vito 112cdi webasto ei käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
lepetek
Sisäänajossa
Sisäänajossa

vito 112cdi webasto ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja lepetek »

Näyttää talvi teetättävän hieman ongelmia mersun kanssa...
Eli tässä joku aika sitten(syksyllä, ensimmäisillä kovilla pakkasilla) vito ei suostunut käynnistymään. Webasto oli ilmeisesti imaissut viimeiset mehut akusta, koska startatessa pyöräytti konetta laiskasti pari kertaa. Saattoi myös johtua kesädieselistä, kun käynti parani huomattavasti tankilla käynnin jälkeen.

Sen jälkeen, kun webaston on laittanut päälle tapahtuu seuraavaa: puhallin lähtee päälle, kello alkaa kulkea ja ohjaustauluun tulee liekin kuva. Muutaman sekunnin päästä puhallin sammuu, mutta näytössä kaikki on niin kuin se olisi päällä. Eli laite ei edes yritä sytyttää, naksetta ei kuulu.

Olisiko jollain arviota mistä tuota probleemaa lähtisi selvittämään?
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: vito 112cdi webasto ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Minulla taas nakutus kuuluu ja tihenee paloilmapuhallin lähtee päälle ja kiihtyy, mutta sitten sammuu?
W638 CDI
lepetek
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Saako webastosta ulos minkäänlaisia vikakoodeja testerillä?
lepetek
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Nyt viimein ja viimein sain aikaiseksi viedä viton pajalle. Eli kyseessä olikin eberin laite. Ajonaikaisesta lämmittimestä saatiin koodit ulos mutta startti eeberi ei antanut vikakoodinlukijalle mitään tietoa. Virrat lukijalle tuli kuitenkin aivan normaalisti. Asentaja oli ihmeissään että mikä mättää kun laite ei ottanut yhteyttä lämmittimeen. Ei ruvennut sen enempää sitten vikaa etsimään.

Olisko kellään saman suuntaisia kokemuksia tai vinkkejä mistä lähteä selvittelemään vikaa?
kapuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja kapuu »

lepetek kirjoitti:kun webaston on laittanut päälle tapahtuu seuraavaa: puhallin lähtee päälle, kello alkaa kulkea ja ohjaustauluun tulee liekin kuva. Muutaman sekunnin päästä puhallin sammuu, mutta näytössä kaikki on niin kuin se olisi päällä. Eli laite ei edes yritä sytyttää, naksetta ei kuulu.
Kuulostais siltä että kiertovesipumppu ois jumissa..
Minulla taas nakutus kuuluu ja tihenee paloilmapuhallin lähtee päälle ja kiihtyy, mutta sitten sammuu?
Kuulostaa kanssa siltä että vesipumppu ois hajalla.. Eberi syttyy, alkaa lämmittää vettä, vesi ei kierräkkään kun pumppu jumissa -> kone ylikuumenee ja sammuu.
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

vito-cdi kirjoitti:Minulla taas nakutus kuuluu ja tihenee paloilmapuhallin lähtee päälle ja kiihtyy, mutta sitten sammuu?
Minulla oli tuossa italian ihmeessä täysin sama vaiva kylmien tultua.
Sulakkeet pois ja pari min odotusta, sulakkeet paikalleen ja starttaus...antaa käydä sen 30min.
Kerran olen tämän talven aikana joutunut saman jutun tekemään kun emäntä paineli nopsaan pari kertaa liekinkuvasta ja ilmeisesti menee sekaisin.
Mutta nollauksen jälkeen toiminut täydellisesti.

.
Opel, "weird lieben autos"....
jamppa
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve

Enempi kuulosataisi hehkulta, vesipumppu yleensä ottaa virtaa,mutta ei pyöri,silloin se kyllä lähtee köymään.
Mutta ei käy minuutin tai pari.

Terveisin Jamppa
Vastaa Viestiin