w124 tasonsäätö
w124 tasonsäätö
Mikä on tasonsäätöpallukoiden suositeltu vaihtoväli?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: w124 tasonsäätö
Kun menee rikki. Voihan se kalvo sieltä väsyäkin ajan myötä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w124 tasonsäätö
Luullakseni kaasu karkaa vähitellen ja parikymmentä vuotta alkaa olla aika pitkä aika.
Sitikoissa kaasupalloja voi täyttää, Mersussa ei.
Ei vaihdolle mitään tehtaan suositusta ole, mutta jos kyyti on kovin huono,
voi kokeilla vaihtoa. Välttämättä vaihdosta ei ole apua.
Homma on aika työläs, koska ruostuneet putket menevät helposti rikki ja
ne joutuu laittamaan samalla uusiksi. Työaikaa voi palaa koko päivä.
Sitikoissa kaasupalloja voi täyttää, Mersussa ei.
Ei vaihdolle mitään tehtaan suositusta ole, mutta jos kyyti on kovin huono,
voi kokeilla vaihtoa. Välttämättä vaihdosta ei ole apua.
Homma on aika työläs, koska ruostuneet putket menevät helposti rikki ja
ne joutuu laittamaan samalla uusiksi. Työaikaa voi palaa koko päivä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: w124 tasonsäätö
Yhdessä lankussani kesti 11v toisessa 20v eipä noista tiedä kuinka kauan kestää
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w124 tasonsäätö
Edellisen kerran pallot vaihdettiin 2008.Eli ajettu noin 100tkm.Välttämättä eivät ihan vaihtokunnossa,mutta kun putket alkaisivat olla.Miltei samalla vaivalla vaihtuis nekin.Ainakin isot putket täytyis uusia ja samalla vaikka pienetkin.
Osaako joku sanoa,saako isot putket sinne pujoteltua enempää mitään purkamatta?Pari putken kiinnitysruuvia ainakin pahassa paikassa.Entä noi moponetin pallot,kannattaako laittaa?
Osaako joku sanoa,saako isot putket sinne pujoteltua enempää mitään purkamatta?Pari putken kiinnitysruuvia ainakin pahassa paikassa.Entä noi moponetin pallot,kannattaako laittaa?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: w124 tasonsäätö
Noita mnetin palloista tiedä. Nuo putket kyllä saa irti iman mitään purkamista apparin puolella vähän ahdasta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w124 tasonsäätö
Täytyy alkaa suihkuttelemaan irroitusöljyä.Taidan kuitenkin kallistua kl-osien palloihin.
Onko tietoa venttiilille tulevasta putkesta,kumpi on paluu ja kumpi painepuoli?Toinen jatkuu venttiililtä kohti keulaa ja toinen menee venttiililtä toiselle.Saa siis helposti vaihdettuakin.Olisko tämä kenties painepuoli?
Onko tietoa venttiilille tulevasta putkesta,kumpi on paluu ja kumpi painepuoli?Toinen jatkuu venttiililtä kohti keulaa ja toinen menee venttiililtä toiselle.Saa siis helposti vaihdettuakin.Olisko tämä kenties painepuoli?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: w124 tasonsäätö
Motonetin myymät pallot olivat ainakin pari vuotta sitten Febin valmistamia.
S124 300 TDT 4Matic -87
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: w124 tasonsäätö
Minulla kesti 17 vuotta kun alkoi perä painumaan. Vaihtoon kannattaa valmistautua kunnon alustan pesulla. Sen jälkeen putkien liittimien harjaus teräsharjalla ja lämmitys kuumailmapuhaltimella ja CRC:tä kuumaan liitokseen useita toistoja, niin irtoa ilman putkien/liittimien hajoamisia.Petromax kirjoitti:Mikä on tasonsäätöpallukoiden suositeltu vaihtoväli?
Meseillään
Re: w124 tasonsäätö
Joo voipi motonetin olla hyvinkin saman valmistajan tekeleitä.Viimeksi muistan,että pallukkapaketeissa luki joku corteco.
Neljä vuotta ovat olleet tosiaan käytössä,mietin kannattaako vaihtaa,mutta toisaalta nyt kävis samalla vaivalla,kun uudet putket ja tiivisteet kuiteskin.
