124 300d kytkin katos
124 300d kytkin katos
joo eli mersusta kytkin katos , polin jää pohjaan ja mitää ei tapahdu... vika pääsylinterissä? missä se on ja onko kova työ vaihtaa ?
Re: 124 300d kytkin katos
pääsylinteri löytyy jalkotilasta toinen mahdollinen vikoja on työ sylinteri löytyy laatikon kyljestä.Jonska-93 kirjoitti:joo eli mersusta kytkin katos , polin jää pohjaan ja mitää ei tapahdu... vika pääsylinterissä? missä se on ja onko kova työ vaihtaa ?
Kummatkin helppoja vaihtaa.

Haulla löytyy tietoa kyseiseen ongelmaan.
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Re: 124 300d kytkin katos
ai helppoja vaihtaa ??? takkusin tuan pääsylinterin kiinnitys pulttia 2 tuntia irti enkä saanu viälä minkää laasta avaanta kantaan kii... millä ite oot avannujarkkoma kirjoitti:pääsylinteri löytyy jalkotilasta toinen mahdollinen vikoja on työ sylinteri löytyy laatikon kyljestä.Jonska-93 kirjoitti:joo eli mersusta kytkin katos , polin jää pohjaan ja mitää ei tapahdu... vika pääsylinterissä? missä se on ja onko kova työ vaihtaa ?
Kummatkin helppoja vaihtaa.![]()
Haulla löytyy tietoa kyseiseen ongelmaan.
Re: 124 300d kytkin katos
Jonska-93 kirjoitti:ai helppoja vaihtaa ??? takkusin tuan pääsylinterin kiinnitys pulttia 2 tuntia irti enkä saanu viälä minkää laasta avaanta kantaan kii... millä ite oot avannujarkkoma kirjoitti:pääsylinteri löytyy jalkotilasta toinen mahdollinen vikoja on työ sylinteri löytyy laatikon kyljestä.Jonska-93 kirjoitti:joo eli mersusta kytkin katos , polin jää pohjaan ja mitää ei tapahdu... vika pääsylinterissä? missä se on ja onko kova työ vaihtaa ?
Kummatkin helppoja vaihtaa.![]()
Haulla löytyy tietoa kyseiseen ongelmaan.
Yleensä vika on työsylinterissä, eli itse aloittaisin siitä, se on kai helpompi irrottakki kunhan auton alle vaan pääsee.
Re: 124 300d kytkin katos
Mielestäni yleensä vika on pääsylinterissä.
Ne muutamat pultit on vaikea irroittaa mutta mutka niveliä ja pitkiä jatko räilällä niin sieltä se lähtee..ainakin seuraavalla kerralla kun kerran on tehnyt.
Muista vetäistä jarruvalon tappi ulos ennenkun laitat paikalleen että se säätyy oikein.
Ne muutamat pultit on vaikea irroittaa mutta mutka niveliä ja pitkiä jatko räilällä niin sieltä se lähtee..ainakin seuraavalla kerralla kun kerran on tehnyt.
Muista vetäistä jarruvalon tappi ulos ennenkun laitat paikalleen että se säätyy oikein.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 124 300d kytkin katos
jarruvalon tappi.... ? miten se voi olla kytkimen pääsylinterin takana ? ja oon kans ite ton pääsylinterin kannalla koska senhän pitäs vuotaa takas säiliöön ja työsylinterin ulos päin ja nestettä oli säiliö täynnä....
Re: 124 300d kytkin katos
Tarkoitin että poljin olisi sen tapin takana... mutta jos poljin on pohjassa laitat ulos vetyn valkean tapin ulos kieräytät anturin paikalleen ja päästät polkimen niin tappi menee sisään juuri sen varran että kontakti katkos tulee.
eli jos suoraan laitat niin todennäköisesti katoaa jarru valot.
Hieno ssysteemi kun muissa merkeissä se säädetään mutterilla tai itse anturia pyörittämällä.
eli jos suoraan laitat niin todennäköisesti katoaa jarru valot.
Hieno ssysteemi kun muissa merkeissä se säädetään mutterilla tai itse anturia pyörittämällä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 124 300d kytkin katos
Nippu avaimia, kunnon valo ja hyvät hermot, niistä on mersun pääsylinterin vaihto tehty
Vajaassa tunnissa vaihdoin molemmat kaverin autoon ilmauksineen
Täähän on helppo ku vertaa esim. audi ur s4 pääsylinterin vaihtoon siihen meni kolmatta tuntia.

