Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Oho, jopas jopas. :o
Kuva



Hui! :shock:
Kuva



Ärrin murrin. :evil:
Kuva


Rupeaahan sitä syytä löytymään, minkä tähen on kosteutta takaronkissa. Oli kait tuo nyt ihan arvattavissakin, onneksi aloitettiin homma edes siinä vaiheessa, kun pelastaminen on vielä ilman taikatemppuja mahdollista. Takalasin reunuksessa myös pari rupea, sieltä tuloo kans H2O:ta tupaan. Kuskin puoleinen takasivulasi vielä kiinni, sieltäkin näkyy ylläreitä löytyvän.

Nyt sais joku sitten kertoa, mikä on järkevin tapa toimia noiden lasien paikalleen laitossa. Ruosteesta päästään kyllä eroon, mutta miten se saadaan parhaiten pysymään loitolla? Jostain topikista muistan lukeneeni noiden paikkojen laitosta ja siellä kirjoittaja vannoi, että nyt ei kuppa iske uudestaan. Mutta kun en perhana muista yhtään, mistä minä sen luin ja kuka sen kirjoitti...


Mutta mitäs mitäs, eikös tämän pitänyt olla ruosteeton...? :cry:
:mrgreen:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4000
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Pakardinen kirjoitti:Mutta mitäs mitäs, eikös tämän pitänyt olla ruosteeton...? :cry:
:mrgreen:
Ei kai? Mä muistelen, että sen piti olla semmoinen, jossa on vain poikkeuksellisen vähän ruostetta ollaksen W124E, ja siltähän se mielestäni kyllä näyttääkin... ;)

T: Nimim. "Saavuin juuri hetki sitten tallilta, jossa olin ties kuinka monetta iltaa hiekkapuhaltamassa ja maalaamassa ruostepisteitä omasta E-mallin lankusta, jossa päälle päin ilman listojen yms. purkamista ei ruostetta näkynyt oikeastaan pätkääkään..." :P

En mä tiedä, mikä on paras tapa saada ruosteet pysymään pois, mutta ennen ton oman homman aloittamista lueskelin aiheesta jonkin verran. Monet ovat kokeilleet niitä ruosteenmuuntoaineita (Noverox yms.) ja monet ovat kehuneet, että sen kun tempaisi vähän sinne päin tehdyn ruosteiden putsaamisen jälkeen ruosteen päälle, niin ei ole ruoste enää siinä kohdassa vaivannut. Vähintään yhtä moni tuntui kuitenkin olevan sitä mieltä, että ei se oikeasti ruosteen etenemistä kuitenkaan pysäytä, vaan uudestaan on tullut läpi yllättävän lyhyessäkin ajassa. Ja siitähän sitten taas jotkut meinasivat, että eihän se toimikaan, jos ei tarkasti noudata määräaikoja, joiden kuluessa pitää tehdä päällemaalaukset yms., kun se on kuulemma sille hyvin tarkka aine.

Niin tai näin, itse päädyin semmoiseen tulokseen, että hankin pistehiekkapuhalluspistoolin ja happopohjaväriä, mallia U-Pol Acid #8 spraypullossa. Happopohjavärin kuulemma pitäisi olla erinomainen ratkaisu silloin, kun sen pääsee levittämään suoraan pellille, jolloin se reagoi metallin kanssa ja muodostaa jonkun ruosteen syntymistä estävän pinnan ja tarttuu lujasti kiinni. Tuohon päälle meinaan sitten laittaa ihan Motipin 1-komponenttista spraymaalia; mullahan nuo tulevat melkein kokonaan sellaisiin paikkoihin, jotka eivät jää näkyviin, joten pinnanlaadulla tai tasan oikealla värisävyllä nyt ei niin ole merkitystä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja epk »

haet maalarilta oikeat pohjamaalit ja pintavärin, ei sieltä ikinä tule nousemaan enää sinun aikana :) ennen lasien laittoa vielä kotelosuojat siveltimellä.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Jotin tuommoista on kyllä itsekin ajateltu.