Tänään tuli vastaus kl-varaosista.Tasonsäädön pikkuputkia ei enää uusia saa saksastakaan.On siis itse tehtävä ja vielä otettava päät vanhasta.Mistäs porukka on vääntänyt nämä pikkuputket,ettei heti räjähdä......?
Neljä vuotta ovat olleet tosiaan käytössä,mietin kannattaako vaihtaa,mutta toisaalta nyt kävis samalla vaivalla,kun uudet putket ja tiivisteet kuiteskin.
Tänään tuli vastaus kl-varaosista.Tasonsäädön pikkuputkia ei enää uusia saa saksastakaan.On siis itse tehtävä ja vielä otettava päät vanhasta.Mistäs porukka on vääntänyt nämä pikkuputket,ettei heti räjähdä......?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: w124 tasonsäätö
Koita kysyä mitä veholla maksaa niiltä ainakin viimeksi, kun vaihdoin saiPetromax kirjoitti:Joo voipi motonetin olla hyvinkin saman valmistajan tekeleitä.Viimeksi muistan,että pallukkapaketeissa luki joku corteco.
Neljä vuotta ovat olleet tosiaan käytössä,mietin kannattaako vaihtaa,mutta toisaalta nyt kävis samalla vaivalla,kun uudet putket ja tiivisteet kuiteskin.
Tänään tuli vastaus kl-varaosista.Tasonsäädön pikkuputkia ei enää uusia saa saksastakaan.On siis itse tehtävä ja vielä otettava päät vanhasta.Mistäs porukka on vääntänyt nämä pikkuputket,ettei heti räjähdä......?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w124 tasonsäätö
Itelle tehtiin ainakin jarruputkesta tarvikeliikkeessä. Pääthän ovat ihan standardimalleja joita löytyy joka tarvikeliikkeestä. Hinnaksi tulee vajaa kymppi. Veholla noi putket tais maksaa joku vajaa 20€ kpl.Petromax kirjoitti:Joo voipi motonetin olla hyvinkin saman valmistajan tekeleitä.Viimeksi muistan,että pallukkapaketeissa luki joku corteco.
Neljä vuotta ovat olleet tosiaan käytössä,mietin kannattaako vaihtaa,mutta toisaalta nyt kävis samalla vaivalla,kun uudet putket ja tiivisteet kuiteskin.
Tänään tuli vastaus kl-varaosista.Tasonsäädön pikkuputkia ei enää uusia saa saksastakaan.On siis itse tehtävä ja vielä otettava päät vanhasta.Mistäs porukka on vääntänyt nämä pikkuputket,ettei heti räjähdä......?
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: w124 tasonsäätö
Mullekin tuttu korjaaja taivutteli metritavarasta uudet putket. Kannattaa varoa kierteitä, kun kiristää.nes2 kirjoitti:Itelle tehtiin ainakin jarruputkesta tarvikeliikkeessä. Pääthän ovat ihan standardimalleja joita löytyy joka tarvikeliikkeestä. Hinnaksi tulee vajaa kymppi. Veholla noi putket tais maksaa joku vajaa 20€ kpl.Petromax kirjoitti:Joo voipi motonetin olla hyvinkin saman valmistajan tekeleitä.Viimeksi muistan,että pallukkapaketeissa luki joku corteco.
Neljä vuotta ovat olleet tosiaan käytössä,mietin kannattaako vaihtaa,mutta toisaalta nyt kävis samalla vaivalla,kun uudet putket ja tiivisteet kuiteskin.
Tänään tuli vastaus kl-varaosista.Tasonsäädön pikkuputkia ei enää uusia saa saksastakaan.On siis itse tehtävä ja vielä otettava päät vanhasta.Mistäs porukka on vääntänyt nämä pikkuputket,ettei heti räjähdä......?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: w124 tasonsäätö
Voiko noiden pallojen toiminnan testata jotenkin olematta kytkettynä ja jos voi, niin miten?
