w211 omistamisen onnea

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja venit »

koyama kirjoitti:jääkö mahdollisesta km/roplauksesta jälkiä auton bokseihin?Vaatiiko tosi ammattilaisen vai näkyykö ihan helposti staarilla ,että vähemmän opetellutkin huomaa?
Käsittääkseni jäljet ovat fyysiset. Mersussa ei km lukema ole vain mittaristossa, vaan siellä on erillinenchippi, jota pitää myös muuttaa. Eli jäljet ovat juotosten ja johtojen lisääminen boxeihin. Kotimaisissa autoliikkeissä kuin ihan pienissäkin on elektronisia laitteita joilla muutetaan näppärästi km lukemia. Muuten jälkikäteen sähköisiä jälkiä ei ole jäänyt mihinkään.
Siksi hieman epäilevästi suhtaudun noihin pieniin autontuojiin.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja koyama »

Vähän jäi hampaankoloon .
Meneekö tinaushommiksi jo w211 vuosimallista 2002-2007 ja w 203:ssa,että kilometrien vähentäminen onnistuu "jälkiä jättämättä"?
Aihe kiinnostaa siksi,että w 211 olisi seuraavana hankinnassa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Käsittääkseni "ruuvaus" onnistuu ilman mitään fyysistä sabotointia. OBD-portin kautta onnistuu kilometrien ropaaminen. Kilometrit tallentuu näissä virtalukkoon, mittaristoon ja itse ecuun useampaan paikkaan. Starin kun kytkee ja sen löytäessä ristiriitaisuuksia kilometrien suhteen ilmoittaa siitä. Kilometrien muuttaminen jokaiseen paikkaan onnistuu, mutta enemmän siinä on hommaa kuin pelkän mittariston sörkkiminen. Ecuun tallentuu myös muita tietoja, joista voi päätellä ajokilometrien paikkansapitävyyttä. Mieleeni tuli nyt ainakin Xenon-valoihin liittyvä aikalaskuri, joka kertoo kuinka monta tuntia valot ovat palaneet.

Ihan niinkuin vanhempiakin autoja ostaessa, kannattaa katsoa yleistä kuntoa päältä, alta, ulkoa ja sisältä. Kun kävin nykyisen autoni hakemassa Saksasta, sain katsoa myös auton pohjaa. Autoliikkeellä oli nosturi niin nostimme auton ylös.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja venit »

Ehkä jos huomaa auton mittarivalojen olevan esim, vaillinaiset tai joku toiminto ei pelaa, siis sähköinen toiminto, niin se voi kieliä mittarin fyysisestä sorklaamisesta. Ajokilometrien muuttaminen, siis tekona, jo sellaisenaan rekisteröityy chippiin. Sen vuoksi kun mittarien lukema on sähköisesti muutettu, pitää suorittaa ainakin mittaritauluun juotos, jolla irrotetaan pieni chippi joka sitten juotetaan taas kiinni. Eli fyysinen jälki jää. Jos oikein tarkkaan katsoo mittarin ympäristöä, niin voi löytää työkalun jättämän jäljen.

Sitten virtalukkoon pitää tehdä myös sama asetus kuin mittariin, ja sinne tulee selvemmät juotokset, jopa johdot lisää. Eli kun muutokset on tehty niin installoidaan uusi softa kokonaisuudessaan, ja mitään jälkeä ei sähköisiin muisteihin jää. Jos nämä tekee huolellisesti. Mutta kuka nyt mittaria alkaa aukomaan koeajon aikana?
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja venit »

koyama kirjoitti:Vähän jäi hampaankoloon .
Meneekö tinaushommiksi jo w211 vuosimallista 2002-2007 ja w 203:ssa,että kilometrien vähentäminen onnistuu "jälkiä jättämättä"?
Aihe kiinnostaa siksi,että w 211 olisi seuraavana hankinnassa.
Menee tinaushommiksi ja se työ näkyy piirilevyllä, koska ennen aiotun chipsin irrottamista sen liitoskohdat pitää skrapata suojalakasta pois. Skrapaus näkyy.
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Ymmärrän toki, että jälkiä jää jos käydään fyysisesti piirejä sorkkimassa, minun pointtini olikin että virtalukon ja mittariston "chippeihin" pääsee käsiksi oikeilla työkaluilla OBD-portin kautta, jolloin mitään ei tarvitse fyysisesti käpälöidä.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Ei sinne fyysisesti mitään tarvi tehdä. Noihin tallenetaan kilsoja:


− Instrument Cluster
− EZS
− Assyst
− Assyst Plus
− ESP (Electronic Stability Program)
− Electrical Seat Adjustment Driver
− Electrical Seat Adjustment Passenger
− Signal Acquisition Module
− CDI (Common Rail Diesel Injection)
− Tire Pressure Monitor
− Airbag – only stores motohours

Tuollasesta jää jäjet:
http://www.obdmore.com/mercedes-benz-w1 ... p-336.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
E3204Matic
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 12.01.2013 17:03

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja E3204Matic »

venit kirjoitti:
E3204Matic kirjoitti:Moi kaikille ja kiitos mielenkiintoisesta palstasta.
Ensimmäinen mersu tuli hommattua viime viikolla,antakaa risuja/ruusuja/vinkkejä mitä tuli tehtyä.
Auto on E320 Avantgarde 4Matic Airmatic farkku -07 145000km.
Kuulemma jollain koodilla/numerolla saa tietää millä varusteilla auto on tilattu.
Mikä tai mistä tämä kooodi löytyy ja minne se pitää syöttää(netti vai veho)? :thumbup:

Tervetuloa!

Olen itse samanlaisen auton jäljillä, katselin Saksan hintatasoja ja maahantuotujen autojen veroja. Jos saa kysyä, onko auto tuontiauto vai alunperin Suomeen suunnattu?

Auton tietoja valmistenumeron perusteella. Tietoja saa myös Vehosta, mutta nopeammin saa venäläiseltä nettisivustolta, kuten joku jo mainitsi.
Kiitos vinkeistä.
Kyllä auto on ostettu saksasta 1,5 vuotta sitten yksityiseen käyttöön.
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

miksei mulla toimi toi öljymäärän tarkistus! http://www.youtube.com/watch?v=eHt5n3KY30M" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6484
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Koneen edellisestä käynnistä pitää olla hetken aikaa, sitä en tiedä pitääkö koneen lämpöjenkin olla riittävän korkealla...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja koyama »

simppa80 kirjoitti:Ei sinne fyysisesti mitään tarvi tehdä. Noihin tallenetaan kilsoja:


− Instrument Cluster
− EZS
− Assyst
− Assyst Plus
− ESP (Electronic Stability Program)
− Electrical Seat Adjustment Driver
− Electrical Seat Adjustment Passenger
− Signal Acquisition Module
− CDI (Common Rail Diesel Injection)
− Tire Pressure Monitor
− Airbag – only stores motohours

Tuollasesta jää jäjet:
http://www.obdmore.com/mercedes-benz-w1 ... p-336.html" onclick="window.open(this.href);return false;
onko ammattilaiseslta minkälainen homma ropata nuo kaikki läpi kun kilsoja vähentelee ? tai edes assyst=huoltoväli :?: Mitä veho tarkistaa kun kysytään kilometrien oikeellisuudesta
Esim.2 vuoden aikana käy kerran merkkihuollossa kun on ajanut mittarin mukaan 20 tkm,vaikka todelllinen olisi 100tkm ja vähentänyt ennen huoltoon menoa pois 80 tkm .Tuon kun tekee pari kertaa niin lukemat on huoltokirjassa ihan kohtuulliset.
Jospa ostaisi ihan suosiolla 6 vuotta vanhan 300 tkm ajetun niin jäisi turha pähkäily :mrgreen:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Sitten herää myöskin kysymys kumpi on ratkaiseva tekijä ostettaessa löydetään mittarilukemaltaan vähänajettu joka tietysti oletetaan kunnoltaan suoraan pakasta vedetyksi vai hieman maalipinnaltaan kulahtanut jossa ratti on kivasti kiillottunut ja käytön jäljiltä sisustassa arpia mutta auto seisoo ryhdissään eikä kuse parkissa ollessa alleen ja koeajossa moottori vetää ja kiihtyy. Jos mittaria on rukattu ja 100 - 200 tuhatta kilometriä löytyy lisää mutta auto on kunnossa ja toimii niin kärsiikö esim. 5 - 10 V vanhassa autossa järkyttäviä tappioita jos se on hankittu käyttöautoksi talouteen ja sitä on tarkoitus pitää niin kauan kuin se on jollain muotoa järkevää.

