STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Ne kaikki tarvittava on siinä kovolla + se dongle, joka toimii avaimena.
Mulle tuli kaksi viikkoa sitten taas uusi stari, jossa tuo dongle oli myös rikki.
Tutkin sitä toisella koneella ja kaikki näyttäis olevan kunnossa, kun vertaa ehjän donglen tietoihin, mutta eipä vaan tuo starikone sitä tunnista.
Rauta taitaa olla kuitenkin jollakin tapaa viallinen.
Jos se dongle on rikki, niin jotakin kautta (myyjä) pitäis saada yhteys sinne kiinanpäähän uuden donglen saamiseksi.
Muuten et saa DAS:ia toimimaan.
Samoin, ehjä dongle toimii yleensä saman valmistajan eri softien kesken.
WIS ja EPC ei tuota ainakaa näissä omissa stareissa tarvitse.
Voiko, DBFI, tuolle donglelle tehdä jotakin tai poistaa käytöstä tms?
Mulle tuli kaksi viikkoa sitten taas uusi stari, jossa tuo dongle oli myös rikki.
Tutkin sitä toisella koneella ja kaikki näyttäis olevan kunnossa, kun vertaa ehjän donglen tietoihin, mutta eipä vaan tuo starikone sitä tunnista.
Rauta taitaa olla kuitenkin jollakin tapaa viallinen.
Jos se dongle on rikki, niin jotakin kautta (myyjä) pitäis saada yhteys sinne kiinanpäähän uuden donglen saamiseksi.
Muuten et saa DAS:ia toimimaan.
Samoin, ehjä dongle toimii yleensä saman valmistajan eri softien kesken.
WIS ja EPC ei tuota ainakaa näissä omissa stareissa tarvitse.
Voiko, DBFI, tuolle donglelle tehdä jotakin tai poistaa käytöstä tms?
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Muxi mykistyi tänään autoa testatessa, elikkä ei löydä virtalukon jännitettä.
Onko tuo vielä korjattavissa vai joko on roskiskamaa viiden vuoden käytön jälkeen, tuo tais olla halvin star mitä sillon löytyi kiinast??
Piuhat mittasin ja totesin ehjiksi, muxin sisälläkään ei näkyny savumerkkejä..
Caesar testissä viaksi: D2 power ignition... voltage KL15 = 00.3v
Onko tuo vielä korjattavissa vai joko on roskiskamaa viiden vuoden käytön jälkeen, tuo tais olla halvin star mitä sillon löytyi kiinast??
Piuhat mittasin ja totesin ehjiksi, muxin sisälläkään ei näkyny savumerkkejä..
Caesar testissä viaksi: D2 power ignition... voltage KL15 = 00.3v
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kannataa vaihtaa ne regulaatorit ja konkat tuo on yleisin syy toimimattomuuteen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Oliko tää niitä "halpis" muxeja?joskami kirjoitti:Muxi mykistyi tänään autoa testatessa, elikkä ei löydä virtalukon jännitettä.
Onko tuo vielä korjattavissa vai joko on roskiskamaa viiden vuoden käytön jälkeen, tuo tais olla halvin star mitä sillon löytyi kiinast??
Piuhat mittasin ja totesin ehjiksi, muxin sisälläkään ei näkyny savumerkkejä..
Caesar testissä viaksi: D2 power ignition... voltage KL15 = 00.3v
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Voisitko laittaa koko CAESAR-testin, eikö siellä muuta ongelmaa ollut kuin tuo KL15? Ja oliko muksi testin aikana autossa kiinni ja autossa virrat päällä?joskami kirjoitti:Muxi mykistyi tänään autoa testatessa, elikkä ei löydä virtalukon jännitettä.
Onko tuo vielä korjattavissa vai joko on roskiskamaa viiden vuoden käytön jälkeen, tuo tais olla halvin star mitä sillon löytyi kiinast??
Piuhat mittasin ja totesin ehjiksi, muxin sisälläkään ei näkyny savumerkkejä..
Caesar testissä viaksi: D2 power ignition... voltage KL15 = 00.3v
Itsetesti on helpompi tehdä sillä 4-pinnisellä kaapelilla jonka avulla voi labrapoverilla syöttää muxin sähköt, ei ole sitten epäselvää onko autossa sulakkeet ja johdot kunnossa.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Testeriä kokeiltu parissakin autossa ja ei suostu toimimaan.