Tulipa noista laseista muuten mieleeni. Nyt kun ne otettiin irti, siellä oli sellaista harmaata tiivistemassaa. Onko ne sitä panneet sinne ihan tehtaalla, vai onko tuota joku koittanut jo kertaalleen tiivistää? Ja sitten toinen juttu, jos sinne jotain tuollaista tiivistemassaa laittaa nytkin, niin mitenkäs se sinne saadaan? Kun nythän jos nuo tiivisteen urat pursotetaan sitä massaa täyteen ja sitten narulla laitetaan lasi paikalleen, niin se naruhan vetää sen massan sieltä tiivisteen urasta hilunkittuun. Ja pahoin pelkään, että lasi paikallaan sitä massaa ei sinne juurikaan pursotella...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4000
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Ei ole ollenkaan vastaus tuohon kysymykseen takalasien tiivistämisestä, mutta sedanissa ainakin takaluukun tiiviste oli jollain harmaalla tahnalla liimattu koriin kiinni. Sellaista vaaleaa, elastista, aika pehmeää ja jollain tapaa muovattavissa olevaa matskua. Ehkä sellaista vois olla lasien tiivisteissäkin? No samapa tuo, eiköhän sen joku asiasta oikeasti tietävä pian kerro. :)

Mut sitä piti sanoa, että toi mainitsemani pohjamaali on nimenomaan vähän niin kuin epk ilmaisi, hankittu ihan oikeasta maalikaupasta eikä esim. mistään halpahallista. On saatavilla sekä tuommoisessa spraypullossa että purkkitavarana ruiskulla maalattavaksi. Spray on ollut hyvän oloista tavaraa käytettävyydeltään. En tiiä, mutta ehkäpä 2K-pohjaväri vois olla parempi :?: ; itselle se vaan ei oikein passaa, kun ei ole siihen tarvittavia laitteita.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 997
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Pakardinen kirjoitti:Jotin tuommoista on kyllä itsekin ajateltu.

Tulipa noista laseista muuten mieleeni. Nyt kun ne otettiin irti, siellä oli sellaista harmaata tiivistemassaa. Onko ne sitä panneet sinne ihan tehtaalla, vai onko tuota joku koittanut jo kertaalleen tiivistää? Ja sitten toinen juttu, jos sinne jotain tuollaista tiivistemassaa laittaa nytkin, niin mitenkäs se sinne saadaan? Kun nythän jos nuo tiivisteen urat pursotetaan sitä massaa täyteen ja sitten narulla laitetaan lasi paikalleen, niin se naruhan vetää sen massan sieltä tiivisteen urasta hilunkittuun. Ja pahoin pelkään, että lasi paikallaan sitä massaa ei sinne juurikaan pursotella...
Moi siellä on niin sanottua Bytyli massaa jota käytetään asutoautojenkin tiivistyksessä. Ei kuivu "koskaan" ja on hyvin tahmeaa mutta pitää veden aika hyvin poissa.

S213 E63 AMG 2018
S211 E320 CDI Designo 2005
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Jep. Kuten ville tuossa juuri mainitsi, niin lasiliikkeeseen soittamalla selvisi, että harmaa mönjä on juurikin tuota butyylimassaa. Sellaista sinne sitten pursotellaan jatkossakin. Sen massan lisäksi tänään hankittu maaleja ja takakontin alalistan kiinnikkeitä. Katotaan nyt, mitä saadaan aikaiseksi...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
wsatakasi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 06.11.2012 23:09
Paikkakunta: Pori

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja wsatakasi »

