Paljonko tulpanjohtojen vastus
Paljonko tulpanjohtojen vastus
Rupesin räpläämään tulpanjohtojen kanssa. Tällä hetkellä viidessä johdossa on karvan verran yli 1000 ohmia ja yhdessä 120 ohmia.
Mittasin tarvikekaupan tiskillä tarvikejohtoa, jota kaupattiin sen yhden tilalle. Vastus 220 kilo-ohmia.
Mitkä on oikea arvo? Kärry on W124 300E.
Mittasin tarvikekaupan tiskillä tarvikejohtoa, jota kaupattiin sen yhden tilalle. Vastus 220 kilo-ohmia.
Mitkä on oikea arvo? Kärry on W124 300E.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: Paljonko tulpanjohtojen vastus
1K ohmia eli 1000 ohmiaspede10 kirjoitti:Rupesin räpläämään tulpanjohtojen kanssa. Tällä hetkellä viidessä johdossa on karvan verran yli 1000 ohmia ja yhdessä 120 ohmia.
Mittasin tarvikekaupan tiskillä tarvikejohtoa, jota kaupattiin sen yhden tilalle. Vastus 220 kilo-ohmia.
Mitkä on oikea arvo? Kärry on W124 300E.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Veho tekee mittojen mukaan= kallis, mutta Bosch:ilta saa valmiinaspede10 kirjoitti:Seuraava kysymys on, että saakohan noita "alkuperäisiä" johtoja yksitellen? Ne viisi ehjää ovat lämpösuojattuja, ilmeisesti alkuperäisiä.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Re: Paljonko tulpanjohtojen vastus
adenauer300 kirjoitti:1K ohmia eli 1000 ohmiaspede10 kirjoitti:Rupesin räpläämään tulpanjohtojen kanssa. Tällä hetkellä viidessä johdossa on karvan verran yli 1000 ohmia ja yhdessä 120 ohmia.
Mittasin tarvikekaupan tiskillä tarvikejohtoa, jota kaupattiin sen yhden tilalle. Vastus 220 kilo-ohmia.
Mitkä on oikea arvo? Kärry on W124 300E.
liekkö mittari ihan kunnossa, jos uudessa johdossa 220 kilohmia.
eikös max arvo (yleisesti) ole 10 kilo ohmin luokka?
terveisin jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
liekkö mittari ihan kunnossa, jos uudessa johdossa 220 kilohmia.
eikös max arvo (yleisesti) ole 10 kilo ohmin luokka?
terveisin jaska
Oikeassa olet. Mistä lienen saanut tuon 220kohmia, sillä tarkistin vielä ja oikea arvo on 12 kohmia. Englantilainen johto, Carolin tekemä.
En silti laita sitä, sillä käyn tänään lentoasemalla ja samalla Vantaan Motonetissä.
eikös max arvo (yleisesti) ole 10 kilo ohmin luokka?
terveisin jaska
Oikeassa olet. Mistä lienen saanut tuon 220kohmia, sillä tarkistin vielä ja oikea arvo on 12 kohmia. Englantilainen johto, Carolin tekemä.
En silti laita sitä, sillä käyn tänään lentoasemalla ja samalla Vantaan Motonetissä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Tulpanjohtojen vastus
Sen verran huomautusta, että tulpanjohdossa ei ole vastusta ( kuparijohdot ), mutta tulpanhatussa on 1kohmi. Riittää kun vaihdat pelkän hatun.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Johtojen vastus tulisi olla 500-15000ohm per metri riippuen kelasta ja elektrodivälistä. Vastus vähentää esim radion, ECU'n ja muun elektoniikan häiriöt.
Kun vastus vähennetään niin virta joka kulkee toisinpäin (EMK, totta!) häiritsee vielä enemmän.
Tässä yks hyvä syy miksi uusissa autoissa ei ole johtoja ollenkaan enää!
Kun vastus vähennetään niin virta joka kulkee toisinpäin (EMK, totta!) häiritsee vielä enemmän.
Tässä yks hyvä syy miksi uusissa autoissa ei ole johtoja ollenkaan enää!
http://www.beru.com/download/produkte/s ... TI05_e.pdf
sivulta 3 ettepäin on tarinaa MB:kin copperikaapeleista.
sivulta 3 ettepäin on tarinaa MB:kin copperikaapeleista.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: Tulpanjohtojen vastus
No tuli se sieltä. Ehdein jo ihmettelemään, että miten pelkässä johdossa voi olla vastusta (tai ainahan sitä vähän on)...mjo33400 kirjoitti:Sen verran huomautusta, että tulpanjohdossa ei ole vastusta ( kuparijohdot ), mutta tulpanhatussa on 1kohmi. Riittää kun vaihdat pelkän hatun.
