w211 omistamisen onnea

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
w211 kuljettaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 17.09.2012 21:06

w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja w211 kuljettaja »

Tämä foorumi on tosi hyvä paikka informaation ja sitä kautta vianselvityksen löytämiseen. Itse olen selaillut eri topicceja viime elokuussa ostetun 211 -04 vioista ja ainahan ne on lopulta löytyneet omastakin kotterosta. Ainoa mihin satuin pääsemään käsiksi ennen varsinaista laskun maksua oli glykolivika eli tuli asennettua erillinen jäähdytin automaatille. Siitä iso käsi aiheeseen perehtyneille. Nyt sitä voikin katsoa tienanneensa arvonnassa 10k puhtaana, kun arpaonni ei kuitenkaan omasta aloitteestaan muuten hymyile. :)
Kaikki perusrempat onkin muuten sitten olleet tarpeen. Eteen reaktiotangot, koiranluut pallonivelet, toinen pyöränlaakeri. Taakse narinanivelet, toinen iskari niistää kohta itsensä hengiltä,(imapalkeet pitää vielä, halleluja!), pakoputken kiinnitys, laatikon öljyvuoto, perän stefan vuoto, jarrulevyt eteen ja taakse. Puhaltimen moottori väljä, sadetunnistin ainoastaan koristeena tuulilasissa.
Näillä uudemmilla sähkövehkeillä on muutenkin aina ilo vierailla korjaamolla, kun pelkän toteamuksen "vikaahan tuolla muistissa näyttää olevan" saa jo hintaan 70 erkkiä. Toisella käynnillä voi hyvällä tuurilla jo jotain tulla korjattuakin paitsi jos esim. sbc hold on kadonnut ja palutus edellyttää vaihdekepin vaihtoa a´700€ niin ei hirveästi houkuttele, kun toimintoa ei käytännössä juuri tarvi. Mutta olihan se mukava niin kauan kuin vielä toimi.
Tuossahan sitä on jo 180t ajetulle autolle enemmän kuin pieni ihminen sietää, mutta muuten on kyllä loistava ajettava 320 CDI farkku, kunhan vaan on massia pitää se suurinpiirtein paketissa :D
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Melkein vuoden omistussuhteen aikana ei omalle kohdalle vielä ole tullut muuta kun että öljyt meni kyläilemään jäähdytysjärjestelmään :D
Öljynjäähdyttäjässä oleva muutaman euron maksava tiiviste rupee vuotamaan josaki vaiheessa ja on aika työläs vaihtaa 8)
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja kari v »

w211 kuljettaja kirjoitti:Tämä foorumi on tosi hyvä paikka informaation ja sitä kautta vianselvityksen löytämiseen. Itse olen selaillut eri topicceja viime elokuussa ostetun 211 -04 vioista ja ainahan ne on lopulta löytyneet omastakin kotterosta. Ainoa mihin satuin pääsemään käsiksi ennen varsinaista laskun maksua oli glykolivika eli tuli asennettua erillinen jäähdytin automaatille. Siitä iso käsi aiheeseen perehtyneille. Nyt sitä voikin katsoa tienanneensa arvonnassa 10k puhtaana, kun arpaonni ei kuitenkaan omasta aloitteestaan muuten hymyile. :)
Kaikki perusrempat onkin muuten sitten olleet tarpeen. Eteen reaktiotangot, koiranluut pallonivelet, toinen pyöränlaakeri. Taakse narinanivelet, toinen iskari niistää kohta itsensä hengiltä,(imapalkeet pitää vielä, halleluja!), pakoputken kiinnitys, laatikon öljyvuoto, perän stefan vuoto, jarrulevyt eteen ja taakse. Puhaltimen moottori väljä, sadetunnistin ainoastaan koristeena tuulilasissa.
Näillä uudemmilla sähkövehkeillä on muutenkin aina ilo vierailla korjaamolla, kun pelkän toteamuksen "vikaahan tuolla muistissa näyttää olevan" saa jo hintaan 70 erkkiä. Toisella käynnillä voi hyvällä tuurilla jo jotain tulla korjattuakin paitsi jos esim. sbc hold on kadonnut ja palutus edellyttää vaihdekepin vaihtoa a´700€ niin ei hirveästi houkuttele, kun toimintoa ei käytännössä juuri tarvi. Mutta olihan se mukava niin kauan kuin vielä toimi.
Tuossahan sitä on jo 180t ajetulle autolle enemmän kuin pieni ihminen sietää, mutta muuten on kyllä loistava ajettava 320 CDI farkku, kunhan vaan on massia pitää se suurinpiirtein paketissa :D
Aikas paljon ollut "tapahtumia" noinkin vähän ajettuun, ettei olis ruuvailtu mittaria...?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
r3333
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ma 29.01.2007 17:36

