DAT AUTOHUS AG
DAT AUTOHUS AG
Terve kaikille.
Onko teistä kukaan käynyt kyseisessä liikkeessä ja mikä on mielipide ensi näkemältä.
Autoja näkyy olevan paljon myös Mersuja läninnä kiinnostaa 204 CDI.
Olis sopivan matkan päässä satamista.
Onko teistä kukaan käynyt kyseisessä liikkeessä ja mikä on mielipide ensi näkemältä.
Autoja näkyy olevan paljon myös Mersuja läninnä kiinnostaa 204 CDI.
Olis sopivan matkan päässä satamista.
wallu
Re: DAT AUTOHUS AG
Olen viettänyt yhden päivän kyseisessä liikkeessä. Siellä on pari tuhatta autoa muutaman (kymmenen
) hehtaarin aidatulla kentällä. Autot ovat tulleet myyntiin lähes sellaisenaan, periaatteessa pesun kautta. Autoja pääsee koeajamaan alueella. Alueen ulkopuolelle ei pääse kokeilemaan. Ilmoittamalla auton numeron ja antamalla passin pantiksi, saa auton virta-avaimet. Alueella on myös muutamia akkukärryjä starttiavuksi. Viimeisen päälle itsepalvelusysteemi.
Itse kokeilin n. 30:tä S211:stä, mutta ei vaan löytynyt sopivaa.
Ainakin silloin oli tilanne se, että vuokra-auton olisi joutunut palauttamaan kymmenien kilometrien päähän, joten vähintään yksi kaveri on hyvä olla mukana hommassa. Lisäksi alue on vaan periaatteessa kuin suuri parkkipaikka, eli ei kannattane mennä sinne runsaslumiseen aikaan.
Tutustumisen arvoinen paikka hyvällä säällä

Itse kokeilin n. 30:tä S211:stä, mutta ei vaan löytynyt sopivaa.
Ainakin silloin oli tilanne se, että vuokra-auton olisi joutunut palauttamaan kymmenien kilometrien päähän, joten vähintään yksi kaveri on hyvä olla mukana hommassa. Lisäksi alue on vaan periaatteessa kuin suuri parkkipaikka, eli ei kannattane mennä sinne runsaslumiseen aikaan.
Tutustumisen arvoinen paikka hyvällä säällä

Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: DAT AUTOHUS AG
Mitähän pitää yleensä sisällään brutto ja nettohinnat. Mainitaan molemmat hinnat ilmotuksessa.
wallu
Re: DAT AUTOHUS AG
Olen käynyt. Siellä ilmeisesti on Saksan paskimmat autot.
Bruttohinta on arvonlisäverollinen hinta ja nettohinta arvonlisäveroton.
Bruttohinta on arvonlisäverollinen hinta ja nettohinta arvonlisäveroton.
Re: DAT AUTOHUS AG
Miten sen nyt ottaa. Ne on suurinpiirtein sellaisia, kuin mitä edelliseltä omistajalta on jäänyt. Eli ei ole paskaa fiksattu uuden näköiseksi.tn62634 kirjoitti:Siellä ilmeisesti on Saksan paskimmat autot.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: DAT AUTOHUS AG
Tuolla tarinointia tuontiautoista ketjussa taitaa olla jotakin... olen myös itse käynyt. Tehokkuus on huipussaan, prosessista on hiottu pois kaikki kuluja aiheuttavat osiot. Autot tosiaan ovat kaunistelemattomasti sitä mitä käytön jäljiltä ovat, mitään ei ole fiksattu tai piiloteltu. Paljon vanhoja liisinkiautoja. Osa 'export only', eli vain maasta pois vientiin (yleensä hinta ja kunto on alhainen?). Se mikä on hyvä, saa sieltä (myös sähköpostilla kysymällä!) todella tarkan ulkopuolisen kuntoraportin mihin kyllä kaikki lommot ja naarmut on merkattu. Kaveri sieltä A6:n osti, on ainakin vuoden toiminut
Itse en sopivaa löytänyt, kun riittävän vanhoja ei tarjolla ollut niin montaa että olisi sopiva yksilö löytynyt.