Eilen oli ensin w210 joka testattiin 38pin kaapelilla ja toimi vielä silloin, aianoastaan auton omistaja otti kaapelin irti autosta virrat päällä.
seuraavaksi oli oma tuo 350cdi -10vm ja herjasi sytytysvirtoja.. eikä päästänyt sisälle. Seuraavaksi tuli e200cdi -10vm. sama homma.
Mittasin kaikki kaapelit lävitse kaapelit olivat kunnossa, caesar testissä ainoastaan tuo ignition voltage virhe.
Mites tuo mux käsittelee tuon sytytys tilan väylän kauttako?
Simppa: tämä muxi oli silloin niitä "halpis" muxeja vuonna 2008, kumminkin ollut välillä kokopäivä käytössä korjaamossa.. itsekkin käyttänyt sitä viikottain useampia tunteja
SDconnect Toolkit - device diagnostic
Testresult for Part D:
CAESAR STOS+ Rev.:2.12 from Jun 16 2005
generated protocol file from 07.01.2013 21:50
SystemCheck :
Check serial ... 0 Ok
CAESAR HW Detection :
D2Access ... 0 Ok
D2DownLoad ... 0 Ok
CAESAR Part D2 detected on COM2 with baudrate: 19200
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 029866
Authorization Level 4
Part D
Hardware Authentification 011205
Hardware Date 031205
Special EEPROM check :
D2 Special EEPROM check:
Inst. date registered ... 0 Ok
D2 Special CAN Test :
Special Test ... 0 Ok
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 029866
Authorization Level 4
Part D
Hardware Authentification 011205
Hardware Date 031205
Slave check :
D2 Slave check
D2 Processor ... 0 Ok C165 (mask step CA) is mounted.
D2 RAM ... 0 Ok
D2 FLASH ... 0 Ok
D2 EEPROM ... 0 Ok
D2 SERCTL1 ... 0 Ok
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 0 Ok
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 11.8 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 00.3 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 0 (+), 35 (-)
Eilen oli ensin w210 joka testattiin 38pin kaapelilla ja toimi vielä silloin, aianoastaan auton omistaja otti kaapelin irti autosta virrat päällä.
seuraavaksi oli oma tuo 350cdi -10vm ja herjasi sytytysvirtoja.. eikä päästänyt sisälle. Seuraavaksi tuli e200cdi -10vm. sama homma.
Mittasin kaikki kaapelit lävitse kaapelit olivat kunnossa, caesar testissä ainoastaan tuo ignition voltage virhe.
Mites tuo mux käsittelee tuon sytytys tilan väylän kauttako?
Simppa: tämä muxi oli silloin niitä "halpis" muxeja vuonna 2008, kumminkin ollut välillä kokopäivä käytössä korjaamossa.. itsekkin käyttänyt sitä viikottain useampia tunteja
SDconnect Toolkit - device diagnostic
Testresult for Part D:
CAESAR STOS+ Rev.:2.12 from Jun 16 2005
generated protocol file from 07.01.2013 21:50
SystemCheck :
Check serial ... 0 Ok
CAESAR HW Detection :
D2Access ... 0 Ok
D2DownLoad ... 0 Ok
CAESAR Part D2 detected on COM2 with baudrate: 19200
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 029866
Authorization Level 4
Part D
Hardware Authentification 011205
Hardware Date 031205
Special EEPROM check :
D2 Special EEPROM check:
Inst. date registered ... 0 Ok
D2 Special CAN Test :
Special Test ... 0 Ok
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 029866
Authorization Level 4
Part D
Hardware Authentification 011205
Hardware Date 031205
Slave check :
D2 Slave check
D2 Processor ... 0 Ok C165 (mask step CA) is mounted.
D2 RAM ... 0 Ok
D2 FLASH ... 0 Ok
D2 EEPROM ... 0 Ok
D2 SERCTL1 ... 0 Ok
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 0 Ok
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 11.8 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 00.3 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 0 (+), 35 (-)
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Muistaakseni 212:ssa ei ole Circuit 15 pinniä ollenkaan vaan tieto luetaan CAN-väylän kautta. Onhan se laite aiemmin toiminut Xentry-autossa?joskami kirjoitti:Testeriä kokeiltu parissakin autossa ja ei suostu toimimaan.
Eilen oli ensin w210 joka testattiin 38pin kaapelilla ja toimi vielä silloin, aianoastaan auton omistaja otti kaapelin irti autosta virrat päällä.
seuraavaksi oli oma tuo 350cdi -10vm ja herjasi sytytysvirtoja.. eikä päästänyt sisälle. Seuraavaksi tuli e200cdi -10vm. sama homma.
