W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Yritin haulla etsiä mutta en löytänyt kaipaamiani tietoja, siksi tekaisen aiheesta uuden ketjun.
Tarina on tämä. Ostin -96 E 230 väyrysen pari viikkoa sitten. Auto oli käynyt ojan pohjalla ja auton myyjä oli aloittanut korjaamaan vikoja. Ostaessani autoa ainoa iso vika oli manuaali-ilmastoinnin toimimattomuus.
Ilmastoinnin kenno on vääntynyt ja kennolta kompuralle sekä kennolta kuivaimelle menevät letkut ovat poikki. Nesteet on tietenkin valuneet pois.
Kennon vaihto ei niin haittaa, syylärikin on vääntynyt joten molemmat vaihtaa samalla kertaa. Sain molemmat uutena mukaan joten se siitä.
Uuden kuivaimenkin sain mukaan. Ilmastoinnin letkut ostin juuri käytettynä.
Huomenna olis sitten tarkoitus aloittaa remontti.
- Mitä pitää ottaa huomioon kun vaihdan nuo edellä mainitut osat? Hain letkuihin uudet tiivisteet.
- Kuivain ei saa olla kauaa ilman nestettä?
- Kojelaudan EC-napissa ei pala valoa. Tarkoittaako tämä että ilmastoinnin kompura on koko ajan "päällä"? Mitä vauriota se aiheuttaa? Tajusin vasta äsken hakiessani vinkkejä että EC-valon kuuluu palaa jos ilmastointi on sammutettu.
- Kuivaimeen tulee kaksi letkua. Miten te olette saaneet sen alemman letkun avattua? Ylempi on helpompi kun ottaa pissapojan pois edestä.
- Autossa on webasto ja se sijaitsee kuivaimen vieressä, alapuolella ihan vasemmassa nurkassa. Pitääköhän tuo irrottaa kuivaimen vaihdon ajaksi? Ja kannattaako sitä irroittaa itse?
Toivottavasti saitte selvää murheistani, nyt on kaikki neuvot tarpeen.
Tarina on tämä. Ostin -96 E 230 väyrysen pari viikkoa sitten. Auto oli käynyt ojan pohjalla ja auton myyjä oli aloittanut korjaamaan vikoja. Ostaessani autoa ainoa iso vika oli manuaali-ilmastoinnin toimimattomuus.
Ilmastoinnin kenno on vääntynyt ja kennolta kompuralle sekä kennolta kuivaimelle menevät letkut ovat poikki. Nesteet on tietenkin valuneet pois.
Kennon vaihto ei niin haittaa, syylärikin on vääntynyt joten molemmat vaihtaa samalla kertaa. Sain molemmat uutena mukaan joten se siitä.
Uuden kuivaimenkin sain mukaan. Ilmastoinnin letkut ostin juuri käytettynä.
Huomenna olis sitten tarkoitus aloittaa remontti.
- Mitä pitää ottaa huomioon kun vaihdan nuo edellä mainitut osat? Hain letkuihin uudet tiivisteet.
- Kuivain ei saa olla kauaa ilman nestettä?
- Kojelaudan EC-napissa ei pala valoa. Tarkoittaako tämä että ilmastoinnin kompura on koko ajan "päällä"? Mitä vauriota se aiheuttaa? Tajusin vasta äsken hakiessani vinkkejä että EC-valon kuuluu palaa jos ilmastointi on sammutettu.
- Kuivaimeen tulee kaksi letkua. Miten te olette saaneet sen alemman letkun avattua? Ylempi on helpompi kun ottaa pissapojan pois edestä.
- Autossa on webasto ja se sijaitsee kuivaimen vieressä, alapuolella ihan vasemmassa nurkassa. Pitääköhän tuo irrottaa kuivaimen vaihdon ajaksi? Ja kannattaako sitä irroittaa itse?
Toivottavasti saitte selvää murheistani, nyt on kaikki neuvot tarpeen.
MB E 230 Avantgarde -96
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Ei tartte irrotella webastoa.
Kuivaimen ja lauhduttimen saa vaihdettua 95% yläkautta.