Veteen sekoitetulla sitruuna- tai fosforihapolla (n. 10%) pensselillä penslaat välillä huuhdellen nuo ruostekohdat kiirehtimättä kokonaan ruosteettomaksi. Tosiaan kiire ei saa olla ja kohde ei saa päästä kuivumaan välillä. Kun ruosteet on pois, huuhtelu lämpimällä vedellä ja kuivaus paineilmalla. Pohjusteeksi epoksipohjamaali ja sen jälkeen pääset varsinaisiin maalauksen pohjatöihin. Unohda moiset 'ruosteenmuuntoaineet'. Jos hyvin tehdään, niin maalin alle ei kuulu ruoste missään muodossa.
250s -67
300d -84
300td -92
300tdt -98
300tdt -97
Chevy G30 -79
Mopar -79
ym.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

wsatakasi kirjoitti:Veteen sekoitetulla sitruuna- tai fosforihapolla
No PERKELE!!! :evil:

Tuo sitruunahappohomma unohtu ihan täysin! Jokohan se maalarimestari kerkes tälle jotain tehdä tänään...? :roll:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sitruunahappoliuosta ja fairyä :) ruosteenestonapalmia joka pysyy mtyös seinäl. Tosissaa ei saa antaa kuivua.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja epk »

kuvista katsottuna näyttäis siltä ettet edes tarvitse mitää erikois aineita, saa kaiken pintaruosteen ajettua pois helposti. Motonet myy kanssa, annitrolia, joka on ihan pätevää ruosteen putsaus ainetta :)
wsatakasi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 06.11.2012 23:09
Paikkakunta: Pori

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja wsatakasi »

Jos sitruuna/fosforihappo-menetelmällä liottelee, niin lämmin seos on sitten kaiken a ja o. Alle 20 celsiuksen ne ei enää kunnolla toimi. Ruosteen poistumista voi toki nopeuttaa välillä vaikka rosteriteräsharjalla tai porakoneen teräsharjalla.
Agrimarketista esim. saa pikkuämpärillisen sitruunahappoa suht huokeaan hintaan, riittää kyllä pitkään astiassa osien uittamiseen ja peltien sivelyihin....
250s -67
300d -84
300td -92
300tdt -98
300tdt -97
Chevy G30 -79
Mopar -79
ym.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No niin, tämäkin vehje on ollut taas muutaman viikon ajossa. Ainakin näyttäis sille, että vuodot tyrehtyi. Täyttä varmuuttahan ei tosin saada, kuin vasta kesällä, kun alkaa sitä vettä taas antamaan oikein kunnolla. Mutta kyllä sitä letkulla kasteltiin ihan huolella ja vuotoja ei havaittu.

Takalasin pyyhkimen joku perkele särki. Emäntä oli reissussa joku aika sitten ja jätti auton yöksi Iisalmeen Savonian parkkipaikalle. Seuraavana päivänä autolle tullessaan huomasi, että pyyhin roikkuu kello seitsemässä. Ja pyhästi minulle vannoi, että toimi vielä siihen parkkiin ajaessaan. Joku venkulahan sen on vääntänyt kappaleiksi. :evil:

Hyväkiva.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No nythän se tämä bensakrematorio alkaa temppuilemaan. Vähän ajan sisällä vaimo on meinannut ajaa tämän kaupan seinästä sisään ja tänä aamuna ajoi keulan etupyöriä myöten lumipenkkaan, kun vehje nostaa moottorin kierroksia omin päin, eikä jarrutuskaan auta vaan menee vaan. Ainoa mikä auttais, on vaihteen tökkääminen vapaalle, vaan eipä tuo mahda ensimmäisenä tulla siinä vaiheessa mieleen, kun kaupan seinä lähestyy.

Minullekin se kerran teki tuon, ei kuitenkaan noin pahasti. Sain vielä jarruilla pysähtymään. Kierroksien "jäädessä päälle", ne saa laskemaan polkaisemalla reippaasti kaasua.

