OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja Junnu »

En usko, että "järkevässä" käytössä tuo vakio kones helpolla antautuu.
Kaikkihan on kiinni siitä kaasujalan asennosta pohjimmiltaan.
Eli kestää tämä, jos ei vedetä pitkiä huippunopeus kokeiluja. Ja toisaalta, jos ei tankkia lähetä vuoristoon vetämään...
Tuo pakopaine vs. ahtopaine on ihan jees. Vielä jos tasakaasulla, matkanopeutta ajaessa saisi ahtimen "lepuutustilaan" eli ei olisi ahtoja paljon mitään ja pakopainetta vielä vähemmän...

Kunnon projekti... Respect!
Ruisleze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 16.06.2011 22:40

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja Ruisleze »

Vielä ollaan hengissä. Ei ole tässä kerinnyt päivitellä kun koulu häirinny päivittelyä sekä kun autosta päätti kytkimen pääsylinteri levetä sitä oon jonku päivän aina koulun jälkeen ilmaillu vaan ei... :x Kuvasaastetta lähitulevaisuudessa luvattavissa ehkä vähän viteotakin 8)
lauri a. kirjoitti:Asiallinen projekti! Ei kaikkea ole pakko aina tehdä samalla tavalla... Öljynpaluun kanssa voi tulla ongelmia, mutta kun intoa tuntuu riittävän niin homma tuskin kaatuu siihen. Ja voihan nämä osat heittää kii vaikka orkkis turbokoneeseen, jos tuo vakiomylly kosahtaa.
Hyvin tuntuu metallihommatkin onnistuvan, vaikka aloitusviestistä ymmärsin että tekijä ei ole vielä edes ajokortti-iässä?
Amiksessa metallihommissa ollaan mutta onhan sitä jo harjoitettu ennen sitäkin :) Korttikin elokuussa löyti tiensä taskuun, vaan koittaa se karatakkin tällä hetkellä pois taskusta, polliisi ei oo vaan lähettäny päätöstä asiasta :shock: Motori asiaa häätyy aatella sitten kun entinen leviää. Öljynpaluu ei oo aiheuttanut ongelmia mutta huohotus aiheutti öljytikun irtoamisen ja lopunhan kaikki jo arvaavat.
Ruisleze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 16.06.2011 22:40

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja Ruisleze »

Junnu kirjoitti:En usko, että "järkevässä" käytössä tuo vakio kones helpolla antautuu.
Kaikkihan on kiinni siitä kaasujalan asennosta pohjimmiltaan.
Eli kestää tämä, jos ei vedetä pitkiä huippunopeus kokeiluja. Ja toisaalta, jos ei tankkia lähetä vuoristoon vetämään...
Tuo pakopaine vs. ahtopaine on ihan jees. Vielä jos tasakaasulla, matkanopeutta ajaessa saisi ahtimen "lepuutustilaan" eli ei olisi ahtoja paljon mitään ja pakopainetta vielä vähemmän...

Kunnon projekti... Respect!
Tähän "lepuutustilaan" oon suunnitellu että pneumatiikkaventtiili tunnistas oikean kaasunasennon ja ehkä myös 5 vaihteen ja tuuppais alipaineen ahtokellolle jolloin siivet menis aukiasentoon.
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Ruisleze kirjoitti:
Junnu kirjoitti:En usko, että "järkevässä" käytössä tuo vakio kones helpolla antautuu.
Kaikkihan on kiinni siitä kaasujalan asennosta pohjimmiltaan.
Eli kestää tämä, jos ei vedetä pitkiä huippunopeus kokeiluja. Ja toisaalta, jos ei tankkia lähetä vuoristoon vetämään...
Tuo pakopaine vs. ahtopaine on ihan jees. Vielä jos tasakaasulla, matkanopeutta ajaessa saisi ahtimen "lepuutustilaan" eli ei olisi ahtoja paljon mitään ja pakopainetta vielä vähemmän...

