STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Harri S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: La 28.10.2006 19:17
Paikkakunta: Espoo

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Ne kaikki tarvittava on siinä kovolla + se dongle, joka toimii avaimena.

Mulle tuli kaksi viikkoa sitten taas uusi stari, jossa tuo dongle oli myös rikki.
Tutkin sitä toisella koneella ja kaikki näyttäis olevan kunnossa, kun vertaa ehjän donglen tietoihin, mutta eipä vaan tuo starikone sitä tunnista.
Rauta taitaa olla kuitenkin jollakin tapaa viallinen.

Jos se dongle on rikki, niin jotakin kautta (myyjä) pitäis saada yhteys sinne kiinanpäähän uuden donglen saamiseksi.
Muuten et saa DAS:ia toimimaan.
Samoin, ehjä dongle toimii yleensä saman valmistajan eri softien kesken.

WIS ja EPC ei tuota ainakaa näissä omissa stareissa tarvitse.

Voiko, DBFI, tuolle donglelle tehdä jotakin tai poistaa käytöstä tms?
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja joskami »

Muxi mykistyi tänään autoa testatessa, elikkä ei löydä virtalukon jännitettä.
Onko tuo vielä korjattavissa vai joko on roskiskamaa viiden vuoden käytön jälkeen, tuo tais olla halvin star mitä sillon löytyi kiinast??
Piuhat mittasin ja totesin ehjiksi, muxin sisälläkään ei näkyny savumerkkejä..

Caesar testissä viaksi: D2 power ignition... voltage KL15 = 00.3v
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kannataa vaihtaa ne regulaatorit ja konkat tuo on yleisin syy toimimattomuuteen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

joskami kirjoitti:Muxi mykistyi tänään autoa testatessa, elikkä ei löydä virtalukon jännitettä.
Onko tuo vielä korjattavissa vai joko on roskiskamaa viiden vuoden käytön jälkeen, tuo tais olla halvin star mitä sillon löytyi kiinast??
Piuhat mittasin ja totesin ehjiksi, muxin sisälläkään ei näkyny savumerkkejä..

Caesar testissä viaksi: D2 power ignition... voltage KL15 = 00.3v
Oliko tää niitä "halpis" muxeja?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13256
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

joskami kirjoitti:Muxi mykistyi tänään autoa testatessa, elikkä ei löydä virtalukon jännitettä.
Onko tuo vielä korjattavissa vai joko on roskiskamaa viiden vuoden käytön jälkeen, tuo tais olla halvin star mitä sillon löytyi kiinast??
Piuhat mittasin ja totesin ehjiksi, muxin sisälläkään ei näkyny savumerkkejä..

Caesar testissä viaksi: D2 power ignition... voltage KL15 = 00.3v
Voisitko laittaa koko CAESAR-testin, eikö siellä muuta ongelmaa ollut kuin tuo KL15? Ja oliko muksi testin aikana autossa kiinni ja autossa virrat päällä?

Itsetesti on helpompi tehdä sillä 4-pinnisellä kaapelilla jonka avulla voi labrapoverilla syöttää muxin sähköt, ei ole sitten epäselvää onko autossa sulakkeet ja johdot kunnossa.
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja joskami »

Testeriä kokeiltu parissakin autossa ja ei suostu toimimaan.
Eilen oli ensin w210 joka testattiin 38pin kaapelilla ja toimi vielä silloin, aianoastaan auton omistaja otti kaapelin irti autosta virrat päällä.
seuraavaksi oli oma tuo 350cdi -10vm ja herjasi sytytysvirtoja.. eikä päästänyt sisälle. Seuraavaksi tuli e200cdi -10vm. sama homma.
Mittasin kaikki kaapelit lävitse kaapelit olivat kunnossa, caesar testissä ainoastaan tuo ignition voltage virhe.

Mites tuo mux käsittelee tuon sytytys tilan väylän kauttako?