Kun ostin itse oman S211 vm 05 syksyllä 2010 varauduin käyttämään 3000 - 5000 euroa auton kuntoon laittoon. Ensitöiksi pestiin vaihdelaatikko, perä, uusittiin raidetanko ja koiranluut. Suurin vahinko sattui kun vänkärin puoleinen etupyörän laakeri leikkasi kiinni ja meni olka-akseli. Lisäksi hajosi myöhemmin takajousituksen kompressori ja jouduin myöhemmin uusimaan vielä etuiskarit ja toisen reaktiotangon sekä narinat taakse. Lisäksi puhdistettiin imusarja ja otettiin EGR pois käytöstä. Pyöränripustuksen osat ovat kulutustavaraa joka minun oman arvion mukaan tuli käyttötunnit täyteen, samoin kun jousituksen kompressorin. Autolla olen ajanut nyt 120 000 km ja kokonais mittarilukema on 370000 km. Niin en minä nyt ammattilaisten haukkumaa pre-f... pidä huonona hoijakkana. Tässä ollaan vielä alussa pitkällä yhteisellä matkalla ja toisaalta useimmat autot suomessa ovat noilla kilometreillä Kuusankosken paalaamossa tai siamilaisilla marjanpoimijoilla.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18021
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos mittaria on rukattu ja 100 - 200 tuhatta kilometriä löytyy lisää mutta auto on kunnossa ja toimii niin kärsiikö esim. 5 - 10 V vanhassa autossa järkyttäviä tappioita jos se on hankittu käyttöautoksi talouteen ja sitä on tarkoitus pitää niin kauan kuin se on jollain muotoa järkevää.
Kärsii, ostovaiheessa hintaeroa on jonkin verran 100tkm ja 300tkm ajetun välillä.
wiimax.fi
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja nautseri »

anamankeli kirjoitti:miksei mulla toimi toi öljymäärän tarkistus! http://www.youtube.com/watch?v=eHt5n3KY30M" onclick="window.open(this.href);return false;

Tämä ei toimi kaikissa malleissa.
Kokeike seuraavaa,
-virta päälle
-näyttöön ensin matkanopeus näyttö(on tietty nollassa)
-valikosta painelet (ratin vasen nappi ,sama valikko)niin kaun kuin tulee öljyn tason ilmoitus.
-TÄRKEIN ASIA tässä on ,että moottorin on oltava sammutettu noin 2 MINUUTTIA,jopa kauemminkin,muuten ei onnistu.
-jos oikea määrä tulee OK ,tai lisätä jokin määrä,jos liikaa niin se onkin jo tutkimisen paikka,laitettiinko liikaa vaihdossa vai meneekö dieseliä tai jotakin muuta,joka on hyvin epätodennäköistä.

Oma autoni ei kyllä kuluta yhtään öljyä ,ei sillä ole ajettu kuin 200000 km vasta,katsotaan miten 500000 km kohdalla :thumbup:
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja koyama »

dealer kirjoitti:
Jos mittaria on rukattu ja 100 - 200 tuhatta kilometriä löytyy lisää mutta auto on kunnossa ja toimii niin kärsiikö esim. 5 - 10 V vanhassa autossa järkyttäviä tappioita jos se on hankittu käyttöautoksi talouteen ja sitä on tarkoitus pitää niin kauan kuin se on jollain muotoa järkevää.
Kärsii, ostovaiheessa hintaeroa on jonkin verran 100tkm ja 300tkm ajetun välillä.
sitten kun käytettynä tuo maahan "vähn ajetun " niin autoveroa kannetaan valtiolle aika reilusti enemmän kuin vastaavasti 200 tkm enemmän ajetusta,2500 euroa ei kauas liippaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
mese is best
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 20.11.2012 20:26

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja mese is best »

