoa. 7 km jälkeen lämmöt lähes 60, ja ilman webastoa. Termostaatti 87 asteinen vaihdettu muistaakseni 2 vuotta sitten, maskisuoja keulalla.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: onko totta että mersun cdi koneet ei talvellä lämpene ?
Postasin edellisessä asiaa käsittelevässä ketjussa asiaa näin:Senna kirjoitti:Lähtökohtaisesti kait CDi koneet eivät lämpeä pakkasella. Ilman webastoa saa jaa 20-30 kilometria ennenkuin nousee yli kuudenkymmenen. Webastolla aika äkkiä sinne 80:iin elil mittari toimii. Ai auta termareiden vaihdot. Itsellä220 CDI:ssä pahvi KOKO syylärin edessä. Juuri takana 700km keskisuomenrundi ja nippa nappa 80 hipo mittari.
ELi lähtökohtaisesti kunnossa olevat koneet lämpiävät, minullakaan ei ole Webastoa enkä peittele keulaa pahveilla tai muillakaan tarvikesuojilla. Joko ero tulee sylinterien määrästä tai sitten tosiaan moottorien kunnosta.JTI kirjoitti:Edellisessä vekottimessa, S203 270cdi, vaikutti termostaatin vaihto vajaan parin vuoden verran, mutta selkeästi vaikutti. MB-huollossa eivät nähneet aiheelliseksi, olivat kovasti sitä mieltä ettei auta mutta olivat käytännössä väärässä.
Nykyinen S211 280cdi on ainakiin vielä ollut lämmin kelillä kun kelillä (-32 astetta ollut tähän mennessä kylmintä), jopa huomattavasti. Moottori lämpiää siihen 88? asteeseen, mikä termari on, 10-25 minuutissa pakkasmäärästä riippuen ja pysyy siinä. Sisällä on jäähdytys/lämmitys ollut kesähelteistä asti ollut 22 astetta automaatilla eikä ole tarvinnut namikoihin koskea.
S211 280CDI TA