Alhaalta pitää irroittaa kaksi letkua edestä katsottuna oikealla puolella lauhdutinta puskurin sisällä.
Noihin letkuihin jää aluminnikierteet siitä lauhduttimesta ja letkuliittimien putsaaminen on työläs homma, jos mujua on vähänkin kierteessä se rikkoo uuden lauhduttimen kierteen ja ei tiivisty kunnolla.
Suunnilleen näin:
Ensin syylarin päällä oleva pelti pois 4 ruuvia.
Letkut alhaalta auki.
Flektipaketti edestä pois, parilla ruuvilla.
"nostaa" lauhduttimen pois.
Kuivain on helpointa vaihtaa jos irroittaa etuvalon paikaltaan.
Olen kirjoittanut hommasta jonnekin tänne jutun valokuhin, auto -96 väyrynen.
.
Kuivaimen ja lauhduttimen saa vaihdettua 95% yläkautta.
Alhaalta pitää irroittaa kaksi letkua edestä katsottuna oikealla puolella lauhdutinta puskurin sisällä.
Noihin letkuihin jää aluminnikierteet siitä lauhduttimesta ja letkuliittimien putsaaminen on työläs homma, jos mujua on vähänkin kierteessä se rikkoo uuden lauhduttimen kierteen ja ei tiivisty kunnolla.
Suunnilleen näin:
Ensin syylarin päällä oleva pelti pois 4 ruuvia.
Letkut alhaalta auki.
Flektipaketti edestä pois, parilla ruuvilla.
"nostaa" lauhduttimen pois.
Kuivain on helpointa vaihtaa jos irroittaa etuvalon paikaltaan.
Olen kirjoittanut hommasta jonnekin tänne jutun valokuhin, auto -96 väyrynen.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Kylmäaine ei neste. Kylmäaine on kylmäkierrossa nesteenä nestelinjassa missä kuivain sijaitsee ja kompuralla kaasumainen. Kuivain ei saa olla ilman kanssa tekemisissä koska se imee siitä kosteutta ja ei ole enää sen jälkeen kuivain. Kuivain erottaa kylmäaineesta epäpuhtaudet mitä on ilmassa.
Järjestelmä kuntoon kerralla eikä kuukausien kuluessa eli uusi kuivain kiinni kun muut on kunnossa. Tyhjiöinti vaadittavaan alipaineeseen ja oikea määrä kylmäainetta sisään.
Jos niin hienosti menis että saat piiristä tiiviin niin onkohan kompura ehjä... voi päästä halvalla tai tulee kalliiksi...
Järjestelmä kuntoon kerralla eikä kuukausien kuluessa eli uusi kuivain kiinni kun muut on kunnossa. Tyhjiöinti vaadittavaan alipaineeseen ja oikea määrä kylmäainetta sisään.
Jos niin hienosti menis että saat piiristä tiiviin niin onkohan kompura ehjä... voi päästä halvalla tai tulee kalliiksi...
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
No jos kompressori ei ole osumaa ottanut kolarissa ja öljyt tulevat vaihdettua, niin mihinkäs se siitä menisi.etrade kirjoitti:Kylmäaine ei neste. Kylmäaine on kylmäkierrossa nesteenä nestelinjassa missä kuivain sijaitsee ja kompuralla kaasumainen. Kuivain ei saa olla ilman kanssa tekemisissä koska se imee siitä kosteutta ja ei ole enää sen jälkeen kuivain. Kuivain erottaa kylmäaineesta epäpuhtaudet mitä on ilmassa.
Järjestelmä kuntoon kerralla eikä kuukausien kuluessa eli uusi kuivain kiinni kun muut on kunnossa. Tyhjiöinti vaadittavaan alipaineeseen ja oikea määrä kylmäainetta sisään.
Jos niin hienosti menis että saat piiristä tiiviin niin onkohan kompura ehjä... voi päästä halvalla tai tulee kalliiksi...
Kaupan kassalla:
-Onko s-korttia?
-Ei ko mie oon mersumiehii.
W638 112CDI A4
Vitossa kaikki pitää ääntä paitsi torvi.
