W222 ässä ja C217 S-Coupé
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Suomessa Vehon julkaisee 212 faceliftin hinnat 14.1. ja ensiesittely Suomessa 20.-21.4. Toimitukset siitä alkaen. Tuotanto alkaa maaliskuussa.
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Tuolloin voi myös seurata auton virallista julkistusta livenä Detroitin autonäyttelystä täältä:th56307 kirjoitti:Suomessa Vehon julkaisee 212 faceliftin hinnat 14.1.
http://www.mercedes-benz-blog.blogspot. ... -live.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Jotenkin aika röyhkeän näköinen ilmestys, varsinkin etupäästään. Takaa katsottuna taas semmoinen teknisyyttä korostava.
Mutta kyllä mulle kelpais
.
Mutta kyllä mulle kelpais

Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Ihan hienoltahan tuo AMG näyttää kun siihen on koittanut totuutella, mut eiks toi näytä takaapäin vähän BMW:ltä? 

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Ihan hyvän näköinen tuo facelifti E-sarjalainen omaankin silmään. Voisi jopa ostaa joskus. Rumasta ankanpoikasesta joutseneksi. 

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Aika jäätävä tuo 3,6sec 0-100km/h.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
0-100km/harto79 kirjoitti:Aika jäätävä tuo 3,6sec 0-100km/h.
E63 AMG 4,2 s
E63 AMG 4matic 3,7 s
E63 AMG 4matic S 3,6 s
Siinä on nyt sitten kerrankin "nelivedosta automaattisesti hyötyä paikaltaan liikkeelle lähdettäessä"
eli TM-vertailussa voisi poikkeuksellisesti tulla nelivedosta plussaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Ei nyt sentään kehumaan aleta . 4 matic kuluttaa enemmän ja lisää painoa +70kg joten TM mielestä tällaisissa autoissa polttoaineen kulutus on tärkeintä .
Onkos tuossa jarrutuksesta energiaa talteen ottoa ? Jos ei niin TM mielestä huono auto .
Onkohan Vehon Suomi hinta yli +300K € ? .
Onkos tuossa jarrutuksesta energiaa talteen ottoa ? Jos ei niin TM mielestä huono auto .
Onkohan Vehon Suomi hinta yli +300K € ? .
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Ja onhan siinä enemmän tekniikkaa ja liikkuvia osia kuin takavedossa. Se lisää vikaherkkyyttä, mikä ei voi olla vaikuttamatta arvosanaan negatiivisesti.
E350CDI&A180CDI
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Nuo AMG:t saavat jäädä varakkaille lapsenmielisille. Pistin tarjouspyyntöä sisään farkku-Eeemeli 300 hybridistä. Ei vielä tietoa saako Premium Businessta entiseen tapaan. Semmoinen, jos saa ja ajoavuttomuuspaketti sekä Comand lisäksi. 17 tuuman valssit, metalliväri (kupriitinruskea tai mahd. viininpunainen) ja normaalikorkuinen alusta Avantgardeen. Pärjäisikö tuolla? Ledivalot saisi myös mutta pitäisi löytää jostain tehovertailu tavallisen ILS:n kanssa ennen ruksimista.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Petri.Kemppainen kirjoitti:Ei nyt sentään kehumaan aleta . 4 matic kuluttaa enemmän ja lisää painoa +70kg joten TM mielestä tällaisissa autoissa polttoaineen kulutus on tärkeintä .
Onkos tuossa jarrutuksesta energiaa talteen ottoa ? Jos ei niin TM mielestä huono auto .
Onkohan Vehon Suomi hinta yli +300K € ? .


Eihän tolla 300k hinnalla saa vasta kuin w212:n perämurikan, ite veikkaan n. 400k

Saisikohan tuosta hintaa tiputettua jos alkaa vikisemään Vehon myyjälle että TM sano että tää on huono auto koska tää kuluttaa kaupungissa niin kauhiasti

