ostaisko mersun vai ei?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
heksa1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

ostaisko mersun vai ei?

Viesti Kirjoittaja heksa1 »

Olen 17 vuotias nuori mies ja auton osto edessä pian. Mersuun olen jostain syystä kiinnittynyt, itsellä ei hirveästi tietoa kestävyydestä.
C malleja tuosta 2003 luvulta olen katsellut alle 200 tkm ajettuja. Sellaista kuulin että mersujen manuaalilootat eivät kestä käyttöä, pitääkö paikkaansa?
Kertokaa jos on kokemusta 2000-2004 vuoden C mersuista 2.0 litrasista koneista ylöspäin!!! :D
Aku P
Mobilisti
Mobilisti

Re: ostaisko mersun vai ei?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

No, käännettäisiinkö niinpäin että kaikilla ei kestä edes metri ratakiskoa. Kyllä mersu kestää, jos sitä on ylläpidetty -kuten useimmat muutkin autot.
Manuaalilaatikoista kuultu juttu vaikuttaa uutisankalta.

Haku-toiminnolla pääset alkuun, tässä pari linkkiä pohjille
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ia#p857631" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ia#p823342" onclick="window.open(this.href);return false;
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Lähtökohta eli merkki on ainakin ihan hyvä alku... :D Itse ajelen E-mallilla, mutta mitä tuttavapiirissä on juuri noita mainitsemiasi c-sarjalaisia niin eipä niissä ole ollut sen kummemmin vikoja kuin muissakaan autoissa keskimäärin. Joka mallista ja merkistähän löytyy omat vikansa. Mersusta kun on kyse niin odottaisin itse - tavallisesti käytetyltä autolta - ensimmäisenä muita kuin vaihdelaatikkomurheita.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
jm9
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jm9 »

vähän tuuripeliä tahtoo olla minkälainen yksilö sattuu kohilleen :problem: jos hyvä yksilö löytyy nii mikä ettei osta pois ja ois ihan hyvä jos ois lastentauteja jo korjailtu ettei tuu itelle eteen... kannattaa pikkusen jättää rahaa taskuunki pahan päivän varalle ku aina näissä jotaki tahtoo kuitenki tulla :) mutta täytyy sanoa että sillon ku mersu on kunnossa nii kyllähän se on mahtava auto ajaa :wink:
heksa1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Onhan se selvää että kaiken hajalle saa. Työpaikan isäntä ajelee E sarjalaisella vm.2003 200tkm ajettu. Siinä ilmennyt sellaista että kone kylmänä jos tekee hiukan kovemman kiihdytyksen niin ei jostain syystä kulje, on siis automaatti. Pienen ajomatkan jälkeen toimii normaalisti. Mistä lieneekin tälläinen ongelma? Epäilisin että ei mikään suuri murhe ole. Jotenkin vaan itseäni kiinnostaa todella paljon tuo C sarja siinä 9000e hintaluokassa. Tuolla summalla mitä olen katsellut niin omasta mielestäni saa ihan kohtuu hyvän pelin sopivilla kilometreillä!!
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

noh, parempaakaan et löydä ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
s1jviita
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Sergey kirjoitti:noh, parempaakaan et löydä ;)
Heh :lol:
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
ssuvik
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Sergey kirjoitti:noh, parempaakaan et löydä ;)
:thumbup:

Aina mersun ostaminen kannattaa :D Ei ne ole sen vikaisempia kuin muutkaan autot. Koskas työpaikan isäntä on laatikko öljyt vaihtanut?
E350CDI&A180CDI
heksa1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

oli se juuri veholla huollossa että luulisin että sielä ovat vaihtaneet :D
ssuvik
Mersumies
Mersumies

heksa1 kirjoitti:oli se juuri veholla huollossa että luulisin että sielä ovat vaihtaneet :D
Eikös se homma ollut niin, että Vehon mielestä niitä öljyjä ei tarvitse vaihdella. Ja jos sattuvat vaihtamaan, niin se on vain ja ainoastaan 60000km kohdalla. Vai oliko huollossa juurikin laatikon takia?
E350CDI&A180CDI
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

niinpä juuri.
Hage
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Hage »

Kaverilla on käytössä 2004 vuoden w203 200CDI, moitteettomasti on toiminut paithi että kaikki iskarit on jouduttu vaihtamaan parin vuoden omistuksen aikana.
Ruosteettomia ei nää w203:kaan ole, kerrankin näin C32 AMG farmarin jossa takaluukku näytti siltä että kohta putoaa pois kun oli niin mätä.
Suurin osa näiden 'sähköautojen' vioista ilmenee Starilla kattomalla ja myös osan saa pelkällä vikakoodien nollauksilla.
Kannattaa myös harkita CDI:n optimointia, moni tälläkin foorumilla on tehnyt niin ja on ollu tyytyväisiä koneen pirteyteen ja kulutuksen osittaiseen laskuun.

