722,6 lootasta vielä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tjmj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 17.10.2011 07:28

722,6 lootasta vielä

Viesti Kirjoittaja tjmj »

moi

eli vielä kysymys tuosta automaatin käyttäytymisestä kylmänä. tuntuu että vaihto on ok. mutta siiten 1-2 sekunttia ja sitten terävä nykäsy. sama kaasua himmatessa ok ja kun painat kaasua hieman terävä nykäsy. näin menee joitakin vaihtoja ja sitrn kun lämmöt hieman nousee kaikki vaihdot on todella hyviä. mikä siellä mättää- öljyt vaihdettu kunnolla kyb ventiili vaihdettu ajettu 120th
T: tjmj
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 722,6 lootasta vielä

Viesti Kirjoittaja arska10 »

tjmj kirjoitti:moi

eli vielä kysymys tuosta automaatin käyttäytymisestä kylmänä. tuntuu että vaihto on ok. mutta siiten 1-2 sekunttia ja sitten terävä nykäsy. sama kaasua himmatessa ok ja kun painat kaasua hieman terävä nykäsy. näin menee joitakin vaihtoja ja sitrn kun lämmöt hieman nousee kaikki vaihdot on todella hyviä. mikä siellä mättää- öljyt vaihdettu kunnolla kyb ventiili vaihdettu ajettu 120th
T: tjmj
Onko laatikko adaptaatio nollattu noiden jälkeen starilla.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
tjmj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 17.10.2011 07:28

Re: 722,6 lootasta vielä

Viesti Kirjoittaja tjmj »

moi
ei ole adabtaatiota tehty starilla. täällä mikkelisssä ei kellään ole sellaista. nollattu on virta avain kaasupoljin syysteemillä. ja opettettu sitten uudelleen
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: 722,6 lootasta vielä

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Pakkasta, paljonko? Jos pakkasta, anna auton pyöriä käsijarru päällä 10min D-asennossa ja sitten ajulle. Jos ei toimi niin palataan.
tjmj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 17.10.2011 07:28

Re: 722,6 lootasta vielä

Viesti Kirjoittaja tjmj »

moi

mutta eikö sen laatikon vaihtojen pitäisi aika lailla hyvin toimia jo parin minuutin päästä jos kaikki on kunnossa ja tuo nykäisy kun vaihto on jo tapahtunut mikä se mahtaa olla( mistä johtua)
T:tjmj
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 722,6 lootasta vielä

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Mulla vaihtaa -15c pakkasessa heti alusta kuin unelma... Mitä kylmenpi, niin sitä parempi.
HY:n kairattu:
- Järjestelmäpaine
- TCC
- Modulointi
- Lubricant
- Dumppi
- Overlapin ulkosylinterit
- Repcon korjattu turbiini
Siis Turbiinin ohjaus toimii virheettömästi.

Kun laatikko lämpiää, niin vaihdoista tulee hiukan arvaamattomia (vaihdon ylimenon vuodot)...
Tulevaisuudessa vielä kaikki Overlapit uusiksi.

Kokeilemalla viisastuu
Kiitokset CDI203 :D
Viimeksi muokannut jvk210cdi, Ke 23.01.2013 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 722,6 lootasta vielä

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

tjmj kirjoitti:moi

eli vielä kysymys tuosta automaatin käyttäytymisestä kylmänä. tuntuu että vaihto on ok. mutta siiten 1-2 sekunttia ja sitten terävä nykäsy.
Viittaa siihen, että jotkut merkittävät venttiilit vuotavat tai joku muu vuotaa...
Esim. solkkujen O-renkaat, modulointi- ja kytkentäsolkkujen "pesä".
Voihan jotkut venttiilit takerrella.

Laatikon sisällä olevat O-rengas tiivisteet vajaa 100 mahdollista kohtaa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
tjmj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 17.10.2011 07:28

Re: 722,6 lootasta vielä

Viesti Kirjoittaja tjmj »

moi

eikö sonaxilla ollut joku korjaus sarja. oliskohan tuosta apua, voishan tuota kokeilla jos tuossa keväällä vaihtaisi nuo öljyt niin samalla olisi simppeli vaihtaa nuo venttiilit, olikohan niitä kolme siinä sarjassa?
tjmj
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 722,6 lootasta vielä

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

tjmj kirjoitti:moi

eikö sonaxilla ollut joku korjaus sarja. oliskohan tuosta apua, voishan tuota kokeilla jos tuossa keväällä vaihtaisi nuo öljyt niin samalla olisi simppeli vaihtaa nuo venttiilit, olikohan niitä kolme siinä sarjassa?
tjmj
Se overlapin "holkkisarja" ei taida tota huolta poistaa, mutta ei niistä haittaakaan oo.
Ylikokokairauksia CDI203 saa tehtyä ja kuvaamasi huoli viittaa, että kolmelle tai seitsemälle venttiilille olisi tarve.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 722,6 lootasta vielä

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

http://www.sonnax.com/product-lines/tra ... /parts/801" onclick="window.open(this.href);return false;
Tollanen ja sen laiha pää on tällä kertaa syyllinen.

Lueppa tuolta sivu 2 eteenpäin ja vastaus löytyy sivulta 6.
http://www.sonnax.com/system/pdfs/93/or ... 1289926275" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Vastaa Viestiin