Omassa autossani on siis tasonsäätö otettu pois pelistä ja vähän tekis mieli saada takaisin toimintaan. Autossa vaikuttaisi iskareita lukuunottamatta suurin osa palikoista olevan paikoillaan.
Tiedossa olisi taas yksi varaosa-auto, jossa luultavasti kalvot vuotaa, joten kiinnostaisi tietää tekeekö tuon osalta turhan ostoksen, mikäli kummassakin on sama vika.
Loppuun vielä tyhmä kysymys, onko nuo pallot ja toisaalla mainitut paineakut sama asia?
Omassa autossani on siis tasonsäätö otettu pois pelistä ja vähän tekis mieli saada takaisin toimintaan. Autossa vaikuttaisi iskareita lukuunottamatta suurin osa palikoista olevan paikoillaan.
Tiedossa olisi taas yksi varaosa-auto, jossa luultavasti kalvot vuotaa, joten kiinnostaisi tietää tekeekö tuon osalta turhan ostoksen, mikäli kummassakin on sama vika.
Loppuun vielä tyhmä kysymys, onko nuo pallot ja toisaalla mainitut paineakut sama asia?
Re: w124 tasonsäätö
Pallo=paineakku.JVa79 kirjoitti: Loppuun vielä tyhmä kysymys, onko nuo pallot ja toisaalla mainitut paineakut sama asia?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: w124 tasonsäätö
Meidän -93 mallinen farmari alkoi ja pikkuhiljaa muuttumaan yhä epämukavammaksi takajousitukseltaan. Oikeastaan perästä tuli sellainen, että se tavallaan velloi koko ajan ylös alas ja sitten hidastetömpsyissä yms.heitti takapään jo pienelläkin nopeudella tosi ylös ja alas tullessa tuli äkkipysäys aina, niin että nikamat meinasi lopulta selässä mennä uuteen järjestykseen. Tänään vaihdoin paineakut ja nyt on kyyti taas erittäin tasaista ja mukavaa. Vaihtotyö otti aikaa tasan kolme tuntia. Olkaa varovaisia, ettei mene banjopulteista kannat. Minä esimerkiksi varoiksi irroitin pakoputken takakannakkeet ja sidoin narulla vasempaan taka-alatukivarteen putken kiinni, että sain vasempaan banjopulttiin hylsyn +jatkovarren aivan suoraan linjaan pultin kantaan nähden. Laitoin tunkin vielä varoiksi kevyesti nostamaan vääntiön päästä, jotta kuusiokolohylsy pysyy varmasti pohjassa. Minusta vaikeinta oli oikean puolen paineakun ja tasonsäätöventtiilin välisen pienen putken irroitus, siihen saa siedettävästi tilaa, kun irroittaa vasemmalle menevän pikkuputken ensin kokonaan ja ottaa sen kokonaan pois. Auton korin tuin kahdella tunkilla kummankin puolen, ettei tipu kori alaspäin, kun liitoksia availee. No, kukin tekee tyylillään ja minä en ole mikään autoasentaja, joten näppärämmät antavat parempia neuvoja.JarkkoN kirjoitti:Luullakseni kaasu karkaa vähitellen ja parikymmentä vuotta alkaa olla aika pitkä aika.
Sitikoissa kaasupalloja voi täyttää, Mersussa ei.
Ei vaihdolle mitään tehtaan suositusta ole, mutta jos kyyti on kovin huono,
voi kokeilla vaihtoa. Välttämättä vaihdosta ei ole apua.
