W140 CL600 Ehostusprojekti
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Siistiä duunii
...ruiskuta kunnolla kotelo-suojaa !!! 
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Inspiraatiopörriäinen potkas ja aloin innolla puhdistamaan tota wänkkärin puolta.. Nooh.. Laikkakone palo kesken kaiken!
No se oli vasta toinen laikkakone joka tässä projektissa meni. Huomenna jatkuu!

No se oli vasta toinen laikkakone joka tässä projektissa meni. Huomenna jatkuu!

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Mikäs se sellainen laikkakone oli?
Hyvää työtä !
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Ostettu äijäkaupasta nimeltä tarjoustalopasi84 kirjoitti:Mikäs se sellainen laikkakone oli?Hyvää työtä !
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
onnex on halapaa ku saippua. uutta konetta kehiin ja hieromaan.Ilmaister kirjoitti:Ostettu äijäkaupasta nimeltä tarjoustalopasi84 kirjoitti:Mikäs se sellainen laikkakone oli?Hyvää työtä !
Powertools tais olla merkki. Muuten kyllä ihan asiallinen laite, taitaa toi mersun kumimainen massa tuolla lokarissa olla sen verran sitkeetä tavaraa, ettei vaan powertools kestä.
Viimeksi muokannut AP-race/lake, Su 20.01.2013 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- petri
- Mersumies

- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Onhan noissakin takuu, ei muutakun vaihtamaan uuteen aina kun kärähtääIlmaister kirjoitti:Ostettu äijäkaupasta nimeltä tarjoustalopasi84 kirjoitti:Mikäs se sellainen laikkakone oli?Hyvää työtä !
Powertools tais olla merkki. Muuten kyllä ihan asiallinen laite, taitaa toi mersun kumimainen massa tuolla lokarissa olla sen verran sitkeetä tavaraa, ettei vaan powertools kestä.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Ja kun aku ankka koneen toimimattomuus on testattu, niin on aika vaihtaa makitaan. 
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
itellä on bosch 
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Perkele! Mitä pahaa oon muka tehny!
Hain takuuseen taas uuden rällän ja tää kesti tehokasta ajoa liipasin pohjassa noin 40min!! Sytty palamaan ja pamahti. Palo sulakekin taulusta.
Mulla on itelläni myös makitan kulmahiomakone mutten viitti sitä rääkätä tuossa. Myönnän, etten paljoa sääli tota äijäkaupan laitetta.
Ja eikun hakemaan uutta!
Hain takuuseen taas uuden rällän ja tää kesti tehokasta ajoa liipasin pohjassa noin 40min!! Sytty palamaan ja pamahti. Palo sulakekin taulusta.
Mulla on itelläni myös makitan kulmahiomakone mutten viitti sitä rääkätä tuossa. Myönnän, etten paljoa sääli tota äijäkaupan laitetta.
Ja eikun hakemaan uutta!
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Mä en nyt ymmärrä, mikä järki tuossa on? Makita on tehty ammattikäyttöön, kestää rääkätä ja sit sä käytät jotain kiinalaisten kasaamia virveleitä, mitkä hajoo kun käynnistää. Suosittelen katsomaan dokumentin "hehkulamppuhuijaus", se avartaa näkemystä halpapaskatavaran kuluttamisesta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
vähän off topikkia, mutta sanotaan nyt kuitenkin. viime talvena tein torppaa kondikseen ja makitan iskuporakone hajos. ajattelin, että käyn pikasesti hakeen kuljun kartanosta (sama kun tarjoustalo, tai tavaratalo tms.) jonkun vaan tilalle. ostin sitten sellasen halvan kiinalaisen iskuporakoneen. ajattelin, että se kykenee suoriutuun 5mm reikien poraamisesta petoni seinään. joku viis reikää sain tehtyä, kunnes tuli savu ja kipinät ja meinsa syttyä palaan. no sitten hain takuuseen uuden samanlaisen. se kesti saman verran, kunnes taas hajos. sitten hain kolmannen, eikä enää tarvinu porata reikiä. sillä sekotin laastia ja kas, taas tuli savu ja kipinät. sitten en enää jaksanu hakee uutta. ja samalla tavalla menny noita halppis rälläköitä. ei noi vaan kannata, jos tahtoo saada jotain aikasekskin.
niin ja ettei mene aivan hakoteille, niin hyvä rojekti. jatka samaan malliin. mukava seurailla tälläsiä tekemisiä.
niin ja ettei mene aivan hakoteille, niin hyvä rojekti. jatka samaan malliin. mukava seurailla tälläsiä tekemisiä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Juu, itse projektissa ei ole mitään vikaa, täälläkin seurataan mielenkinnolla. 
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Siis ei tuo rällä mikään ihan lelu jos niin ymmärsitte. se on kilowatin kone ja fyysiseltä kooltaan kuitenkin todella pieni. Sitä on näppärä pyöritellä ahtaissa koloissa. Ei tuolla mun toisella koneella sais pyöriteltyä tommosissa koloissa.
Ja takaisin asiaan! Itse olen siis ekana ottanut paskat ja pintaruosteet pois rälläkällä jossa teräsharjalaikka ja sen jälkeen vielä hiekkapuhaltanut kohdat joissa on ollut ruostetta. Aikaisemmin oon puhaltanut tuommosella perus pistepuhalluspistoolilla josta menee letku hiekkasäkkiin. Melkoista urheilua ollut sillä vekottimella.
Hetken pohdittuani päätin ottaa soodapistoolin kaapista joka on siis säiliöllä ja hetken sitä silmäiltyäni päätin muuttaa sen hiekalle sopivaksi. Vaihdoin imuputken hiukan paksumpaan ja sorvasin uuden suuttimen. Ja jumantsuika, että tulee puhdasta peltiä esille!
Suutinta tuntuu hiukan syövän tuo hiekka mutta ei sitäkään pahasti.
Ja takaisin asiaan! Itse olen siis ekana ottanut paskat ja pintaruosteet pois rälläkällä jossa teräsharjalaikka ja sen jälkeen vielä hiekkapuhaltanut kohdat joissa on ollut ruostetta. Aikaisemmin oon puhaltanut tuommosella perus pistepuhalluspistoolilla josta menee letku hiekkasäkkiin. Melkoista urheilua ollut sillä vekottimella.
Hetken pohdittuani päätin ottaa soodapistoolin kaapista joka on siis säiliöllä ja hetken sitä silmäiltyäni päätin muuttaa sen hiekalle sopivaksi. Vaihdoin imuputken hiukan paksumpaan ja sorvasin uuden suuttimen. Ja jumantsuika, että tulee puhdasta peltiä esille!
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Dodiih, ja takaisin sorvin ääreen. Tänään jatkoin tuota putsailua ton wänkkärin sisäloksun kanssa ja sain sen ihan hyvälle mallille, seuraavaksi täytyy pestä se tinnerillä ja sitten vetää epoksit pohjalle ni ollaan samassa tilanteessa kuskin lokarin kanssa.


Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Eli nyt on hitsailtuna toi ritilikkö, kiinnitysraudan korjauspala ja pari muuta reikää.

Penslattu epoksilla, etuapurungon taaemman kiinnikkeen jätin vielä maalaamatta kun täytyy siirrellä noita johtonippuja pois tieltä.


Penslattu epoksilla, etuapurungon taaemman kiinnikkeen jätin vielä maalaamatta kun täytyy siirrellä noita johtonippuja pois tieltä.

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Mahtaako tuohon om120.980 koneeseen olla jotain "voimaosaa" tarjolla? Koitin haeskella googlella muttei sattunut mitään hyödyllistä silmiin. Kai tuo moottori on kuitenkin ihan ohjelmoitavissa? Lähinnä polttoainesyötön osilta? Starilla? Ettei tarvitse prommeja ostella alkuperäiseen ecuun.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Orkkis moottorinohjaimia ei voi ohjelmoida muuten kuin polttamalla uusi ohjelma uusille piireille ja vaihtamalla ne moottoriohjaimiin.
Starilla ei pysty tekemään oikein mihinkään vehkeeseen moottoriohjelman muutoksia. Siihen hommaan on omat värkkinsä.
Muutamalta "ohjelmapajalta" tuohon saa moottoriohjelmia. mm. digituning lupaa 415 hv 595 Nm hintaan 550€
Eli kallista on muutaman lisähevosen haku pelkällä ohjelmalla.
Jostain saksan ebaysta voisi uskomattomalla tuurilla löytää esim AMG nokka-akselit.
Samaa peruskonettahan on mm Pagani Zondassa. Jossa tuosta M120:sta on revitty 7.0 ja 7.3l versioina jopa 555hv 750nm.
Uudemmissa Zondissa on enemmänkin tehoa mutta en tiedä onko moottori vielä noissakin M120.
Starilla ei pysty tekemään oikein mihinkään vehkeeseen moottoriohjelman muutoksia. Siihen hommaan on omat värkkinsä.
Muutamalta "ohjelmapajalta" tuohon saa moottoriohjelmia. mm. digituning lupaa 415 hv 595 Nm hintaan 550€
Eli kallista on muutaman lisähevosen haku pelkällä ohjelmalla.
Jostain saksan ebaysta voisi uskomattomalla tuurilla löytää esim AMG nokka-akselit.
Samaa peruskonettahan on mm Pagani Zondassa. Jossa tuosta M120:sta on revitty 7.0 ja 7.3l versioina jopa 555hv 750nm.
Uudemmissa Zondissa on enemmänkin tehoa mutta en tiedä onko moottori vielä noissakin M120.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Kiitoksia Mikalle!
Oli sen verran hapan toi helmapelti, että laikkasin siitä siivun pois ja huomasin ikäväkseni pintaruostetta helman sisällä jotka puhalsin hiekalla pois poikkeen.
Pare vaan yrittää tehä loppuun asti kunnolla vaikka siihen tunteja meneekin..
Helman suojamuovin alta paljastui karu todellisuus / Helma laikattuna