Mittasin kaikki kaapelit lävitse kaapelit olivat kunnossa, caesar testissä ainoastaan tuo ignition voltage virhe.
Mites tuo mux käsittelee tuon sytytys tilan väylän kauttako?
Simppa: tämä muxi oli silloin niitä "halpis" muxeja vuonna 2008, kumminkin ollut välillä kokopäivä käytössä korjaamossa.. itsekkin käyttänyt sitä viikottain useampia tunteja
SDconnect Toolkit - device diagnostic
Olettaen että se 15-piiri on kytkemättä, tuossa itsetestissä ei olisikaan mitään vikaa. Numerot muuten samoja kuin yhden valmistajan "aidossa kloonissa", oletko varma että kyseessä halpispurkki? Toki samoja piirejä kopioidaan halpiksiinkin eikä itsetestistä voi mitään varmaa sanoa.
Mikä softaversio testerissä?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
joskami kirjoitti: Simppa: tämä muxi oli silloin niitä "halpis" muxeja vuonna 2008, kumminkin ollut välillä kokopäivä käytössä korjaamossa.. itsekkin käyttänyt sitä viikottain useampia tunteja
Hyvin on kyllä pelittänyt sitten usean vuoden. Ei voi moittia. Tilaat toisen samanmoisen jos ei tule kohtuudella kuntoon.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
On toiminut aikaisemmin 212 korisessa sekä tuossa omassa 207 korissa.. Ei tullut sit kokeiltua tuossa vaimon s211, täytyy tänään vielä testata siinä.DBFI kirjoitti:Muistaakseni 212:ssa ei ole Circuit 15 pinniä ollenkaan vaan tieto luetaan CAN-väylän kautta. Onhan se laite aiemmin toiminut Xentry-autossa?joskami kirjoitti:Testeriä kokeiltu parissakin autossa ja ei suostu toimimaan.
Eilen oli ensin w210 joka testattiin 38pin kaapelilla ja toimi vielä silloin, aianoastaan auton omistaja otti kaapelin irti autosta virrat päällä.
seuraavaksi oli oma tuo 350cdi -10vm ja herjasi sytytysvirtoja.. eikä päästänyt sisälle. Seuraavaksi tuli e200cdi -10vm. sama homma.
Mittasin kaikki kaapelit lävitse kaapelit olivat kunnossa, caesar testissä ainoastaan tuo ignition voltage virhe.
Mites tuo mux käsittelee tuon sytytys tilan väylän kauttako?
Simppa: tämä muxi oli silloin niitä "halpis" muxeja vuonna 2008, kumminkin ollut välillä kokopäivä käytössä korjaamossa.. itsekkin käyttänyt sitä viikottain useampia tunteja
SDconnect Toolkit - device diagnostic
Olettaen että se 15-piiri on kytkemättä, tuossa itsetestissä ei olisikaan mitään vikaa. Numerot muuten samoja kuin yhden valmistajan "aidossa kloonissa", oletko varma että kyseessä halpispurkki? Toki samoja piirejä kopioidaan halpiksiinkin eikä itsetestistä voi mitään varmaa sanoa.
Mikä softaversio testerissä?
Softa muistaakseni 3/2012, ei tullut kokeiltua varakonetta siinä 11/2011 versio.
Muxissa ei ole ainakaan noita actia merkkejä, onka sit hyvä vai huono... Ainakin kestänyt hyvin tähän saakka.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Menee aiheen ohi mutta eihän niillä merkeillä mitään tekoa ole jos muksin tyyppiä haarukoidaan. Mitä huonompi kiinalainen tuote, sitä enemmän panostetaan ulkonäköön ja niihin tarroihin. Ihan sama kun joku väittää halpisklooniaan valmistetuksi Ranskassa kun siinä päällä lukee "Made in France".joskami kirjoitti: Muxissa ei ole ainakaan noita actia merkkejä, onka sit hyvä vai huono... Ainakin kestänyt hyvin tähän saakka.
Jos laitat pari kuvaa vaikka sähköpostiin niin sopivista kohdista sen laitteen kyllä tunnistaa helposti. Ei sen puolen että halpisklooni aina olisi huono, niitä on monenlaisia ja myös huolellisella kaapelien kytkemisellä saa laitteen kestämään. Vastaavasti ACTIA klooni voi mennä heti rikki jos on huonot juotokset tms.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
No niin kerkesin yhden cooleri vikasen W211 400cdi lukasta päivälläl ja kaikki toimi hienosti!