Simppa: tämä muxi oli silloin niitä "halpis" muxeja vuonna 2008, kumminkin ollut välillä kokopäivä käytössä korjaamossa.. itsekkin käyttänyt sitä viikottain useampia tunteja

SDconnect Toolkit - device diagnostic

Testresult for Part D:

CAESAR STOS+ Rev.:2.12 from Jun 16 2005
generated protocol file from 07.01.2013 21:50
SystemCheck :
Check serial ... 0 Ok
CAESAR HW Detection :
D2Access ... 0 Ok
D2DownLoad ... 0 Ok
CAESAR Part D2 detected on COM2 with baudrate: 19200
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 029866
Authorization Level 4
Part D
Hardware Authentification 011205
Hardware Date 031205
Special EEPROM check :
D2 Special EEPROM check:
Inst. date registered ... 0 Ok
D2 Special CAN Test :
Special Test ... 0 Ok
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 029866
Authorization Level 4
Part D
Hardware Authentification 011205
Hardware Date 031205
Slave check :
D2 Slave check
D2 Processor ... 0 Ok C165 (mask step CA) is mounted.
D2 RAM ... 0 Ok
D2 FLASH ... 0 Ok
D2 EEPROM ... 0 Ok
D2 SERCTL1 ... 0 Ok
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 0 Ok
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 11.8 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 00.3 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 0 (+), 35 (-)
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13256
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

joskami kirjoitti:Testeriä kokeiltu parissakin autossa ja ei suostu toimimaan.
Eilen oli ensin w210 joka testattiin 38pin kaapelilla ja toimi vielä silloin, aianoastaan auton omistaja otti kaapelin irti autosta virrat päällä.
seuraavaksi oli oma tuo 350cdi -10vm ja herjasi sytytysvirtoja.. eikä päästänyt sisälle. Seuraavaksi tuli e200cdi -10vm. sama homma.
Mittasin kaikki kaapelit lävitse kaapelit olivat kunnossa, caesar testissä ainoastaan tuo ignition voltage virhe.

Mites tuo mux käsittelee tuon sytytys tilan väylän kauttako?

Simppa: tämä muxi oli silloin niitä "halpis" muxeja vuonna 2008, kumminkin ollut välillä kokopäivä käytössä korjaamossa.. itsekkin käyttänyt sitä viikottain useampia tunteja

SDconnect Toolkit - device diagnostic
Muistaakseni 212:ssa ei ole Circuit 15 pinniä ollenkaan vaan tieto luetaan CAN-väylän kautta. Onhan se laite aiemmin toiminut Xentry-autossa?

Olettaen että se 15-piiri on kytkemättä, tuossa itsetestissä ei olisikaan mitään vikaa. Numerot muuten samoja kuin yhden valmistajan "aidossa kloonissa", oletko varma että kyseessä halpispurkki? Toki samoja piirejä kopioidaan halpiksiinkin eikä itsetestistä voi mitään varmaa sanoa.

Mikä softaversio testerissä?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

joskami kirjoitti: Simppa: tämä muxi oli silloin niitä "halpis" muxeja vuonna 2008, kumminkin ollut välillä kokopäivä käytössä korjaamossa.. itsekkin käyttänyt sitä viikottain useampia tunteja

Hyvin on kyllä pelittänyt sitten usean vuoden. Ei voi moittia. Tilaat toisen samanmoisen jos ei tule kohtuudella kuntoon.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja joskami »

DBFI kirjoitti:
joskami kirjoitti:Testeriä kokeiltu parissakin autossa ja ei suostu toimimaan.
Eilen oli ensin w210 joka testattiin 38pin kaapelilla ja toimi vielä silloin, aianoastaan auton omistaja otti kaapelin irti autosta virrat päällä.
seuraavaksi oli oma tuo 350cdi -10vm ja herjasi sytytysvirtoja.. eikä päästänyt sisälle. Seuraavaksi tuli e200cdi -10vm. sama homma.
Mittasin kaikki kaapelit lävitse kaapelit olivat kunnossa, caesar testissä ainoastaan tuo ignition voltage virhe.

