Inspiraatiopörriäinen potkas ja aloin innolla puhdistamaan tota wänkkärin puolta.. Nooh.. Laikkakone palo kesken kaiken!
No se oli vasta toinen laikkakone joka tässä projektissa meni. Huomenna jatkuu!
pasi84 kirjoitti:Mikäs se sellainen laikkakone oli? Hyvää työtä !
Ostettu äijäkaupasta nimeltä tarjoustalo Powertools tais olla merkki. Muuten kyllä ihan asiallinen laite, taitaa toi mersun kumimainen massa tuolla lokarissa olla sen verran sitkeetä tavaraa, ettei vaan powertools kestä.
pasi84 kirjoitti:Mikäs se sellainen laikkakone oli? Hyvää työtä !
Ostettu äijäkaupasta nimeltä tarjoustalo Powertools tais olla merkki. Muuten kyllä ihan asiallinen laite, taitaa toi mersun kumimainen massa tuolla lokarissa olla sen verran sitkeetä tavaraa, ettei vaan powertools kestä.
onnex on halapaa ku saippua. uutta konetta kehiin ja hieromaan.
Viimeksi muokannut AP-race/lake, Su 20.01.2013 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pasi84 kirjoitti:Mikäs se sellainen laikkakone oli? Hyvää työtä !
Ostettu äijäkaupasta nimeltä tarjoustalo Powertools tais olla merkki. Muuten kyllä ihan asiallinen laite, taitaa toi mersun kumimainen massa tuolla lokarissa olla sen verran sitkeetä tavaraa, ettei vaan powertools kestä.
Onhan noissakin takuu, ei muutakun vaihtamaan uuteen aina kun kärähtää
Mä en nyt ymmärrä, mikä järki tuossa on? Makita on tehty ammattikäyttöön, kestää rääkätä ja sit sä käytät jotain kiinalaisten kasaamia virveleitä, mitkä hajoo kun käynnistää. Suosittelen katsomaan dokumentin "hehkulamppuhuijaus", se avartaa näkemystä halpapaskatavaran kuluttamisesta.
vähän off topikkia, mutta sanotaan nyt kuitenkin. viime talvena tein torppaa kondikseen ja makitan iskuporakone hajos. ajattelin, että käyn pikasesti hakeen kuljun kartanosta (sama kun tarjoustalo, tai tavaratalo tms.) jonkun vaan tilalle. ostin sitten sellasen halvan kiinalaisen iskuporakoneen. ajattelin, että se kykenee suoriutuun 5mm reikien poraamisesta petoni seinään. joku viis reikää sain tehtyä, kunnes tuli savu ja kipinät ja meinsa syttyä palaan. no sitten hain takuuseen uuden samanlaisen. se kesti saman verran, kunnes taas hajos. sitten hain kolmannen, eikä enää tarvinu porata reikiä. sillä sekotin laastia ja kas, taas tuli savu ja kipinät. sitten en enää jaksanu hakee uutta. ja samalla tavalla menny noita halppis rälläköitä. ei noi vaan kannata, jos tahtoo saada jotain aikasekskin.
niin ja ettei mene aivan hakoteille, niin hyvä rojekti. jatka samaan malliin. mukava seurailla tälläsiä tekemisiä.
Siis ei tuo rällä mikään ihan lelu jos niin ymmärsitte. se on kilowatin kone ja fyysiseltä kooltaan kuitenkin todella pieni. Sitä on näppärä pyöritellä ahtaissa koloissa. Ei tuolla mun toisella koneella sais pyöriteltyä tommosissa koloissa.
Ja takaisin asiaan! Itse olen siis ekana ottanut paskat ja pintaruosteet pois rälläkällä jossa teräsharjalaikka ja sen jälkeen vielä hiekkapuhaltanut kohdat joissa on ollut ruostetta. Aikaisemmin oon puhaltanut tuommosella perus pistepuhalluspistoolilla josta menee letku hiekkasäkkiin. Melkoista urheilua ollut sillä vekottimella.
Hetken pohdittuani päätin ottaa soodapistoolin kaapista joka on siis säiliöllä ja hetken sitä silmäiltyäni päätin muuttaa sen hiekalle sopivaksi. Vaihdoin imuputken hiukan paksumpaan ja sorvasin uuden suuttimen. Ja jumantsuika, että tulee puhdasta peltiä esille! Suutinta tuntuu hiukan syövän tuo hiekka mutta ei sitäkään pahasti.
Dodiih, ja takaisin sorvin ääreen. Tänään jatkoin tuota putsailua ton wänkkärin sisäloksun kanssa ja sain sen ihan hyvälle mallille, seuraavaksi täytyy pestä se tinnerillä ja sitten vetää epoksit pohjalle ni ollaan samassa tilanteessa kuskin lokarin kanssa.
Mahtaako tuohon om120.980 koneeseen olla jotain "voimaosaa" tarjolla? Koitin haeskella googlella muttei sattunut mitään hyödyllistä silmiin. Kai tuo moottori on kuitenkin ihan ohjelmoitavissa? Lähinnä polttoainesyötön osilta? Starilla? Ettei tarvitse prommeja ostella alkuperäiseen ecuun.