-Onko s-korttia?
-Ei ko mie oon mersumiehii.
W638 112CDI A4
Vitossa kaikki pitää ääntä paitsi torvi.
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Niimpä, mutta onko se toiminut ennen kolariaMohmelo kirjoitti:No jos kompressori ei ole osumaa ottanut kolarissa ja öljyt tulevat vaihdettua, niin mihinkäs se siitä menisi.


Ylitäytöllä eli "ilmastoinninhullolla" nuo kompurat yleensä rikotaan.
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Kiitoksia hyvistä ohjeista. Pari tarkentavaa kymysystä vielä.
- Mahtaakohan kuivain kestää jos laitan perjantaina siihen letkut kiinni ja saan ilmastoinnin täytön sovittua vaikkapa vasta tiistaiksi?
- Kannattaako sille EC-napille tehdä jotain vai oliko se niin että kompura on päällä koko ajan tuosta napista huolimatta?
- Saanko jostain kokeiltua että toimaako kompura vielä?
- Muistanko ihan väärin vai kuuluuko kuivaimen ja letkun väliin joku venttiili vai onko se jo valmiiksi siinä kuivaimessa?
- Mahtaakohan kuivain kestää jos laitan perjantaina siihen letkut kiinni ja saan ilmastoinnin täytön sovittua vaikkapa vasta tiistaiksi?
- Kannattaako sille EC-napille tehdä jotain vai oliko se niin että kompura on päällä koko ajan tuosta napista huolimatta?
- Saanko jostain kokeiltua että toimaako kompura vielä?
- Muistanko ihan väärin vai kuuluuko kuivaimen ja letkun väliin joku venttiili vai onko se jo valmiiksi siinä kuivaimessa?
MB E 230 Avantgarde -96
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
-kestää.MonDie kirjoitti:Kiitoksia hyvistä ohjeista. Pari tarkentavaa kymysystä vielä.
- Mahtaakohan kuivain kestää jos laitan perjantaina siihen letkut kiinni ja saan ilmastoinnin täytön sovittua vaikkapa vasta tiistaiksi?
- Kannattaako sille EC-napille tehdä jotain vai oliko se niin että kompura on päällä koko ajan tuosta napista huolimatta?
- Saanko jostain kokeiltua että toimaako kompura vielä?
- Muistanko ihan väärin vai kuuluuko kuivaimen ja letkun väliin joku venttiili vai onko se jo valmiiksi siinä kuivaimessa?
-kompura ei käynnisty jos ainetta alle 400g sisällä.
-jos ec nappulan punainen valo ei sammu, pitää nollata carsoftalla tai starilla
-et ennenkuin olet laittanut aineet sisään, tai saat mutta ei kannata hyppylankoja vedellä.
-muistaakseni kuivaimessa on ylipaineventtiili kiinni...
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Kyllähän kuivain on helpointa vaihtaa alakautta. Pohjamuovin joutuu irroittamaan mutta sittenhän tilaa on vaikka kuinka. Joutuikohan yläkautta aukaisemaan kuivainta kiinni pitävät pultit? En enää muista. Tietysti jos ei ole monttua/nosturia käytössä niin eri asia.
EC valo ei taida syttyä koska ilmastointi ei yritäkään päälle liian kylmässä? Syttyy kyllä kun vekotin huomaa että järjestelmä tyhjä. Tai vastaavasti toimii oikein kun ilmastoinnin saa kuntoon. Kompuraa saa kyllä pyöritettyä "väkisin" kun huijaa kuivaimessa olevaan paineanturia. Mutta en näe sille tarvetta...turhaan kuivana pyöritellä. Kuivaimen laittaisin/laitoin itse paikalleen vasta samalla kun ilmastointi täytettiin.
EC valo ei taida syttyä koska ilmastointi ei yritäkään päälle liian kylmässä? Syttyy kyllä kun vekotin huomaa että järjestelmä tyhjä. Tai vastaavasti toimii oikein kun ilmastoinnin saa kuntoon. Kompuraa saa kyllä pyöritettyä "väkisin" kun huijaa kuivaimessa olevaan paineanturia. Mutta en näe sille tarvetta...turhaan kuivana pyöritellä. Kuivaimen laittaisin/laitoin itse paikalleen vasta samalla kun ilmastointi täytettiin.