Mikä merkitys muuten tällä vastuksella on??
Re: Tulpanjohtojen vastus
Kuparijohdon resistanssin kuuluu lähennellä olematonta. Vastukset saattaa löytyäkin sitten molempien päiden liittimistä/hatuista.JuhoK kirjoitti: No tuli se sieltä. Ehdein jo ihmettelemään, että miten pelkässä johdossa voi olla vastusta (tai ainahan sitä vähän on)...
Mikä merkitys muuten tällä vastuksella on??
Nämä halvat hiilikalvojohdot omaavat sen verran resistanssia joten niiden kanssa ei erillisiä vastuksia tarvita. Ongelmaksi muodostuu R/metri, jolloin
pidempien johtojen R on paljon lyhyempiä suurempi. Toivottavasti kukaan ei näitä rimpuloita mersuun laitakaan.
[/quote="JuhoK"]
Koneella on koneen tahti
Kiitos, hyvää tietoa kaiken kaikkiaan.
Vaihdoin tänään uudet johdot, Bremin valmistamat.
Samalla tankkasin tyhjään tankkiin 98 -bensaa. Tosin mielettömän kalliisti Espoossa, meillä Asikkalassa on paljon halvempaa!!! Sen jälkeen käänsin konehuonessa oktaanivalintanupin S-asentoon ja menoksi.
Vaikutus on uskomaton! Mennessäni Espooseen (nelostie/kehä kolmonen)alipainemittari kiikkui koko ajan melkein tapissa. Paluumatkalla samoilla nopeuksilla samainen viisari keikkui siellä punaisen osuuden alkupäässä ja kiihtyvyys oli erinomainen.
Siis tulpanjohtojen vaihto ja korkeampioktaaninen bensa. Eipä olisi uskonut, jollei olisi vasiten seurannut mittarista. Ei siis mikään perstuntuma pelkästään.
No, pitää muistaa, että yksi tulpanjohto oli viallinen joten se jo tietysti jarrutteli moottorin tehoja menomatkalla.
Vaihdoin tänään uudet johdot, Bremin valmistamat.
Samalla tankkasin tyhjään tankkiin 98 -bensaa. Tosin mielettömän kalliisti Espoossa, meillä Asikkalassa on paljon halvempaa!!! Sen jälkeen käänsin konehuonessa oktaanivalintanupin S-asentoon ja menoksi.
Vaikutus on uskomaton! Mennessäni Espooseen (nelostie/kehä kolmonen)alipainemittari kiikkui koko ajan melkein tapissa. Paluumatkalla samoilla nopeuksilla samainen viisari keikkui siellä punaisen osuuden alkupäässä ja kiihtyvyys oli erinomainen.
Siis tulpanjohtojen vaihto ja korkeampioktaaninen bensa. Eipä olisi uskonut, jollei olisi vasiten seurannut mittarista. Ei siis mikään perstuntuma pelkästään.
No, pitää muistaa, että yksi tulpanjohto oli viallinen joten se jo tietysti jarrutteli moottorin tehoja menomatkalla.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
juu ja se ei niin pilkun päälle ole väliä onko vastus 5k, 10k tai 15 kohmia. Mikäli on käytössä kuparikaapeli sellaisilla tulpanhatuilla, joissa ei ole vastusta, aiheutuu siis häiriöitä, kuuluu esimerkiksi radiossa kun 'suojaamaton mopo' ajaa ohi. Toimii kuitenkin auton kannalta ok. Mikäli kaapeli (vastuksellinen) pätkii tai on jopa poikki se silti sytyttää jotenkin, joskus, huonosti. Kipinä (virta) hyppää helposti pätkivän kaapelin läpi.spede10 kirjoitti:Kiitos, hyvää tietoa kaiken kaikkiaan.
Vaihdoin tänään uudet johdot, Bremin valmistamat.
Samalla tankkasin tyhjään tankkiin 98 -bensaa.<..>
Kun kaapeli on poikki, eli vastus on ääretön, kipinä hyppää silti sen poikki olevan kohdan yli. -> Aina kannattaa mitata kaapelit vaikka käy kaikilla pytyillä.
Dieselin hintakin on noussut
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tulpan johdot
Meseissä käytetään kuparikaapeleita eikä mitään hiilipaskoja. Tulpanhatun vastus on ainoastaan häiriö suoja ympäristöön.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen