
E 211 Katsastus
E 211 Katsastus
Varoitus kanssa-autoilijoille keskisuomessa !! Keuruulla on yksityinen katsastusasema mikä ei hyväksy E mallin valoja vaikka ovat alkuperäisessä kunnossa ja toiminta niinkuin valmistaja on asian ajatellutkin. Autossa on bi-xenon ja lisäpitkinä H-7:t. Nyt kuulemma ei saa H-7 valot palaa xenoneiden kanssa yhtäaikaa. Korjauskehoitus kirjattu rekisteriotteelle. Onko jollakin todella niin että apupitkät ovat vain merkinanto valoina ? 

Re: E 211 Katsastus
Onneksi on sen verran kaukana tuo pulju ettei tule vahingossa ajettua autoa sinne katsastukseen. Olisko kelpuuttanut jotkut kiinalaiset xenonit sinne lisäpitkille niin ei sitten palaisi H7 yhdessä xenonien kanssa. 

Re: E 211 Katsastus
Autollahan on tyyppihyväksyntä tuollaisena. Eikun korvausvaatimusta esittämään turhasta toisesta käynnistä kun teet kirjallisen oikaisuvaatimuksen yrityksen johdolle.
Ammattitaidotonta toimintaa.
Ammattitaidotonta toimintaa.
W213 220d +W242 electric drive
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E 211 Katsastus
Nimenomaan, LISÄPITKÄT huom!
Väitän että REF 100 ylittyy komeasti.....katsopa valoista referenssiluvut ja ynnää ne....
.
Väitän että REF 100 ylittyy komeasti.....katsopa valoista referenssiluvut ja ynnää ne....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E 211 Katsastus
Tuommoinen yhdistelmä minullakin on 211:n ILS-valoissa ja ihan täysin laillinenhan se on.authan kirjoitti:Varoitus kanssa-autoilijoille keskisuomessa !! Keuruulla on yksityinen katsastusasema mikä ei hyväksy E mallin valoja vaikka ovat alkuperäisessä kunnossa ja toiminta niinkuin valmistaja on asian ajatellutkin. Autossa on bi-xenon ja lisäpitkinä H-7:t. Nyt kuulemma ei saa H-7 valot palaa xenoneiden kanssa yhtäaikaa. Korjauskehoitus kirjattu rekisteriotteelle. Onko jollakin todella niin että apupitkät ovat vain merkinanto valoina ?
Siis ne apukaukovalot ovat nimenomaan auton vakiovaruste ja siten tyyppihyväksytty.
Jos polttimot eivät ole liian tehokkaat, ei pitäisi olla katsastusmiehellä valittamista.
Trafi valvoo katsastusasemien toimintaa ja sieltä voisi varmaankin kysyä neuvoa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E 211 Katsastus
Tämä samainen asema on kyllä hyväksynyt mun molemmat 211-autot, joissa alkup. bi-xenonit.
Toisen näistä autoista jo kaksikin kertaa...
Yleisesti ottaen ihanhyvät kokemukset tästä ko. konttorista, ei ole koskaan aiheetta tullut sanomista.
Oliko itse aseman omistaja katsastamassa?
Toisen näistä autoista jo kaksikin kertaa...
Yleisesti ottaen ihanhyvät kokemukset tästä ko. konttorista, ei ole koskaan aiheetta tullut sanomista.
Oliko itse aseman omistaja katsastamassa?
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
S210 E280 A T 4matic -1997
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E 211 Katsastus
Minkä näköiset nämä apukaukovalot ovat vai puhutaanko lisäkaukovaloista (jälkiasennetut telineillä jne) ?JarkkoN kirjoitti:Tuommoinen yhdistelmä minullakin on 211:n ILS-valoissa ja ihan täysin laillinenhan se on.authan kirjoitti:Varoitus kanssa-autoilijoille keskisuomessa !! Keuruulla on yksityinen katsastusasema mikä ei hyväksy E mallin valoja vaikka ovat alkuperäisessä kunnossa ja toiminta niinkuin valmistaja on asian ajatellutkin. Autossa on bi-xenon ja lisäpitkinä H-7:t. Nyt kuulemma ei saa H-7 valot palaa xenoneiden kanssa yhtäaikaa. Korjauskehoitus kirjattu rekisteriotteelle. Onko jollakin todella niin että apupitkät ovat vain merkinanto valoina ?