Mites tuo mux käsittelee tuon sytytys tilan väylän kauttako?

Simppa: tämä muxi oli silloin niitä "halpis" muxeja vuonna 2008, kumminkin ollut välillä kokopäivä käytössä korjaamossa.. itsekkin käyttänyt sitä viikottain useampia tunteja

SDconnect Toolkit - device diagnostic
Muistaakseni 212:ssa ei ole Circuit 15 pinniä ollenkaan vaan tieto luetaan CAN-väylän kautta. Onhan se laite aiemmin toiminut Xentry-autossa?

Olettaen että se 15-piiri on kytkemättä, tuossa itsetestissä ei olisikaan mitään vikaa. Numerot muuten samoja kuin yhden valmistajan "aidossa kloonissa", oletko varma että kyseessä halpispurkki? Toki samoja piirejä kopioidaan halpiksiinkin eikä itsetestistä voi mitään varmaa sanoa.

Mikä softaversio testerissä?
On toiminut aikaisemmin 212 korisessa sekä tuossa omassa 207 korissa.. Ei tullut sit kokeiltua tuossa vaimon s211, täytyy tänään vielä testata siinä.
Softa muistaakseni 3/2012, ei tullut kokeiltua varakonetta siinä 11/2011 versio.

Muxissa ei ole ainakaan noita actia merkkejä, onka sit hyvä vai huono... Ainakin kestänyt hyvin tähän saakka.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13256
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

joskami kirjoitti: Muxissa ei ole ainakaan noita actia merkkejä, onka sit hyvä vai huono... Ainakin kestänyt hyvin tähän saakka.
Menee aiheen ohi mutta eihän niillä merkeillä mitään tekoa ole jos muksin tyyppiä haarukoidaan. Mitä huonompi kiinalainen tuote, sitä enemmän panostetaan ulkonäköön ja niihin tarroihin. Ihan sama kun joku väittää halpisklooniaan valmistetuksi Ranskassa kun siinä päällä lukee "Made in France".

Jos laitat pari kuvaa vaikka sähköpostiin niin sopivista kohdista sen laitteen kyllä tunnistaa helposti. Ei sen puolen että halpisklooni aina olisi huono, niitä on monenlaisia ja myös huolellisella kaapelien kytkemisellä saa laitteen kestämään. Vastaavasti ACTIA klooni voi mennä heti rikki jos on huonot juotokset tms.
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja joskami »

No niin kerkesin yhden cooleri vikasen W211 400cdi lukasta päivälläl ja kaikki toimi hienosti!
Olisko sittenki softa vika kun ei voi noita uudempia lukasta?
Muistelin et olisin kyllä tälläkin noita uudempia lukenu, vai oliko sittenkin tuo vanhempi versio...
Pitää illalla yrittää tuolla vanhemmalla lukasta.

Olisko tietoa mikä tossa softassa vois olla et ei lue virtalukon asentoa noista uudemmista?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
spedator
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 18.05.2006 21:45

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja spedator »

Morjensta vaan kaikille! Tuli pieni ongelma ton staarin kanssa kun alkoi ilmoittelemaan vanhasta softasta, eikä aukea enää.
Laitehan on tietysti kaukaa idästä ja versioltaan 9/11. Kovo on ibm t-30:ssa. Toimi tähän asti ok. Onko mahd. xentry/das avaimet vanhentuneet ja jos näin niin mistä moiset uudet? Olen myös ymmärtänyt että tuonne saisi jonkinlaisen ohjelmanpätkän joka "estäisi" tuon avainten vanhenemisen, vai olenko väärässä? Löytyyköhän tuohon ns.helppoa ratkaisua kun tuo bittipuoli ei ole oikeen hallussa? Näinköhän täältä apuja löytyisi?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13256
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