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja r3333 »

Tabuli kirjoitti:Melkein vuoden omistussuhteen aikana ei omalle kohdalle vielä ole tullut muuta kun että öljyt meni kyläilemään jäähdytysjärjestelmään :D
Öljynjäähdyttäjässä oleva muutaman euron maksava tiiviste rupee vuotamaan josaki vaiheessa ja on aika työläs vaihtaa 8)
Tais olla toisinpäin, eli meni jäähdytysneste vierailemaan automaattilaatikon öljyyn. Tästä ei laatikko tainnut riemastua....
RP
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

r3333 kirjoitti:
Tabuli kirjoitti:Melkein vuoden omistussuhteen aikana ei omalle kohdalle vielä ole tullut muuta kun että öljyt meni kyläilemään jäähdytysjärjestelmään :D
Öljynjäähdyttäjässä oleva muutaman euron maksava tiiviste rupee vuotamaan josaki vaiheessa ja on aika työläs vaihtaa 8)
Tais olla toisinpäin, eli meni jäähdytysneste vierailemaan automaattilaatikon öljyyn. Tästä ei laatikko tainnut riemastua....
Tais olla ihan oikein. Moottoriöljyt meni jäähdytinnesteille tarkoitettuun tilaan. Tästä ei laatikko tiennyt mitään niin ei pahemmin riemastunukkaan :!:
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1145
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Mistäs kohti ne pääsee vuotamaan tuolleen?
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

multiviri kirjoitti:Mistäs kohti ne pääsee vuotamaan tuolleen?
Öljynjäähdyttäjästä. Tässä ei ole kennoa keulalla vaan imusarjan alla, jossa kiertää jäähdytinneste.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja koyama »

w211 kuljettaja kirjoitti:Tämä foorumi on tosi hyvä paikka informaation ja sitä kautta vianselvityksen löytämiseen. Itse olen selaillut eri topicceja viime elokuussa ostetun 211 -04 vioista ja ainahan ne on lopulta löytyneet omastakin kotterosta. Ainoa mihin satuin pääsemään käsiksi ennen varsinaista laskun maksua oli glykolivika eli tuli asennettua erillinen jäähdytin automaatille. Siitä iso käsi aiheeseen perehtyneille. Nyt sitä voikin katsoa tienanneensa arvonnassa 10k puhtaana, kun arpaonni ei kuitenkaan omasta aloitteestaan muuten hymyile. :)
Kaikki perusrempat onkin muuten sitten olleet tarpeen. Eteen reaktiotangot, koiranluut pallonivelet, toinen pyöränlaakeri. Taakse narinanivelet, toinen iskari niistää kohta itsensä hengiltä,(imapalkeet pitää vielä, halleluja!), pakoputken kiinnitys, laatikon öljyvuoto, perän stefan vuoto, jarrulevyt eteen ja taakse. Puhaltimen moottori väljä, sadetunnistin ainoastaan koristeena tuulilasissa.
Näillä uudemmilla sähkövehkeillä on muutenkin aina ilo vierailla korjaamolla, kun pelkän toteamuksen "vikaahan tuolla muistissa näyttää olevan" saa jo hintaan 70 erkkiä. Toisella käynnillä voi hyvällä tuurilla jo jotain tulla korjattuakin paitsi jos esim. sbc hold on kadonnut ja palutus edellyttää vaihdekepin vaihtoa a´700€ niin ei hirveästi houkuttele, kun toimintoa ei käytännössä juuri tarvi. Mutta olihan se mukava niin kauan kuin vielä toimi.
Tuossahan sitä on jo 180t ajetulle autolle enemmän kuin pieni ihminen sietää, mutta muuten on kyllä loistava ajettava 320 CDI farkku, kunhan vaan on massia pitää se suurinpiirtein paketissa :D
-04 ja ja 320 cdi ja 180 tkm
.Omituista,että lähes samat kilsat on -07-08 vuosimalleissa.Milloinkas se sähköinen huoltokirja tuli ?ja hankalampi ruuvattavuus kilometreistä :?:
Jos tuotatit tai joku toinen toi noilla kilsoilla saksasta niin 2 tonnia ylimääräistä autoveroa meni valtiolle :mrgreen:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

koyama kirjoitti:
w211 kuljettaja kirjoitti:Tämä foorumi on tosi hyvä paikka informaation ja sitä kautta vianselvityksen löytämiseen. Itse olen selaillut eri topicceja viime elokuussa ostetun 211 -04 vioista ja ainahan ne on lopulta löytyneet omastakin kotterosta. Ainoa mihin satuin pääsemään käsiksi ennen varsinaista laskun maksua oli glykolivika eli tuli asennettua erillinen jäähdytin automaatille. Siitä iso käsi aiheeseen perehtyneille. Nyt sitä voikin katsoa tienanneensa arvonnassa 10k puhtaana, kun arpaonni ei kuitenkaan omasta aloitteestaan muuten hymyile. :)
Kaikki perusrempat onkin muuten sitten olleet tarpeen. Eteen reaktiotangot, koiranluut pallonivelet, toinen pyöränlaakeri. Taakse narinanivelet, toinen iskari niistää kohta itsensä hengiltä,(imapalkeet pitää vielä, halleluja!), pakoputken kiinnitys, laatikon öljyvuoto, perän stefan vuoto, jarrulevyt eteen ja taakse. Puhaltimen moottori väljä, sadetunnistin ainoastaan koristeena tuulilasissa.
Näillä uudemmilla sähkövehkeillä on muutenkin aina ilo vierailla korjaamolla, kun pelkän toteamuksen "vikaahan tuolla muistissa näyttää olevan" saa jo hintaan 70 erkkiä. Toisella käynnillä voi hyvällä tuurilla jo jotain tulla korjattuakin paitsi jos esim. sbc hold on kadonnut ja palutus edellyttää vaihdekepin vaihtoa a´700€ niin ei hirveästi houkuttele, kun toimintoa ei käytännössä juuri tarvi. Mutta olihan se mukava niin kauan kuin vielä toimi.
Tuossahan sitä on jo 180t ajetulle autolle enemmän kuin pieni ihminen sietää, mutta muuten on kyllä loistava ajettava 320 CDI farkku, kunhan vaan on massia pitää se suurinpiirtein paketissa :D
-04 ja ja 320 cdi ja 180 tkm
.Omituista,että lähes samat kilsat on -07-08 vuosimalleissa.Milloinkas se sähköinen huoltokirja tuli ?ja hankalampi ruuvattavuus kilometreistä :?:
Jos tuotatit tai joku toinen toi noilla kilsoilla saksasta niin 2 tonnia ylimääräistä autoveroa meni valtiolle :mrgreen:
Omassa 28.6.2006 käyttöönotetussa (vm -07) on nyt n. 221tkm (kesällä 2010 kun tuo uitettiin Saksasta siinä oli 154tkm). Eikä tuo ole mitenkään paljon ajettu.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tj86430 kirjoitti:
koyama kirjoitti:
w211 kuljettaja kirjoitti:Tämä foorumi on tosi hyvä paikka informaation ja sitä kautta vianselvityksen löytämiseen. Itse olen selaillut eri topicceja viime elokuussa ostetun 211 -04 vioista ja ainahan ne on lopulta löytyneet omastakin kotterosta. Ainoa mihin satuin pääsemään käsiksi ennen varsinaista laskun maksua oli glykolivika eli tuli asennettua erillinen jäähdytin automaatille. Siitä iso käsi aiheeseen perehtyneille. Nyt sitä voikin katsoa tienanneensa arvonnassa 10k puhtaana, kun arpaonni ei kuitenkaan omasta aloitteestaan muuten hymyile. :)
Kaikki perusrempat onkin muuten sitten olleet tarpeen. Eteen reaktiotangot, koiranluut pallonivelet, toinen pyöränlaakeri. Taakse narinanivelet, toinen iskari niistää kohta itsensä hengiltä,(imapalkeet pitää vielä, halleluja!), pakoputken kiinnitys, laatikon öljyvuoto, perän stefan vuoto, jarrulevyt eteen ja taakse. Puhaltimen moottori väljä, sadetunnistin ainoastaan koristeena tuulilasissa.
Näillä uudemmilla sähkövehkeillä on muutenkin aina ilo vierailla korjaamolla, kun pelkän toteamuksen "vikaahan tuolla muistissa näyttää olevan" saa jo hintaan 70 erkkiä. Toisella käynnillä voi hyvällä tuurilla jo jotain tulla korjattuakin paitsi jos esim. sbc hold on kadonnut ja palutus edellyttää vaihdekepin vaihtoa a´700€ niin ei hirveästi houkuttele, kun toimintoa ei käytännössä juuri tarvi. Mutta olihan se mukava niin kauan kuin vielä toimi.
Tuossahan sitä on jo 180t ajetulle autolle enemmän kuin pieni ihminen sietää, mutta muuten on kyllä loistava ajettava 320 CDI farkku, kunhan vaan on massia pitää se suurinpiirtein paketissa :D
-04 ja ja 320 cdi ja 180 tkm
.Omituista,että lähes samat kilsat on -07-08 vuosimalleissa.Milloinkas se sähköinen huoltokirja tuli ?ja hankalampi ruuvattavuus kilometreistä :?:
Jos tuotatit tai joku toinen toi noilla kilsoilla saksasta niin 2 tonnia ylimääräistä autoveroa meni valtiolle :mrgreen:
Omassa 28.6.2006 käyttöönotetussa (vm -07) on nyt n. 221tkm (kesällä 2010 kun tuo uitettiin Saksasta siinä oli 154tkm). Eikä tuo ole mitenkään paljon ajettu.
just huolsin -07 mallin autoa jolla ajettu 80tkm. ollu uudesta asti samalla herralla. eikai kaikkien o pakko ajaa paljoa autolla????
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja epk »

no ei ole ei, oma -03 cdi menty 210tkm.. kolmas omistaja.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

laineracing kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
koyama kirjoitti:
w211 kuljettaja kirjoitti:Tämä foorumi on tosi hyvä paikka informaation ja sitä kautta vianselvityksen löytämiseen. Itse olen selaillut eri topicceja viime elokuussa ostetun 211 -04 vioista ja ainahan ne on lopulta löytyneet omastakin kotterosta. Ainoa mihin satuin pääsemään käsiksi ennen varsinaista laskun maksua oli glykolivika eli tuli asennettua erillinen jäähdytin automaatille. Siitä iso käsi aiheeseen perehtyneille. Nyt sitä voikin katsoa tienanneensa arvonnassa 10k puhtaana, kun arpaonni ei kuitenkaan omasta aloitteestaan muuten hymyile. :)
Kaikki perusrempat onkin muuten sitten olleet tarpeen. Eteen reaktiotangot, koiranluut pallonivelet, toinen pyöränlaakeri. Taakse narinanivelet, toinen iskari niistää kohta itsensä hengiltä,(imapalkeet pitää vielä, halleluja!), pakoputken kiinnitys, laatikon öljyvuoto, perän stefan vuoto, jarrulevyt eteen ja taakse. Puhaltimen moottori väljä, sadetunnistin ainoastaan koristeena tuulilasissa.
Näillä uudemmilla sähkövehkeillä on muutenkin aina ilo vierailla korjaamolla, kun pelkän toteamuksen "vikaahan tuolla muistissa näyttää olevan" saa jo hintaan 70 erkkiä. Toisella käynnillä voi hyvällä tuurilla jo jotain tulla korjattuakin paitsi jos esim. sbc hold on kadonnut ja palutus edellyttää vaihdekepin vaihtoa a´700€ niin ei hirveästi houkuttele, kun toimintoa ei käytännössä juuri tarvi. Mutta olihan se mukava niin kauan kuin vielä toimi.
Tuossahan sitä on jo 180t ajetulle autolle enemmän kuin pieni ihminen sietää, mutta muuten on kyllä loistava ajettava 320 CDI farkku, kunhan vaan on massia pitää se suurinpiirtein paketissa :D
-04 ja ja 320 cdi ja 180 tkm
.Omituista,että lähes samat kilsat on -07-08 vuosimalleissa.Milloinkas se sähköinen huoltokirja tuli ?ja hankalampi ruuvattavuus kilometreistä :?:
Jos tuotatit tai joku toinen toi noilla kilsoilla saksasta niin 2 tonnia ylimääräistä autoveroa meni valtiolle :mrgreen:
Omassa 28.6.2006 käyttöönotetussa (vm -07) on nyt n. 221tkm (kesällä 2010 kun tuo uitettiin Saksasta siinä oli 154tkm). Eikä tuo ole mitenkään paljon ajettu.
just huolsin -07 mallin autoa jolla ajettu 80tkm. ollu uudesta asti samalla herralla. eikai kaikkien o pakko ajaa paljoa autolla????
Eipä tietenkään, mutta tuollaiset 10-20tkm/v ajetut E-sarjalaiset ovat harvinaisia.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tj86430 kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
koyama kirjoitti:
w211 kuljettaja kirjoitti:Tämä foorumi on tosi hyvä paikka informaation ja sitä kautta vianselvityksen löytämiseen. Itse olen selaillut eri topicceja viime elokuussa ostetun 211 -04 vioista ja ainahan ne on lopulta löytyneet omastakin kotterosta. Ainoa mihin satuin pääsemään käsiksi ennen varsinaista laskun maksua oli glykolivika eli tuli asennettua erillinen jäähdytin automaatille. Siitä iso käsi aiheeseen perehtyneille. Nyt sitä voikin katsoa tienanneensa arvonnassa 10k puhtaana, kun arpaonni ei kuitenkaan omasta aloitteestaan muuten hymyile. :)
Kaikki perusrempat onkin muuten sitten olleet tarpeen. Eteen reaktiotangot, koiranluut pallonivelet, toinen pyöränlaakeri. Taakse narinanivelet, toinen iskari niistää kohta itsensä hengiltä,(imapalkeet pitää vielä, halleluja!), pakoputken kiinnitys, laatikon öljyvuoto, perän stefan vuoto, jarrulevyt eteen ja taakse. Puhaltimen moottori väljä, sadetunnistin ainoastaan koristeena tuulilasissa.
Näillä uudemmilla sähkövehkeillä on muutenkin aina ilo vierailla korjaamolla, kun pelkän toteamuksen "vikaahan tuolla muistissa näyttää olevan" saa jo hintaan 70 erkkiä. Toisella käynnillä voi hyvällä tuurilla jo jotain tulla korjattuakin paitsi jos esim. sbc hold on kadonnut ja palutus edellyttää vaihdekepin vaihtoa a´700€ niin ei hirveästi houkuttele, kun toimintoa ei käytännössä juuri tarvi. Mutta olihan se mukava niin kauan kuin vielä toimi.
Tuossahan sitä on jo 180t ajetulle autolle enemmän kuin pieni ihminen sietää, mutta muuten on kyllä loistava ajettava 320 CDI farkku, kunhan vaan on massia pitää se suurinpiirtein paketissa :D
-04 ja ja 320 cdi ja 180 tkm
.Omituista,että lähes samat kilsat on -07-08 vuosimalleissa.Milloinkas se sähköinen huoltokirja tuli ?ja hankalampi ruuvattavuus kilometreistä :?:
Jos tuotatit tai joku toinen toi noilla kilsoilla saksasta niin 2 tonnia ylimääräistä autoveroa meni valtiolle :mrgreen:
Omassa 28.6.2006 käyttöönotetussa (vm -07) on nyt n. 221tkm (kesällä 2010 kun tuo uitettiin Saksasta siinä oli 154tkm). Eikä tuo ole mitenkään paljon ajettu.
just huolsin -07 mallin autoa jolla ajettu 80tkm. ollu uudesta asti samalla herralla. eikai kaikkien o pakko ajaa paljoa autolla????
Eipä tietenkään, mutta tuollaiset 10-20tkm/v ajetut E-sarjalaiset ovat harvinaisia.

samaa itekkin vilkasin että oli ajettu kai ekana vuotena joku 22tkm ja siitä vaan vähemmän joka vuosi,nyt oli kai 10tkm tullu vuodessa. :D
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Juu kyllä tulis oltua ERITYISEN tarkkana jos ostais n.10 vuotta vanhan ja alle 200thkm ajetun MB:n. Oma 2007 ja ihan kohta pyörähtää 210th mittariin. 165thkm siinä oli reilu vuos sitten kun ostin. Edellinnenki omistaja oli tuolla Suomessa ajanut 90thkm / 2vuotta. Eli kyllä niitä kilometrejä vaan tuntuu tulevan..

