W211 narinanivel
W211 narinanivel
Osaisko joku heittää tietoa käykö W211 sedaniin sama narinanivel airmaticiin kuin tavalliseen. Tukivarsi on ainakin KL:ssä erikseen, mutta nivelten kohdalla ei sanota mitään.
Kiitos etukäteen
Kiitos etukäteen
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Re: W211 airmaticin narinanivel
Hienoa,
entä onko asennuksessa jotain speciaalia?
Ilmeisesti ovet lukkoon ja avain piiloon ettei airmatic ala kesken kaiken säätelemään.
entä onko asennuksessa jotain speciaalia?
Ilmeisesti ovet lukkoon ja avain piiloon ettei airmatic ala kesken kaiken säätelemään.
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Re: W211 airmaticin narinanivel
Eipä siinä ihmeellistä, olen tyhjentänyt ilmapussit ennen tukivarren vaihtoa.
Kasatessa kannattaa lyödä irtoholkkia sivuun että varren ulkopää menee helpommin paikalleen.
Kasatessa kannattaa lyödä irtoholkkia sivuun että varren ulkopää menee helpommin paikalleen.
wiimax.fi
Re: W211 airmaticin narinanivel
Onko ilmapussien tyhjennys helpottava vai pakollinen toimenpide? Onnistuuko ilman *:ia?
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Re: W211 airmaticin narinanivel
Minä en osaa vastata tuohon, tyhjennän aina Starilla kun jumppaan taka-alatukivarren kanssa.
Mainitsemasi "ovet lukkoon ja avain piiloon" on tarpeellinen toimenpide joka tapauksessa jos on SBC-jarrut, jarrusatulan kun joutuu irrottamaan.
Tai sitten jarrujen deaktivointi testerillä remontin ajaksi.
Mainitsemasi "ovet lukkoon ja avain piiloon" on tarpeellinen toimenpide joka tapauksessa jos on SBC-jarrut, jarrusatulan kun joutuu irrottamaan.
Tai sitten jarrujen deaktivointi testerillä remontin ajaksi.
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 airmaticin narinanivel
kasatessa oikeestaan pakolinen olla tyhjät, anturista kääntelemällä painon ollessa päälä enne purkaamista saa kikkailtuaJasu24 kirjoitti:Onko ilmapussien tyhjennys helpottava vai pakollinen toimenpide? Onnistuuko ilman *:ia?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Su 23.10.2011 01:21
- Paikkakunta: Oulun maakunta
Re: W211 airmaticin narinanivel
Auto oli nosturilla tuon narinanivelen vaihdon takia. Avaimet virtalukossa, vaihde N-asennossa, seisontajarru ei ollut päällä,dealer kirjoitti:Minä en osaa vastata tuohon, tyhjennän aina Starilla kun jumppaan taka-alatukivarren kanssa.
Mainitsemasi "ovet lukkoon ja avain piiloon" on tarpeellinen toimenpide joka tapauksessa jos on SBC-jarrut, jarrusatulan kun joutuu irrottamaan.
Tai sitten jarrujen deaktivointi testerillä remontin ajaksi.
ilmapussia ei tyhjennetty, jarrusatulaa ei irroitettu.
Alatukivarren navanpuoleinen pultti auki, jarrusatulan alaliukupultti + suojakumi irtipois tieltä. Koiranluun alapultti irti, sivuttais tukivarren navanpuoleinen pultti irti, alemman pitkittäis tukivarren pultti pois (pultit pois navan puolipäästä).
Tämän jälkeen napaa voi jo kääntää ylöspäin ja päästään nivelen irroitukseen. Työkalu irroitukseen tehtiin sopivasta putkenpätkästä ja vastakappale (mäntä) oli sopiva hylsy. niiden sisälle kierretanko ja mutterit päihin. Mutteria kiristämällä alkoivat sisuskalut nivelestä irrota ja tulivat pois.
Nivelen ulko-osa, se metallinen keskiosa jäi vielä tukivarren sisälle, se "pirrattiin" parista kohtaa puhki (varovaisuutta tässä kohtaa).
Tämän jälkeen ulkohela tulikin suosiolla pois.
Tukivarressa on olakkeet molemmissa päissä nivelen pesää. Nivelen irroitus tehtiin keulan suuntaan ja tämän keulan puolella oleva olake "pirrattiin" pois.
Kuumailmapuhaltimella lämmitys, vähän rasvaa reikään ja samalla työkalulla uusi nivel paikoilleen.
Re: W211 airmaticin narinanivel
No huh huh, voihan sitä tietysti "urheilla" ja "pirrailla"...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 airmaticin narinanivel
Eikös tuo tukivarsi halkea farkussa? En itse pirrannut mitään, vaan ihan viilapenkissä pyörittelin tuon nivelen irti ja laitoin paikoilleen. Farkun tukivarsi on siis kaksiosainen, halkeaa keskeltä, olakkeita ei tarvitse särkeä.Farmaristi kirjoitti:Auto oli nosturilla tuon narinanivelen vaihdon takia. Avaimet virtalukossa, vaihde N-asennossa, seisontajarru ei ollut päällä,dealer kirjoitti:Minä en osaa vastata tuohon, tyhjennän aina Starilla kun jumppaan taka-alatukivarren kanssa.
Mainitsemasi "ovet lukkoon ja avain piiloon" on tarpeellinen toimenpide joka tapauksessa jos on SBC-jarrut, jarrusatulan kun joutuu irrottamaan.
Tai sitten jarrujen deaktivointi testerillä remontin ajaksi.
ilmapussia ei tyhjennetty, jarrusatulaa ei irroitettu.
Alatukivarren navanpuoleinen pultti auki, jarrusatulan alaliukupultti + suojakumi irtipois tieltä. Koiranluun alapultti irti, sivuttais tukivarren navanpuoleinen pultti irti, alemman pitkittäis tukivarren pultti pois (pultit pois navan puolipäästä).
Tämän jälkeen napaa voi jo kääntää ylöspäin ja päästään nivelen irroitukseen. Työkalu irroitukseen tehtiin sopivasta putkenpätkästä ja vastakappale (mäntä) oli sopiva hylsy. niiden sisälle kierretanko ja mutterit päihin. Mutteria kiristämällä alkoivat sisuskalut nivelestä irrota ja tulivat pois.
Nivelen ulko-osa, se metallinen keskiosa jäi vielä tukivarren sisälle, se "pirrattiin" parista kohtaa puhki (varovaisuutta tässä kohtaa).
Tämän jälkeen ulkohela tulikin suosiolla pois.
Tukivarressa on olakkeet molemmissa päissä nivelen pesää. Nivelen irroitus tehtiin keulan suuntaan ja tämän keulan puolella oleva olake "pirrattiin" pois.
Kuumailmapuhaltimella lämmitys, vähän rasvaa reikään ja samalla työkalulla uusi nivel paikoilleen.
Ilmapussin tyhjensi akkulaturin avulla syöttämällä virtaa letkussa olevaan venttiiliin. Aika nujakka, jos pussia ei saa tyhjäksi.
Re: W211 airmaticin narinanivel
Jos joku on pirrannu alatukivarren pilalle, multa löytys pari kappaletta
Hyväkuntosii alatukivarsii hyvällä narinahelalla. Samat millasii farkussa (s211) on
Hyväkuntosii alatukivarsii hyvällä narinahelalla. Samat millasii farkussa (s211) on
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T