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 293
- Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
- Paikkakunta: Punaraja
Re: DAT AUTOHUS AG
Vuosituhannen alkupuolella on tuolla tullut käytyä 
Ainukainen, joka tuolta matkaan tarttui ja tänne isänmaan kamaralle jäi on edelleen liikenteessä ja huomiona että oli vielä ooppeli

Ainukainen, joka tuolta matkaan tarttui ja tänne isänmaan kamaralle jäi on edelleen liikenteessä ja huomiona että oli vielä ooppeli

Re: DAT AUTOHUS AG
Kun tässä nyt tullaan kaapista niin olen minäkin yhden Opelin tuonut Saksasta Suomeen.klonksvaagen kirjoitti:Vuosituhannen alkupuolella on tuolla tullut käytyä
Ainukainen, joka tuolta matkaan tarttui ja tänne isänmaan kamaralle jäi on edelleen liikenteessä ja huomiona että oli vielä ooppeli
Tuli auto muuten täysin laillisesti ja niin, etten maksanut mitään veroja Suomeen, vaikkei
kyseessä ollut muuttoauto. Sain siitä melkein kymmenkertaisen hinnan Suomessa.
Satuin silloin asumaan Saksassa Opelin tehtaiden vieressä, mutta ei sillä ole merkitystä.
Itse asiassa samalla tavalla kuka tahansa voi koska tahansa tuoda henkilöauton Suomeen
maksamatta veroja, kunhan auto vain täyttää tietyt vaatimukset.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: DAT AUTOHUS AG
Nyt herätit minun uteliaisuuteni ja uskallan väittää että aika monen muunkin. Avaa ihmeessä mistä on kyse!JarkkoN kirjoitti:
Satuin silloin asumaan Saksassa Opelin tehtaiden vieressä, mutta ei sillä ole merkitystä.
Itse asiassa samalla tavalla kuka tahansa voi koska tahansa tuoda henkilöauton Suomeen
maksamatta veroja, kunhan auto vain täyttää tietyt vaatimukset.
Re: DAT AUTOHUS AG
Minun veikkaukseni on joku autoverolain 21§:n 1-2 mom. tapauksista:th56307 kirjoitti:Nyt herätit minun uteliaisuuteni ja uskallan väittää että aika monen muunkin. Avaa ihmeessä mistä on kyse!JarkkoN kirjoitti:
Satuin silloin asumaan Saksassa Opelin tehtaiden vieressä, mutta ei sillä ole merkitystä.
Itse asiassa samalla tavalla kuka tahansa voi koska tahansa tuoda henkilöauton Suomeen
maksamatta veroja, kunhan auto vain täyttää tietyt vaatimukset.
Tästä tulikin mieleeni, vaikka nyt ollaan jo tosi kaukana aiheesta, että liekö muilla EU-mailla 23§:ää vastaava pykälä?:Autoverosta on asetuksella säädettävin ehdoin vapaa pelastusauto, sairasauto, invataksi, eläinlääkintäauto, kuorma-auto sekä yksinomaan ruumiiden ja hautajaistoimintaan liittyvien kukkalaitteiden kuljetukseen käytettävä ruumisauto. Autoverosta on asetuksella säädettävin ehdoin vapaa myös matkailuauto, jonka oma massa on vähintään 1 875 kiloa. (7.5.1997/413)
M1-luokkaan kuuluva auto, jonka oma massa on vähintään 6 000 kilogrammaa, on verosta vapaa.
ts. jos suomalainen menee ulkomaille EU-hommiin, saako pääsääntöisesti viedä auton kohdemaahan verovapaasti?Euroopan yhteisöjen Suomessa sijaitsevien toimielinten sekä niiden palvelukseen Suomeen tulevan pysyvästi muualla kuin Suomessa asuneen henkilön käyttöön ja omistukseen tuleva ajoneuvo on verosta vapaa.
Re: DAT AUTOHUS AG
Tuon pelastus-ruumis-eläinlääkintä-yms. pykälän tiesinkin mutta JarkkoN kirjoitti henkilöautosta niin en uskonut siitä olevan kyse. Ainakaan minun mielestäni tuon pykälän vehkeet eivät ole sitä mitä normaalisti ymmärretään henkilöautolla. Samoin olen aina ymmärtänyt että tuo EU-työntekijöiden pykälä on kuin muuttoauto mutta ilman aikarajoja? Voi olla että olen ymmärtänyt väärin. Eli JarkkoN, valaise tietämätöntä.tj86430 kirjoitti:Minun veikkaukseni on joku autoverolain 21§:n 1-2 mom. tapauksista:th56307 kirjoitti:Nyt herätit minun uteliaisuuteni ja uskallan väittää että aika monen muunkin. Avaa ihmeessä mistä on kyse!JarkkoN kirjoitti:
Satuin silloin asumaan Saksassa Opelin tehtaiden vieressä, mutta ei sillä ole merkitystä.