Omaani uusittu normi huoltojen lisäksi:
- Hehkurele (edellinen omistaja)
- Etuiskarit
- Imusarjan läppämoottori
- Yläpallo
- Koiranluiden helat
- Vänkärin umpio
- Termostaatti (turhaan)
(ja taas tuntuu hieman joku kolisevan keulassa :twisted: )

Nuo nyt pikaseen tuli mieleen ja tosiaan 210thkm menty.
Viimeksi muokannut simppa80, Pe 11.01.2013 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6484
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mä ostin tuon omani vajaa vuosi sitten '125tkm ajettuna' saksalaisesta merkkiliikkeestä :D (kysyin että onko ruuvattu, teki myyjä ainakin rikoksen jos tiesi ja valehteli - lämmittää mua?). Vaihdettu alapallo ja narinahela tuontikatsastuksessa, myöhemmin vesipumppu ja akku. Nyt itse rullannut 30tkm Onnea siis tarvitsen tulevaisuudessa kun alkaa ne '400tkm' viat tulemaan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Huonoksi mennyt mersun vesipumput kun w202 ja w210 korisissa kestää 400-500tkm, jollain kestää melkein 600 tkm ja w211 vähän ajettuihin saksan tuonteihin saa vaihtaa jo 150 tkm kohtalla :shock:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6484
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Muistelin nähneeni threadin jossa tätä ihmeteltiin Briteissä/USAssa, galluppi antoi 50k, 70k, 28k, 55k ja 90k missä jengiltä oli pumppu mennyt.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ennen oli ennen, nyt on nyt. tuotantotehokkuus on ajanu kaiken paskaks. ei haittaa tavallaan,lisää vaan töitä.
w211 kuljettaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 17.09.2012 21:06

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja w211 kuljettaja »

Edellinen omistaja oli ajanut suomessa sellaiset kolme vuotta ja 40t. Sitä ennen oli kyllä tuotu Saksasta mutta ei kai noita ole Suomessa tehty muutenkaan. Huoltohistoria ei kyllä viittaa viritettyihin kilometreihin eikä esim. sisustan kunto, mutta kukas sen nyt sitten tietää, saahan sen huoltokirjankin väärennettynä. Toisaalta nuo kaikki viat kyllä esiintyy jo pienemilläkin kilometreillä, ehkä vaan ei aina samassa autossa. Kerrankos sitä saa mitä tilaa :thumbup: . Ladalla pääsin tosi halvalla, mutta jotenkin se ei silti jaksa hirveästi nostalgiaa luoda :geek:
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja venit »

Katselin youtubesta Euroopan autopajoilta otettuja videoita, niissä näytettiin seikkaperäisesti miten km saa muutettua hyvinkin nopeasti. Olenkin jo muutaman vuoden ihmetellyt kun Suomessa myytävien esim. E mersujen ajokilometrit ovat Suomeen nähden "sopivat". Yli 200 000 km ajettuja autoja ei saa kuin Vehosta. Ja tuntuu siltä että ne ovat oikeita ajokilometrejä.

Ohjelmissa mainostettiin, kuinka km lukemia voidaan muuttaa ja hintakin on satasesta muutamaan sataseen. Toinen asia mikä hieman kavaltaa että kaikki eivät ole tuontiautoissa kohdillaan. Melko pian moni on joutunut viemään auton korjattavaksi, vaikka mittarin mukaan kilometrejä ei olisi paljon. Tämä ei tietenkään ole mersun ongelma, samaa esiintyy myös muiden automallien kohdalla. Eräälle tutulle kävi niin siistin ja vähän ajetun passatin kanssa.