Homma on aika työläs, koska ruostuneet putket menevät helposti rikki ja
ne joutuu laittamaan samalla uusiksi. Työaikaa voi palaa koko päivä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: w124 tasonsäätö
Meidän -93 mallinen farmari alkoi ja pikkuhiljaa muuttumaan yhä epämukavammaksi takajousitukseltaan. Oikeastaan perästä tuli sellainen, että se tavallaan velloi koko ajan ylös alas ja sitten hidastetömpsyissä yms.heitti takapään jo pienelläkin nopeudella tosi ylös ja alas tullessa tuli äkkipysäys aina, niin että nikamat meinasi lopulta selässä mennä uuteen järjestykseen. Tänään vaihdoin paineakut ja nyt on kyyti taas erittäin tasaista ja mukavaa. Vaihtotyö otti aikaa tasan kolme tuntia. Olkaa varovaisia, ettei mene banjopulteista kannat. Minä esimerkiksi varoiksi irroitin pakoputken takakannakkeet ja sidoin narulla vasempaan taka-alatukivarteen putken kiinni, että sain vasempaan banjopulttiin hylsyn +jatkovarren aivan suoraan linjaan pultin kantaan nähden. Laitoin tunkin vielä varoiksi kevyesti nostamaan vääntiön päästä, jotta kuusiokolohylsy pysyy varmasti pohjassa. Minusta vaikeinta oli oikean puolen paineakun ja tasonsäätöventtiilin välisen pienen putken irroitus, siihen saa siedettävästi tilaa, kun irroittaa vasemmalle menevän pikkuputken ensin kokonaan ja ottaa sen kokonaan pois. Auton korin tuin kahdella tunkilla kummankin puolen, ettei tipu kori alaspäin, kun liitoksia availee. No, kukin tekee tyylillään ja minä en ole mikään autoasentaja, joten näppärämmät antavat parempia neuvoja.JarkkoN kirjoitti:Luullakseni kaasu karkaa vähitellen ja parikymmentä vuotta alkaa olla aika pitkä aika.
Sitikoissa kaasupalloja voi täyttää, Mersussa ei.
Ei vaihdolle mitään tehtaan suositusta ole, mutta jos kyyti on kovin huono,
voi kokeilla vaihtoa. Välttämättä vaihdosta ei ole apua.
Homma on aika työläs, koska ruostuneet putket menevät helposti rikki ja
ne joutuu laittamaan samalla uusiksi. Työaikaa voi palaa koko päivä.
Re: w124 tasonsäätö
Nuffield56 kirjoitti: Meidän -93 mallinen farmari alkoi ja pikkuhiljaa muuttumaan yhä epämukavammaksi takajousitukseltaan. .
...tai itse asiassa näin kävi yhden yön aikana. Autolla ajettiin perjantaina 3 hengen kuormalla ja kaikki pelasi hyvin. Lauantaina sitten ihmettelin, että auto näyttää parkkipaikalla seistessään perältään kovin matalalta. Edes pikku lenkillä se ei noussut vaan ajossakin tuntee, että takapää on aika low rider-mallia. Kuopissa kolise terävästi molemmin puolin ja laakeammissa heitoissa perä pompahtelee varsin laajasti ja hillittömästi.
Paineakkujen vaihtoon, eikö vaan, näillä oireilla?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: w124 tasonsäätö
Joo pikkuhiljaa typpi häviää pallukoista ja perästä tulee pomppiva.Jos oikein muistan,niin varsinaiseen nostoon ei pitäisi olla vaikutusta.Eli perän pitäisi nousta ja laskea rikkinäisilläkin pallukoilla.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: w124 tasonsäätö
Tai sitten siitä tulee niin kuin kivireki ei jousta mihinkään.Petromax kirjoitti:Joo pikkuhiljaa typpi häviää pallukoista ja perästä tulee pomppiva.Jos oikein muistan,niin varsinaiseen nostoon ei pitäisi olla vaikutusta.Eli perän pitäisi nousta ja laskea rikkinäisilläkin pallukoilla.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: w124 tasonsäätö
Kyllä tasonsäätö toimii silti vaikka, paineakut olisi rikki. Kun moottorin käynnistää, hydraulipumppu lykkää öljyä lisää, kunnes tasonsäätöventtiili katkaisee perän nousun, eli järjestelmä menee vapaakierrolle. Jos perä on tippunut alas ja ei nouse ylös, niin minusta se viittaisi ennemminkin vuotoon hydraulijärjestelmässä, tai irronneeseen tasonsäätöventtiilin säätötankoon. Suosittelen käymään auton alla katselemassa ennen varaosien hankintaa... Onko hydrauliöljysäiliössä muuten öljyä normaalimäärä?Aku P kirjoitti:Nuffield56 kirjoitti: Meidän -93 mallinen farmari alkoi ja pikkuhiljaa muuttumaan yhä epämukavammaksi takajousitukseltaan. .