Helman sisäpuoli puhallettuna

Oli sen verran hapan toi helmapelti, että laikkasin siitä siivun pois ja huomasin ikäväkseni pintaruostetta helman sisällä jotka puhalsin hiekalla pois poikkeen.
Pare vaan yrittää tehä loppuun asti kunnolla vaikka siihen tunteja meneekin..
Helman suojamuovin alta paljastui karu todellisuus / Helma laikattuna

Helman sisäpuoli puhallettuna

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Huhhuh, täytyy kyllä kaverille hattua nostaa.
Upeaa työtä, mutta on kyl toi aihiokin semmoinen, että ois varmaan jääny monelta räjäytysvaiheeseen...
Triidi seurannassa
Upeaa työtä, mutta on kyl toi aihiokin semmoinen, että ois varmaan jääny monelta räjäytysvaiheeseen...
Triidi seurannassa
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Arvostan suuresti näitä projekteja ja vielä enemmän arvostan teitä joilla on taitoa tehdä pelti töitä mutta tietäen näiden autojen valuuttakurssit niin en ymmärrä miksi lähteä moisiin hitsaustalkoisiin äkkiseltään päässä laskettuna projektista tulee jo sen verran hinnakas että olisi kannattanut ostaa valmiiksi ehjä joka kuitenkin on parempi vaikka kuinka tekisit kaiken uusiksi.
Mutta kuten aluksi jo kirjoitin niin arvostan työtäsi/työtänne ja ennenkaikkea taitoa tehdä moista hommaa
Mutta kuten aluksi jo kirjoitin niin arvostan työtäsi/työtänne ja ennenkaikkea taitoa tehdä moista hommaa
W223 S450 2021
S213 E200d 2020
S211 E320 CDI Designo 2005
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Kiitos kiitos! Saa lämpimälle mielelle kun työn jäljestä pidetään!
Puolustukseksi tuohon auton koriin. Tuo ei ollut ensimmäinen jota kävin katsomassa (halvin kylläkin
).
Kaikki autot päällepäin tosi siistejä ja hienokuntoisia. Muovisisälokarit peittää peltipinnat joten niiden kuntoa ei näe, helmamuovit peittää helmojen kunnon. Pohja on taas tehtaan jäljiltä niin hyvässä kumimassassa, ettei juurikaan ruostu. Helppo ja nopea tapa tarkastaa suuntaa korin kunnosta on nostaa klipsuilla kiinni oleva kynnysmuovi kuskin oviaukosta vaikka koeajolla. Noita autoja ei tahdo priimakuntoisena (alustan osalta) enää juurikaan olla, ellei ole kunnostettu kunnolla. Niinkuin tällä foorumilla muutamia on.
Heidän jalanjälkiään seuraten, aamen ja talliin -> !
Puolustukseksi tuohon auton koriin. Tuo ei ollut ensimmäinen jota kävin katsomassa (halvin kylläkin
Kaikki autot päällepäin tosi siistejä ja hienokuntoisia. Muovisisälokarit peittää peltipinnat joten niiden kuntoa ei näe, helmamuovit peittää helmojen kunnon. Pohja on taas tehtaan jäljiltä niin hyvässä kumimassassa, ettei juurikaan ruostu. Helppo ja nopea tapa tarkastaa suuntaa korin kunnosta on nostaa klipsuilla kiinni oleva kynnysmuovi kuskin oviaukosta vaikka koeajolla. Noita autoja ei tahdo priimakuntoisena (alustan osalta) enää juurikaan olla, ellei ole kunnostettu kunnolla. Niinkuin tällä foorumilla muutamia on.
Heidän jalanjälkiään seuraten, aamen ja talliin -> !
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Niin tottahan se on että vanhoissa ruostetta piisaa.....
Tuo on muuten todella hieno moottori kun se toimii. Omassa Ässämersussani on ollut muutamia vikoja mutta mahtava peli kun se toimii hyvin.
Tuo on muuten todella hieno moottori kun se toimii. Omassa Ässämersussani on ollut muutamia vikoja mutta mahtava peli kun se toimii hyvin.
W223 S450 2021
S213 E200d 2020
S211 E320 CDI Designo 2005
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Hyvän näköistä jälkeä, nyt kun laitat helmaan sit saman paksuista peltiä kun kuuluu.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Kysymys kuuluu, että mitä sitä sitten tekisi, jos ei olisi mitään tekemistä??
Minäkin mieluummin hitsaan mersua, kun katon telkkaria, eikä se itse hitsaaminen ole kovin hinnakasta... oisko saumalla hintaa pari eksua/metri. Neliön satapiikkistä sinkittyä peltiä saa kanssa aika halvalla.
Kyllä autojen ropaaminen on harrastuksista niitä halvimpia.
prkl. kun ei omaan talliin mahdu auto. Siellä olisi nimittäin jotain samanlaista
Minäkin mieluummin hitsaan mersua, kun katon telkkaria, eikä se itse hitsaaminen ole kovin hinnakasta... oisko saumalla hintaa pari eksua/metri. Neliön satapiikkistä sinkittyä peltiä saa kanssa aika halvalla.
Kyllä autojen ropaaminen on harrastuksista niitä halvimpia.
prkl. kun ei omaan talliin mahdu auto. Siellä olisi nimittäin jotain samanlaista
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Vähän OT:tä, mutta kävin tuossa päivällä paikallisessa Tokmannissa, sielä on muutto ale. Ostin 2kpl. 900W Tech Power pikku rälläkkää 12e/kpl. 2 vuoden takuulla. Kyllä kai ne ton väärttejä on.Ilmaister kirjoitti:Ostettu äijäkaupasta nimeltä tarjoustalopasi84 kirjoitti:Mikäs se sellainen laikkakone oli?Hyvää työtä !
Powertools tais olla merkki. Muuten kyllä ihan asiallinen laite, taitaa toi mersun kumimainen massa tuolla lokarissa olla sen verran sitkeetä tavaraa, ettei vaan powertools kestä.
- Messerschmitt
- Mersumies

- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
hiinä ja hiinä
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Sain kuin sainkin ton rojektin etenemään. Tänään kerkesin ropailemaan kunnolla.
Eli etuapurunko ja kaikki muut etupään osat lukuunottamatta kallistuksenvakaajan tankoa on nyt puhalletty täysin puhtaaksi.

Tuon kuskin helmakotelon jouduin pilkkomaan raa'alla kädellä. Noin puolet vedenpoistoreijistä on tehty uusiksi ja myös tunkkauskorvakkeen ympäristöt on tehty uusiksi. Sitten pääsin suihkimaan temacoaattia kotelon sisään sekä muihin etupään irto-osiin.

Eli etuapurunko ja kaikki muut etupään osat lukuunottamatta kallistuksenvakaajan tankoa on nyt puhalletty täysin puhtaaksi.

Tuon kuskin helmakotelon jouduin pilkkomaan raa'alla kädellä. Noin puolet vedenpoistoreijistä on tehty uusiksi ja myös tunkkauskorvakkeen ympäristöt on tehty uusiksi. Sitten pääsin suihkimaan temacoaattia kotelon sisään sekä muihin etupään irto-osiin.

- Messerschmitt
- Mersumies

- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Paljon hommaa mutta eiköhän tuosta hyvä tule.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Hommaa siinä on mutta hitsaamalla siitä selviää.
Tässä väliaikakuva.

Migistä loppu suojakaasu niin täytyy alkuviikosta jatkaa.
Tässä väliaikakuva.

Migistä loppu suojakaasu niin täytyy alkuviikosta jatkaa.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Jeejee.
Tulipa askarreltua. Ton helman rakentelin kahdesta kantatusta pellistä, että sain tarpeeksi askelia ja helmamuovin kiinnityskohtiin prässäilin reijät alkuperäisen palan mukaan. Hitonmoinen homma oli tehä toi helma mutten viittinyt maksaa uudesta helmapellistä tuhatta euroa.

Helma epoksin alla

Ja alatukivarsi epoksilla vuorattuna

Tulipa askarreltua. Ton helman rakentelin kahdesta kantatusta pellistä, että sain tarpeeksi askelia ja helmamuovin kiinnityskohtiin prässäilin reijät alkuperäisen palan mukaan. Hitonmoinen homma oli tehä toi helma mutten viittinyt maksaa uudesta helmapellistä tuhatta euroa.

Helma epoksin alla

Ja alatukivarsi epoksilla vuorattuna