Kunnon projekti... Respect!
Tähän "lepuutustilaan" oon suunnitellu että pneumatiikkaventtiili tunnistas oikean kaasunasennon ja ehkä myös 5 vaihteen ja tuuppais alipaineen ahtokellolle jolloin siivet menis aukiasentoon.
vitosen tunnistava rajakytkin, jolloin siivet auki. Ja kaasupolkimeen toinen mikä ohittaa sen vitosen käskyn jos kaasu pohjassa. noin voisi olla aika simppeli ja helppo toteuttaa.
Avatar
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja Junnu »

Ruisleze kirjoitti: Tähän "lepuutustilaan" oon suunnitellu että pneumatiikkaventtiili tunnistas oikean kaasunasennon ja ehkä myös 5 vaihteen ja tuuppais alipaineen ahtokellolle jolloin siivet menis aukiasentoon.
Ei ollenkaan huono idea.
Mietin vaan pikku askartelua. Monimutkasesti kun tykkään asioista ajatella. Ei sinun idea mikään huono ole...

Mutta: miten olisi jos säätöalgoritminä olisi: kaasupolkimen asento, moottorin kierrosluku, ahtopaine ja ajonopeus.
Jos oikein haluaisi koneen suojata, olisi... miten sanottuna... No säätöalgoritminä em. lisäksi pakopaine ja pakokaasujen lämpötila. Noilla sais vielä sen fail-safe moodin tehtyä. Jonkunlaisen PID säädön tuo ahdin täydellisesti toimiakseen tarvitsee. Mikähän logiikka (joka on kohtuu hinnalla hankittavissa) tähän taipuisi?
Miten on nämä nykyset megasquirtit?

Sori Ruisleze OT.
Oli pakko lainata sun topikkia vähän.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuommonen VNT prosessoriohjaus on mulla työnalla, yritän tehdä siitä mahdollisimman edullisen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja Junnu »

veskola kirjoitti:Tuommonen VNT prosessoriohjaus on mulla työnalla, yritän tehdä siitä mahdollisimman edullisen.
Ihan OT:na kyselen...
Menikö säätöalgoritmit edes sinne päin?
Onko kyseessä PI(D) säätö?

Ja sitten: koskas valmista? vois vaikka jonkun koneen uhrata tieteen alttarilla ;)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mitkä algoritmit ?

Ei se voi olla valmis kun ei ole sitä ahdintakaan vielä, pelkkää arpomista on ollut minkä ostaa. :shock: Nyt pitäisi sitten ostaa joku vanha mersun ahdin jostakin ja lähettää jonnekin sveitsiin vai oliko se jugoslaviaan akselipäivitykseen jne.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja Petri R »

veskola kirjoitti:Tuommonen VNT prosessoriohjaus on mulla työnalla, yritän tehdä siitä mahdollisimman edullisen.
Niin ja vedenkestävä (2m pinnan alle eikä mikään roiskesuojaus) ja pomminkestävä "bolt on" laatikko sisältäen asennusohjeet...?
...lähtee ku purkka tukasta...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja veskola »

Menee Oftopiikiksi, mutta laitetaan nyt tähän. Ne ketkä kaipaavat megasqruitille tai omille virityksille laadukasta sekä edullista kotelointiratkaisua, voisin jo etukäteen suositella tätä:

http://www.autotune.fi/kategoria/14/liittimet" onclick="window.open(this.href);return false;

"56-pin Sealed Automotive Connector Kit with Enclosure".

Tuo sisältää kotelon ja liittimet. Tuon parempaa ei löydy edes maailmalta vaikka tuonkin liittimet on tehty kiinassa mutta eikös ne lähes kaikki nykyään ole. No tässä taasen on veteen upotettava kotelo ( ei siis sama kuin edellä):

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ruisleze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 16.06.2011 22:40

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja Ruisleze »

Kumma homma kun ei kytkin irrottanu :mrgreen:
Kuva
Kuva
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja petri »

Onhan tuossa kieltämättä pientä vikaa havaittavissa... :D
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Ja kierre on valmis :clap: Seuraavanahan porsii joko loota tai perä, vetari napsahtaa ja kartaani alkaa jyristää niin prkl:sti :D
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kiinnostaisko billetti vauhtis, race asetelma ja levy? Kaikki käyttämättömiä. Pitäs kestää tuon vispilän väännöt :lol:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
mf7485
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 08.07.2012 20:14

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja mf7485 »

joop79 kirjoitti:Kiinnostaisko billetti vauhtis, race asetelma ja levy? Kaikki käyttämättömiä. Pitäs kestää tuon vispilän väännöt :lol:
Paljonko tuommosella paketilla hintaa?
Ruisleze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 16.06.2011 22:40