Mielenkiintoista oli tietää, että esim. mersuissa ajokilometrit eivät tallenu pelkästään matkamittariin. Olisi mukava joskus tsekata noiden tuontifirmojen autojen kilometrit siltä osin, että onko niitä muunneltu. Eräs piirilevy saattaa paljastaa kun sinne pitää tehdä muutama juotos.

Itse olen ostanut autoni Vehosta, ja mitään normaalia kulumisongelmaa isompaa ei ole ollut. Todennäköisesti ostan sieltä myös jatkossa.
rambler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:10

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja rambler »

olen toista vuotta omistanut 2000-luvun alkupuolen saksasta uitetun w211:n joka on koriltaan ja sisustukseltaan kuin uusi. Ajoominaisuudet on todella
hienot ja mitään mainittavia vikoja ei ole ollut.
kyllä! Voin puhua w211 omistamisen onnesta ja tämän jälkeen paluuta Volkkareihin, Volvoihin ja muihin tuokkosiin ja riisikuppoihin ei ole ! :D
W211 270 CDI A Elegance
W201 190E 2.0 (no.... pojan se on oikeesti.)
tähtisumu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 31.01.2011 09:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja tähtisumu »

venit kirjoitti:Olenkin jo muutaman vuoden ihmetellyt kun Suomessa myytävien esim. E mersujen ajokilometrit ovat Suomeen nähden "sopivat". Yli 200 000 km ajettuja autoja ei saa kuin Vehosta. Ja tuntuu siltä että ne ovat oikeita ajokilometrejä.
Iso osa Suomessa olevista x211 -malleista lienee ammattimaisesti käytettynä tuotuja. Olettaisin että sopivasti ajetusta saa jonkin verran isomman katteen ja sellaisen myyminen on myös nopeampaa. Siksi ammattituojan kannattaa valita kauppatavara sopivilla kilometreillä, tarjonta kun on Saksassa kohtuullisen runsas.

Suomessa dieselmersun ensimmäinen ostaja lienee sellainen, joka yleensä myös ajaa suhtellisen paljon, jolloin metrejä myös kertyy rivakasti. Saksassa uuteen mersuun pääsee kiinni pienemmällä satsauksella, jolloin sellaisen voi hankkia myös vaikka käyttötarvetta olisikin vähemmän.

Jos ajokilometrit ovat kertyneet pikku pyrähdyksinä töyssyjen ja liikennevalojen rytmittämillä katuosuuksilla (joita on varmaan myös Saksassa), auton kilometrit eivät kerro koko totuutta auton kuluneisuudesta. Toisaalta mittarin ruuvausta voi olla vaikea havaita, jos konna ei ahnehdi liikaa, vaan tyytyy esim 20% pienempään lukemaan.
e-class
w211 kuljettaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 17.09.2012 21:06

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja w211 kuljettaja »

Akuista piti vielä sanomani, että menihän nekin tietysti vaihtoon. Mutta huom! molemmat alkuperäisiä Fiamm ja Varta vm 2004 ja nytkin alkoi vasta alle -15 häiriköimään. Eihän tuolla tietysti mitään ikähyvitystä uusista saanut mutta kohtuullisen pitkä käyttöaika vanhoilla. Tiedä pääseekö sitten mersu tuolla laatuhenkseleitä paukuttelemaan, vaikka molemmissa olikin komeasti tähtitarra päällä.
Vielä noista vioista sen verran, että edellinen suomen omistaja ei siis korjannut vissiin kuin termostaatin kolmeen vuoteen. Vois tietysti mittaria enemmän ajetulle olettaa, että sattuis jotain muutakin reissun päälle. Joskin kyllähän se heteka siellä keulilla on täytynyt jo vähän aikaa laulaa. Sitä oon vaan tässä pimeinä iltoina miettinyt, että kuinkahan siinä nyt niin kävi, että sattui seuraavalle omistajalle nämä kaikki korjaukset. Ei kai kukaan nyt autoaan risaisena vaihtoon laita :roll:
Viimeksi muokannut w211 kuljettaja, La 12.01.2013 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Pieniä kilometrimääriä voi myös selittää auton seisonnalla, pikkuvikaisena se on kiertänyt ja seissyt myyjillä ja korjattu jossain Anatolian tasangolla. Pitkäseisotus ei tee hyvää tekniikalle ja korjaustöiden siirtäminen tai suorittamalla ne pielaveteläisittäin tulee myöhemmin auton omistajalle arvokkaaksi.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Avatar
märssu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Su 12.03.2006 09:49
Paikkakunta: keskeinen pohojanmaa