Siis ne apukaukovalot ovat nimenomaan auton vakiovaruste ja siten tyyppihyväksytty.
Jos polttimot eivät ole liian tehokkaat, ei pitäisi olla katsastusmiehellä valittamista.
Trafi valvoo katsastusasemien toimintaa ja sieltä voisi varmaankin kysyä neuvoa.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E 211 Katsastus
Umpion ison lasin takana on bi-xenon, pienen lasin takana halogeeni-apukaukovalo.LopenUupunut kirjoitti:
Minkä näköiset nämä apukaukovalot ovat vai puhutaanko lisäkaukovaloista (jälkiasennetut telineillä jne) ?
.
E350CDI&A180CDI
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E 211 Katsastus
Silloin ei puhuta lisäpitkistä eikä lisä kaukovaloista....ssuvik kirjoitti:Umpion ison lasin takana on bi-xenon, pienen lasin takana halogeeni-apukaukovalo.LopenUupunut kirjoitti:
Minkä näköiset nämä apukaukovalot ovat vai puhutaanko lisäkaukovaloista (jälkiasennetut telineillä jne) ?
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E 211 Katsastus
Apukaukovalo lienee se "oikea" termi.LopenUupunut kirjoitti:Silloin ei puhuta lisäpitkistä eikä lisä kaukovaloista....ssuvik kirjoitti:Umpion ison lasin takana on bi-xenon, pienen lasin takana halogeeni-apukaukovalo.LopenUupunut kirjoitti:
Minkä näköiset nämä apukaukovalot ovat vai puhutaanko lisäkaukovaloista (jälkiasennetut telineillä jne) ?
.
.
E350CDI&A180CDI
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E 211 Katsastus
Minä suomalaisena puhuisin kaukovalosta.ssuvik kirjoitti:Apukaukovalo lienee se "oikea" termi.LopenUupunut kirjoitti:Silloin ei puhuta lisäpitkistä eikä lisä kaukovaloista....ssuvik kirjoitti:Umpion ison lasin takana on bi-xenon, pienen lasin takana halogeeni-apukaukovalo.LopenUupunut kirjoitti:
Minkä näköiset nämä apukaukovalot ovat vai puhutaanko lisäkaukovaloista (jälkiasennetut telineillä jne) ?
.
.
Jotenkin jää kuva aloittajan tekstistä että vakiovalojen (lähixenon/kaukoxenon) lisäksi keulalla olisi H7 lisäkaukovalot....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E 211 Katsastus
LopenUupunut kirjoitti:Minä suomalaisena puhuisin kaukovalosta.ssuvik kirjoitti:Apukaukovalo lienee se "oikea" termi.LopenUupunut kirjoitti:Silloin ei puhuta lisäpitkistä eikä lisä kaukovaloista....ssuvik kirjoitti:Umpion ison lasin takana on bi-xenon, pienen lasin takana halogeeni-apukaukovalo.LopenUupunut kirjoitti:
Minkä näköiset nämä apukaukovalot ovat vai puhutaanko lisäkaukovaloista (jälkiasennetut telineillä jne) ?
.
.
Jotenkin jää kuva aloittajan tekstistä että vakiovalojen (lähixenon/kaukoxenon) lisäksi keulalla olisi H7 lisäkaukovalot....ja silloinhan ref karkaa toiselle sadalle.
.
Melko selvästi tulee ilmi, että kyse on auton alkuperäis valoista. Ja lisävalot keulalla ei tarkoita että ref. on automaattisesti yli 100.