Itse asiassa samalla tavalla kuka tahansa voi koska tahansa tuoda henkilöauton Suomeen
maksamatta veroja, kunhan auto vain täyttää tietyt vaatimukset.
Tästä tulikin mieleeni, vaikka nyt ollaan jo tosi kaukana aiheesta, että liekö muilla EU-mailla 23§:ää vastaava pykälä?:Autoverosta on asetuksella säädettävin ehdoin vapaa pelastusauto, sairasauto, invataksi, eläinlääkintäauto, kuorma-auto sekä yksinomaan ruumiiden ja hautajaistoimintaan liittyvien kukkalaitteiden kuljetukseen käytettävä ruumisauto. Autoverosta on asetuksella säädettävin ehdoin vapaa myös matkailuauto, jonka oma massa on vähintään 1 875 kiloa. (7.5.1997/413)
M1-luokkaan kuuluva auto, jonka oma massa on vähintään 6 000 kilogrammaa, on verosta vapaa.
ts. jos suomalainen menee ulkomaille EU-hommiin, saako pääsääntöisesti viedä auton kohdemaahan verovapaasti?Euroopan yhteisöjen Suomessa sijaitsevien toimielinten sekä niiden palvelukseen Suomeen tulevan pysyvästi muualla kuin Suomessa asuneen henkilön käyttöön ja omistukseen tuleva ajoneuvo on verosta vapaa.
Re: DAT AUTOHUS AG
Joo, EU-työntekijöiden autoissa on samat aikarajat kuin lähetystöjen autoissa. Se ei varsinaisesti liittynytkään tähän Jarkon viestiin, vaan kiinnostaa minua ihan muuten (ja ei siis Suomen pykälien, vaan muiden maiden pykälien kannalta)th56307 kirjoitti:Tuon pelastus-ruumis-eläinlääkintä-yms. pykälän tiesinkin mutta JarkkoN kirjoitti henkilöautosta niin en uskonut siitä olevan kyse. Ainakaan minun mielestäni tuon pykälän vehkeet eivät ole sitä mitä normaalisti ymmärretään henkilöautolla. Samoin olen aina ymmärtänyt että tuo EU-työntekijöiden pykälä on kuin muuttoauto mutta ilman aikarajoja? Voi olla että olen ymmärtänyt väärin. Eli JarkkoN, valaise tietämätöntä.tj86430 kirjoitti:Minun veikkaukseni on joku autoverolain 21§:n 1-2 mom. tapauksista:th56307 kirjoitti:Nyt herätit minun uteliaisuuteni ja uskallan väittää että aika monen muunkin. Avaa ihmeessä mistä on kyse!JarkkoN kirjoitti:
Satuin silloin asumaan Saksassa Opelin tehtaiden vieressä, mutta ei sillä ole merkitystä.
Itse asiassa samalla tavalla kuka tahansa voi koska tahansa tuoda henkilöauton Suomeen
maksamatta veroja, kunhan auto vain täyttää tietyt vaatimukset.
Tästä tulikin mieleeni, vaikka nyt ollaan jo tosi kaukana aiheesta, että liekö muilla EU-mailla 23§:ää vastaava pykälä?:Autoverosta on asetuksella säädettävin ehdoin vapaa pelastusauto, sairasauto, invataksi, eläinlääkintäauto, kuorma-auto sekä yksinomaan ruumiiden ja hautajaistoimintaan liittyvien kukkalaitteiden kuljetukseen käytettävä ruumisauto. Autoverosta on asetuksella säädettävin ehdoin vapaa myös matkailuauto, jonka oma massa on vähintään 1 875 kiloa. (7.5.1997/413)
M1-luokkaan kuuluva auto, jonka oma massa on vähintään 6 000 kilogrammaa, on verosta vapaa.
ts. jos suomalainen menee ulkomaille EU-hommiin, saako pääsääntöisesti viedä auton kohdemaahan verovapaasti?Euroopan yhteisöjen Suomessa sijaitsevien toimielinten sekä niiden palvelukseen Suomeen tulevan pysyvästi muualla kuin Suomessa asuneen henkilön käyttöön ja omistukseen tuleva ajoneuvo on verosta vapaa.