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Kuivain kiinni silloin kun tyhjiöinti suoritetaan. Paineventtiili ohjaa kompuran käynnistystä eikä grammamäärä kylmäainetta.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
tässä on nyt käsitteet päin peetä.AM kirjoitti:Kyllähän kuivain on helpointa vaihtaa alakautta. Pohjamuovin joutuu irroittamaan mutta sittenhän tilaa on vaikka kuinka. Joutuikohan yläkautta aukaisemaan kuivainta kiinni pitävät pultit? En enää muista. Tietysti jos ei ole monttua/nosturia käytössä niin eri asia.
EC valo ei taida syttyä koska ilmastointi ei yritäkään päälle liian kylmässä? Syttyy kyllä kun vekotin huomaa että järjestelmä tyhjä. Tai vastaavasti toimii oikein kun ilmastoinnin saa kuntoon. Kompuraa saa kyllä pyöritettyä "väkisin" kun huijaa kuivaimessa olevaan paineanturia. Mutta en näe sille tarvetta...turhaan kuivana pyöritellä. Kuivaimen laittaisin/laitoin itse paikalleen vasta samalla kun ilmastointi täytettiin.
PUNAINEN VALO PALAA KUN ILMASTOINTI ON E.K.O.N.O.M.I ASETUKSELLA ELI EI KÄY !!!
KUN PUNAINEN VALO EI PALA ON ILMASTOINTI NORMAALI TILASSA ELI TOIMINNASSA !!!
ILMASTOINTI EI LÄHDE KÄYNTIIN +5 ASTEEN JÄLKEEN (MUISTAAKSENI).
KUIVAIMEN VOI LAITTAA KIINNI AIVAN NORMAALISTI JA AJELLA SITTEN SINNE TÄYTTÖÖN.
KUN AINETTA ON ALLE 400G EI LAITTEISTO KÄYNNISTY.
MINÄ HUUDAN.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
No tuotahan minä tavallaan tarkoitin, en tiedä pitäisikö sitten huutaa että tajutaan
Nythän tilanne on se että ilmastointi on tyhjä. Valon saa sammumaan EC nappulaa painamalla koska ilmastointi ei yritäkään käyntiin pakkasella. Jos olisi yli sen +5, EC nappulassa palaisi valo vaikka kuinka sitä painelee koska järjestelmä on tyhjä. Näin se ainakin omassa käyttäytyi. Kun järjestelmän saa täyteen niin valo käyttäytyy kuten pitääkin.
En tiedä kuinka paljon kuivain voi sitoa kosteutta. Onko se entinen kun imee viikon ajan avoimena olleesta putkistosta kosteutta? Ehkä ei, laitoin kuitenkin varmuudeksi sen kuivaimen vasta ennen täyttöä kiinni. Tai ennen tyhjiöintiä jos tarkkoja ollaan kuten Etrade jo korjasikin.

En tiedä kuinka paljon kuivain voi sitoa kosteutta. Onko se entinen kun imee viikon ajan avoimena olleesta putkistosta kosteutta? Ehkä ei, laitoin kuitenkin varmuudeksi sen kuivaimen vasta ennen täyttöä kiinni. Tai ennen tyhjiöintiä jos tarkkoja ollaan kuten Etrade jo korjasikin.
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Näillä eväillä siis lähden askeltamaan talliin. Täsmennyksenä vielä että en ole koskenut tuohon EC-nappulaan kun luulin että ilmastointi laitetaan siitä päälle. Siinä ei ole kertaakaan näkynyt vielä minkäänväristä valoa ajon aikana joten ei mitään tietoa kompuran toiminnasta.
Leuka rinnassa kohti tallia....
Leuka rinnassa kohti tallia....