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Miksi hybridi? Ainakin täkäläisissä vertailuissa on perusdiiseli havaittu samanveroiseksi käytännössä kaikilta osin. Tietysti, jos on ekovakaumuksia niin sitten luonnollisesti eikun tilaamaan. Nuo LED ILS valot CLSsä voittivat juuri LED valotestin ja kaukovaloistakin tuli täysi kymppi. Siitä sai käsityksen, että nuo olisivat myös kaukovalojen osalta Xenon-valojen veroisia, mutta itse testissä ei ollut yhtään Xenon valoa. Olen itsekkin etsinyt testiä, missä noita Mersun LED valoja verrattaisiin nimenomaan Mersun ILS Xenoneihin.TTL kirjoitti:Nuo AMG:t saavat jäädä varakkaille lapsenmielisille. Pistin tarjouspyyntöä sisään farkku-Eeemeli 300 hybridistä. Ei vielä tietoa saako Premium Businessta entiseen tapaan. Semmoinen, jos saa ja ajoavuttomuuspaketti sekä Comand lisäksi. 17 tuuman valssit, metalliväri (kupriitinruskea tai mahd. viininpunainen) ja normaalikorkuinen alusta Avantgardeen. Pärjäisikö tuolla? Ledivalot saisi myös mutta pitäisi löytää jostain tehovertailu tavallisen ILS:n kanssa ennen ruksimista.
Itse muuten lisäisin tuohon listaan ehdottomasti multicontour-penkin nahoilla ja sen kolmialueilmastointilaitteen.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Mitä tuo Premium Business -varustelu sisältää? Ja onko oikeasti niin että 212 koppaseen jälkiasennus webasto ei onnistu?
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... iness.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä juttua Premium business- varustelusta.
Siinä juttua Premium business- varustelusta.
E350CDI&A180CDI
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Onko tuota premium businessia vain Suomeen tuotavissa vai samalla tavalla saksan autoissa? Onko mobile.de:n haussa auxiliary heating yhtäkuin webasto? Mersun saksan nettisivuilta käytettyä autoa haettaessa ei pysty ruksimaan webastoa 

Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Premium Business on Vehon oma juttu jonka ovat tehtaan kanssa sopivasti hinnoitelleet. Ei siis löydy Saksasta.al_ kirjoitti:Onko tuota premium businessia vain Suomeen tuotavissa vai samalla tavalla saksan autoissa? Onko mobile.de:n haussa auxiliary heating yhtäkuin webasto? Mersun saksan nettisivuilta käytettyä autoa haettaessa ei pysty ruksimaan webastoa
Webaston jälkiasennusmahdollisuudesta en tiedä, mutta monen nykyauton kohdalla se on erittäin hankalaa kun tilaa ei ole.
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Tärkein kriteeri on autoveron määrä. Toinen aiempi mukava koeajokokemus. Polttoaineen säästön vuoksi sitä tuskin hankkisin. CLS:n ledivaloja kehui paikallinen mersumyyjä mutta vertailuita xenoneihin ei tunnu löytyvän. Mahtaisikohan paikallinen tekniikan hupilehtemme joskus aiheesta kiinnostua? Lisää vielä varusteita: peilipaketti unohtui listalta. Monisäätöinen kuskinpenkki lienee kuulunut aiemmin premium business -pakettiin. Nykyisessä eemelissä on nahkat ja glk:ssa puoli-guttaperkat. En taida toista kertaa nahkoihin investoida, kun eivät ne paljon paremmilta tunnu saatika näytä. Harmi vaan että hinnastot edelleen antavat odottaa itseään vaikka tälle päivälle oli lupailtu.D-MB kirjoitti:Miksi hybridi? Ainakin täkäläisissä vertailuissa on perusdiiseli havaittu samanveroiseksi käytännössä kaikilta osin. Tietysti, jos on ekovakaumuksia niin sitten luonnollisesti eikun tilaamaan. Nuo LED ILS valot CLSsä voittivat juuri LED valotestin ja kaukovaloistakin tuli täysi kymppi. Siitä sai käsityksen, että nuo olisivat myös kaukovalojen osalta Xenon-valojen veroisia, mutta itse testissä ei ollut yhtään Xenon valoa. Olen itsekkin etsinyt testiä, missä noita Mersun LED valoja verrattaisiin nimenomaan Mersun ILS Xenoneihin.
Itse muuten lisäisin tuohon listaan ehdottomasti multicontour-penkin nahoilla ja sen kolmialueilmastointilaitteen.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Pre-facelift 212:een ei ole mitään ongelmia asentamisesta. Oikean etupyörän etupuolelle Webasto mahtuu hyvin.th56307 kirjoitti:
Webaston jälkiasennusmahdollisuudesta en tiedä, mutta monen nykyauton kohdalla se on erittäin hankalaa kun tilaa ei ole.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Tarinointia tuontiautoista osiossa Jysin kirjoittamaa:
"Kunnollisesti toimivan Webaston jälkiasennus esimerkiksi W212:een tuntuu olevan käytännössä mahdotonta - jälkiasennussarjoja ei MB myy enää uusiin malleihin vaan huollon asentama on sama tarvikepeli kun kaikilla muillakin. Se lämmittää moottorin mutta sisätilojen lämmitys ei onnistu kun auton lämppäri ei hyväksy autossa moista lisävarustetta olevan (Näin oli ainakin vähän aikaa sitten kun ko. asennusmahdollisuutta selvittelin)."
Onko tuosta kokemusta?
"Kunnollisesti toimivan Webaston jälkiasennus esimerkiksi W212:een tuntuu olevan käytännössä mahdotonta - jälkiasennussarjoja ei MB myy enää uusiin malleihin vaan huollon asentama on sama tarvikepeli kun kaikilla muillakin. Se lämmittää moottorin mutta sisätilojen lämmitys ei onnistu kun auton lämppäri ei hyväksy autossa moista lisävarustetta olevan (Näin oli ainakin vähän aikaa sitten kun ko. asennusmahdollisuutta selvittelin)."
Onko tuosta kokemusta?
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Jälkiasennuksessa ei ollut mitään ongelmaa ja kyllä lämpiävät myös sisätilat. Mulla sekä E:ssä että GLK:ssa jälkiasenteinen ja kummassakin perusilmastoinnit - ei kolmialueisia. GLK:n asennus virallisella pajalla ei oikein ottanut onnistuakseen, siitä tarinaa toisaalla. E oli hyvämaineisella Webasto-pajalla 6 tuntia ja pelitti kerralla niin kuin piti.al_ kirjoitti:Tarinointia tuontiautoista osiossa Jysin kirjoittamaa:
"Kunnollisesti toimivan Webaston jälkiasennus esimerkiksi W212:een tuntuu olevan käytännössä mahdotonta - jälkiasennussarjoja ei MB myy enää uusiin malleihin vaan huollon asentama on sama tarvikepeli kun kaikilla muillakin. Se lämmittää moottorin mutta sisätilojen lämmitys ei onnistu kun auton lämppäri ei hyväksy autossa moista lisävarustetta olevan (Näin oli ainakin vähän aikaa sitten kun ko. asennusmahdollisuutta selvittelin)."
Onko tuosta kokemusta?
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1056
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Mainiosti tehty Facelift kaiken kaikkiaan! Ja muutenkin Mercedeksen muotoilussa on nykyisin tunnetta ja sydäntä,toisin kuin esimerkiksi Audilla..jonka kaikki tuotokset tuntuvat olevan vain edellisen mallin fiksausta...Auto Motor und Sportissa julkaistiin tuleva A4...täysin yllätyksetön ja tylsä olemus.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Hyvä jos lämpiävät, aiemmin kuulemma oli ongelmiakin.TTL kirjoitti:Jälkiasennuksessa ei ollut mitään ongelmaa ja kyllä lämpiävät myös sisätilat
GLK:n asennus virallisella pajalla ei oikein ottanut onnistuakseen