Olisko sittenki softa vika kun ei voi noita uudempia lukasta?
Muistelin et olisin kyllä tälläkin noita uudempia lukenu, vai oliko sittenkin tuo vanhempi versio...
Pitää illalla yrittää tuolla vanhemmalla lukasta.
Olisko tietoa mikä tossa softassa vois olla et ei lue virtalukon asentoa noista uudemmista?
Olisko sittenki softa vika kun ei voi noita uudempia lukasta?
Muistelin et olisin kyllä tälläkin noita uudempia lukenu, vai oliko sittenkin tuo vanhempi versio...
Pitää illalla yrittää tuolla vanhemmalla lukasta.
Olisko tietoa mikä tossa softassa vois olla et ei lue virtalukon asentoa noista uudemmista?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Morjensta vaan kaikille! Tuli pieni ongelma ton staarin kanssa kun alkoi ilmoittelemaan vanhasta softasta, eikä aukea enää.
Laitehan on tietysti kaukaa idästä ja versioltaan 9/11. Kovo on ibm t-30:ssa. Toimi tähän asti ok. Onko mahd. xentry/das avaimet vanhentuneet ja jos näin niin mistä moiset uudet? Olen myös ymmärtänyt että tuonne saisi jonkinlaisen ohjelmanpätkän joka "estäisi" tuon avainten vanhenemisen, vai olenko väärässä? Löytyyköhän tuohon ns.helppoa ratkaisua kun tuo bittipuoli ei ole oikeen hallussa? Näinköhän täältä apuja löytyisi?
Laitehan on tietysti kaukaa idästä ja versioltaan 9/11. Kovo on ibm t-30:ssa. Toimi tähän asti ok. Onko mahd. xentry/das avaimet vanhentuneet ja jos näin niin mistä moiset uudet? Olen myös ymmärtänyt että tuonne saisi jonkinlaisen ohjelmanpätkän joka "estäisi" tuon avainten vanhenemisen, vai olenko väärässä? Löytyyköhän tuohon ns.helppoa ratkaisua kun tuo bittipuoli ei ole oikeen hallussa? Näinköhän täältä apuja löytyisi?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Siis 09/2011 versio? Ei kannata pelailla kellonajan kanssa, laittaa vaan sopivat avaimet niin niillä pärjää.spedator kirjoitti:Morjensta vaan kaikille! Tuli pieni ongelma ton staarin kanssa kun alkoi ilmoittelemaan vanhasta softasta, eikä aukea enää.
Laitehan on tietysti kaukaa idästä ja versioltaan 9/11. Kovo on ibm t-30:ssa. Toimi tähän asti ok. Onko mahd. xentry/das avaimet vanhentuneet ja jos näin niin mistä moiset uudet? Olen myös ymmärtänyt että tuonne saisi jonkinlaisen ohjelmanpätkän joka "estäisi" tuon avainten vanhenemisen, vai olenko väärässä? Löytyyköhän tuohon ns.helppoa ratkaisua kun tuo bittipuoli ei ole oikeen hallussa? Näinköhän täältä apuja löytyisi?
Lisenssien aikaraja olisi yksi mahdollisuus vanhenemiseen, monta muutakin on. Katso aluksi Star Utilities'ista onko avaimet vielä voimassa.
Mikäs softa siellä lakkasi toimimasta? Tarkempi kuvaus virheilmoituksesta olisi hyvä saada.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Sehän pitäis toimia kun muutat kellonajan taaksepäin (lähelle softaa eli esim. 1.10.11). Timeout fixi tuohon löytyy jos tarvii. Eli jos valittaa että DAS verisonne on liian vanha ja lopetetaan.spedator kirjoitti:Morjensta vaan kaikille! Tuli pieni ongelma ton staarin kanssa kun alkoi ilmoittelemaan vanhasta softasta, eikä aukea enää.
Laitehan on tietysti kaukaa idästä ja versioltaan 9/11. Kovo on ibm t-30:ssa. Toimi tähän asti ok. Onko mahd. xentry/das avaimet vanhentuneet ja jos näin niin mistä moiset uudet? Olen myös ymmärtänyt että tuonne saisi jonkinlaisen ohjelmanpätkän joka "estäisi" tuon avainten vanhenemisen, vai olenko väärässä? Löytyyköhän tuohon ns.helppoa ratkaisua kun tuo bittipuoli ei ole oikeen hallussa? Näinköhän täältä apuja löytyisi?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Miksi kääntää kelloja taaksepäin kun itsekin sanoit että tarvittavat fixit löytyy. Sitten kun kellot on missä sattuu niin esim. diagnoositiedostoilla on oudot päivät. Jos tänään on joku auto testattu niin sen tietoja pitää hakea jollakin oudolla päiväyksellä. On-line funktiot kaatuu mutta eihän ne näin vanhalla paketilla muutenkaan toimi.simppa80 kirjoitti: Sehän pitäis toimia kun muutat kellonajan taaksepäin (lähelle softaa eli esim. 1.10.11). Timeout fixi tuohon löytyy jos tarvii. Eli jos valittaa että DAS verisonne on liian vanha ja lopetetaan.
Xentry pitää herättää sen kellojen taaksepäin käännön jälkeen, DAS timeout fix tuossa täytyy ollakin kun on tähän asti toiminut.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tuola kellonajan taakse siirrola tarkotin nopeaa korjausta jos pitää heti päästä lukemaan ja dassia käyttämään. (luulen että aika monella on näin). Eikä tuo pc:n kello iteleni ainakaa oo ongelma ollut (vaikka yleensä fixi tulee laitettuakin). Toisekseen jos tallennan diagnoosi tiedostaja jollekulle niin ne pdf:t tulee heti lähetettyä/uudelleen nimettyä kuitenkin jos joku niitä kaipailee ja jos niitö tarkoitit.DBFI kirjoitti:Miksi kääntää kelloja taaksepäin kun itsekin sanoit että tarvittavat fixit löytyy. Sitten kun kellot on missä sattuu niin esim. diagnoositiedostoilla on oudot päivät. Jos tänään on joku auto testattu niin sen tietoja pitää hakea jollakin oudolla päiväyksellä. On-line funktiot kaatuu mutta eihän ne näin vanhalla paketilla muutenkaan toimi.simppa80 kirjoitti: Sehän pitäis toimia kun muutat kellonajan taaksepäin (lähelle softaa eli esim. 1.10.11). Timeout fixi tuohon löytyy jos tarvii. Eli jos valittaa että DAS verisonne on liian vanha ja lopetetaan.
Xentry pitää herättää sen kellojen taaksepäin käännön jälkeen, DAS timeout fix tuossa täytyy ollakin kun on tähän asti toiminut.
Ja voihan se olla että kellonaika on jo aikaisemmin tällä kyseisellä henkilöllä siirretty taaksepäin ja nyt taas aika ylittynyt.. Mikä se sitten lieneekään että ilmoittaa liian vanhasta versiosta?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
No niin muxihan oli lopulta ehjä, ensin kokeilin kaikki mahdolliset fixit asentaa uudestaan, ei auttanut.joskami kirjoitti:No niin kerkesin yhden cooleri vikasen W211 400cdi lukasta päivälläl ja kaikki toimi hienosti!
Olisko sittenki softa vika kun ei voi noita uudempia lukasta?
Muistelin et olisin kyllä tälläkin noita uudempia lukenu, vai oliko sittenkin tuo vanhempi versio...
Pitää illalla yrittää tuolla vanhemmalla lukasta.
Olisko tietoa mikä tossa softassa vois olla et ei lue virtalukon asentoa noista uudemmista?
Eikä myöskään toiminut 11/2011 versiolla, mutta löytyi vielä yksi kone missä oli 5/2012 versio niin sillä rupesi toimimaan noissa uudemmissa.
Tämä mitä pääsääntöisesti käytän eli 3/2012, niin siinä oli uusimmat addonit, eli veikkaan niistä johtuvan tuon toimimattomuuden noiden uusimpien kanssa, senkin vielä yön pitkinä tunteina pävitin 5/2012 versioon niin rupes sekin kone toimimaan

* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Hieno homma. Mistä noita uudempia asennuspaketteja olet kaivanut? Paljonko vaatii 2012 softa kovalevytilaa? (kaikki ohjelmat mahdolliset)joskami kirjoitti: No niin muxihan oli lopulta ehjä
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Paikallisen Vehon laatikoita kun kaivaa siitä testerin lähistöltä niin yleensä löytää erilaisia asennuslevyjä ym.simppa80 kirjoitti:
Hieno homma. Mistä noita uudempia asennuspaketteja olet kaivanut? Paljonko vaatii 2012 softa kovalevytilaa? (kaikki ohjelmat mahdolliset)

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Mites tuo Xentryn herättäminen tapahtuikaan? Mulla on halpis-stari, versio kait joku 2010 ja läppärissä pysäytetty kello. DAS toimii. Xentry tais lopettaa käynnistymästä, kun käytin läppärissä toista kovoa välillä.DBFI kirjoitti:simppa80 kirjoitti: Xentry pitää herättää sen kellojen taaksepäin käännön jälkeen, DAS timeout fix tuossa täytyy ollakin kun on tähän asti toiminut.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Siis jos otit Star kovalevyn pois koneesta, käytit välissä jotain muuta kovoa ja laitoit Star-kovon takaisin niin ei sen Xentryn olisi kuulunut mihinkään kaatua ellei se toinen kovalevy sitten asettanut PC:n kelloja (sopimattomasti).pjj53 kirjoitti: Mites tuo Xentryn herättäminen tapahtuikaan? Mulla on halpis-stari, versio kait joku 2010 ja läppärissä pysäytetty kello. DAS toimii. Xentry tais lopettaa käynnistymästä, kun käytin läppärissä toista kovoa välillä.