E350CDI&A180CDI
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E 211 Katsastus
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ma 07.01.2013 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E 211 Katsastus
No eihän tosta kyllä käy ilmi kuin että on bixenon ja lisävalot......eniwei.ssuvik kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:.ssuvik kirjoitti:Apukaukovalo lienee se "oikea" termi.LopenUupunut kirjoitti:Silloin ei puhuta lisäpitkistä eikä lisä kaukovaloista....ssuvik kirjoitti:Umpion ison lasin takana on bi-xenon, pienen lasin takana halogeeni-apukaukovalo.LopenUupunut kirjoitti:
Minkä näköiset nämä apukaukovalot ovat vai puhutaanko lisäkaukovaloista (jälkiasennetut telineillä jne) ?
.
.
Minä suomalaisena puhuisin kaukovalosta.
Jotenkin jää kuva aloittajan tekstistä että vakiovalojen (lähixenon/kaukoxenon) lisäksi keulalla olisi H7 lisäkaukovalot....ja silloinhan ref karkaa toiselle sadalle.
.
Melko selvästi tulee ilmi, että kyse on auton alkuperäis valoista. Ja lisävalot keulalla ei tarkoita että ref. on automaattisesti yli 100.
Xenon taitaa olla ref 37,5 joten ei sinne enää mene edes 17,5 lisäksi keulalle....12,5 justjust.
Vai kuin ne säännökset menikään ?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E 211 Katsastus
Jos sulla on alkuperäiset valot: lähivalot / xenon ja pitkät norm. H7 eri umpiossa, niin onhan ne lailliset, (authan kirjoitti:Varoitus kanssa-autoilijoille keskisuomessa !! Keuruulla on yksityinen katsastusasema mikä ei hyväksy E mallin valoja vaikka ovat alkuperäisessä kunnossa ja toiminta niinkuin valmistaja on asian ajatellutkin. Autossa on bi-xenon ja lisäpitkinä H-7:t. Nyt kuulemma ei saa H-7 valot palaa xenoneiden kanssa yhtäaikaa. Korjauskehoitus kirjattu rekisteriotteelle. Onko jollakin todella niin että apupitkät ovat vain merkinanto valoina ?

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 604
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: E 211 Katsastus
Autossahan on projektorissa "bi-xenon", eli lyhyet ja edestä väistyvä varjostin, eli pitkät.
Erikseen on sitten halogen "lisäpitkät".
Aivan varmasti ovat alkuperäiset/lailliset/sallitut.
Referenssilukukin on vanhan 75 sisällä.
Nykyinenhän sallii jo sata.
Erikseen on sitten halogen "lisäpitkät".
Aivan varmasti ovat alkuperäiset/lailliset/sallitut.
Referenssilukukin on vanhan 75 sisällä.
Nykyinenhän sallii jo sata.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: E 211 Katsastus
Niin kyllä kyseessä ovat apukaukovalot eli ne jotka autossa ovat alunperin. Ja auto on työkaverin ja auto katsastettu siinä yksityisessä toimistossa jo pari kertaa mutta nyt tökkäs. Asia kiinnostaa siksi että itselläni on aivan samanlainen mese. Ja katsastus on huomenna mutta arvatenkin eri paikassa. Katsoin omasta referenssi luvut ja näinhän se on että bi-xenon 37,5 ja H-7 25. Eli ylihän tuo näkyy menevän mutta onko näin että suomiautossa olisi eri umpiot kuin näissä saksasta tuoduissa? Jos joku viitsisi tarkastaa niin olisin kiitollinen !
Mutta kyllä on pikkumaisuutta yleensäkkin puuttua valoihin sillä eihän toisia päin pitkät päällä ajeta muutenkaan. Turvallisuuttahan se vaan tuo kun valoilla näkee?
Mutta kyllä on pikkumaisuutta yleensäkkin puuttua valoihin sillä eihän toisia päin pitkät päällä ajeta muutenkaan. Turvallisuuttahan se vaan tuo kun valoilla näkee?
Re: E 211 Katsastus
Meillä on MB E320 vm.2006 facelift. Autossa on bi-xenonit ja näissä apukaukovaloissakin on jälkiasennus xenonit, mitään ongelmia ei oo katsastuksessa ollu.