...tai itse asiassa näin kävi yhden yön aikana. Autolla ajettiin perjantaina 3 hengen kuormalla ja kaikki pelasi hyvin. Lauantaina sitten ihmettelin, että auto näyttää parkkipaikalla seistessään perältään kovin matalalta. Edes pikku lenkillä se ei noussut vaan ajossakin tuntee, että takapää on aika low rider-mallia. Kuopissa kolise terävästi molemmin puolin ja laakeammissa heitoissa perä pompahtelee varsin laajasti ja hillittömästi.
Paineakkujen vaihtoon, eikö vaan, näillä oireilla?
Re: w124 tasonsäätö
Vähän se oli vajennut, minkä arvelin johtuvan siitä että jos siellä nyt on pallo imaissut itsensä täyteen? Lammikkoa ei ole ja ASD toimii, joten painetta on kyllä.Nuffield56 kirjoitti:Kyllä tasonsäätö toimii silti vaikka, paineakut olisi rikki. Kun moottorin käynnistää, hydraulipumppu lykkää öljyä lisää, kunnes tasonsäätöventtiili katkaisee perän nousun, eli järjestelmä menee vapaakierrolle. Jos perä on tippunut alas ja ei nouse ylös, niin minusta se viittaisi ennemminkin vuotoon hydraulijärjestelmässä, tai irronneeseen tasonsäätöventtiilin säätötankoon. Suosittelen käymään auton alla katselemassa ennen varaosien hankintaa... Onko hydrauliöljysäiliössä muuten öljyä normaalimäärä?Aku P kirjoitti:Nuffield56 kirjoitti: Meidän -93 mallinen farmari alkoi ja pikkuhiljaa muuttumaan yhä epämukavammaksi takajousitukseltaan. .
...tai itse asiassa näin kävi yhden yön aikana. Autolla ajettiin perjantaina 3 hengen kuormalla ja kaikki pelasi hyvin. Lauantaina sitten ihmettelin, että auto näyttää parkkipaikalla seistessään perältään kovin matalalta. Edes pikku lenkillä se ei noussut vaan ajossakin tuntee, että takapää on aika low rider-mallia. Kuopissa kolise terävästi molemmin puolin ja laakeammissa heitoissa perä pompahtelee varsin laajasti ja hillittömästi.
Paineakkujen vaihtoon, eikö vaan, näillä oireilla?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: w124 tasonsäätö
Vaikka pallot olisikin öljyä täynnä, tasonsäätö korjaa moottorin käydessä perän korkeuden normaaliksi. Tämä tietysti edellyttää, että öljysäiliössä on öljyä riittävästi. Onhan sekin mahdollista, että tasonsäätöventtiilin vipu on jo aiemmin irronnut ja nyt pallukat hajonneet, silloin on seurauksena maata viistävä look, vaikka kone kävisikin.Aku P kirjoitti:Vähän se oli vajennut, minkä arvelin johtuvan siitä että jos siellä nyt on pallo imaissut itsensä täyteen? Lammikkoa ei ole ja ASD toimii, joten painetta on kyllä.Nuffield56 kirjoitti:Kyllä tasonsäätö toimii silti vaikka, paineakut olisi rikki. Kun moottorin käynnistää, hydraulipumppu lykkää öljyä lisää, kunnes tasonsäätöventtiili katkaisee perän nousun, eli järjestelmä menee vapaakierrolle. Jos perä on tippunut alas ja ei nouse ylös, niin minusta se viittaisi ennemminkin vuotoon hydraulijärjestelmässä, tai irronneeseen tasonsäätöventtiilin säätötankoon. Suosittelen käymään auton alla katselemassa ennen varaosien hankintaa... Onko hydrauliöljysäiliössä muuten öljyä normaalimäärä?Aku P kirjoitti:Nuffield56 kirjoitti: Meidän -93 mallinen farmari alkoi ja pikkuhiljaa muuttumaan yhä epämukavammaksi takajousitukseltaan. .