MB E 230 Avantgarde -96
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Ei se kuivain ole mikään hituvirtaavaruustiedekomponentti, minulla oli se viikon vai kaksi "auki" ennen täyttöä ja toimii aivan täysillä....Nimiä on monia, tyhjiöinti tehdään jotta aine saadaan imettyä sisään, eli täytettyä järjestelmäAM kirjoitti: En tiedä kuinka paljon kuivain voi sitoa kosteutta. Onko se entinen kun imee viikon ajan avoimena olleesta putkistosta kosteutta? Ehkä ei, laitoin kuitenkin varmuudeksi sen kuivaimen vasta ennen täyttöä kiinni. Tai ennen tyhjiöintiä jos tarkkoja ollaan kuten Etrade jo korjasikin.


Sen verran sitten aloittajalle neuvoa, jos käyt jossain "pilipali" firmassa tekemässä täytön...muista että kun ainetta on laitettu noin 600g pitää kone käynnistää jotta loput 400g menee sisälle....voivat jäädä muuten ihmettelemään asiaa.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Mistä tiedät että se kuivain toimii?
Niin, sillä ilmastoinnin nappulan painelulla ei ole mitään merkitystä. Ei se käyntiin lähde vaikka mitä painelisi kun järjestelmä tyhjä. Turhaa siis pelko että kävisi tyhjänä.
Niin, sillä ilmastoinnin nappulan painelulla ei ole mitään merkitystä. Ei se käyntiin lähde vaikka mitä painelisi kun järjestelmä tyhjä. Turhaa siis pelko että kävisi tyhjänä.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
AM kirjoitti:Mistä tiedät että se kuivain toimii?
Niin, sillä ilmastoinnin nappulan painelulla ei ole mitään merkitystä. Ei se käyntiin lähde vaikka mitä painelisi kun järjestelmä tyhjä. Turhaa siis pelko että kävisi tyhjänä.
En mistään mutta tiedän että ilmastointi toimii kuten pitääkin, puhaltaa lähes nollaa Min asetuksella....ulkolämpötilan ollessa +30.
Mistä sen kuivaimen toiminnan voisi todeta ?...ei ainakaan ollut vikakoodia

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Kai sen kuivaimen toimimattomuuden näkee sitten 5 vuoden päästä kun putket ja kennot syöpyneet puhki
Tosin kestääkö nuo väyrysen koritkaan enää niin pitkään että sinällään sama...

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Huuda niinkuin tykkäät, mutta silloin kun ei ole osoittaa Turvatekniikan keskuksen kylmäalan rekisteristä asentajan lupia niin lukija voi jättää huutamiset omaan arvoonsa ja unohtaa maallikkojen huutelut.LopenUupunut kirjoitti:KUIVAIMEN VOI LAITTAA KIINNI AIVAN NORMAALISTI JA AJELLA SITTEN SINNE TÄYTTÖÖN.
KUN AINETTA ON ALLE 400G EI LAITTEISTO KÄYNNISTY.
MINÄ HUUDAN.
http://tukes.fi/fi/Rekisterit/kylmalaitteet-rekisterit/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lopeta nyt viisatelelu ja ala mielummin juomaan pää sekaisin.LopenUupunut kirjoitti: muista että kun ainetta on laitettu noin 600g pitää kone käynnistää jotta loput 400g menee sisälle....voivat jäädä muuten ihmettelemään asiaa.
Huoltopaine mittarit näyttää milloin kompuraa tarvitaan avuksi kylmäaineiden sisään saamikseksi eikä mikään grammamäärä.
Viimeksi muokannut etrade, Pe 08.02.2013 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Sain kuin sainkin vanhan kuivaimen pois. Ne on muuten per*eleen tiukassa ne mutterit, kannattaa käyttää vaikkapa kuumailmapuhallinta niin aukeavat paljon helpommin.
Tässä kuva uudesta ja vanhasta kuivaimesta:

Uploaded with ImageShack.us
Vihreällä ympyröity sähköliitin kuuluu nähtävästi siirtää vanhasta uuteen? Tässäkin olisi ollut kiva tajuta että myös tuossa liittimessä on O-rengas...
Kuuluuko tuo liitin laittaa uudessa kuivaimessa kohtaan 1 vai 2?