spedator kirjoitti:Morjensta vaan kaikille! Tuli pieni ongelma ton staarin kanssa kun alkoi ilmoittelemaan vanhasta softasta, eikä aukea enää.
Laitehan on tietysti kaukaa idästä ja versioltaan 9/11. Kovo on ibm t-30:ssa. Toimi tähän asti ok. Onko mahd. xentry/das avaimet vanhentuneet ja jos näin niin mistä moiset uudet? Olen myös ymmärtänyt että tuonne saisi jonkinlaisen ohjelmanpätkän joka "estäisi" tuon avainten vanhenemisen, vai olenko väärässä? Löytyyköhän tuohon ns.helppoa ratkaisua kun tuo bittipuoli ei ole oikeen hallussa? Näinköhän täältä apuja löytyisi?
Siis 09/2011 versio? Ei kannata pelailla kellonajan kanssa, laittaa vaan sopivat avaimet niin niillä pärjää.

Lisenssien aikaraja olisi yksi mahdollisuus vanhenemiseen, monta muutakin on. Katso aluksi Star Utilities'ista onko avaimet vielä voimassa.

Mikäs softa siellä lakkasi toimimasta? Tarkempi kuvaus virheilmoituksesta olisi hyvä saada.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

spedator kirjoitti:Morjensta vaan kaikille! Tuli pieni ongelma ton staarin kanssa kun alkoi ilmoittelemaan vanhasta softasta, eikä aukea enää.
Laitehan on tietysti kaukaa idästä ja versioltaan 9/11. Kovo on ibm t-30:ssa. Toimi tähän asti ok. Onko mahd. xentry/das avaimet vanhentuneet ja jos näin niin mistä moiset uudet? Olen myös ymmärtänyt että tuonne saisi jonkinlaisen ohjelmanpätkän joka "estäisi" tuon avainten vanhenemisen, vai olenko väärässä? Löytyyköhän tuohon ns.helppoa ratkaisua kun tuo bittipuoli ei ole oikeen hallussa? Näinköhän täältä apuja löytyisi?
Sehän pitäis toimia kun muutat kellonajan taaksepäin (lähelle softaa eli esim. 1.10.11). Timeout fixi tuohon löytyy jos tarvii. Eli jos valittaa että DAS verisonne on liian vanha ja lopetetaan.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13256
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

simppa80 kirjoitti: Sehän pitäis toimia kun muutat kellonajan taaksepäin (lähelle softaa eli esim. 1.10.11). Timeout fixi tuohon löytyy jos tarvii. Eli jos valittaa että DAS verisonne on liian vanha ja lopetetaan.
Miksi kääntää kelloja taaksepäin kun itsekin sanoit että tarvittavat fixit löytyy. Sitten kun kellot on missä sattuu niin esim. diagnoositiedostoilla on oudot päivät. Jos tänään on joku auto testattu niin sen tietoja pitää hakea jollakin oudolla päiväyksellä. On-line funktiot kaatuu mutta eihän ne näin vanhalla paketilla muutenkaan toimi.

Xentry pitää herättää sen kellojen taaksepäin käännön jälkeen, DAS timeout fix tuossa täytyy ollakin kun on tähän asti toiminut.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

DBFI kirjoitti:
simppa80 kirjoitti: Sehän pitäis toimia kun muutat kellonajan taaksepäin (lähelle softaa eli esim. 1.10.11). Timeout fixi tuohon löytyy jos tarvii. Eli jos valittaa että DAS verisonne on liian vanha ja lopetetaan.
Miksi kääntää kelloja taaksepäin kun itsekin sanoit että tarvittavat fixit löytyy. Sitten kun kellot on missä sattuu niin esim. diagnoositiedostoilla on oudot päivät. Jos tänään on joku auto testattu niin sen tietoja pitää hakea jollakin oudolla päiväyksellä. On-line funktiot kaatuu mutta eihän ne näin vanhalla paketilla muutenkaan toimi.

Xentry pitää herättää sen kellojen taaksepäin käännön jälkeen, DAS timeout fix tuossa täytyy ollakin kun on tähän asti toiminut.
Tuola kellonajan taakse siirrola tarkotin nopeaa korjausta jos pitää heti päästä lukemaan ja dassia käyttämään. (luulen että aika monella on näin). Eikä tuo pc:n kello iteleni ainakaa oo ongelma ollut (vaikka yleensä fixi tulee laitettuakin). Toisekseen jos tallennan diagnoosi tiedostaja jollekulle niin ne pdf:t tulee heti lähetettyä/uudelleen nimettyä kuitenkin jos joku niitä kaipailee ja jos niitö tarkoitit.

Ja voihan se olla että kellonaika on jo aikaisemmin tällä kyseisellä henkilöllä siirretty taaksepäin ja nyt taas aika ylittynyt.. Mikä se sitten lieneekään että ilmoittaa liian vanhasta versiosta?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja joskami »

joskami kirjoitti:No niin kerkesin yhden cooleri vikasen W211 400cdi lukasta päivälläl ja kaikki toimi hienosti!
Olisko sittenki softa vika kun ei voi noita uudempia lukasta?
Muistelin et olisin kyllä tälläkin noita uudempia lukenu, vai oliko sittenkin tuo vanhempi versio...
Pitää illalla yrittää tuolla vanhemmalla lukasta.

Olisko tietoa mikä tossa softassa vois olla et ei lue virtalukon asentoa noista uudemmista?
No niin muxihan oli lopulta ehjä, ensin kokeilin kaikki mahdolliset fixit asentaa uudestaan, ei auttanut.
Eikä myöskään toiminut 11/2011 versiolla, mutta löytyi vielä yksi kone missä oli 5/2012 versio niin sillä rupesi toimimaan noissa uudemmissa.
Tämä mitä pääsääntöisesti käytän eli 3/2012, niin siinä oli uusimmat addonit, eli veikkaan niistä johtuvan tuon toimimattomuuden noiden uusimpien kanssa, senkin vielä yön pitkinä tunteina pävitin 5/2012 versioon niin rupes sekin kone toimimaan :)
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

joskami kirjoitti: No niin muxihan oli lopulta ehjä
Hieno homma. Mistä noita uudempia asennuspaketteja olet kaivanut? Paljonko vaatii 2012 softa kovalevytilaa? (kaikki ohjelmat mahdolliset)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13256
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

simppa80 kirjoitti:
Hieno homma. Mistä noita uudempia asennuspaketteja olet kaivanut? Paljonko vaatii 2012 softa kovalevytilaa? (kaikki ohjelmat mahdolliset)
Paikallisen Vehon laatikoita kun kaivaa siitä testerin lähistöltä niin yleensä löytää erilaisia asennuslevyjä ym. :) 80 GB:n levy on jo liian pieni, 100 GB varmaan riittää.
Avatar
pjj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 21.01.2007 15:10
Paikkakunta: Kanta Häme

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

DBFI kirjoitti:
simppa80 kirjoitti: Xentry pitää herättää sen kellojen taaksepäin käännön jälkeen, DAS timeout fix tuossa täytyy ollakin kun on tähän asti toiminut.
Mites tuo Xentryn herättäminen tapahtuikaan? Mulla on halpis-stari, versio kait joku 2010 ja läppärissä pysäytetty kello. DAS toimii. Xentry tais lopettaa käynnistymästä, kun käytin läppärissä toista kovoa välillä.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13256
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

pjj53 kirjoitti: Mites tuo Xentryn herättäminen tapahtuikaan? Mulla on halpis-stari, versio kait joku 2010 ja läppärissä pysäytetty kello. DAS toimii. Xentry tais lopettaa käynnistymästä, kun käytin läppärissä toista kovoa välillä.
Siis jos otit Star kovalevyn pois koneesta, käytit välissä jotain muuta kovoa ja laitoit Star-kovon takaisin niin ei sen Xentryn olisi kuulunut mihinkään kaatua ellei se toinen kovalevy sitten asettanut PC:n kelloja (sopimattomasti).

Mitä nyt tapahtuu kun sitä Xentryä yrität käynnistää? Virhemahdollisuuksia on yhtä paljon kuin itse testattavassa Mersussa niin ei kannata ruveta arvailemaan mikä korjaus voisi auttaa.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Itellä on tuossa dell 630 2kpl kovalevyjä joita joskus olen joutunut vaihtamaa ,kun toisessa on win7 ja toisessa xp + star paketti
niin aina ne on toiminut ristiin.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
pjj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 21.01.2007 15:10
Paikkakunta: Kanta Häme

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

DBFI kirjoitti: Mitä nyt tapahtuu kun sitä Xentryä yrität käynnistää? Virhemahdollisuuksia on yhtä paljon kuin itse testattavassa Mersussa niin ei kannata ruveta arvailemaan mikä korjaus voisi auttaa.
"Järjestelmävirhe: Sisäinen virhe:(2.75)-3.175 Ota ehdottomasti yhteys Star Diagnosis-User Help Deskiin."

Software-Version:. 8.0.7
Data-Version: DVD 11/2010

läppäri: IBM ThikPad T60 ja päivyri seisoo 10.12.2010
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13256
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

pjj53 kirjoitti: "Järjestelmävirhe: Sisäinen virhe:(2.75)-3.175 Ota ehdottomasti yhteys Star Diagnosis-User Help Deskiin."

Software-Version:. 8.0.7
Data-Version: DVD 11/2010

läppäri: IBM ThikPad T60 ja päivyri seisoo 10.12.2010
Xentry time-out. Ei ole vaikea korjata.
spedator
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 18.05.2006 21:45

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja spedator »

SUURET kiitokset DBFI:lle avusta staarin ongelman kanssa. Kuntoon tuli "heittämällä".
Lukemisen harjoittelu jatkukoon... :thumbup:
Avatar
pjj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 21.01.2007 15:10
Paikkakunta: Kanta Häme

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

spedator kirjoitti:SUURET kiitokset DBFI:lle avusta staarin ongelman kanssa. Kuntoon tuli "heittämällä".
Lukemisen harjoittelu jatkukoon... :thumbup:
Kuin myös :D
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

Mistä tunnistaa halpis starin vai voiko sitä tunnistaa muutako avaamalla purkki oston jälkeen.
Mistä ostaa jos haluaa hyvän muksin?
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Avatar
thenq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: La 11.06.2011 23:20
Paikkakunta: Kpo

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja thenq »

JACKHAMMER kirjoitti:Mistä ostaa jos haluaa hyvän muksin?
Tämä on jäänyt minullekkin epäselväksi. Sellaisen käsityksen olen saanut, että osa myy huonompia parempana mitä todellisuudessa ovat. Ja mikäli pyytää kuvia piirilevystä, ne on otettu jostain muusta muksista.
SimppaMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 21.12.2011 14:03

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja SimppaMB »

Onko vinkkejä mikä DAS:sissa jumittaa w220 vm.00 320 cdi (obd pistoke) kun yrittää esim ottaa yhteyttä cdi boksiin,abs/esp pikatestillä tai sitten yksittäisiin ohjainlaitteisiin.(prossu käyttö melkein koko ajan 90-100 %.Se ei herjaa mitään erroria yms. ( 2011/1 das & xentry) VMWARE . xentry toimii moitteettomasti ja eikä toi DAS jumittele niin pahasti ollenkaan GLK x204 kanssa.Testattu com 2 portin säätöä 19200-9600 ei vaikutusta.
Yleistesterillä vikakoodien luku/poisto onnistui ongelmitta.
Avatar
Tapio.P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 31.07.2004 12:34
Paikkakunta: Tervola

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Tapio.P »

Miten saa hhtwin:in suomenkieliseksi? Muuten on koko järjestelmä suomeksi mutta hhtwin on englanniksi.
Vastaa Viestiin