Ite en osaa kuvitella omistavani tommosta nykypäivän autoa jossa kaikenmaailman hömpötyksiä lisätty vuosien mittaan, mutta makuasioita toki nämä.

Mutta minähän en mistään mitään tiiä kunhan lämpimikseni puhun tässä.. :D
Niin ja tervetuloa foorumille :wave:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja TTL »

Tämäkin foorumi voisi varmaan järjestää kokoontumisia tms. nuorempien Mersumiesten valistamiseksi vai miksikö ei? Varsinaisen Mersuklubin kokoontumiset ovat harvoille ja valituille. Itse voisin hyvin avustaa Itä-Suomen paikallisosastoa. Sen verran pitkälle olen Mersuun kyynäräni iskenyt. Tarv. myös terapiaa...
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
hapero79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja hapero79 »

TTL kirjoitti:Tämäkin foorumi voisi varmaan järjestää kokoontumisia tms. nuorempien Mersumiesten valistamiseksi vai miksikö ei? Varsinaisen Mersuklubin kokoontumiset ovat harvoille ja valituille. Itse voisin hyvin avustaa Itä-Suomen paikallisosastoa. Sen verran pitkälle olen Mersuun kyynäräni iskenyt. Tarv. myös terapiaa...
Osaakohan nuorempi sukupolvi arvostaa w124-mallia niin paljoa, että kiinnostus mersuja kohtaan syntyisi.. :lol:
S212 250cdi A
Hage
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Hage »

hapero79 kirjoitti:
TTL kirjoitti:Tämäkin foorumi voisi varmaan järjestää kokoontumisia tms. nuorempien Mersumiesten valistamiseksi vai miksikö ei? Varsinaisen Mersuklubin kokoontumiset ovat harvoille ja valituille. Itse voisin hyvin avustaa Itä-Suomen paikallisosastoa. Sen verran pitkälle olen Mersuun kyynäräni iskenyt. Tarv. myös terapiaa...
Osaakohan nuorempi sukupolvi arvostaa w124-mallia niin paljoa, että kiinnostus mersuja kohtaan syntyisi.. :lol:
Ainakin mie osaan, siks ostinkin tuon 24-venttiilisen ja kohta ostan sille kaveriksi w123:n..
:shifty:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
jm9
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jm9 »

hapero79 kirjoitti:
itekki oon vielä varsin juniori ja lähti kyllä jo pikkupoikana kiinnostus noista 124 mersuista liikkeelle :wink: mersujahan sitä on tullu hommattua niinku sillon päätti jo ja nyt on ennää turha vaihtaa merkkiä ku on jo lahkeet paskassa :)
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ostat joko -04 ja uudemman tai lankun...siinäpä vaihto ehdot :D

6-vaihteisissa manuaaleissa ollut kytkentä ongelmia alkupään malleissa jotka on sitten myöhemmin paranneltu.
automaatti on ehdoton mersussa vaikka keppiä haluat heilutella ja usko pois...on vähemmän korjattavaa kun ajelet kruisaillen.
jos haluat revitellä ja laulattaa käy osta honda.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ssuvik
Mersumies
Mersumies

atlas kirjoitti: jos haluat revitellä ja laulattaa käy osta honda.
Honda ku ei kulje mihinkään vaikka kuinka huudattas :lol:
E350CDI&A180CDI
s1jviita
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

ssuvik kirjoitti:
Riippuu mihin vertaa! :D
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
multiviri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja multiviri »

750tkm ajettu manuaali tuossa lankisessa, pikkusen saattaa rusahdella jos leikkii Vatasta :) Ei äännä ollenkaan...
W212 E200 BlueTec 2016

Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Modano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Modano »

ssuvik kirjoitti:
Kuva

Kesäautona S2000 on kiva, melkeen sama kun mikroautolla ajais. :thumbup:
Mut ei noita oikeen käyttiksenä viitti ympäri vuoden ajaa, edes Civicciä.
GLE 350DE AMG 2020 W167
d.artsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja d.artsi »

Itse ostin 3 vuotta sitten kesällä nykyisen C-180 2.0 vaparilla ja 6-vaihteisella manuaalilla olevan pelin. Olen ollut autoon tyytyväinen, aina on matkaan päästy ja myös perille. Tällä viikolla käytin sitä leimalla niin jäi vasemmanpuoleisesta alapallosta kiinni (21 euroa)

Muuta "remonttia" on ollut tän vajaan kolmen vuoden aikana: Tuulilasi, etujarrut levyineen ja paloineen, etujouset (toinen poikki) sekä äsken mainittu alapallo.
Kaiken kaikkiaan olen ollut todella tyytyväinen mersuun ja aion pysyä samoilla linjoilla tulevaisuudessakin...