Onko punaisella ympyröity osa jokin paineventtiili tai jotain? Ja miksi sen pää on vanhassa umpinainen ja uudessa avonainen?
Sitten vielä siihen kohtaan kun kyselin että pitääkö webasto irrottaa.

Uploaded with ImageShack.us
Nyt kun otti valon pois edestä ja näki tarkemmin niin aikamoinen kikkailu on edessä. En malttaisi millään irrottaa webastoa joten koitan saada alemman letkun ruuvattua kiinni jollain ihme tavalla...
Tässä kuva uudesta ja vanhasta kuivaimesta:

Uploaded with ImageShack.us
Vihreällä ympyröity sähköliitin kuuluu nähtävästi siirtää vanhasta uuteen? Tässäkin olisi ollut kiva tajuta että myös tuossa liittimessä on O-rengas...
Kuuluuko tuo liitin laittaa uudessa kuivaimessa kohtaan 1 vai 2?
Onko punaisella ympyröity osa jokin paineventtiili tai jotain? Ja miksi sen pää on vanhassa umpinainen ja uudessa avonainen?
Sitten vielä siihen kohtaan kun kyselin että pitääkö webasto irrottaa.

Uploaded with ImageShack.us
Nyt kun otti valon pois edestä ja näki tarkemmin niin aikamoinen kikkailu on edessä. En malttaisi millään irrottaa webastoa joten koitan saada alemman letkun ruuvattua kiinni jollain ihme tavalla...
MB E 230 Avantgarde -96
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Eikös ne anturit yms. voi laittaa samallalailla kuin vanhassa oli? Äkkiä katsottuna löytyy samat paikat. Tarkkaan en enää muista mutta uudessa kuivaimessa on korkkeja pitämässä kuivaimen pois ulkoilmasta, ei ime kosteutta. Kuivainpatruuna on , sori viisastelijoille jos käytän väärää termiä, paineistettu samasta syystä joten laittaisin ne paikalleen vasta kun ilmastointikone käden ulottuvilla.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
etrade kirjoitti:Huuda niinkuin tykkäät, mutta silloin kun ei ole osoittaa Turvatekniikan keskuksen kylmäalan rekisteristä asentajan lupia niin lukija voi jättää huutamiset omaan arvoonsa ja unohtaa maallikkojen huutelut.LopenUupunut kirjoitti:KUIVAIMEN VOI LAITTAA KIINNI AIVAN NORMAALISTI JA AJELLA SITTEN SINNE TÄYTTÖÖN.
KUN AINETTA ON ALLE 400G EI LAITTEISTO KÄYNNISTY.
MINÄ HUUDAN.
http://tukes.fi/fi/Rekisterit/kylmalaitteet-rekisterit/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lopeta nyt viisatelelu ja ala mielummin juomaan pää sekaisin.LopenUupunut kirjoitti: muista että kun ainetta on laitettu noin 600g pitää kone käynnistää jotta loput 400g menee sisälle....voivat jäädä muuten ihmettelemään asiaa.
Huoltopaine mittarit näyttää milloin kompuraa tarvitaan avuksi kylmäaineiden sisään saamikseksi eikä mikään grammamäärä.
Sinun on nyt varmasti parempi pistää korkki kiinni, olla elvistelemättä paperilla jonka saa kuka vain lähes kirjekurssina. Näitä ilp asentajia on ennenkin nähty ja kuultu. Huomaan että yhdenkään väyrysen ilmastoinnin kanssa et ole ollut tekemisissä...?. lopetetaan vänkääminen tähän meidän osalta.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Rumilus has left the building, varaRumilus lives for ever
Ei vaatiskaan, minua nämä ilmastoinnin korjaustopiikit kiinnostavat kovasti koska:
a) Ei ole koulutusta papereita puhumattakaan
b) En jaksa lukea sitä vihreäkantista 1970 luvun kirjaa
c) En jaksaa googlata
d) Teen silti ihan itse
e) Olisi kiva saada kylmäaineet jostakin
Ilmastointi tyhjiöidään erityisesti sen takia, että järjestelmästä saadaan vesi pois. Alipaine tai oikeastaan tyhjiötä pitää säilyttää siellä todella pitkään, jotta vesi pääsee höyrystymään alipaineessa pois. Ainehan saataisiin sinne tarvittaessa vaikka paineella sisään, aine ja liha tottelee voimaa, se on fysiikan laki !