Mitä nyt tapahtuu kun sitä Xentryä yrität käynnistää? Virhemahdollisuuksia on yhtä paljon kuin itse testattavassa Mersussa niin ei kannata ruveta arvailemaan mikä korjaus voisi auttaa.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Itellä on tuossa dell 630 2kpl kovalevyjä joita joskus olen joutunut vaihtamaa ,kun toisessa on win7 ja toisessa xp + star paketti
niin aina ne on toiminut ristiin.
niin aina ne on toiminut ristiin.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
"Järjestelmävirhe: Sisäinen virhe:(2.75)-3.175 Ota ehdottomasti yhteys Star Diagnosis-User Help Deskiin."DBFI kirjoitti: Mitä nyt tapahtuu kun sitä Xentryä yrität käynnistää? Virhemahdollisuuksia on yhtä paljon kuin itse testattavassa Mersussa niin ei kannata ruveta arvailemaan mikä korjaus voisi auttaa.
Software-Version:. 8.0.7
Data-Version: DVD 11/2010
läppäri: IBM ThikPad T60 ja päivyri seisoo 10.12.2010
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Xentry time-out. Ei ole vaikea korjata.pjj53 kirjoitti: "Järjestelmävirhe: Sisäinen virhe:(2.75)-3.175 Ota ehdottomasti yhteys Star Diagnosis-User Help Deskiin."
Software-Version:. 8.0.7
Data-Version: DVD 11/2010
läppäri: IBM ThikPad T60 ja päivyri seisoo 10.12.2010
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
SUURET kiitokset DBFI:lle avusta staarin ongelman kanssa. Kuntoon tuli "heittämällä".
Lukemisen harjoittelu jatkukoon...
Lukemisen harjoittelu jatkukoon...

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kuin myösspedator kirjoitti:SUURET kiitokset DBFI:lle avusta staarin ongelman kanssa. Kuntoon tuli "heittämällä".
Lukemisen harjoittelu jatkukoon...

Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Mistä tunnistaa halpis starin vai voiko sitä tunnistaa muutako avaamalla purkki oston jälkeen.
Mistä ostaa jos haluaa hyvän muksin?
Mistä ostaa jos haluaa hyvän muksin?
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tämä on jäänyt minullekkin epäselväksi. Sellaisen käsityksen olen saanut, että osa myy huonompia parempana mitä todellisuudessa ovat. Ja mikäli pyytää kuvia piirilevystä, ne on otettu jostain muusta muksista.JACKHAMMER kirjoitti:Mistä ostaa jos haluaa hyvän muksin?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Onko vinkkejä mikä DAS:sissa jumittaa w220 vm.00 320 cdi (obd pistoke) kun yrittää esim ottaa yhteyttä cdi boksiin,abs/esp pikatestillä tai sitten yksittäisiin ohjainlaitteisiin.(prossu käyttö melkein koko ajan 90-100 %.Se ei herjaa mitään erroria yms. ( 2011/1 das & xentry) VMWARE . xentry toimii moitteettomasti ja eikä toi DAS jumittele niin pahasti ollenkaan GLK x204 kanssa.Testattu com 2 portin säätöä 19200-9600 ei vaikutusta.
Yleistesterillä vikakoodien luku/poisto onnistui ongelmitta.
Yleistesterillä vikakoodien luku/poisto onnistui ongelmitta.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Miten saa hhtwin:in suomenkieliseksi? Muuten on koko järjestelmä suomeksi mutta hhtwin on englanniksi.