Orkkis moottorinohjaimia ei voi ohjelmoida muuten kuin polttamalla uusi ohjelma uusille piireille ja vaihtamalla ne moottoriohjaimiin.
Starilla ei pysty tekemään oikein mihinkään vehkeeseen moottoriohjelman muutoksia. Siihen hommaan on omat värkkinsä.
Muutamalta "ohjelmapajalta" tuohon saa moottoriohjelmia. mm. digituning lupaa 415 hv 595 Nm hintaan 550€
Eli kallista on muutaman lisähevosen haku pelkällä ohjelmalla.
Jostain saksan ebaysta voisi uskomattomalla tuurilla löytää esim AMG nokka-akselit.
Samaa peruskonettahan on mm Pagani Zondassa. Jossa tuosta M120:sta on revitty 7.0 ja 7.3l versioina jopa 555hv 750nm.
Uudemmissa Zondissa on enemmänkin tehoa mutta en tiedä onko moottori vielä noissakin M120.
Oli sen verran hapan toi helmapelti, että laikkasin siitä siivun pois ja huomasin ikäväkseni pintaruostetta helman sisällä jotka puhalsin hiekalla pois poikkeen.
Pare vaan yrittää tehä loppuun asti kunnolla vaikka siihen tunteja meneekin..
Helman suojamuovin alta paljastui karu todellisuus / Helma laikattuna
Arvostan suuresti näitä projekteja ja vielä enemmän arvostan teitä joilla on taitoa tehdä pelti töitä mutta tietäen näiden autojen valuuttakurssit niin en ymmärrä miksi lähteä moisiin hitsaustalkoisiin äkkiseltään päässä laskettuna projektista tulee jo sen verran hinnakas että olisi kannattanut ostaa valmiiksi ehjä joka kuitenkin on parempi vaikka kuinka tekisit kaiken uusiksi.
Mutta kuten aluksi jo kirjoitin niin arvostan työtäsi/työtänne ja ennenkaikkea taitoa tehdä moista hommaa
Kiitos kiitos! Saa lämpimälle mielelle kun työn jäljestä pidetään!
Puolustukseksi tuohon auton koriin. Tuo ei ollut ensimmäinen jota kävin katsomassa (halvin kylläkin ).
Kaikki autot päällepäin tosi siistejä ja hienokuntoisia. Muovisisälokarit peittää peltipinnat joten niiden kuntoa ei näe, helmamuovit peittää helmojen kunnon. Pohja on taas tehtaan jäljiltä niin hyvässä kumimassassa, ettei juurikaan ruostu. Helppo ja nopea tapa tarkastaa suuntaa korin kunnosta on nostaa klipsuilla kiinni oleva kynnysmuovi kuskin oviaukosta vaikka koeajolla. Noita autoja ei tahdo priimakuntoisena (alustan osalta) enää juurikaan olla, ellei ole kunnostettu kunnolla. Niinkuin tällä foorumilla muutamia on.
Heidän jalanjälkiään seuraten, aamen ja talliin -> !
Kysymys kuuluu, että mitä sitä sitten tekisi, jos ei olisi mitään tekemistä??
Minäkin mieluummin hitsaan mersua, kun katon telkkaria, eikä se itse hitsaaminen ole kovin hinnakasta... oisko saumalla hintaa pari eksua/metri. Neliön satapiikkistä sinkittyä peltiä saa kanssa aika halvalla.
Kyllä autojen ropaaminen on harrastuksista niitä halvimpia.
prkl. kun ei omaan talliin mahdu auto. Siellä olisi nimittäin jotain samanlaista
pasi84 kirjoitti:Mikäs se sellainen laikkakone oli? Hyvää työtä !
Ostettu äijäkaupasta nimeltä tarjoustalo Powertools tais olla merkki. Muuten kyllä ihan asiallinen laite, taitaa toi mersun kumimainen massa tuolla lokarissa olla sen verran sitkeetä tavaraa, ettei vaan powertools kestä.
Vähän OT:tä, mutta kävin tuossa päivällä paikallisessa Tokmannissa, sielä on muutto ale. Ostin 2kpl. 900W Tech Power pikku rälläkkää 12e/kpl. 2 vuoden takuulla. Kyllä kai ne ton väärttejä on.
Sain kuin sainkin ton rojektin etenemään. Tänään kerkesin ropailemaan kunnolla.
Eli etuapurunko ja kaikki muut etupään osat lukuunottamatta kallistuksenvakaajan tankoa on nyt puhalletty täysin puhtaaksi.
Tuon kuskin helmakotelon jouduin pilkkomaan raa'alla kädellä. Noin puolet vedenpoistoreijistä on tehty uusiksi ja myös tunkkauskorvakkeen ympäristöt on tehty uusiksi. Sitten pääsin suihkimaan temacoaattia kotelon sisään sekä muihin etupään irto-osiin.
Tulipa askarreltua. Ton helman rakentelin kahdesta kantatusta pellistä, että sain tarpeeksi askelia ja helmamuovin kiinnityskohtiin prässäilin reijät alkuperäisen palan mukaan. Hitonmoinen homma oli tehä toi helma mutten viittinyt maksaa uudesta helmapellistä tuhatta euroa.