W203 - 01
- Artsi -
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tossakun suosittelin -04 ja uudempaa niin sähkö ongelmat helpottaa ja tuoste suojaus on jo huippu luokkaa..
-01-04 on vähän heikompi laatuinen mutta niinkuin edellä joku kertoikin niin hyviä autoja ne on ja monesti omalla käytöllä ja huonolla akulla tai sen vaihdolla saadaan eniten tuhoa aikaan.
Koe aja ihmeessa mieleinen yksilö ja liikkeetkin antavat auton vkl ajettavaksi kun oikein näyttelet kiimaista ostajaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

joo rohkeesti vaan kysymään myyjältä pe-la että saisiko maanantaihin asti koeajaa. Jos myyjäl o pelisilmää eikä asiakas ole mikää ääliö, niin onnistuu vaikka asiakas olisi juuri kortin saanut nuori. Minusta sinun pitäisi koeajaa myös sellainen joka on yli budjetin, ns. varmistus että tietää minkälainen auto on kyseessä, esim 100tkm vähemmän ajettu. Niin ja tietysti ostaa aina niin uuden kuin vain mahdollista.
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo, ei noi alkupään w203:kaan mitään ruostepommeja ole, vrt mazdaan tai foortiin. Tai väykkyyn. Oma 203:nen oli -01 mittarissa 225tkm, luoja tietää paljonko oikeasti. Se oli saksassa jo maalattu mutta todella hyvin, ja parin vuoden omistamisen jälkeen molempien etuovien takanurkissa oli ruostetta, pohja oli todella hyvässä kunnossa. Sähkövikoja ei ollut, perus cdi juttuja. Hyvä auto, mun mielestä facelift 203 jollain vähän paremmalla varustelulla on paljon tyylikkäämpi sisältä mitä 204:nen.
S124 300TE
W124 300D
teemu.vehkamaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja teemu.vehkamaki »

-omalla menty pikkulaitoilla ja ennakoivilla perushuolloilla. manuaali laatikon kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa kun öljyt vaihdettu, ehkä vähän turhankin usein....... samoin perään..... mut toisilla kun ei kestä edes ratakiskokaan.
heksa1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Tottakai tarvitsee koeajaa eri malleja ja tosiaan ostan niin uuden kun vaa sattuu tuohta löytyyn! Ja en usko että mitään ongelmaa tulee olemaan kun vaan koittaa pitää hyvässä kunnossa. Ja kaverilla on pilarinosturi nii välillä pestä pesurilla vähän pohjaa ettei oo jatkuvasti suolan peitossa...
Koeajan kyllä myös audia mutta hitlerin terveisiin en kajoa, siis BMW :DDD
jere_
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja jere_ »

Älä osta mersua! Kallista korjata jos viet jonnekkin. Eikä kovin kummonen auto muutenkin ole, ainakaan C. Herkkiä ruostumaan ja muutenkin ajaminen liian hienostunutta..
JarkkoN
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

jere_ kirjoitti:Älä osta mersua! Kallista korjata jos viet jonnekkin. Eikä kovin kummonen auto muutenkin ole, ainakaan C. Herkkiä ruostumaan ja muutenkin ajaminen liian hienostunutta..
Jos on ihan persaukinen eikä ymmärrä autoista mitään, niin alle 15 vuotta vanha Mersu voi
tulla kalliiksi, sitä kalliimmaksi mitä hienommasta Mersusta on kyse. S-luokka on kallis
korjattava, C-luokka kohtuuhintainen.

Jos korjaa viat foorumin avulla itse, homma halpenee. Yläluokissa pelkät osatkin voivat
tosin olla kalliita. Aika harvaa autoa pystyy korjaamaan niin kuin Mersua. Ja harvoilla
autoilla pääsee samoihin kilometrilukemiin, jos millään. Ja jokainen kilometri voi olla mukava.

Mersussa on omat hyvät puolensa, jotka kyllä selviävät jo koeajolla ja vielä paremmin
käytössä. Siksi Mersu on paljon ajavien suosikki.

Yli 20 vuotta Mersu *voi* olla hyvä ja luotettava käyttöauto, jonka korjaaminen
itse on mahdollista ja joka ei tule kovin kalliiksi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Nuffield56
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Nuffield56 »

jere_ kirjoitti:Älä osta mersua! Kallista korjata jos viet jonnekkin. Eikä kovin kummonen auto muutenkin ole, ainakaan C. Herkkiä ruostumaan ja muutenkin ajaminen liian hienostunutta..
Totta turiset. Itse maksoin 15tmk aikoinaan 123:sta mersusta, sillä ajoin 500tkm. Sitten on ollut 124:a...123:n rinnalla joka kulkee muuten 800tkm ajettuna vieläkin. Mersuissa edulliset kilometrit valitaan ostaessa, ei ajaessa. Kannattaa miettiä, mitä ostaa ja keneltä. Huolto on edullisempaa vanhemmissa malleissa.
Vastaa Viestiin