...tai itse asiassa näin kävi yhden yön aikana. Autolla ajettiin perjantaina 3 hengen kuormalla ja kaikki pelasi hyvin. Lauantaina sitten ihmettelin, että auto näyttää parkkipaikalla seistessään perältään kovin matalalta. Edes pikku lenkillä se ei noussut vaan ajossakin tuntee, että takapää on aika low rider-mallia. Kuopissa kolise terävästi molemmin puolin ja laakeammissa heitoissa perä pompahtelee varsin laajasti ja hillittömästi.
Paineakkujen vaihtoon, eikö vaan, näillä oireilla?
Re: w124 tasonsäätö
Merkilliseksi menee. Perä ei siis viistä maata, mutta on selkeästi matala ja ajokäytös pomppiva. Jouset ovat nähdäkseni ehjät.Nuffield56 kirjoitti:Vaikka pallot olisikin öljyä täynnä, tasonsäätö korjaa moottorin käydessä perän korkeuden normaaliksi. Tämä tietysti edellyttää, että öljysäiliössä on öljyä riittävästi. Onhan sekin mahdollista, että tasonsäätöventtiilin vipu on jo aiemmin irronnut ja nyt pallukat hajonneet, silloin on seurauksena maata viistävä look, vaikka kone kävisikin.Aku P kirjoitti:Vähän se oli vajennut, minkä arvelin johtuvan siitä että jos siellä nyt on pallo imaissut itsensä täyteen? Lammikkoa ei ole ja ASD toimii, joten painetta on kyllä.Nuffield56 kirjoitti:Kyllä tasonsäätö toimii silti vaikka, paineakut olisi rikki. Kun moottorin käynnistää, hydraulipumppu lykkää öljyä lisää, kunnes tasonsäätöventtiili katkaisee perän nousun, eli järjestelmä menee vapaakierrolle. Jos perä on tippunut alas ja ei nouse ylös, niin minusta se viittaisi ennemminkin vuotoon hydraulijärjestelmässä, tai irronneeseen tasonsäätöventtiilin säätötankoon. Suosittelen käymään auton alla katselemassa ennen varaosien hankintaa... Onko hydrauliöljysäiliössä muuten öljyä normaalimäärä?Aku P kirjoitti:Nuffield56 kirjoitti: Meidän -93 mallinen farmari alkoi ja pikkuhiljaa muuttumaan yhä epämukavammaksi takajousitukseltaan. .
...tai itse asiassa näin kävi yhden yön aikana. Autolla ajettiin perjantaina 3 hengen kuormalla ja kaikki pelasi hyvin. Lauantaina sitten ihmettelin, että auto näyttää parkkipaikalla seistessään perältään kovin matalalta. Edes pikku lenkillä se ei noussut vaan ajossakin tuntee, että takapää on aika low rider-mallia. Kuopissa kolise terävästi molemmin puolin ja laakeammissa heitoissa perä pompahtelee varsin laajasti ja hillittömästi.
Paineakkujen vaihtoon, eikö vaan, näillä oireilla?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: w124 tasonsäätö
Aku P kirjoitti:Merkilliseksi menee. Perä ei siis viistä maata, mutta on selkeästi matala ja ajokäytös pomppiva. Jouset ovat nähdäkseni ehjät.Nuffield56 kirjoitti:Vaikka pallot olisikin öljyä täynnä, tasonsäätö korjaa moottorin käydessä perän korkeuden normaaliksi. Tämä tietysti edellyttää, että öljysäiliössä on öljyä riittävästi. Onhan sekin mahdollista, että tasonsäätöventtiilin vipu on jo aiemmin irronnut ja nyt pallukat hajonneet, silloin on seurauksena maata viistävä look, vaikka kone kävisikin.Aku P kirjoitti:Itellä oli joskus sama ongelma lankussa pallot, kun vaihdoin niin ryhti korjaantuiNuffield56 kirjoitti:Kyllä tasonsäätö toimii silti vaikka, paineakut olisi rikki. Kun moottorin käynnistää, hydraulipumppu lykkää öljyä lisää, kunnes tasonsäätöventtiili katkaisee perän nousun, eli järjestelmä menee vapaakierrolle. Jos perä on tippunut alas ja ei nouse ylös, niin minusta se viittaisi ennemminkin vuotoon hydraulijärjestelmässä, tai irronneeseen tasonsäätöventtiilin säätötankoon. Suosittelen käymään auton alla katselemassa ennen varaosien hankintaa... Onko hydrauliöljysäiliössä muuten öljyä normaalimäärä?Aku P kirjoitti:Nuffield56 kirjoitti: Meidän -93 mallinen farmari alkoi ja pikkuhiljaa muuttumaan yhä epämukavammaksi takajousitukseltaan. .