Hirveän paljon ei tälläkään hetkellä kiinnostais ruveta vikaa etsimään, kun pakkasmittari näyttää -25. Enkä minä noista bensavehkeistä ymmärrä sitäkään vähää, kuin dieseleistä. Jumittava kaasuvivusto tai -vaijeri vois olla yksi vikapaikka, kun tuo ilmenee enemmän juuri kovemmilla pakkasilla. Syy olis kyllä hyvä löytää, ennenkun tuon oikeasti joku kolaroi. Toisaalta, siinähän olis sitten hyvä syy myydä tämä tärpättivehje ja ostaa oikealla voimalla käypä auto.. :)

PS. Vaimo ainakin väittää ajaneensa selvinpäin, ettei siitäkään pitäis olla kyse.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja epk »

noin 300e maksava kaasuläppähärdelli vaihtoon. Voi koittaa elvyttää avaamalla ja putsaamalla, mutta vaihto on silti edessä.

Jollei nyt käy joulu ja vain joku kaasuvaijeri jumittaa. Tsekkaa vikokoodit !
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tuosta kaasuläppähommasta onkin jonkun verran puhetta ollu. Sinnehän se vika kai todennäköisesti paikallistuu, kun ei se tosiaankaan tuota aina tee. Ihan satunnaista on tuo temppuilu. Esim. tänään kun tuossa kylillä kävin, niin pelas ihan oikein.

Voikos se tuo mahdollisesti viallinen kaasuläppä aiheuttaa kohonnutta polttoaineen kulutusta? Kun tuntuu kelpaavan tuo soppa tuolle vehkeelle aika hyvin. Keskikulutusta ei alle kympin saa mitenkään.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

epk kirjoitti:Tsekkaa vikakoodit !
Hmmm. Ohjeita tähän? Joko tämän ikäisestä saa *:lla jotain irti, vai onko tähän joku muu kikka? Siitä joidenkin valojen vilkkumishommasta ja niiden välähdysten määrästä muistan olleen jossain juttua, mutta valaiskaapa tietämätöntä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No nythän siitä sitten alko ulkolämpötilan mittari renaamaan. Näyttää jonkun aikaa ilmeisesti maksimia, eli-38 astetta ja kohta sitten häviää nekin lukemat. Ja nyt sitten kun pakkanen laski järkeviin lukemiin, niin hetken saattaa näyttää oikeaa lukemaa esim. käynnistyksen jälkeen, mutta kohtapäätä lähteekin sitten ravaamaan kohti tappiaan...

Mikähän sitä tuota nyt alko riivaamaan?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja AM »

Eiköhän se ole anturivika. Tympeä näissä kun vaihtoosana tulee anturi+johto sulakerasialle asti yhtenä pakettina.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

AM kirjoitti:Tympeä näissä kun vaihtoosana tulee anturi+johto sulakerasialle asti yhtenä pakettina.
Ja maksaa arvatenkin v***sti tonnia...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja AM »

Mitähän lienee, lähelle satasta?`Ekoissa väykyissä on sama juttu, vasta faceliftissä sai insinöörit ahaa-elämyksen liittimestä anturissa :clap: Niihin maksaakin sitten 12€ ja vaihto "sekunnin" homma.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Liikaa on sähöä näköjään jo lankussakin. Olis pitäny hommata perheautoks toinen 123, farmarina toki... :mrgreen:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
aaakoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Pe 03.07.2009 23:34
Paikkakunta: JKL

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja aaakoo »

Pakardinen kirjoitti:
AM kirjoitti:Tympeä näissä kun vaihtoosana tulee anturi+johto sulakerasialle asti yhtenä pakettina.
Ja maksaa arvatenkin v***sti tonnia...?

Ite korjasin näin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 33#p603933" onclick="window.open(this.href);return false;
"E-sarjan autot myydään Suomessa pääsääntöisesti dieselmoottorisina. Bensamersuun on aina kuulunut syntinen turhuuden leima" -Moottori-lehti

CLA 180 Shooting Brake -17 White Art Edition

entiset:
S202 230 K -00 "vivianitgrün"
S124 300TE-91 "almadinrot"
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

aaakoo kirjoitti:Ite korjasin näin:
No hö. Tuo näyttää jo sellaiselta sähköasennukselta, että saattais minultakin onnistua... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Jaahas. Nythän siinä kävi sillä viisiin, että tästä vankkurista tuli ikäänkuin meidän perheessä tarpeeton. Joutaisi myydä pois.

