OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Re: OM603 VNT x 2
En usko, että "järkevässä" käytössä tuo vakio kones helpolla antautuu.
Kaikkihan on kiinni siitä kaasujalan asennosta pohjimmiltaan.
Eli kestää tämä, jos ei vedetä pitkiä huippunopeus kokeiluja. Ja toisaalta, jos ei tankkia lähetä vuoristoon vetämään...
Tuo pakopaine vs. ahtopaine on ihan jees. Vielä jos tasakaasulla, matkanopeutta ajaessa saisi ahtimen "lepuutustilaan" eli ei olisi ahtoja paljon mitään ja pakopainetta vielä vähemmän...
Kunnon projekti... Respect!
Kaikkihan on kiinni siitä kaasujalan asennosta pohjimmiltaan.
Eli kestää tämä, jos ei vedetä pitkiä huippunopeus kokeiluja. Ja toisaalta, jos ei tankkia lähetä vuoristoon vetämään...
Tuo pakopaine vs. ahtopaine on ihan jees. Vielä jos tasakaasulla, matkanopeutta ajaessa saisi ahtimen "lepuutustilaan" eli ei olisi ahtoja paljon mitään ja pakopainetta vielä vähemmän...
Kunnon projekti... Respect!
Re: OM603 VNT x 2
Vielä ollaan hengissä. Ei ole tässä kerinnyt päivitellä kun koulu häirinny päivittelyä sekä kun autosta päätti kytkimen pääsylinteri levetä sitä oon jonku päivän aina koulun jälkeen ilmaillu vaan ei...
Kuvasaastetta lähitulevaisuudessa luvattavissa ehkä vähän viteotakin
Korttikin elokuussa löyti tiensä taskuun, vaan koittaa se karatakkin tällä hetkellä pois taskusta, polliisi ei oo vaan lähettäny päätöstä asiasta
Motori asiaa häätyy aatella sitten kun entinen leviää. Öljynpaluu ei oo aiheuttanut ongelmia mutta huohotus aiheutti öljytikun irtoamisen ja lopunhan kaikki jo arvaavat.


Amiksessa metallihommissa ollaan mutta onhan sitä jo harjoitettu ennen sitäkinlauri a. kirjoitti:Asiallinen projekti! Ei kaikkea ole pakko aina tehdä samalla tavalla... Öljynpaluun kanssa voi tulla ongelmia, mutta kun intoa tuntuu riittävän niin homma tuskin kaatuu siihen. Ja voihan nämä osat heittää kii vaikka orkkis turbokoneeseen, jos tuo vakiomylly kosahtaa.
Hyvin tuntuu metallihommatkin onnistuvan, vaikka aloitusviestistä ymmärsin että tekijä ei ole vielä edes ajokortti-iässä?