w211 kuljettaja kirjoitti:Tämä foorumi on tosi hyvä paikka informaation ja sitä kautta vianselvityksen löytämiseen. Itse olen selaillut eri topicceja viime elokuussa ostetun 211 -04 vioista ja ainahan ne on lopulta löytyneet omastakin kotterosta. Ainoa mihin satuin pääsemään käsiksi ennen varsinaista laskun maksua oli glykolivika eli tuli asennettua erillinen jäähdytin automaatille. Siitä iso käsi aiheeseen perehtyneille. Nyt sitä voikin katsoa tienanneensa arvonnassa 10k puhtaana, kun arpaonni ei kuitenkaan omasta aloitteestaan muuten hymyile. :)
Kaikki perusrempat onkin muuten sitten olleet tarpeen. Eteen reaktiotangot, koiranluut pallonivelet, toinen pyöränlaakeri. Taakse narinanivelet, toinen iskari niistää kohta itsensä hengiltä,(imapalkeet pitää vielä, halleluja!), pakoputken kiinnitys, laatikon öljyvuoto, perän stefan vuoto, jarrulevyt eteen ja taakse. Puhaltimen moottori väljä, sadetunnistin ainoastaan koristeena tuulilasissa.
Näillä uudemmilla sähkövehkeillä on muutenkin aina ilo vierailla korjaamolla, kun pelkän toteamuksen "vikaahan tuolla muistissa näyttää olevan" saa jo hintaan 70 erkkiä. Toisella käynnillä voi hyvällä tuurilla jo jotain tulla korjattuakin paitsi jos esim. sbc hold on kadonnut ja palutus edellyttää vaihdekepin vaihtoa a´700€ niin ei hirveästi houkuttele, kun toimintoa ei käytännössä juuri tarvi. Mutta olihan se mukava niin kauan kuin vielä toimi.
Tuossahan sitä on jo 180t ajetulle autolle enemmän kuin pieni ihminen sietää, mutta muuten on kyllä loistava ajettava 320 CDI farkku, kunhan vaan on massia pitää se suurinpiirtein paketissa :D
Omassa n. 200 tkm ajetussa 07 facelift (suomiauto) 200cdi motskari
* puhallin sökö
* iskarit eteen ja taakse (onneksi ei ole ilmajouset)
* jarrulevyt eteen
* niveliä vaihdettu eteen joka vuosi useita silti valtelee (lienee ominaisuus, siksi pidemmät reissut ajelen vanhalla v70 2.5tdi:llä)
* vaihdelaatikko vaihtaa tosi surkeasti (öljy vaihdettu ei auttanut), nykii ja pamauttaa pienempää sisään niin että niskat meinaa mennä
* mustaa savua koko piha täynnä kylmästartin jälkeen (ei aina???)
* rengasmelu tosi kova tuon hintaluokan autoon
* sadetunnistin sekoilee
* ruosteen alkua pohjassa peräpäässä
* kylmänä kone käy kuin zetori
* nyt ilmeisesti joku pyöränlaakeri ruvennut pitämään ääntä, minkä nyt rengasmelun yli kuulee
* auto on merkkihuollettu säännöllisesti
* rengaspaineen varoitin herjaa koko ajan vaikka paineet ok
* valokatkaisimen symbolien valo ei pala, vai onko siinä valoa ollutkaan???
* ihmeellinen narina ajettaessa kojetaulun alta


*
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja nautseri »

mese is best kirjoitti:
w211 kuljettaja kirjoitti:Tämä foorumi on tosi hyvä paikka informaation ja sitä kautta vianselvityksen löytämiseen. Itse olen selaillut eri topicceja viime elokuussa ostetun 211 -04 vioista ja ainahan ne on lopulta löytyneet omastakin kotterosta. Ainoa mihin satuin pääsemään käsiksi ennen varsinaista laskun maksua oli glykolivika eli tuli asennettua erillinen jäähdytin automaatille. Siitä iso käsi aiheeseen perehtyneille. Nyt sitä voikin katsoa tienanneensa arvonnassa 10k puhtaana, kun arpaonni ei kuitenkaan omasta aloitteestaan muuten hymyile. :)
Kaikki perusrempat onkin muuten sitten olleet tarpeen. Eteen reaktiotangot, koiranluut pallonivelet, toinen pyöränlaakeri. Taakse narinanivelet, toinen iskari niistää kohta itsensä hengiltä,(imapalkeet pitää vielä, halleluja!), pakoputken kiinnitys, laatikon öljyvuoto, perän stefan vuoto, jarrulevyt eteen ja taakse. Puhaltimen moottori väljä, sadetunnistin ainoastaan koristeena tuulilasissa.
Näillä uudemmilla sähkövehkeillä on muutenkin aina ilo vierailla korjaamolla, kun pelkän toteamuksen "vikaahan tuolla muistissa näyttää olevan" saa jo hintaan 70 erkkiä. Toisella käynnillä voi hyvällä tuurilla jo jotain tulla korjattuakin paitsi jos esim. sbc hold on kadonnut ja palutus edellyttää vaihdekepin vaihtoa a´700€ niin ei hirveästi houkuttele, kun toimintoa ei käytännössä juuri tarvi. Mutta olihan se mukava niin kauan kuin vielä toimi.
Tuossahan sitä on jo 180t ajetulle autolle enemmän kuin pieni ihminen sietää, mutta muuten on kyllä loistava ajettava 320 CDI farkku, kunhan vaan on massia pitää se suurinpiirtein paketissa :D
Omassa n. 200 tkm ajetussa 07 facelift (suomiauto) 200cdi motskari
* puhallin sökö
* iskarit eteen ja taakse (onneksi ei ole ilmajouset)
* jarrulevyt eteen
* niveliä vaihdettu eteen joka vuosi useita silti valtelee (lienee ominaisuus, siksi pidemmät reissut ajelen vanhalla v70 2.5tdi:llä)
* vaihdelaatikko vaihtaa tosi surkeasti (öljy vaihdettu ei auttanut), nykii ja pamauttaa pienempää sisään niin että niskat meinaa mennä
* mustaa savua koko piha täynnä kylmästartin jälkeen (ei aina???)
* rengasmelu tosi kova tuon hintaluokan autoon
* sadetunnistin sekoilee
* ruosteen alkua pohjassa peräpäässä
* kylmänä kone käy kuin zetori
* nyt ilmeisesti joku pyöränlaakeri ruvennut pitämään ääntä, minkä nyt rengasmelun yli kuulee
----------------------------------------------------------------------------
* auto on merkkihuollettu säännöllisesti
------------------------------------------------------------------------------
* rengaspaineen varoitin herjaa koko ajan vaikka paineet ok
* valokatkaisimen symbolien valo ei pala, vai onko siinä valoa ollutkaan???
* ihmeellinen narina ajettaessa kojetaulun alta