Re: DAT AUTOHUS AG
Koska kyseessä näyttää olevan autoverotuksen melko tuntematon kohta, niin
annetaanpa foorumilaisten huvitella ja arvailla vielä hetki. Ehkä joku tietää... tai arvaa.
6 pisteen vihje: Kyseessä on todellakin aivan tavallinen henkilöauto ilman mitään
rajoituksia käytön, nopeuden, kantavuuden, hinnan, myynnin tms. suhteen.
5 pisteen vihje: Tuojaksi kelpaa kuka hyvänsä, ei tarvitse olla ulkomaalainen, merimies,
invalidi, keinosiementäjä tai diplomaatti.
4 pisteen vihje: Jos auto tulee Suomeen EU:n tullialueen ulkopuolelta, saattaa joutua
maksamaan tullin. Välttämättä ei kai joudu. Selvittelin kyllä hiukan asiaa, mutta se
on niin epäselvä, että saattaa riippua tullipiiristäkin.
3 pisteen vihje: Aivan viime aikoina on tehty yksi tähän liittyvä autoverolain muutos,
joka voi hiukan rajoittaa sopivien autojen määrää jatkossa.
2 pisteen vihje: Sopivia autoja on hyvin vähän ja niitä on todella hankala löytää.
Hollantilaisella työkaverilla sattui olemaan vaatimukset täyttävä auto.
1 pisteen vihje: Auton voi naurettavan helposti laittaa suoraan Suomen kilpiin.
Lähes poikkeuksetta mitään muutostöitä tms. ei vaadita. Vakuutusyhtiö saattaa hiukan
ihmetellä, tai ainakin minun tapauksessani ihmetteli ja yritti periä ylimääräistä
vakuutusmaksua, mutta luovutti saatuaan selvitykseni asiasta.
annetaanpa foorumilaisten huvitella ja arvailla vielä hetki. Ehkä joku tietää... tai arvaa.
6 pisteen vihje: Kyseessä on todellakin aivan tavallinen henkilöauto ilman mitään
rajoituksia käytön, nopeuden, kantavuuden, hinnan, myynnin tms. suhteen.
5 pisteen vihje: Tuojaksi kelpaa kuka hyvänsä, ei tarvitse olla ulkomaalainen, merimies,
invalidi, keinosiementäjä tai diplomaatti.
4 pisteen vihje: Jos auto tulee Suomeen EU:n tullialueen ulkopuolelta, saattaa joutua
maksamaan tullin. Välttämättä ei kai joudu. Selvittelin kyllä hiukan asiaa, mutta se
on niin epäselvä, että saattaa riippua tullipiiristäkin.
3 pisteen vihje: Aivan viime aikoina on tehty yksi tähän liittyvä autoverolain muutos,
joka voi hiukan rajoittaa sopivien autojen määrää jatkossa.
2 pisteen vihje: Sopivia autoja on hyvin vähän ja niitä on todella hankala löytää.
Hollantilaisella työkaverilla sattui olemaan vaatimukset täyttävä auto.
1 pisteen vihje: Auton voi naurettavan helposti laittaa suoraan Suomen kilpiin.
Lähes poikkeuksetta mitään muutostöitä tms. ei vaadita. Vakuutusyhtiö saattaa hiukan
ihmetellä, tai ainakin minun tapauksessani ihmetteli ja yritti periä ylimääräistä
vakuutusmaksua, mutta luovutti saatuaan selvitykseni asiasta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: DAT AUTOHUS AG
No ihan ex tempore tuli inva auto mieleen..... 

Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: DAT AUTOHUS AG
Terve
Tuossa on käyty kymmenisen kertaa,ihmettelen miksi muka saksan huonoimmat autot?
Eli autot huollettuja liisareita,mersuilla ajettu 2ajokautta,muut yhden.
Siellä ei kukaan tienaa mittarin ruuvauksilla,kuten monissa häkkimyymälöissä.
Mielestäni tuo on aika turvallinen paikka ostaa auto.
Terveisin Jamppa
Tuossa on käyty kymmenisen kertaa,ihmettelen miksi muka saksan huonoimmat autot?
Eli autot huollettuja liisareita,mersuilla ajettu 2ajokautta,muut yhden.
Siellä ei kukaan tienaa mittarin ruuvauksilla,kuten monissa häkkimyymälöissä.
Mielestäni tuo on aika turvallinen paikka ostaa auto.
