Yritin tuossa haulla etsiä mutta "osui ja ei osunut" oikein omiin havantoihin. Elikkäs auto on -89 mallia 300 D ilman turboa. Tyhjäkäynti aaltoilee varsinkin lämpimänä. Olen yrittänyt säätää tyhjäkäyntiä ilman parempaa tulosta. Alipainekello tuntuisi toimivan, mene ja tiedä, sammuttaa kuitenkin. Kun irrottaa alipaineletkun päältä sillä ei tuntuisi olevan vaikutusta. Stoppi vipu heijaa koneen kierrosten mukana ja kun sormella nostaa stoppivipua niin kierrokset tasaantuu eli tyhjäkäynti tulee normaaliksi. Mitäs veikkaatte tai tiedätte, voisiko vika olla sammutinkalvossa kuitenkin vai kenties virtalukon pohjan takana olevasta venttiilistä? Molemmat mulle vähän outoja ja uusia asioita joten korjaus vinkit myös sitten tarpeen?
W124 E300 D tyhjäkäynti heijaa
W124 E300 D tyhjäkäynti heijaa
Moro
Yritin tuossa haulla etsiä mutta "osui ja ei osunut" oikein omiin havantoihin. Elikkäs auto on -89 mallia 300 D ilman turboa. Tyhjäkäynti aaltoilee varsinkin lämpimänä. Olen yrittänyt säätää tyhjäkäyntiä ilman parempaa tulosta. Alipainekello tuntuisi toimivan, mene ja tiedä, sammuttaa kuitenkin. Kun irrottaa alipaineletkun päältä sillä ei tuntuisi olevan vaikutusta. Stoppi vipu heijaa koneen kierrosten mukana ja kun sormella nostaa stoppivipua niin kierrokset tasaantuu eli tyhjäkäynti tulee normaaliksi. Mitäs veikkaatte tai tiedätte, voisiko vika olla sammutinkalvossa kuitenkin vai kenties virtalukon pohjan takana olevasta venttiilistä? Molemmat mulle vähän outoja ja uusia asioita joten korjaus vinkit myös sitten tarpeen?
Yritin tuossa haulla etsiä mutta "osui ja ei osunut" oikein omiin havantoihin. Elikkäs auto on -89 mallia 300 D ilman turboa. Tyhjäkäynti aaltoilee varsinkin lämpimänä. Olen yrittänyt säätää tyhjäkäyntiä ilman parempaa tulosta. Alipainekello tuntuisi toimivan, mene ja tiedä, sammuttaa kuitenkin. Kun irrottaa alipaineletkun päältä sillä ei tuntuisi olevan vaikutusta. Stoppi vipu heijaa koneen kierrosten mukana ja kun sormella nostaa stoppivipua niin kierrokset tasaantuu eli tyhjäkäynti tulee normaaliksi. Mitäs veikkaatte tai tiedätte, voisiko vika olla sammutinkalvossa kuitenkin vai kenties virtalukon pohjan takana olevasta venttiilistä? Molemmat mulle vähän outoja ja uusia asioita joten korjaus vinkit myös sitten tarpeen?
Eikös tuon ikäisessä ole jo sähköinen joutokäynnin tasaus..?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Re: W124 E300 D tyhjäkäynti heijaa
..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- dieselflosse
- Valvoja

- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
S124 TD turbo -92
Olin siinä uskossa, että tuo oma 124D täristää ajoittain laatikkoaan D-asento päällä seistessä. Käsitykseni muuttui, kun ilmastointi saatettiin kuntoon. Sama tärinä meinaan ilmiintyy, kun kompura nappaa kiinni... Tärinä onkin koneperäistä ja on seurausta tyhjäkäyntikierrosten laskusta.
Miten mahtaa olla tuossa -92:ssa, millainen automatiikka pitäisi hoitaa tyhjäkäyntikierrosten tasaisuuden? Onko mekaaninen vai sähköinen härpäke? Paljonko kierrosten pitäisi tuolloin olla?
Voihan sitä tietysti säädellä vivuston niin tiukaksi, ettei kierrokset laske millään alle tonniin, muttei vaikuta kovin profelta
Miten mahtaa olla tuossa -92:ssa, millainen automatiikka pitäisi hoitaa tyhjäkäyntikierrosten tasaisuuden? Onko mekaaninen vai sähköinen härpäke? Paljonko kierrosten pitäisi tuolloin olla?
Voihan sitä tietysti säädellä vivuston niin tiukaksi, ettei kierrokset laske millään alle tonniin, muttei vaikuta kovin profelta
Terveisin
Tero
Tero