*

Aika surkeeta huoltoa ja ehkä myös pitoakin,jos noin paljon vikoja. Sattuiko maanantai kappale:thumbdown:
w211 kuljettaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 17.09.2012 21:06

Re: w211 omistamisen onnea

Viesti Kirjoittaja w211 kuljettaja »

Tässä taannoin avauduin kohtalaisen pitkästä korjauslistasta -04 w211 kohdalla. Tuli tarvetta taas palata korjaamolle kyselemään, mikä on kun suksi ei luista. Vuosi sitten tehdyistä korjauksista (jarrulevyt eteen ja taakse, etupyörän laakeri alustan niveliä kohtalainen määrä) ei paljon jäänyt henkseleitä paukuteltavaksi. Etulevyt oli jo kierot, vaikka piti olla zimmermannia laitettuna. Palat oli tietty jumissa satuloissa edessä ja takana ja ties mitä tarvikelaatua. Käsijarruvaijerit pois paikoiltaan ja kaikki jarrut laahas. Tähänhän tietysti vielä kuuluu, että ensin asennettiin taakse väärät jarrulevyt eli jäähdyttämättömät, jotka kieroutu jo kuukauden sisällä ja piti vaihtaa. Asentajahan ei omasta mielestään ollut tehnyt mitään väärin. Toisella pajalla ei sitten paljon tilanne parantunut, kun saatiin aikaan laahaavat jarrut. Etupään nivelistä oli toiselta puolelta kumit rikki, toinen rikottu jollain työkalulla ja toinen (lemförder) HUOM! hapertunut täysin risaiseksi eli vaihtoon taas että heilahti.
Pyörien suuntausta yritin kolmella eri pajalla kun ei vaan kulkenut suoraan, kerran vehollakin ja lopuksi tarkemmin nimeämättömällä tunaripajalla mersukorjaajan suosituksella. Väljä raidetanko löytyi vasta viimeisellä pajalla - Huom! - suuntauksen jälkeen, kun allekirjoittanut itse kävi asentajaa ystävällisesti opastamassa nivelien tarkastamisesta osana suuntaustyötä. :shock:
Ja ei niin pientä korjausta, etteikö olis tarvinnut uudestaan tehdä eli olihan se vuosi sitten vaihdettu pyöränlaakerikin jo valmis.
Ei tarvinne mainita, että töitä EI tehty minkään tason mersuhuollossa, osin myyjän vaatimuksesta ja toinen puoli omasta nuukuudesta ja rahapulasta. Siitä sitä sai taas oppia reilulla 1000e missä kannattaa autonsa huollattaa. Eli mikäli haluaa pitää autonosansa tuoreena, siis n. 20 000 km vaihtovälillä, niin siitä vaan aikaa näille monimerkkikorjaamoille. Siellä homma hoituu takuuvarmasti. Jää myös turhat rahat haittona pyörimästä paremmin tarvitsevien taskuihin. Laskeskelin tuossa ensimmäisen vuoden huolto- ja korjauskuluja olleen n. 4000e edestä. Tällä vauhdilla jos jatkaa, niin ostohintahan on tuplattu jo paljon ennen kuin laina on maksettu takaisin :clap:
Vastaa Viestiin