Kuivain

Ei vaatiskaan, minua nämä ilmastoinnin korjaustopiikit kiinnostavat kovasti koska:
a) Ei ole koulutusta papereita puhumattakaan
b) En jaksa lukea sitä vihreäkantista 1970 luvun kirjaa
c) En jaksaa googlata
d) Teen silti ihan itse
e) Olisi kiva saada kylmäaineet jostakin
Ilmastointi tyhjiöidään erityisesti sen takia, että järjestelmästä saadaan vesi pois. Alipaine tai oikeastaan tyhjiötä pitää säilyttää siellä todella pitkään, jotta vesi pääsee höyrystymään alipaineessa pois. Ainehan saataisiin sinne tarvittaessa vaikka paineella sisään, aine ja liha tottelee voimaa, se on fysiikan laki !
Kuivain
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
No niin, letku, syyläri ja kenno vaihdettu paikalleen. Meinasin ottaa kennosta korkin pois ja laittaa letkun kiinnin niin huomasin sitten että kennokin on paineistettu....
Nyt tarttis sitten saada yhteys johonkin ilmastointihuolton että saavat täyttää järjestelmän. Kuivain on niin paskamaisessa paikassa etten haluis maksaa tuntiliksoja sen vaihdosta, joten pihi kun olen niin vaihdan itse paikalleen ja ajan suoraan täyttöön sen jälkeen.
Eli luultavasti tuun poraamaan viimeistään huomenna tänne että ilmastointi ei toimi tai se vuotaa...
Pitääkö väyrysessä ilmata syyläri jostain ruuvista vai miten se onnistuu?
Nyt tarttis sitten saada yhteys johonkin ilmastointihuolton että saavat täyttää järjestelmän. Kuivain on niin paskamaisessa paikassa etten haluis maksaa tuntiliksoja sen vaihdosta, joten pihi kun olen niin vaihdan itse paikalleen ja ajan suoraan täyttöön sen jälkeen.
Eli luultavasti tuun poraamaan viimeistään huomenna tänne että ilmastointi ei toimi tai se vuotaa...
Pitääkö väyrysessä ilmata syyläri jostain ruuvista vai miten se onnistuu?
MB E 230 Avantgarde -96
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Kevät tulee ja tee-se-itse miehet saapuu. Pitäis lopettaa puoleksi vuodeksi autofoorumeilla seikkailuLopenUupunut kirjoitti: lopetetaan vänkääminen tähän meidän osalta.

y3a vei 2 vittumaista vuotta koulunpenkillä.
Typpi sisällä juuri sen vuoksi ettei ilma pääse paskomaan sisään.MonDie kirjoitti:Meinasin ottaa kennosta korkin pois ja laittaa letkun kiinnin niin huomasin sitten että kennokin on paineistettu....
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Tämmösessä tapauksessa typellä tehtävä vuototesti varmaan kannattaa tehdä ihan ekana ennen kuin päästää niitä aineita vuotojen kautta ilmakehään. Luulen että mikäli ilmastointihuolto (huoltaja) noudattaa määräyksiä niin sen tekeekin kun kuulee, että on vuodon riski. Kannattaa varmaan kysyä etukäteen onnistuuko tuommonen niin sekin kertoo onko asiallinen ilmastointihuolto, jolla ei heti mene herne nenään jos se vuotaa, vaan pikkuvika korjataan nyt ja heti ilman ininöitä.