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja Ruisleze »

joop79 kirjoitti:Kiinnostaisko billetti vauhtis, race asetelma ja levy? Kaikki käyttämättömiä. Pitäs kestää tuon vispilän väännöt :lol:
Eipä oo tarvetta kun oon kerinny jo yhelle 200d vauhtikselle näyttää jyrsintä ja sorvia :wink:
Avatar
Mouru89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 02.10.2009 21:50

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja Mouru89 »

Respectiä täältäkin rojektille :) Mielenkiinnolla seurataan ja videota/kuvia odotellaan :P
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Kytkin

Viesti Kirjoittaja joop79 »

mf7485 kirjoitti:
joop79 kirjoitti:Kiinnostaisko billetti vauhtis, race asetelma ja levy? Kaikki käyttämättömiä. Pitäs kestää tuon vispilän väännöt :lol:
Paljonko tuommosella paketilla hintaa?
Tere,

laitoin YV:tä
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Ruisleze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 16.06.2011 22:40

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja Ruisleze »

Joo-o eipä jääny jälkitarkastuksen läpimeno paljosta kiinni, teholappuista(ahtopaine käyrä/kierrosluku puuttui) ja ahtimien säätöjen sinetöintiä ei ollut.. Kylläkai tää mennee jo yli.. Katsastusmies vähän vihjasi että tässä autossa on 300-400hp oikeasti. Mahan olla ainut joka on vakio pumpulla tommosiin tehoihin päässyt :mrgreen: Firmaakaan ei oikein ennää kehtais vaihtaa ku rahat muutenkin tiukassa. Ei sitä pitäs maanantaisin katastaa autua.. Ikinä en oo kuullu että pitäs sinetöijä ahtimien säätöjä. Hupasaa touhua tämä :roll:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kai ne katsuritkin alkaa olla tietoisia näistä, kaikki ahtamiseen liittyvä on kokoluokkaa 500hp kuorma-auto ja teholapussa komeilee 185hp/0,4bar. Sitten youtube on täynnä videoita kun autot kulkee niin saatanasti ja tehoja 400-700 heppaa :D
S124 300TE
W124 300D
Ruisleze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 16.06.2011 22:40

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja Ruisleze »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZYpcp2tp9QQ[/youtube]
Siinois oikein huonolaatusta videotaki sitten
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Mahtava saundi! Homma kannatti jo pelkästään äänien takia.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo, ekaa kertaa kuulen että auto kuulostaa nintendopeliltä :D Eivaan, todellakin jännä ääni tulee tossa yhdessä kohtaa, varmaan ei luonnossa ihan tuolta kuulosta
S124 300TE
W124 300D
Ruisleze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 16.06.2011 22:40

Re: OM603 VNT x 2

Viesti Kirjoittaja Ruisleze »

S202 kirjoitti:Joo, ekaa kertaa kuulen että auto kuulostaa nintendopeliltä :D Eivaan, todellakin jännä ääni tulee tossa yhdessä kohtaa, varmaan ei luonnossa ihan tuolta kuulosta
Ei se aivan oikeuksiinsa pääse tuossa videolla, mutta ei ne tuosta äänet paljoa eroa :D Toi tyhyjäkäynti ääni on aika nintendoa välillä. :lol:
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja aziz »

Kuulostaa 60-lukulaisen avaruuselokuvan äänitehosteelta. :)
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:lol:
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

komee on "peli" :thumbup:
Ruisleze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 16.06.2011 22:40

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja Ruisleze »

Ongelmia ollu tän katastamisen kans jo jonkun aika eli mistä löytyy semmonen penkki joka tallentaa ahtopaineen käyränä lapulle sekä sais kierrosluvun tuosta rutkusta esille vaikka ei mitään mittareita olekkaan. Oulun lähistöltä mieluiten. Kaikki paitsi tekun penkki on oulusta soiteltu läpi. Tekun väki kun ei vastaa. Turhaa ruostuu tuo auto tossa pihalla kun sillä saa vain ajaa penkkiin/katsastusasemalle.. :x
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

muhoksella oli joku. piru kun en vaan muista kuka. XUX63, Klasu ja Tapio89 tietää, kysyppä heiltä
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
loso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 23.09.2009 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja loso »

sergey tarkottaa varmaan nyt keräsen automaalamoa.

http://www.kerasenautomaalaamo.fi/ad.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ei se voi särkyä!
Vastaa Viestiin