Re: OM603 VNT x 2
Tähän "lepuutustilaan" oon suunnitellu että pneumatiikkaventtiili tunnistas oikean kaasunasennon ja ehkä myös 5 vaihteen ja tuuppais alipaineen ahtokellolle jolloin siivet menis aukiasentoon.Junnu kirjoitti:En usko, että "järkevässä" käytössä tuo vakio kones helpolla antautuu.
Kaikkihan on kiinni siitä kaasujalan asennosta pohjimmiltaan.
Eli kestää tämä, jos ei vedetä pitkiä huippunopeus kokeiluja. Ja toisaalta, jos ei tankkia lähetä vuoristoon vetämään...
Tuo pakopaine vs. ahtopaine on ihan jees. Vielä jos tasakaasulla, matkanopeutta ajaessa saisi ahtimen "lepuutustilaan" eli ei olisi ahtoja paljon mitään ja pakopainetta vielä vähemmän...
Kunnon projekti... Respect!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM603 VNT x 2
vitosen tunnistava rajakytkin, jolloin siivet auki. Ja kaasupolkimeen toinen mikä ohittaa sen vitosen käskyn jos kaasu pohjassa. noin voisi olla aika simppeli ja helppo toteuttaa.Ruisleze kirjoitti:Tähän "lepuutustilaan" oon suunnitellu että pneumatiikkaventtiili tunnistas oikean kaasunasennon ja ehkä myös 5 vaihteen ja tuuppais alipaineen ahtokellolle jolloin siivet menis aukiasentoon.Junnu kirjoitti:En usko, että "järkevässä" käytössä tuo vakio kones helpolla antautuu.
Kaikkihan on kiinni siitä kaasujalan asennosta pohjimmiltaan.
Eli kestää tämä, jos ei vedetä pitkiä huippunopeus kokeiluja. Ja toisaalta, jos ei tankkia lähetä vuoristoon vetämään...
Tuo pakopaine vs. ahtopaine on ihan jees. Vielä jos tasakaasulla, matkanopeutta ajaessa saisi ahtimen "lepuutustilaan" eli ei olisi ahtoja paljon mitään ja pakopainetta vielä vähemmän...
Kunnon projekti... Respect!
Re: OM603 VNT x 2
Ei ollenkaan huono idea.Ruisleze kirjoitti: Tähän "lepuutustilaan" oon suunnitellu että pneumatiikkaventtiili tunnistas oikean kaasunasennon ja ehkä myös 5 vaihteen ja tuuppais alipaineen ahtokellolle jolloin siivet menis aukiasentoon.
Mietin vaan pikku askartelua. Monimutkasesti kun tykkään asioista ajatella. Ei sinun idea mikään huono ole...
Mutta: miten olisi jos säätöalgoritminä olisi: kaasupolkimen asento, moottorin kierrosluku, ahtopaine ja ajonopeus.
Jos oikein haluaisi koneen suojata, olisi... miten sanottuna... No säätöalgoritminä em. lisäksi pakopaine ja pakokaasujen lämpötila. Noilla sais vielä sen fail-safe moodin tehtyä. Jonkunlaisen PID säädön tuo ahdin täydellisesti toimiakseen tarvitsee. Mikähän logiikka (joka on kohtuu hinnalla hankittavissa) tähän taipuisi?
Miten on nämä nykyset megasquirtit?
Sori Ruisleze OT.
Oli pakko lainata sun topikkia vähän.
Re: OM603 VNT x 2
Tuommonen VNT prosessoriohjaus on mulla työnalla, yritän tehdä siitä mahdollisimman edullisen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM603 VNT x 2
Ihan OT:na kyselen...veskola kirjoitti:Tuommonen VNT prosessoriohjaus on mulla työnalla, yritän tehdä siitä mahdollisimman edullisen.
Menikö säätöalgoritmit edes sinne päin?
Onko kyseessä PI(D) säätö?
Ja sitten: koskas valmista? vois vaikka jonkun koneen uhrata tieteen alttarilla

Re: OM603 VNT x 2
Mitkä algoritmit ?
Ei se voi olla valmis kun ei ole sitä ahdintakaan vielä, pelkkää arpomista on ollut minkä ostaa.
Nyt pitäisi sitten ostaa joku vanha mersun ahdin jostakin ja lähettää jonnekin sveitsiin vai oliko se jugoslaviaan akselipäivitykseen jne.
Ei se voi olla valmis kun ei ole sitä ahdintakaan vielä, pelkkää arpomista on ollut minkä ostaa.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM603 VNT x 2
Niin ja vedenkestävä (2m pinnan alle eikä mikään roiskesuojaus) ja pomminkestävä "bolt on" laatikko sisältäen asennusohjeet...?veskola kirjoitti:Tuommonen VNT prosessoriohjaus on mulla työnalla, yritän tehdä siitä mahdollisimman edullisen.
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: OM603 VNT x 2
Menee Oftopiikiksi, mutta laitetaan nyt tähän. Ne ketkä kaipaavat megasqruitille tai omille virityksille laadukasta sekä edullista kotelointiratkaisua, voisin jo etukäteen suositella tätä:
http://www.autotune.fi/kategoria/14/liittimet" onclick="window.open(this.href);return false;
"56-pin Sealed Automotive Connector Kit with Enclosure".
Tuo sisältää kotelon ja liittimet. Tuon parempaa ei löydy edes maailmalta vaikka tuonkin liittimet on tehty kiinassa mutta eikös ne lähes kaikki nykyään ole. No tässä taasen on veteen upotettava kotelo ( ei siis sama kuin edellä):

http://www.autotune.fi/kategoria/14/liittimet" onclick="window.open(this.href);return false;
"56-pin Sealed Automotive Connector Kit with Enclosure".
Tuo sisältää kotelon ja liittimet. Tuon parempaa ei löydy edes maailmalta vaikka tuonkin liittimet on tehty kiinassa mutta eikös ne lähes kaikki nykyään ole. No tässä taasen on veteen upotettava kotelo ( ei siis sama kuin edellä):

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM603 VNT x 2
Kumma homma kun ei kytkin irrottanu 





- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: OM603 VNT x 2
Onhan tuossa kieltämättä pientä vikaa havaittavissa... 