Ottakaapa yv:llä yhteyttä, mikäli vähän ajettu, kohtuullisesti varusteltu ja huippukuntoinen bensalankku kiinnostais...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4000
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Pakardinen kirjoitti:Jaahas. Nythän siinä kävi sillä viisiin, että tästä vankkurista tuli ikäänkuin meidän perheessä tarpeeton. Joutaisi myydä pois.

Ottakaapa yv:llä yhteyttä, mikäli vähän ajettu, kohtuullisesti varusteltu ja huippukuntoinen bensalankku kiinnostais...
Mut eihän se sit vaan oo mikään tuontiauto? :mrgreen:
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Onhan se :oops:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nozki taitaa viitata noihin aiempiin höpinöihin... :)

Mutta; olipa tuontiauto eli ei, niin uskallan väittää, että on yksi hienokuntoisimmista käyttölankuista, mitä tästä maasta löytyy. Kuvat ei tälle tee oikeutta, tämä on nähtävä ja koettava. Näkemisen ja kokemisen jälkeen näkijä ja kokija varmasti yhtyy mielipiteeseeni.

Vai mitäpä Sergey on tästä asiasta mieltä...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4000
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pakardisen perhevankkuri: S124 E220T -95

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Pakardinen kirjoitti:Nozki taitaa viitata noihin aiempiin höpinöihin... :)
...
No niin mä taisin tehdä, joo. :)

Hyvä auto siitä varmasti jollekin tulee. :thumbup:

(Onneksi itsellä ei ole tilaa enää useammalle autolle, niin ei sitten tule erityisempää ostamisinnostustakaan.)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Nuffield56
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44

Re: Tapahtuipa eräänä perjantaina

Viesti Kirjoittaja Nuffield56 »

Pakardinen kirjoitti:Tässä nyt muutamia tuoreita kuvia, joissa auto on puhdas. Oli kylmä ja ärsytti ja piti lähteä viemään tytärtä hammaslääkäriin, niin en tuon enempää tai parempia kuvia ottanut.

Yleiskuvaa:
[ http://i472.photobucket.com/albums/rr81/pakardinen/IMG_1293.jpg ]

[ http://i472.photobucket.com/albums/rr81/pakardinen/IMG_1294.jpg ]

[ http://i472.photobucket.com/albums/rr81/pakardinen/IMG_1295.jpg ]

Sisustaa:

[ http://i472.photobucket.com/albums/rr81/pakardinen/IMG_1296.jpg ]

Lähiotos kuskin selkänojasta, ehjä on:

[ http://i472.photobucket.com/albums/rr81/pakardinen/IMG_1298.jpg ]

Vasen takaturvavyön solki, tätä ei ole monesti naplattu:

[ http://i472.photobucket.com/albums/rr81/pakardinen/IMG_1299.jpg ]

Oikea on vielä paremmassa kunnossa...

Takapuskuria on kolhittu, tuossa takaoikealta otetun kuvan lisäksi vaurioita näkyy yllätys yllätys, vetokoukun kohdalla.

Hämmästyttävää oli, että kun räpelsin nuo Ruotsin kilvet irti, niin takakilpi lähti ihan vastaanpanematta :!:
Tuosta verhoilumateriaalista, onko se ns.vakio vaiko lisävarustelistalta? Meidän -93 mallisessa 300D famarissa on tuollainen samankuvioinen verhous mutta kahvin ruskea väriltään. Minusta ruskeana melko harvinainen, tai ainakaan en ole Suomessa toista nähnyt, toki niitä varmaan on. Ehjänä on meilläkin pysynyt penkit ainakin toistaiseksi, vaikka mittarissa n.250tkm.
Vastaa Viestiin