Sprintshift -ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Riparale
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 10.01.2013 22:33
Paikkakunta: Eura

Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja Riparale »

313 cdi -00 SS -lootalla. Automaatti hyppää pois kun yli 50kmh, 5,6 pakoitettava ja karvalakkimallin testeri ilmoittaa taka-akselin data katkonainen/jatkuva häiriö. Automaatilla ei niin väliä mutta kun ei ota 6 sisään mikäli tiputtaa vitoselle ellei hidasta 40kmh ja kiihdytä uudelleen. Jarrut ei anna (abs) vikoja. Vain vaihdelaatikon puoli eli lootan perästä kardaania lukeva anturi mennyt?

Muilla vastaavia oikkuja?
-S202 200CDI -01

-313 Sprinter (Itella AMG) Sprintshift -00
-211 Sprinter (kiimaliiteri) Sprintshift -01
-280 SEL -1978
-S211 220CDI A -08
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Mikä on "karvalakkimallin testeri"? Ohjausreleitä noista mennyt, kai laskettavissa ihan ton laatikon tyyppiviaksi.
E350CDI&A180CDI
Riparale
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 10.01.2013 22:33
Paikkakunta: Eura

Re: Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja Riparale »

Autocom..ei saanu staria hätäseen..releet ja sulakkeet vaihdettu, paineasetelma uusi, laatikko tarkastettu huollossa ja nyt tuli tälläinen.
-S202 200CDI -01

-313 Sprinter (Itella AMG) Sprintshift -00
-211 Sprinter (kiimaliiteri) Sprintshift -01
-280 SEL -1978
-S211 220CDI A -08
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Riparale kirjoitti:Autocom..ei saanu staria hätäseen..releet ja sulakkeet vaihdettu, paineasetelma uusi, laatikko tarkastettu huollossa ja nyt tuli tälläinen.
Taka akselin datan pätkiminen vitanee abs:än kautta tulevaa nopeus tietoon(sen pätkimiseen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Riparale
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 10.01.2013 22:33
Paikkakunta: Eura

Re: Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja Riparale »

CDI203 kirjoitti:
Riparale kirjoitti:Autocom..ei saanu staria hätäseen..releet ja sulakkeet vaihdettu, paineasetelma uusi, laatikko tarkastettu huollossa ja nyt tuli tälläinen.
Taka akselin datan pätkiminen vitanee abs:än kautta tulevaa nopeus tietoon(sen pätkimiseen)
Eikös tällöin myös jarruihin tulisi vikailmoitus(mm. abs anturi tieto katkonainen, anturi etuvasen esim.) , moottorinohjaukseen kun nopeustunnistus virheellinen?? Anturit ja kehät on uudet ja auto kävi viime viikolla Ihoden "veholla" ja anturit/boxi on varmasti ehjät :D
Kaikkihan on mahdollista, mutta mieleen tuli tuo vaihdeaskin perässä oleva anturi kun se siellä roikkui kun projektin ostin :D
-S202 200CDI -01

-313 Sprinter (Itella AMG) Sprintshift -00
-211 Sprinter (kiimaliiteri) Sprintshift -01
-280 SEL -1978
-S211 220CDI A -08
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Riparale kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Riparale kirjoitti:Autocom..ei saanu staria hätäseen..releet ja sulakkeet vaihdettu, paineasetelma uusi, laatikko tarkastettu huollossa ja nyt tuli tälläinen.
Taka akselin datan pätkiminen vitanee abs:än kautta tulevaa nopeus tietoon(sen pätkimiseen)
Eikös tällöin myös jarruihin tulisi vikailmoitus(mm. abs anturi tieto katkonainen, anturi etuvasen esim.) , moottorinohjaukseen kun nopeustunnistus virheellinen?? Anturit ja kehät on uudet ja auto kävi viime viikolla Ihoden "veholla" ja anturit/boxi on varmasti ehjät :D
Kaikkihan on mahdollista, mutta mieleen tuli tuo vaihdeaskin perässä oleva anturi kun se siellä roikkui kun projektin ostin :D
No eikös ne siellä kertoneet mikä sitä vaivaa

Jos siellä jotain antureita roikkuu niin ne ensin paikkansa(ja toimimaan)
Johonkin nopeus singnaalin se autopom viittaa
Mutta jos ei sillä roikku anturin fixsaulsela tule kuntoon
Niin jonnekin *:rin piuhan päähän mielellän semoiseen paikkan
Missä sitä myös osataan käyttä...