S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: OM603 VNT x 2
Ja kierre on valmis
Seuraavanahan porsii joko loota tai perä, vetari napsahtaa ja kartaani alkaa jyristää niin prkl:sti 


W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: OM603 VNT x 2
Kiinnostaisko billetti vauhtis, race asetelma ja levy? Kaikki käyttämättömiä. Pitäs kestää tuon vispilän väännöt 

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: OM603 VNT x 2
Paljonko tuommosella paketilla hintaa?joop79 kirjoitti:Kiinnostaisko billetti vauhtis, race asetelma ja levy? Kaikki käyttämättömiä. Pitäs kestää tuon vispilän väännöt
Re: OM603 VNT x 2
Eipä oo tarvetta kun oon kerinny jo yhelle 200d vauhtikselle näyttää jyrsintä ja sorviajoop79 kirjoitti:Kiinnostaisko billetti vauhtis, race asetelma ja levy? Kaikki käyttämättömiä. Pitäs kestää tuon vispilän väännöt

Re: OM603 VNT x 2
Respectiä täältäkin rojektille
Mielenkiinnolla seurataan ja videota/kuvia odotellaan 


Kytkin
Tere,mf7485 kirjoitti:Paljonko tuommosella paketilla hintaa?joop79 kirjoitti:Kiinnostaisko billetti vauhtis, race asetelma ja levy? Kaikki käyttämättömiä. Pitäs kestää tuon vispilän väännöt
laitoin YV:tä
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: OM603 VNT x 2
Joo-o eipä jääny jälkitarkastuksen läpimeno paljosta kiinni, teholappuista(ahtopaine käyrä/kierrosluku puuttui) ja ahtimien säätöjen sinetöintiä ei ollut.. Kylläkai tää mennee jo yli.. Katsastusmies vähän vihjasi että tässä autossa on 300-400hp oikeasti. Mahan olla ainut joka on vakio pumpulla tommosiin tehoihin päässyt
Firmaakaan ei oikein ennää kehtais vaihtaa ku rahat muutenkin tiukassa. Ei sitä pitäs maanantaisin katastaa autua.. Ikinä en oo kuullu että pitäs sinetöijä ahtimien säätöjä. Hupasaa touhua tämä 


Re: OM603 VNT x 2
Kai ne katsuritkin alkaa olla tietoisia näistä, kaikki ahtamiseen liittyvä on kokoluokkaa 500hp kuorma-auto ja teholapussa komeilee 185hp/0,4bar. Sitten youtube on täynnä videoita kun autot kulkee niin saatanasti ja tehoja 400-700 heppaa 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: OM603 VNT x 2
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZYpcp2tp9QQ[/youtube]
Siinois oikein huonolaatusta videotaki sitten
Siinois oikein huonolaatusta videotaki sitten
Re: OM603 VNT x 2
Mahtava saundi! Homma kannatti jo pelkästään äänien takia.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: OM603 VNT x 2
Joo, ekaa kertaa kuulen että auto kuulostaa nintendopeliltä
Eivaan, todellakin jännä ääni tulee tossa yhdessä kohtaa, varmaan ei luonnossa ihan tuolta kuulosta

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: OM603 VNT x 2
Ei se aivan oikeuksiinsa pääse tuossa videolla, mutta ei ne tuosta äänet paljoa eroaS202 kirjoitti:Joo, ekaa kertaa kuulen että auto kuulostaa nintendopeliltäEivaan, todellakin jännä ääni tulee tossa yhdessä kohtaa, varmaan ei luonnossa ihan tuolta kuulosta


Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Kuulostaa 60-lukulaisen avaruuselokuvan äänitehosteelta. 

MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
komee on "peli" 

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Ongelmia ollu tän katastamisen kans jo jonkun aika eli mistä löytyy semmonen penkki joka tallentaa ahtopaineen käyränä lapulle sekä sais kierrosluvun tuosta rutkusta esille vaikka ei mitään mittareita olekkaan. Oulun lähistöltä mieluiten. Kaikki paitsi tekun penkki on oulusta soiteltu läpi. Tekun väki kun ei vastaa. Turhaa ruostuu tuo auto tossa pihalla kun sillä saa vain ajaa penkkiin/katsastusasemalle.. 

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
muhoksella oli joku. piru kun en vaan muista kuka. XUX63, Klasu ja Tapio89 tietää, kysyppä heiltä
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
sergey tarkottaa varmaan nyt keräsen automaalamoa.
http://www.kerasenautomaalaamo.fi/ad.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kerasenautomaalaamo.fi/ad.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ei se voi särkyä!