Mersuissa , eikä edes väyrysissä, i pitäisi olla tarvetta erilliselle ilmaamiselle, voit vähän painella niitä letkuja korkin ollessa auki ja samalla vähän kaasuttelet ja pitää huolta, että sähköinen kiertovesipumppu varmasti pörrää. Keula kannattaa olla mieluummin ylhäällä kuin alhaalla, mutta ehkä tasainen on paras. Lämppäri tietysti täysillä kuumalla, ja odottelet kunnes kone lämpiää niin se lämmityslaitteen kennokin ilmaantuu. Ne närhen munat on siinä vasemmalla, kokeile, että siellä alkaa kulkea kuumaa nestettä. Kannattaa tehdä glykoliseoksesta suoraan kuumaa niin ei kestä niin kauan lämpeneminen.
Mersuissa , eikä edes väyrysissä, i pitäisi olla tarvetta erilliselle ilmaamiselle, voit vähän painella niitä letkuja korkin ollessa auki ja samalla vähän kaasuttelet ja pitää huolta, että sähköinen kiertovesipumppu varmasti pörrää. Keula kannattaa olla mieluummin ylhäällä kuin alhaalla, mutta ehkä tasainen on paras. Lämppäri tietysti täysillä kuumalla, ja odottelet kunnes kone lämpiää niin se lämmityslaitteen kennokin ilmaantuu. Ne närhen munat on siinä vasemmalla, kokeile, että siellä alkaa kulkea kuumaa nestettä. Kannattaa tehdä glykoliseoksesta suoraan kuumaa niin ei kestä niin kauan lämpeneminen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Unohtakaa tällaiset "neuvot".LU kirjoitti:...muista että kun ainetta on laitettu noin 600g pitää kone käynnistää jotta loput 400g menee sisälle....voivat jäädä muuten ihmettelemään asiaa.
wiimax.fi
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
No nyt voi sanoa että on tyytyväinen palveluun, ainakin näin etukäteen. Soitto paikalliseen Vianor-liikkeeseen ja sieltä luvattiin tulla kotikäynnille täyttämään järjestelmä.
Viideltä lupasi tulla joten takaisin talliin laittamaan nesteet syyläriin, muut romut taitaakin olla jo paikoillaan ja liittimet, noh, ainakin riittävän tiukassa.
Viideltä lupasi tulla joten takaisin talliin laittamaan nesteet syyläriin, muut romut taitaakin olla jo paikoillaan ja liittimet, noh, ainakin riittävän tiukassa.
MB E 230 Avantgarde -96
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Nooh, asiantuntija nyt sanoo että missä kohtaa se suunnilleen tapahtuu....?dealer kirjoitti:Unohtakaa tällaiset "neuvot".LU kirjoitti:...muista että kun ainetta on laitettu noin 600g pitää kone käynnistää jotta loput 400g menee sisälle....voivat jäädä muuten ihmettelemään asiaa.
Antaa tulla vaan niitä neuvoja, käsittääkseni olet arvon nimesi saanut oikeiden neuvojen johdosta ?
On tullu oltua useammassa täytössä mukana ja noin ne suunnilleen väyrysten kohdalla menee....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Järjestelmää täytetään vääräoppisesti imulinjasta ja pullossa on toivottavasti tarpeeksi painetta niin ei tarvi käynnistää jos ei ole kauhea kiire. Tuos kiireessä on se riski et jos käynnistää kompuran (auton) ja antaa liian tujun annoksen pullosta nii kompura voi saada nesteiskun ja silloin pienet männät sekä kanget on entisiä.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto
Ei ole kiire ollut mutta se aineen meneminen tyssää melko hyvin tuossa 600-800g kohdalla, ollaan kyllä pari kertaa odoteltu kun ei ole ollu "kiire" mutta kun pannullisen juhlamokkaa jälkeen mittarit jöpöttää 600-800 välillä jossain kohdassa tulee mieleen josko......etrade kirjoitti:Järjestelmää täytetään vääräoppisesti imulinjasta ja pullossa on toivottavasti tarpeeksi painetta niin ei tarvi käynnistää jos ei ole kauhea kiire. Tuos kiireessä on se riski et jos käynnistää kompuran (auton) ja antaa liian tujun annoksen pullosta nii kompura voi saada nesteiskun ja silloin pienet männät sekä kiertokanget on entisiä.
.
Opel, "weird lieben autos"....