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja märssu »

Hain itse saksasta reilu vuosi sitten s211 220 cdi:in, 2004 ja silloin mittarissa 213 tkm. Testerillä katsottuna ainakin huoltotiedot täsmäävät huoltokirjan kanssa - mutta kai ne nuokin osaavat muuttaa jos haluavat. Auto kyllä itsessään on siisti ja toiminut hyvin, meillä ajettu nyt 30 tkm. Vaihdettu alapallonivelet ja yksi parkkitutkan anturi.
Pihassa muutama vanha tähtinokka
E3204Matic
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 12.01.2013 17:03

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja E3204Matic »

Moi kaikille ja kiitos mielenkiintoisesta palstasta.
Ensimmäinen mersu tuli hommattua viime viikolla,antakaa risuja/ruusuja/vinkkejä mitä tuli tehtyä.
Auto on E320 Avantgarde 4Matic Airmatic farkku -07 145000km.
Kuulemma jollain koodilla/numerolla saa tietää millä varusteilla auto on tilattu.
Mikä tai mistä tämä kooodi löytyy ja minne se pitää syöttää(netti vai veho)? :thumbup:
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

E3204Matic kirjoitti:Moi kaikille ja kiitos mielenkiintoisesta palstasta.
Ensimmäinen mersu tuli hommattua viime viikolla,antakaa risuja/ruusuja/vinkkejä mitä tuli tehtyä.
Auto on E320 Avantgarde 4Matic Airmatic farkku -07 145000km.
Kuulemma jollain koodilla/numerolla saa tietää millä varusteilla auto on tilattu.
Mikä tai mistä tämä kooodi löytyy ja minne se pitää syöttää(netti vai veho)? :thumbup:
VINillä se selviää (Vehicle Identification Number). Tuossa autossa VIN alkaa WDB211 ja sen jälkeen tulee 11 merkkiä. Löytyy esim. rekisteriotteesta. Sen voi syöttää tänne: http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false; ja saa jonkunlaisen varustelistauksen (koodit on kyllä listassa kaikki, mutta useamman kohdalla saatta lukea "Unknown").

Foorumin etevämmiltä jäseniltä saa myös täydellisen listauksen, jos kertoo tuon VINin
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja venit »

E3204Matic kirjoitti:Moi kaikille ja kiitos mielenkiintoisesta palstasta.
Ensimmäinen mersu tuli hommattua viime viikolla,antakaa risuja/ruusuja/vinkkejä mitä tuli tehtyä.
Auto on E320 Avantgarde 4Matic Airmatic farkku -07 145000km.
Kuulemma jollain koodilla/numerolla saa tietää millä varusteilla auto on tilattu.
Mikä tai mistä tämä kooodi löytyy ja minne se pitää syöttää(netti vai veho)? :thumbup:

Tervetuloa!

Olen itse samanlaisen auton jäljillä, katselin Saksan hintatasoja ja maahantuotujen autojen veroja. Jos saa kysyä, onko auto tuontiauto vai alunperin Suomeen suunnattu?

Auton tietoja valmistenumeron perusteella. Tietoja saa myös Vehosta, mutta nopeammin saa venäläiseltä nettisivustolta, kuten joku jo mainitsi.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6484
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja MiHe »

tj86430 kirjoitti:
E3204Matic kirjoitti:
Foorumin etevämmiltä jäseniltä saa myös täydellisen listauksen, jos kertoo tuon VINin

-07 autoja ei velivenäläisten sivusto välttämättä enää tunne kun on liian uusi... täällä varmaan joku voi sen 'avata'...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja koyama »

jääkö mahdollisesta km/roplauksesta jälkiä auton bokseihin?Vaatiiko tosi ammattilaisen vai näkyykö ihan helposti staarilla ,että vähemmän opetellutkin huomaa?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Vastaa Viestiin