Abs Boxsin ja anturien ei tarvitse rikkiolla
Riittä että tieto ei siirry eri systeemien välillä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Riparale
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 10.01.2013 22:33
Paikkakunta: Eura

Re: Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja Riparale »

Silloin kun oli koneen perässä oli takakehä lytyssä jonka takia ei antanut anturinopeutta, tämä vika tuli kaikkien remonttien jälkeen, tuskimpa tuo muovikikkare montaa kymppiä maksaa joten taidan suosiolla vaihtaa ja sitten mennään taas *:rin perään. Todennut tässä että kyllä tuo sprintshift on hieno mutta turhankin pikkutarkka laitos.
-S202 200CDI -01

-313 Sprinter (Itella AMG) Sprintshift -00
-211 Sprinter (kiimaliiteri) Sprintshift -01
-280 SEL -1978
-S211 220CDI A -08
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Re: Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja aadolf »

eikös noissa ole paljon sitä ohjausrele vikaa, ja rele on kuskinpenkin alla...
W166 350 bluetec
S211 270cdi
W126 280s
Riparale
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 10.01.2013 22:33
Paikkakunta: Eura

Re: Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja Riparale »

Välityssuhde väärä, eli matolaatikon uudelleenohjelmointi, vaihdeopetus tehty oikein mutta matoloota ei ole päivitystä ottanut vastaan.
-S202 200CDI -01

-313 Sprinter (Itella AMG) Sprintshift -00
-211 Sprinter (kiimaliiteri) Sprintshift -01
-280 SEL -1978
-S211 220CDI A -08
Riparale
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 10.01.2013 22:33
Paikkakunta: Eura

Re: Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja Riparale »

aadolf kirjoitti:eikös noissa ole paljon sitä ohjausrele vikaa, ja rele on kuskinpenkin alla...
Joo, kärjet tykkää lämmetä liiaksi jonka jälkee polttaa pumpun, mutta 20e pari vuode välei ja vaihtaa ni säästää satasia.
-S202 200CDI -01

-313 Sprinter (Itella AMG) Sprintshift -00
-211 Sprinter (kiimaliiteri) Sprintshift -01
-280 SEL -1978
-S211 220CDI A -08
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Riparale kirjoitti:Välityssuhde väärä, eli matolaatikon uudelleenohjelmointi, vaihdeopetus tehty oikein mutta matoloota ei ole päivitystä ottanut vastaan.
Missä kohden se välitys on vääräksi muttunut siihen ei tarvitse koskea laatikon/kytkimen opetamisessa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Riparale
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 10.01.2013 22:33
Paikkakunta: Eura

Re: Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja Riparale »

vaihdelaatikon ohjausmoduuli on vaihdettu, joten se (toivottavasti) on syypää tähän leikkiin. Eli matoloota ei o tuosta 313:sta.
-S202 200CDI -01

-313 Sprinter (Itella AMG) Sprintshift -00
-211 Sprinter (kiimaliiteri) Sprintshift -01
-280 SEL -1978
-S211 220CDI A -08
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Riparale kirjoitti:vaihdelaatikon ohjausmoduuli on vaihdettu, joten se (toivottavasti) on syypää tähän leikkiin. Eli matoloota ei o tuosta 313:sta.
Se selitäis onkelmat ja sitten pitäis vaihtaa sinne se oikea perävälitys tieto
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Re: Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Heittäiskö joku arpa kuutioo ja kertos mikä helvetti tota romua vaivaa, Syksyllä veholla vaihdettu pumppu,rele ja ölpät, ajettu sen jälkeen tuhannen kilsaa ja toiminu ok, mutta sitte seiso 6kk ja otin tänää ajoon, no samanlainen ku ennen huoltoa, toimii nätisti A vaihteella 1,2,3,4 mut vitosella tippuu A pois ja samalla myös koneen tehot.. ei kiihdy enää millää vaihteella eikä mene A päälle enää.. muutaku käynnistämällä uusiksi mutta sitte taas sama homma.

voiko laatikon lyödä vikatilaan koska abs yksikkö antaa vikakoodia? tämä oli toki jo syksyllä jonka takia oikeestaa jäi seisoonki..

Kai noilla pumpuillaki joku takuu on?
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Nuottajärvi kirjoitti:Heittäiskö joku arpa kuutioo ja kertos mikä helvetti tota romua vaivaa, Syksyllä veholla vaihdettu pumppu,rele ja ölpät, ajettu sen jälkeen tuhannen kilsaa ja toiminu ok, mutta sitte seiso 6kk ja otin tänää ajoon, no samanlainen ku ennen huoltoa, toimii nätisti A vaihteella 1,2,3,4 mut vitosella tippuu A pois ja samalla myös koneen tehot.. ei kiihdy enää millää vaihteella eikä mene A päälle enää.. muutaku käynnistämällä uusiksi mutta sitte taas sama homma.

voiko laatikon lyödä vikatilaan koska abs yksikkö antaa vikakoodia? tämä oli toki jo syksyllä jonka takia oikeestaa jäi seisoonki..

Kai noilla pumpuillaki joku takuu on?
Jos abs systemiissä vikaa esim nopeus tieto on mitä sattuu
Niin latiko sekoilee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Re: Sprintshift -ongelma

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Joo no kait se pitää toi absipumppu laittaa eka ja sitte koittaa josko taas toimis oikein.. rupee vaan mielenkiinto katoomaan ton auton kohdalla, hommaa olis paljo ja koko ajan lisää
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Vastaa Viestiin