Näistä jälkiasennus xenoneista kysyin aikanaan katsastuskonttorilta niin kahtovat umpiot ja sano, että umpiot on hyväksytty xenoneille. Ainut este niiden laitolle on kateus, kai tarkotti ihtiään.
Näistä jälkiasennus xenoneista kysyin aikanaan katsastuskonttorilta niin kahtovat umpiot ja sano, että umpiot on hyväksytty xenoneille. Ainut este niiden laitolle on kateus, kai tarkotti ihtiään.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: E 211 Katsastus
En menisi ihan suoraan polttamaan katsuria roviolla. Olikohan ne valot aivan originaalit ja kunnossa? Minä olen käynyt 3 katsastuksessa alkuperäisellä Bi-Xenon/H7 yhdistelmällä ja viimeksi katsastaja arveli että olisiko aika vaihtaa uudet Xenon polttimot.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: E 211 Katsastus
Jos OP sanoo että valot "ovat alkuperäisessä kunnossa ja toiminta niinkuin valmistaja on asian ajatellutkin" niin kannattaako täällä spekuloida josko valoja olisikin muuteltu laittomaksi ja sitten puretaan foorumilla pahaa mieltä kun katsuri ei niitä hyväksynyt? Ja tässähän ei ollut hylkäysperusteena liian vanhat xenon-polttimot.Oberland kirjoitti:En menisi ihan suoraan polttamaan katsuria roviolla. Olikohan ne valot aivan originaalit ja kunnossa? Minä olen käynyt 3 katsastuksessa alkuperäisellä Bi-Xenon/H7 yhdistelmällä ja viimeksi katsastaja arveli että olisiko aika vaihtaa uudet Xenon polttimot.
Toisaalta jos sama henkilö sanoo:
niin tuostahan tuleekin se mielikuva että lait ja säännöt ei koske tätä kyseistä henkilöä ja jos asenne on tällainen niin paljonko pitää rivien välistä lukea sitä ekaakin viestiä.authan kirjoitti: Mutta kyllä on pikkumaisuutta yleensäkkin puuttua valoihin sillä eihän toisia päin pitkät päällä ajeta muutenkaan. Turvallisuuttahan se vaan tuo kun valoilla näkee?
Keskustelu kaikenkaikkiaan on turhaa ellei uskota että auto oli tehdaskunnossa joten eiköhän uskota tuo väittämä ja kommentoidaan lisää siltä pohjalta?
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: E 211 Katsastus
Aika suvaitsevia ollaan valojen suhteen, katsastin vuosi sitten vintage Sierran ja toinen apukaukovalo suuntautui väärin ja katsastusmies ei merkannut mitään vaan ehdotti että katsoppa lähtiessäsi tuossa ulkona onko polttimo irti niinkuin olikin.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: E 211 Katsastus
Meilläpäin taas ollaan valojen suhteen pilkun n..sijoita. Oli Cadillacissa, jossa takapään tasosäätö, valot hiukan korkeella, mutta kun laitoin käyntiin tark.jälkeen niin palautui entiselleen, mutta katsuri laittoi silti rek.oteeseen merkinnän, että valot suunnattava uudelleen viikon kuluessa...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: E 211 Katsastus
CLS:n bi-xenoneissa samat referenssit 37,5 ja 25.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: E 211 Katsastus
Elikkäs kaikissa mersuissa menee referenssit yli sallitun 100 ? Mutta koska autot on tyyppihyväksytty näillä valoilla niin ei kai asiaan voi näin jälkikäteen puuttua.
Veholta oli tullut neuvo että auto pitäisi viedä sinne ohjelmoitavaksi niin että ne apukaukovalot olisivat vain ns. merkinantovalot. Oli tullut mukana kytkentäkuviakin missä oli can väyliä ym. Epäilys heräsi heti että kun näkivät auton tuodun suoraan saksasta niin jotenkin pitäisi päästä näpäyttämään.
Oma auto meni kuitenkin heittämällä eilen katsastuksesta läpi, ja samanlaisilla valoilla.