Terveisin Jamppa
Re: DAT AUTOHUS AG
Olisiko kysymyksessä autoveroa vanhempi auto?JarkkoN kirjoitti:Koska kyseessä näyttää olevan autoverotuksen melko tuntematon kohta, niin
annetaanpa foorumilaisten huvitella ja arvailla vielä hetki. Ehkä joku tietää... tai arvaa.
Re: DAT AUTOHUS AG
Jos JarkkoN paljastat minkä Opelin toit niin helpottaa arvailua... 

Re: DAT AUTOHUS AG
Ei ole ikärajoituksia, auto oli Opel Kadett 1,3S vuosimalli jotain 88 ja tuontivuosi oli 1995.
Ajelin Opelilla Saksassa vuoden verran, kun uutena diplomaattialennuksella ostamani Mersu
oli Suomessa vapaasatamassa odottamassa takaisin Suomeen muuttoa. Toin molemmat
maahan samaan aikaan, Mersun muuttoautona. Mutta kuten edellä on todettu, kaikki vapaan
tuonnin edellytykset liittyvät Opeliin sinänsä. Kuka tahansa olisi voinut tuoda tämän Opelin
Suomeen maksamatta autoveroa.
Opel oli hiukan karstainen hollantilaisen jäljiltä, se ei kulkenut kuin 160. Ajoin kaasu pohjassa
moottoritiellä tunnin verran ja sain parhaimmillaan 200 mittariin. Olisi pitänyt vaihtaa jäykemmät
öljyt moottoriin, venttiilit hiukan rapisivat ajon jälkeen, ennen kuin öljy jäähtyi. Hyvä käyttöauto
se oli, ei tarvinnut korjata mitään eikä sääliä.
Ajelin Opelilla Saksassa vuoden verran, kun uutena diplomaattialennuksella ostamani Mersu
oli Suomessa vapaasatamassa odottamassa takaisin Suomeen muuttoa. Toin molemmat
maahan samaan aikaan, Mersun muuttoautona. Mutta kuten edellä on todettu, kaikki vapaan
tuonnin edellytykset liittyvät Opeliin sinänsä. Kuka tahansa olisi voinut tuoda tämän Opelin
Suomeen maksamatta autoveroa.
Opel oli hiukan karstainen hollantilaisen jäljiltä, se ei kulkenut kuin 160. Ajoin kaasu pohjassa
moottoritiellä tunnin verran ja sain parhaimmillaan 200 mittariin. Olisi pitänyt vaihtaa jäykemmät
öljyt moottoriin, venttiilit hiukan rapisivat ajon jälkeen, ennen kuin öljy jäähtyi. Hyvä käyttöauto
se oli, ei tarvinnut korjata mitään eikä sääliä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: DAT AUTOHUS AG
Näyttäis 204 olevan perusvarustuksella vois vaikka pitää paikkansa tämä liising toteamus.Kilometrejä näyttäis olevan kohtuu vähän?
Sehän on jossain mielessä hyväkin ettei autoihin tehdä mitään myynti meikkausta eli näkee todellisen pinnan kunnon.
Onkohan siellä tiloja jossa vois nostaa auton ylös alapuolen tutkailuun.
Sehän on jossain mielessä hyväkin ettei autoihin tehdä mitään myynti meikkausta eli näkee todellisen pinnan kunnon.
Onkohan siellä tiloja jossa vois nostaa auton ylös alapuolen tutkailuun.
wallu
Re: DAT AUTOHUS AG
Kyllä siellä on korjaamotilat ja huoltomiehiäkin.
2 autoa tiedän tuodun sieltä. Toisesta 3,5 vanhasta w204 korisesta tuli vaihteistoöljyt ulos kun se ajettiin suomeen koska lauhduttajan putki vuosi eikä jonkun neropatin suorittama silikoonikorjaus pitänyt kovin kauaa.
Siellä on varmasti sekä hyviä että huonoja, siitä varmaan johtuu liikkeen huono maine. Vähän ajettuihin saa tosin suht pitkän takuun eli kannattaa ehdottomasti ottaa.
2 autoa tiedän tuodun sieltä. Toisesta 3,5 vanhasta w204 korisesta tuli vaihteistoöljyt ulos kun se ajettiin suomeen koska lauhduttajan putki vuosi eikä jonkun neropatin suorittama silikoonikorjaus pitänyt kovin kauaa.