Toteus on tehdaslisävarusteessa ja tarvikeasennuksessa vähän erilainen. Tehdasmallissa Webasto, lämmityslaite, mittaristo ja keskikonsolin katkaisimet (lämmitys/seisontatuuletus-näppäin) ovat väyläyhteydessä toisiinsa. Ajastus on mahdolista tehdä myös mittariston kautta (toiminnan kuvaus on käyttöohjekirjassa) ja lämmitin sammuu kun auton käynnistää.
Tarvikeasennus tehdään katkomalla johtosarjasta muutama lämmityslaitteelle menevä johto ja liittämällä abikoilla väliin pari Webaston ohjaamaa relettä tuulettimen pakko-ohjaamiseksi. Auton elektroniikka ei osallistu tapahtumaan muuten kun luovuttamalla sähköa akusta.
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Koskapa dieselmoottoreissa ei ole tapahtunut mitään merkittävää kehitystä, on vain odoteltava, milloin Brabus julkaisee vastaavan "tehosarjan" facelift-malliin:
http://www.brabus.com/en/deliver.php?id ... D6S.EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.brabus.com/en/deliver.php?id ... D6S.EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Suomen hinnat löytyy nyt mersun sivuilta . Aika vaikea vielä laskea kun koodia koodin perään . On premiun bisness premium pro ja vaikka mitä .
50 000 lähtö ja aika äkkiä hinta nousee lähemmäs 90 - 100 tonnia jos mielii Comand , nahkaa , AMG paket , Led valot , Webasto , 4 matic , hifit .
No eiköhän tuota pärjää ilmankin . imukupilla garmin ikkunaan ja kangas ei hiosta kuumalla .
50 000 lähtö ja aika äkkiä hinta nousee lähemmäs 90 - 100 tonnia jos mielii Comand , nahkaa , AMG paket , Led valot , Webasto , 4 matic , hifit .
No eiköhän tuota pärjää ilmankin . imukupilla garmin ikkunaan ja kangas ei hiosta kuumalla .
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
No niin, löytyi viimeinkin nykyauto, johon saa normaalikokoisen vararenkaan omalle paikalle! Enää värin valintavaikeus. On tullut tehtyä virtuaalikoeajoja S212:lla värejä vaihdellen. Ei vaan tahdo saada väreistä oikeata käsitystä nettisivuilta, näytön kalibrointikin tietty onnessaan. Harmi, että Indiuminharmaa poistui, sen olisin ottanut, mutta minkäs` teet.
Onko kenelläkään kokemusta tuosta Bright timanttivalkoisesta; onko se mahdollisesti yhtään kiitollisempi pölyn näkyvyyden suhteen kuin perusvalkoinen?
Onko kenelläkään kokemusta tuosta Bright timanttivalkoisesta; onko se mahdollisesti yhtään kiitollisempi pölyn näkyvyyden suhteen kuin perusvalkoinen?
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Katsoin hätäisesti hinnaston läpi ja ilokseni totesin ettei siellä juuri korotuksia ALV-muutoksen lisäksi ole. Hienoa että maltti on ollut mukana. Yksi hyvä lisä Premium Business -pakettiin on tuo mukautuva ohjaustehostin. Mielestäni tuolla paketilla perusvarustelu on erinomainen verrattiin sitten mihin autoon ja merkkiin tahansa.
Timantinvalkoinen on mielestäni hieno väri. Se on ikäänkuin helmiäisvalkoinen joka kimaltelee vielä kauniimmin. Makuasia, mutta minä pidän. Hinta tosin on härski. Nykyisestä perusvalkoisesta en ole niin innostunut. Minulla oli se S212 kopassa ja kun sitä vertasi esim. Audin valkoiseen ero oli suuri. Mersun kalsiitinvalkoinen ei ole kirkas valkoinen vaan hieman sameampi. Jälleen makuasia
Timantinvalkoinen on mielestäni hieno väri. Se on ikäänkuin helmiäisvalkoinen joka kimaltelee vielä kauniimmin. Makuasia, mutta minä pidän. Hinta tosin on härski. Nykyisestä perusvalkoisesta en ole niin innostunut. Minulla oli se S212 kopassa ja kun sitä vertasi esim. Audin valkoiseen ero oli suuri. Mersun kalsiitinvalkoinen ei ole kirkas valkoinen vaan hieman sameampi. Jälleen makuasia
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Tuosta faceliftistä kiinnostaa iteseäni eniten E400 tuplaturbobensa. Voisi vaimon auton vaihtaa sellaiseen coupe-malliin.Laaksonen kirjoitti:Koskapa dieselmoottoreissa ei ole tapahtunut mitään merkittävää kehitystä, on vain odoteltava, milloin Brabus julkaisee vastaavan "tehosarjan" facelift-malliin:
http://www.brabus.com/en/deliver.php?id ... D6S.EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Dolomiitinharmaa Avantgarde, musta kuttaperkka-kangassisustus ja pähkinäpuulistat... Siinä se on. Hyasintinpunainenkin saattaisi mennä...
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Tuo dolomiitinruskea olisi vaimon suosikkiväri
. Mutta mutta, huomasinpa, onneksi, että tarkkana pitää ostajan olla. Luulin Avantgarden tilaamalla saavani useimmissa S212 facelift -kuvissa näkyvän sporttisen keulan. Vaan AMG Sport -pakettihan siihen vaaditaankin. Ero on minun silmiini melkoisen iso.
Olisikohan kenelläkään tietoa paljonko tuo paketti madaltaa maavaraa? Esitteistä löysin vain, että siinä on urheilullinen, madallettu Direct Control -alusta sekä AMG -styling helmat; mittatietoja en löytänyt.

Olisikohan kenelläkään tietoa paljonko tuo paketti madaltaa maavaraa? Esitteistä löysin vain, että siinä on urheilullinen, madallettu Direct Control -alusta sekä AMG -styling helmat; mittatietoja en löytänyt.