w211 kuljettaja kirjoitti:Tämä foorumi on tosi hyvä paikka informaation ja sitä kautta vianselvityksen löytämiseen. Itse olen selaillut eri topicceja viime elokuussa ostetun 211 -04 vioista ja ainahan ne on lopulta löytyneet omastakin kotterosta. Ainoa mihin satuin pääsemään käsiksi ennen varsinaista laskun maksua oli glykolivika eli tuli asennettua erillinen jäähdytin automaatille. Siitä iso käsi aiheeseen perehtyneille. Nyt sitä voikin katsoa tienanneensa arvonnassa 10k puhtaana, kun arpaonni ei kuitenkaan omasta aloitteestaan muuten hymyile.
Kaikki perusrempat onkin muuten sitten olleet tarpeen. Eteen reaktiotangot, koiranluut pallonivelet, toinen pyöränlaakeri. Taakse narinanivelet, toinen iskari niistää kohta itsensä hengiltä,(imapalkeet pitää vielä, halleluja!), pakoputken kiinnitys, laatikon öljyvuoto, perän stefan vuoto, jarrulevyt eteen ja taakse. Puhaltimen moottori väljä, sadetunnistin ainoastaan koristeena tuulilasissa.
Näillä uudemmilla sähkövehkeillä on muutenkin aina ilo vierailla korjaamolla, kun pelkän toteamuksen "vikaahan tuolla muistissa näyttää olevan" saa jo hintaan 70 erkkiä. Toisella käynnillä voi hyvällä tuurilla jo jotain tulla korjattuakin paitsi jos esim. sbc hold on kadonnut ja palutus edellyttää vaihdekepin vaihtoa a´700€ niin ei hirveästi houkuttele, kun toimintoa ei käytännössä juuri tarvi. Mutta olihan se mukava niin kauan kuin vielä toimi.
Tuossahan sitä on jo 180t ajetulle autolle enemmän kuin pieni ihminen sietää, mutta muuten on kyllä loistava ajettava 320 CDI farkku, kunhan vaan on massia pitää se suurinpiirtein paketissa

Omassa n. 200 tkm ajetussa 07 facelift (suomiauto) 200cdi motskari
* puhallin sökö
* iskarit eteen ja taakse (onneksi ei ole ilmajouset)
* jarrulevyt eteen
* niveliä vaihdettu eteen joka vuosi useita silti valtelee (lienee ominaisuus, siksi pidemmät reissut ajelen vanhalla v70 2.5tdi:llä)
* vaihdelaatikko vaihtaa tosi surkeasti (öljy vaihdettu ei auttanut), nykii ja pamauttaa pienempää sisään niin että niskat meinaa mennä
* mustaa savua koko piha täynnä kylmästartin jälkeen (ei aina???)
* rengasmelu tosi kova tuon hintaluokan autoon
* sadetunnistin sekoilee
* ruosteen alkua pohjassa peräpäässä
* kylmänä kone käy kuin zetori
* nyt ilmeisesti joku pyöränlaakeri ruvennut pitämään ääntä, minkä nyt rengasmelun yli kuulee
* auto on merkkihuollettu säännöllisesti
* rengaspaineen varoitin herjaa koko ajan vaikka paineet ok
* valokatkaisimen symbolien valo ei pala, vai onko siinä valoa ollutkaan???
* ihmeellinen narina ajettaessa kojetaulun alta
*