Vajaassa tunnissa vaihdoin molemmat kaverin autoon ilmauksineen

Täähän on helppo ku vertaa esim. audi ur s4 pääsylinterin vaihtoon siihen meni kolmatta tuntia.

Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Re: 124 300d kytkin katos
No sit juu pääsylinteri jos nestettä ei ole hävinnyt.Jonska-93 kirjoitti:jarruvalon tappi.... ? miten se voi olla kytkimen pääsylinterin takana ? ja oon kans ite ton pääsylinterin kannalla koska senhän pitäs vuotaa takas säiliöön ja työsylinterin ulos päin ja nestettä oli säiliö täynnä....
Re: 124 300d kytkin katos
nojoo... nyt oon tamunnu ton kans varmaa yhteensä 4 tuntia paskan valon kans ja hermot menny kymmenen kertaa... sain vihdoin sylinterin kiinnike mutterit irti ja alapääs olevan putken mutterin mutta putki ei meinaakkaa tulla pois eikä ite sylinterikään liikahda paljoa mihinkään ilmeisesti pitää ottaa viel sylinterin männästä viel se tappi pois ja näytti sekin aika vittumaasella sokalla olevan kiinni , en jaksanu eres yrittää sitä tänää... huomenna on päivä uusjarkkoma kirjoitti:Nippu avaimia, kunnon valo ja hyvät hermot, niistä on mersun pääsylinterin vaihto tehty![]()
Vajaassa tunnissa vaihdoin molemmat kaverin autoon ilmauksineen![]()
Täähän on helppo ku vertaa esim. audi ur s4 pääsylinterin vaihtoon siihen meni kolmatta tuntia.

Re: 124 300d kytkin katos
emt... en oo viel törmänny mihinkään valkoseen tappii...atlas kirjoitti:Tarkoitin että poljin olisi sen tapin takana... mutta jos poljin on pohjassa laitat ulos vetyn valkean tapin ulos kieräytät anturin paikalleen ja päästät polkimen niin tappi menee sisään juuri sen varran että kontakti katkos tulee.
eli jos suoraan laitat niin todennäköisesti katoaa jarru valot.
Hieno ssysteemi kun muissa merkeissä se säädetään mutterilla tai itse anturia pyörittämällä.
Re: 124 300d kytkin katos
Katso jarruvalo anturia niin se on siinä kohdin missä se koskettaa poljinta..valkea..musta muistaakseni vaalea ja vetäiset ulos siitä sisästä niinpaljon kun tulee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 124 300d kytkin katos
okei... mutten edelleen käsitä miten kytkin pääsylinterin vaihto voi vaikuttaa tohon mutta kiitos vinkistä minäpä nyppäsenatlas kirjoitti:Katso jarruvalo anturia niin se on siinä kohdin missä se koskettaa poljinta..valkea..musta muistaakseni vaalea ja vetäiset ulos siitä sisästä niinpaljon kun tulee.
Re: 124 300d kytkin katos
Juu se sokka siitä päästä vielä pois niin jää koko hoita kouraan
Ihmettelen myös miksi jarruvalo katkaisijaa pitää kiusata kun saa vaihdettua tuon sylinterin koskematta muihin.
Tilan vuoksi ?

Ihmettelen myös miksi jarruvalo katkaisijaa pitää kiusata kun saa vaihdettua tuon sylinterin koskematta muihin.
Tilan vuoksi ?
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Re: 124 300d kytkin katos
Itse olen purkanut koko poljin asetelman pöydälle ja siinä vaihdellut osat kun niitä kahta 6mm pulttia ja vastamuttereita ei muuten saa vaihdettua ja aina otan ekaksi jarru kytkimen pois ettei se katkea tai vaurioidu.
Joo mut pura nyt se ja sitten kyllä honaat mitä tarkoitettiin..ajatuksella vaan.
Joo mut pura nyt se ja sitten kyllä honaat mitä tarkoitettiin..ajatuksella vaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 124 300d kytkin katos
noin.... sylinteri vaihdettu ja ilmattu ja hyvin kytkin toimii. Suuret kiitokset vaan kaikille hyvistä neuvoista! tästä on hyvä jatkaa kohti seuraavia remonttia 