Siellä on varmasti sekä hyviä että huonoja, siitä varmaan johtuu liikkeen huono maine. Vähän ajettuihin saa tosin suht pitkän takuun eli kannattaa ehdottomasti ottaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: DAT AUTOHUS AG
Juu. Ja autot on niillä renkailla, mitkä on alla; kaljut tai ajettavat. Mutta sieltä saa ostaa myös renkaita ja vanteita, mitkä on tullu autojen mukana. Lie siellä uusiakin renkaita myynnissä.Jolle kirjoitti:Kyllä siellä on korjaamotilat ja huoltomiehiäkin.
Kaiken kaikkiaan täyden palvelun talo, niinkuin myyntiä (eli ostoa) ajatellen. Tämä auton tutkistelu ja valinta on ihan täysin tee-se-itse -hommaa; Ei myyjä hätyyttele niskan takana

Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: DAT AUTOHUS AG
JarkkoN, luovutan. En keksi.
Re: DAT AUTOHUS AG
Onko tämä nyt liian helppo. Taitaa mennä ohi otsikon, mutta menköön.
On noita ulkomaan autokauppakokemuksia muitakin. Halvin tapa muuttaa ulkomaille
oli ostaa ruosteinen Nissan 100A Cherry, joka ei olisi enää mennyt katsastuksesta läpi.
Siihen pakkasin kahden talouden kaiken irtaimen omaisuuden ja ajoin sen Sveitsin kautta
Ranskaan. Myin sen saman tien siellä voitolla eräälle suomalaiselle, joka vastaavasti muutti
sillä Suomeen. Taisi olla jo katsastus ummessa.
Datsunin olisi voinut myös rekisteröidä Ranskan konsulikilpiin, jolloin sitä ei olisi tarvinnut enää
katsastaa, mutta hain Saksasta Mersun ja laitoin sen sitten konsulikilpiin. Myin sen myöhemmin
eräälle venäläiselle, kun olin itse ostanut ja saanut Vehosta em. uuden Mersun.
Japanilaisesta nettihuutokaupasta ostin vuoden 1998 SL500:n , jossa oli hiukan päälle 100 tkm
ajettuna. Auto oli täysin ruosteeton ja kolaroimaton. Maksoin siitä jotain 4.500 euroa ja päälle
tuli lujasti tullia ja veroja. Erikoista tässä autossa oli, että sen oli joku japanilainen ostanut
aikoinaan Saksasta ja vienyt sen itse Japaniin, josta se nyt palasi Eurooppaan. Valitettavasti
jouduin silti maksamaan tullin, vaikka auto oli siis EU:ssa ensirekisteröity. Nyt hiukan kaduttaa,
että myin sen. Piti ostaa toinen samanlainen tilalle, mutta valuuttakurssi heikkeni liikaa ja
tarjontakin väheni paljon jostain syystä. Ilmeisesti vanhat Mersut vaan ostettiin ulkomaille.
Tavanomaisia Saksan tuontejakin on takana, niissä ei ole ihmeempää kerrottavaa.
On noita ulkomaan autokauppakokemuksia muitakin. Halvin tapa muuttaa ulkomaille
oli ostaa ruosteinen Nissan 100A Cherry, joka ei olisi enää mennyt katsastuksesta läpi.
Siihen pakkasin kahden talouden kaiken irtaimen omaisuuden ja ajoin sen Sveitsin kautta
Ranskaan. Myin sen saman tien siellä voitolla eräälle suomalaiselle, joka vastaavasti muutti
sillä Suomeen. Taisi olla jo katsastus ummessa.
Datsunin olisi voinut myös rekisteröidä Ranskan konsulikilpiin, jolloin sitä ei olisi tarvinnut enää
katsastaa, mutta hain Saksasta Mersun ja laitoin sen sitten konsulikilpiin. Myin sen myöhemmin
eräälle venäläiselle, kun olin itse ostanut ja saanut Vehosta em. uuden Mersun.
Japanilaisesta nettihuutokaupasta ostin vuoden 1998 SL500:n , jossa oli hiukan päälle 100 tkm
ajettuna. Auto oli täysin ruosteeton ja kolaroimaton. Maksoin siitä jotain 4.500 euroa ja päälle
tuli lujasti tullia ja veroja. Erikoista tässä autossa oli, että sen oli joku japanilainen ostanut
aikoinaan Saksasta ja vienyt sen itse Japaniin, josta se nyt palasi Eurooppaan. Valitettavasti
jouduin silti maksamaan tullin, vaikka auto oli siis EU:ssa ensirekisteröity. Nyt hiukan kaduttaa,
että myin sen. Piti ostaa toinen samanlainen tilalle, mutta valuuttakurssi heikkeni liikaa ja
tarjontakin väheni paljon jostain syystä. Ilmeisesti vanhat Mersut vaan ostettiin ulkomaille.