...tai itse asiassa näin kävi yhden yön aikana. Autolla ajettiin perjantaina 3 hengen kuormalla ja kaikki pelasi hyvin. Lauantaina sitten ihmettelin, että auto näyttää parkkipaikalla seistessään perältään kovin matalalta. Edes pikku lenkillä se ei noussut vaan ajossakin tuntee, että takapää on aika low rider-mallia. Kuopissa kolise terävästi molemmin puolin ja laakeammissa heitoissa perä pompahtelee varsin laajasti ja hillittömästi.
Paineakkujen vaihtoon, eikö vaan, näillä oireilla?
Vähän se oli vajennut, minkä arvelin johtuvan siitä että jos siellä nyt on pallo imaissut itsensä täyteen? Lammikkoa ei ole ja ASD toimii, joten painetta on kyllä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w124 tasonsäätö
Selvyyttä tähänkin asiaan saatiin, kun auto kävi nosturilla.
Säätötanko murtunut poikki + säätöventtiili vuotaa eli systeemi oli melkeinpä tyhjä jo korjaamolla.
Perrkele.
Säätötanko murtunut poikki + säätöventtiili vuotaa eli systeemi oli melkeinpä tyhjä jo korjaamolla.
Perrkele.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: w124 tasonsäätö
Minä oon omassa vetäny nippusiteellä sen venttiilin varren ala asentoon ettei perse oo taivaissa. Siltiki on nytten etunoja. Voi olla ettei mulla oo "vakiot" ja/tai iskussa olevat etujouset.
Ennen edellä ajava jos katto taustapeiliin ni näki suurinpiirtein mersun katon ja konepellin kuin keulan ja tuulilasin.
Et oisko sulla kuoleentunu jousetki takkaa jonku verran? Entiä farkusta/sedanista jossa tasonsäätö mut ei tasonsäätöisessä sedanissa ei huomannu mitenkää et oli takajousi mulla poikkin entises pelis. Sitten vasta näki ko otti jousen irti.
Ennen edellä ajava jos katto taustapeiliin ni näki suurinpiirtein mersun katon ja konepellin kuin keulan ja tuulilasin.
Et oisko sulla kuoleentunu jousetki takkaa jonku verran? Entiä farkusta/sedanista jossa tasonsäätö mut ei tasonsäätöisessä sedanissa ei huomannu mitenkää et oli takajousi mulla poikkin entises pelis. Sitten vasta näki ko otti jousen irti.
S124 & W124
Re: w124 tasonsäätö
No nippusiteillä se tanko on parhaillaan kiinni venttiilin päässä väliaikaisesti...Dixon kirjoitti:Minä oon omassa vetäny nippusiteellä sen venttiilin varren ala asentoon ettei perse oo taivaissa. Siltiki on nytten etunoja. Voi olla ettei mulla oo "vakiot" ja/tai iskussa olevat etujouset.
Ennen edellä ajava jos katto taustapeiliin ni näki suurinpiirtein mersun katon ja konepellin kuin keulan ja tuulilasin.
Et oisko sulla kuoleentunu jousetki takkaa jonku verran? Entiä farkusta/sedanista jossa tasonsäätö mut ei tasonsäätöisessä sedanissa ei huomannu mitenkää et oli takajousi mulla poikkin entises pelis. Sitten vasta näki ko otti jousen irti.
Toki varmaan on jousissakin jo paras terä mennyt, 20 vuotta ja 490 000 km kun ovat maantietä katsoneet.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: w124 tasonsäätö
Minkä kokoiset ja mikä kierre noissa tasonsäätöventtiilin putkinippoissa on.
Re: w124 tasonsäätö
M12 millin nousulla vastataan itselleni