W124 250d Turbotus!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

omaan tenavaan makso 2 värinen lasi 200e vaihtotöineen ja kaikkineen.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
^^crisu^^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: La 28.07.2012 01:35
Paikkakunta: Lohja

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja ^^crisu^^ »

Juu tämäkin 2 värinen! =)
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Avatar
^^crisu^^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: La 28.07.2012 01:35
Paikkakunta: Lohja

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja ^^crisu^^ »

Nyt on mersu katsastettu turbolle! Ei vaatineet kuin teho paperin ja hyväksytyn pakokaasutestin!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Avatar
^^crisu^^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: La 28.07.2012 01:35
Paikkakunta: Lohja

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja ^^crisu^^ »

Nyt tuli päätettyä kytkin ongelmakin. Tilasin mersun 409D koneen asetelman (228mm) ja turbon massalevyn. Pitäisi kestää noin 500-600nm. Hintakaan ei nyt päätä huimannut kun jäi alle 200e. Ja vakio vp:tä käytän. Sorvin kautta tietenki. Katsotaan miten kestää tämä kytkin setuppi!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja JP74 »

^^crisu^^ kirjoitti:Nyt tuli päätettyä kytkin ongelmakin. Tilasin mersun 409D koneen asetelman (228mm) ja turbon massalevyn. Pitäisi kestää noin 500-600nm. Hintakaan ei nyt päätä huimannut kun jäi alle 200e. Ja vakio vp:tä käytän. Sorvin kautta tietenki. Katsotaan miten kestää tämä kytkin setuppi!
Ei kestä 500-600 NM vääntöjä tuo yhdistelmä. Kireen om601:en perässä tämä paketti luisti nelosella ja vitosella kovemmissa vauhdeissa.
Avatar
^^crisu^^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: La 28.07.2012 01:35
Paikkakunta: Lohja

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja ^^crisu^^ »

onko näin? tuttu oli käyttäny samaa yhdistelmää omassa mersussaan ja penkittäny 540nm ja ei kuulema ollut luistanut. voisiko olla tapauskohtasia nää kestävyydet?
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Avatar
^^crisu^^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: La 28.07.2012 01:35
Paikkakunta: Lohja

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja ^^crisu^^ »

Nyt on kytkin uudistettu! Asetelmaksi tuli 410d mersun ja 4-lapainen sintteri levy. Vauhti pyörän sorvailin sopivaksi 200d stä. Sorvailun myötä vp keveni arviolta 5kg :D Hyvin tuntuu pitävän ainakin viellä! :P Ahtoja noin 1.8bar :) Tuli myös ostettua 200d koko kone ja laatikko kun halvalla sain! samaan hintaan sain puretuyn audi 100 5 mukisen diisel koneen osissa! :D Muutamia kuvia--->
20130128_150355.jpg
20130128_200904.jpg
20130119_132506.jpg
20130126_101918.jpg
20130128_195653.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

kai tuo paketti on tasapainotettu :think: itellä hajos 2kpl vauhtiksia ennenkun uskoin että pakko on puntittaa kamat.
Avatar
^^crisu^^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: La 28.07.2012 01:35
Paikkakunta: Lohja

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja ^^crisu^^ »

Millä tavalla ne hajosivat? Ja ei oo sen kummemmin tasapainotettu.. sorvissa ollut ja katsottu ettei täristä..
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

kuinka sorvis voi kattoa ettei se tärise? Näin melkein 3 vuotta työkseen nc koneita ohjastanu ja pää asias sorvia niin ei sitä kyllä sorvis näe täristääkö, sitte ku koko kone tärisee niin sittekki heittoa on monta kiloa ja kun pyörii se vauhtipyörä sielä sen 5500-7000rmp maksimis. .
Voihan autonki vannetta sorvis pyörittää ja siltiki se ei ole tasapainos.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
^^crisu^^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: La 28.07.2012 01:35
Paikkakunta: Lohja

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja ^^crisu^^ »

Tänään aamu alkoi mukavasti.. piti lähteä aamu kaffelle kylille ni en päässyt kuin 2km päähän kun kannen tiiviste antautui 5syl takaseinämän kohalta.. aamukaffet vaihtukin kannen irrotukseen.

Nuo esikammiot on pirullisen kovassa istuvia yksilöitä! :D prässi näytti parhaillaan 10t painoa ennenkö lähtivät liikkeelle.. Huomenna kansi koneistamolle tasohiontaan ja uutta tiivistettä kehiin.. Onko nyt jotain mitä suositellaan tehtäväks kun lyödään uusi tiiviste kehiin? Liimata se?
20130129_140104.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Eikö esikammiot ookkaan kierteillä?

:o

Avaimia niihin on kumminki. tai sitte liika vw ajo vaikuttaa jo muistiinki.
Viimeksi muokannut TUUTTERO, Ti 29.01.2013 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
^^crisu^^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: La 28.07.2012 01:35
Paikkakunta: Lohja

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja ^^crisu^^ »

TUUTTERO kirjoitti:kuinka sorvis voi kattoa ettei se tärise? Näin melkein 3 vuotta työkseen nc koneita ohjastanu ja pää asias sorvia niin ei sitä kyllä sorvis näe täristääkö, sitte ku koko kone tärisee niin sittekki heittoa on monta kiloa ja kun pyörii se vauhtipyörä sielä sen 5500-7000rmp maksimis. .
Voihan autonki vannetta sorvis pyörittää ja siltiki se ei ole tasapainos.
Meinasinki sitä et silmämääräisesti katsottu.. Ei ollut mitään millä tasapainottaa ni löin kii ja hyvin se toimi, ei täristäny ajossa tai muutakaaan? Tarkoitus on kuitenkin käyttää vp tasapainotuksessa kun laatikoita aletaan sovitteleen lähiaikoina.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Avatar
^^crisu^^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: La 28.07.2012 01:35
Paikkakunta: Lohja

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja ^^crisu^^ »

TUUTTERO kirjoitti:Eikö esikammiot ookkaan kierteillä?

:o

Avaimia niihin on kumminki. tai sitte liika vw ajo vaikuttaa jo muistiinki.

Näissä on esikammioita ennen kierteellä oleva holkki ja sen ku ruuvaa irti ni tulee esikammion pääty näkyviin ja sit ei muuta ku prässäämään ulos se jossei ole siihen tarkoitettua työkalua..
20130129_180036.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Niin joo. Unohdin aiva sen erillisen kiristysrenkaan. Muistin et se oli kiinteästi kammios.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja veskola »

Painoitko sää sen kammion ulos sisäpuolelta voimalla :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
^^crisu^^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: La 28.07.2012 01:35
Paikkakunta: Lohja

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja ^^crisu^^ »

yhen joutu voimalla kun ei suostunut liiakhtamaan muuten, muut tuli ihan vaa nätisti painoa siirtämällä niiden päälle varovasti. Kaikki kammiot tuli kuitenkin ehjinä ulos kannesta..
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

toinen vauhtis repes ja toinen läks irti :roll: pultit poikki ja kierteet paskana :lol: noo tyhmyys maksaa kun peiliin kattelen itteeni :evil: nyt on vp puntitettu ja saatanallisesti oli heittoa....ei ollut turhaa se raha minkä hiomo vei.enää tuskin tarvii tätä vpää vaihtaa jos kytkin nyt vaan sitten kestää :roll:
Avatar
^^crisu^^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: La 28.07.2012 01:35
Paikkakunta: Lohja

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja ^^crisu^^ »

ouh :D Tais mennä paljo muuutaki paskaks siin samas rytäkäs ku vp irtos :S
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

vaan kammenpää :problem: jostain kummansyystä vp ei lähtenyt maatakiertävälle radalle :shock: ja vartilla olin slikseillä just ennen sitä huudattanut kääpiötä :shock: toki se ilmaisi viimesellä vedolla siten,että vaihteet meni ns.raakana sisään :? no ihmekös tuo...varmaan kun oli jo sillon jokunen pultti poikki.no töihin mennes se sitte rupesi pitämään kohtuu kolinaa :problem: jopa mopopoliisi katteli kummasti,että mikähän tuon ääliön autossa on vikana :shock: kun nuon kolisee.
Avatar
^^crisu^^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: La 28.07.2012 01:35
Paikkakunta: Lohja

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja ^^crisu^^ »

Sit on ollu tuuria matkassa! :D Ois voinu hyvin kuvitella että laatikon akseli ois ottanu kipiää tai tullu jopa laatikosta läpitte! :D Pitääki viiä varmuude vuoks tuo oma tuonne koneistamolle! :D
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Avatar
^^crisu^^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: La 28.07.2012 01:35
Paikkakunta: Lohja

Re: W124 250d Turbotus!

Viesti Kirjoittaja ^^crisu^^ »

Tuli sit mersu vaihettua poikkeen! Nykysi alla om605.962 c koppanen farkku w202 elegance!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Vastaa Viestiin