Tavanomaisia Saksan tuontejakin on takana, niissä ei ole ihmeempää kerrottavaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: DAT AUTOHUS AG
Varmaankin ostettu alunperin Suomesta diplomaatti-statuksellath56307 kirjoitti:JarkkoN, luovutan. En keksi.

Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: DAT AUTOHUS AG
Tämä ei taida mitenkään taata, että auton voisi tuoda Suomeen maksamatta autoveroa?pjj53 kirjoitti:Varmaankin ostettu alunperin Suomesta diplomaatti-statuksellath56307 kirjoitti:JarkkoN, luovutan. En keksi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: DAT AUTOHUS AG
Ainakin aiemmin diplomaattiautot vapautuivat autoverosta kolmen vuoden käytön jälkeen.JarkkoN kirjoitti:Tämä ei taida mitenkään taata, että auton voisi tuoda Suomeen maksamatta autoveroa?pjj53 kirjoitti: Varmaankin ostettu alunperin Suomesta diplomaatti-statuksella
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: DAT AUTOHUS AG
No JarkkoN, koska ajattelit sivistää meitä ja kertoa miten homma toimii? En minä ainakaan keksi.
Re: DAT AUTOHUS AG
No niin, palasin taas matkalta kotimaahan.
Tähän arvoitukseen ei taida enempää arvauksia tulla, joten tässä vastaus.
Vastaus on, että ko. autosta täytyy olla verot jo maksettu. Siis joku muu on
jo aiemmin maksanut Suomeen verot. Kun tällainen tavallinen auto viedään
muuttoautona Suomesta ulkomaille, sen voi kuka tahansa tuoda takaisin Suomeen
maksamatta autoveroa.
Tässä tapauksessa hollantilainen oli muuttanut Saksaan Suomesta ja tuonut
Opelin tullessaan Suomesta muuttoautona ja rekisteröinyt sen Saksaan.
Siitä se oli sitten helppo ostaa ja ajaa Suomeen ja laittaa Suomen kilpiin.
Tähän arvoitukseen ei taida enempää arvauksia tulla, joten tässä vastaus.
Vastaus on, että ko. autosta täytyy olla verot jo maksettu. Siis joku muu on
jo aiemmin maksanut Suomeen verot. Kun tällainen tavallinen auto viedään
muuttoautona Suomesta ulkomaille, sen voi kuka tahansa tuoda takaisin Suomeen
maksamatta autoveroa.
Tässä tapauksessa hollantilainen oli muuttanut Saksaan Suomesta ja tuonut
Opelin tullessaan Suomesta muuttoautona ja rekisteröinyt sen Saksaan.
Siitä se oli sitten helppo ostaa ja ajaa Suomeen ja laittaa Suomen kilpiin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: DAT AUTOHUS AG
Mjoo, nykyäänhän tosin kun vie auton pois Suomesta, saa hakea verot takaisin. Jos toimii näin, niin sitten tuo mahdollisuus tietysti katoaa. Ja suuresti ihmettelen miksi kukaan jättäisi verot hakematta takaisin viedessään auton Suomesta.JarkkoN kirjoitti:No niin, palasin taas matkalta kotimaahan.
Tähän arvoitukseen ei taida enempää arvauksia tulla, joten tässä vastaus.
Vastaus on, että ko. autosta täytyy olla verot jo maksettu. Siis joku muu on
jo aiemmin maksanut Suomeen verot. Kun tällainen tavallinen auto viedään
muuttoautona Suomesta ulkomaille, sen voi kuka tahansa tuoda takaisin Suomeen
maksamatta autoveroa.
Tässä tapauksessa hollantilainen oli muuttanut Saksaan Suomesta ja tuonut
Opelin tullessaan Suomesta muuttoautona ja rekisteröinyt sen Saksaan.
Siitä se oli sitten helppo ostaa ja ajaa Suomeen ja laittaa Suomen kilpiin.
Re: DAT AUTOHUS AG
Mikähän on autovero suunnilleen 204cdi vm 2007 ajettu n 140-180 tkm classic varustus manuaali.
wallu