

Terv. Ola94
Selvä kiitos vastauksestaarska10 kirjoitti:Kyllä ne lämpenee ihan hyvin jos molemmat termostaatit on kunnossa . lämpenee nopeammin kuin tavallinen om 603 moottori
No höpö höpö, W210-202 ja alkupään 203 cdi-moottoriset ei taatusti lämpene lähestulkoonkaan yhtä nopeasti kuin OM603. Webastolla pääsee lähes yhtä nopeaan lämpenemiseen.arska10 kirjoitti:Kyllä ne lämpenee ihan hyvin jos molemmat termostaatit on kunnossa . lämpenee nopeammin kuin tavallinen om 603 moottori
Webastolla varustettua tarkoitinkin taas kirjoitin vähän hätäisestidealer kirjoitti:No höpö höpö, W210-202 ja alkupään 203 cdi-moottoriset ei taatusti lämpene lähestulkoonkaan yhtä nopeasti kuin OM603. Webastolla pääsee lähes yhtä nopeaan lämpenemiseen.arska10 kirjoitti:Kyllä ne lämpenee ihan hyvin jos molemmat termostaatit on kunnossa . lämpenee nopeammin kuin tavallinen om 603 moottori
Eli auto ei ollutkaan kunnossa.simoks kirjoitti:Ei kyllä ainakaan oma 200cdi jollain -20 ja alemmas pakkasilla meinaa lämmetä... saa melko kauan ajaa ja webasto olla päällä kokoajan että kampee sinne 80asteeseen.
Joskus oli webasto rikki -30 pakkasella ja ei kyllä kone lämmenny paljoa 60astetta enemmäks..
Ei se mitään falskaa, pikkutermari aukeaa 60 asteessa!Jolle kirjoitti:Kyllä cdi-koneiset lämpenee talvella. Mulla on tuossa omassa 202 cdi.ssä maskin takana muovi (laitan aina syksyllä) ja noin 6 km ajon jälkeen alkaa lämmöt olla 60 paikkeilla. Tuosta 60 sitten lämpöjen nouseminen hidastuu kun taitaa tuo pikkutermari falskata sen verran mutta kyllä 15 km jälkeen alkaa olla lämmöt 80.
Jos käyttää webastoa niin lämmöt on siellä 50-60 ennen kun laittaa auto edes käymään..
Kyllä nämä lämpeää mutta silloin auton pitää olla kunnossa.
Kummassakaan sprinterissä ei ole eberiä tms. koskaan ollut. "Itseuitettuja saksalaisia"Jolle kirjoitti:Molemmissa sprintereissä on eberit alunperin.
Postasin edellisessä asiaa käsittelevässä ketjussa asiaa näin:Senna kirjoitti:Lähtökohtaisesti kait CDi koneet eivät lämpeä pakkasella. Ilman webastoa saa jaa 20-30 kilometria ennenkuin nousee yli kuudenkymmenen. Webastolla aika äkkiä sinne 80:iin elil mittari toimii. Ai auta termareiden vaihdot. Itsellä220 CDI:ssä pahvi KOKO syylärin edessä. Juuri takana 700km keskisuomenrundi ja nippa nappa 80 hipo mittari.
ELi lähtökohtaisesti kunnossa olevat koneet lämpiävät, minullakaan ei ole Webastoa enkä peittele keulaa pahveilla tai muillakaan tarvikesuojilla. Joko ero tulee sylinterien määrästä tai sitten tosiaan moottorien kunnosta.JTI kirjoitti:Edellisessä vekottimessa, S203 270cdi, vaikutti termostaatin vaihto vajaan parin vuoden verran, mutta selkeästi vaikutti. MB-huollossa eivät nähneet aiheelliseksi, olivat kovasti sitä mieltä ettei auta mutta olivat käytännössä väärässä.
Nykyinen S211 280cdi on ainakiin vielä ollut lämmin kelillä kun kelillä (-32 astetta ollut tähän mennessä kylmintä), jopa huomattavasti. Moottori lämpiää siihen 88? asteeseen, mikä termari on, 10-25 minuutissa pakkasmäärästä riippuen ja pysyy siinä. Sisällä on jäähdytys/lämmitys ollut kesähelteistä asti ollut 22 astetta automaatilla eikä ole tarvinnut namikoihin koskea.