S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: W211 airmaticin narinanivel
elikkästä, jos nyt oikeen ymmärsin niin farkkuu homma hoituu tällä puslalla : http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /28043/934" onclick="window.open(this.href);return false;
pussit tyhjäksi, alatukivarsi irti, ja nitkuttaa puolikkaat irti vääntämällä , ei prässäämällä ? uusi pusla miten paikalle ?`

pussit tyhjäksi, alatukivarsi irti, ja nitkuttaa puolikkaat irti vääntämällä , ei prässäämällä ? uusi pusla miten paikalle ?`

Re: W211 narinanivel
homma hoidossa, puolikkaat lähtee irti helpolla kun antaa lämpöä ja toinen puolikas ruustukkiin kiinni -> vääntelee toisen irti. Jäljelle jäänyt puolikas missä on sitten pusla vielä kiinni niin lähti parilla sopivalla holkilla pois prässäten. Pakkasesta uudet nivelet, nekin ruustukissa paikalleen ja homma valmis.
Äkkiseltään kun katselee varsia niin voi helposti luulla että ei onnistu vaihto, en ihmettele yhtään jos näitäkin vaihdeltu varsineen kaikkineen...
Äkkiseltään kun katselee varsia niin voi helposti luulla että ei onnistu vaihto, en ihmettele yhtään jos näitäkin vaihdeltu varsineen kaikkineen...