DBFI voi käydä tarkastamassa omat referenssit ja mieti sitten voiko autolla ajaa ettei vaan riko lakia !
Veholta oli tullut neuvo että auto pitäisi viedä sinne ohjelmoitavaksi niin että ne apukaukovalot olisivat vain ns. merkinantovalot. Oli tullut mukana kytkentäkuviakin missä oli can väyliä ym. Epäilys heräsi heti että kun näkivät auton tuodun suoraan saksasta niin jotenkin pitäisi päästä näpäyttämään.
Oma auto meni kuitenkin heittämällä eilen katsastuksesta läpi, ja samanlaisilla valoilla.
DBFI voi käydä tarkastamassa omat referenssit ja mieti sitten voiko autolla ajaa ettei vaan riko lakia !
Re: E 211 Katsastus
Oishan tuo kiva, jos muutkin Bi-xenonien omistajat kertoisivat referenssit ja miten ne toimii. Onko suomi-auto vai tuotettu ulkomailta? Tuli muuten juuri mieleen, kun ihmeteltiin kerran kaverin WW Touaregia. Siinä oli Bi-xenonit ja lisäpitkät yhtälailla kuin mersuissa, mutta eivätpä syttyneet lisäpitkät kun vaihtoi pitkät päälle. Kirottiin siinä sitten, että mikä virka niillä on, mutta nythän tämäkin taisi sitten selvitä. Eli onko suomi-autojen polttimot siis ohjelmoitu erilailla? Mulla CLS on ulkomaan versio ja lisäpitkät siis syttyy.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: E 211 Katsastus
Kyllä suomi autoissa on ollut ns. lisähalogeeneja monilla merkeillä. Näin on esim. Tm:stä voinut lukea.
W213 220d +W242 electric drive
Re: E 211 Katsastus
Eikö se EU-harmonia nykyään vaadi, että joka EU-maassa kelpaavat samat valot.
Sen takia kai valomääräyksiä on Suomessa muuteltu esim. päivävalojen osalta.
Sen takia kai valomääräyksiä on Suomessa muuteltu esim. päivävalojen osalta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E 211 Katsastus
Sithän tuo maximi 100 referenssiä pitäis heittää romukoppaan.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: E 211 Katsastus
Ei ole sitä 211:stä että voisi tarkistaa miten valot toimii. Vaimon autossa on Bi-Xenonit ja halogen pitkät ja kyllä siinä ainakin palaa pitkillä halogenit eikä mitään pelkkiä vilkkuvaloja. Omassa on pelkät Xenonit, silti referenssiluvut 25 ja 37,5 kun tuossa vaimon autossa on 27,5 ja 37,5. Suomi-autoja molemmat.authan kirjoitti:Elikkäs kaikissa mersuissa menee referenssit yli sallitun 100 ? Mutta koska autot on tyyppihyväksytty näillä valoilla niin ei kai asiaan voi näin jälkikäteen puuttua.
Veholta oli tullut neuvo että auto pitäisi viedä sinne ohjelmoitavaksi niin että ne apukaukovalot olisivat vain ns. merkinantovalot. Oli tullut mukana kytkentäkuviakin missä oli can väyliä ym. Epäilys heräsi heti että kun näkivät auton tuodun suoraan saksasta niin jotenkin pitäisi päästä näpäyttämään.
Oma auto meni kuitenkin heittämällä eilen katsastuksesta läpi, ja samanlaisilla valoilla.
DBFI voi käydä tarkastamassa omat referenssit ja mieti sitten voiko autolla ajaa ettei vaan riko lakia !
Re: E 211 Katsastus
Omassa saksantuonti-211:ssa palaa halogeeniapukaukovalo vain, jos moottori käy.
Mutta se siis toimii yhtäaikaa ksenonpitkän kanssa. Ainoa löytämäni referenssiluku on 37,5.
Mutta se siis toimii yhtäaikaa ksenonpitkän kanssa. Ainoa löytämäni referenssiluku on 37,5.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006