W202 220D kokemuksia

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

masterrontti kirjoitti:jos autossa on lucas jakajapumppu niin kierrä todella kaukaa...

Mistä amatööri tuon pumpun tunnistaa? Kiikarissa vuosimalli 97 ja 220D. Ei tietoa pumpun historiasta.
Starglazer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Jakajapumpussa eli Lucas pumpussa putket suuttimille lähtevät pumpun päästä ja rivipumpussa pumpun päältä. Näkyy imusarjan alta kun kurkistelee.
Eikö se noin ole helpoin tarkistaa, korjatkaa jos olen väärässä?
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202 220D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja atlas »

lolletti kirjoitti:Pumppu peruskorjattu n. 20tkm sitten. Auto on w202 ja 2.2l ja lucaksen pumppu. Eli auton laittaa kylmällä ilmalla käyntiin niin hehkutuksen jälkeen lähtee hyvin käymää mutta ei ota kierroksia vastaan ja kierrokeset heittelee 400-800rpm, ja välillä epc palaa. Toisella startilla aina käymään ja ei mitään vikaa, ei epc pala. Hehkut just vaihdettu. Onko ainut vika pumppu vai voiko esim suuttimet? Ja kertokaas sitten jos joku on vaihdattanut boschin pumpun mitä se maksoi ja onkohan järkeä 2 tonni autoo sellasta veihdella?
Eli se 200d pumppu jostakin lankusta ja mitä uudemmasta sen parempi.
Suutin putket taipuu parhaiten lucas pumpusta,vanhemman mallin aliåainepumppu ja sen uudemman mallin pumpusta lohkosta kierretulpalla öljyreikä tukkoon.Kanteen 22mm ja 32mm vesitulpat.Oma öljysuodin ja lauhduttaja kankaalle ja 200d öljyn jalka.
Suolla diesel lämmittimen sisukset kankaalle ja tulppaa se.Pumpussa oltava 200d ratas.
Itse käytin valmetin kaasuvaijeria..kaasuvivustoa joutuu muokkaamaan.Sammutin toisesta egr ventiilistä ja jatkuva virta sulake boxilta.
Syöttöä vähän lisää.ja joutuu kaasupotikan luota jatkamaan vipuvartta.Pikku näpertelyä.
Mielestäni mihin vaihdoin tuli siitä laiskempi kuin lucaksella eli oisiko pitänyt olla 6mm elemntit mutta tuntui että alhaalta ei lähtenyt terävästi mutta ei se 200d .kään mikään rivakka ole alhaalta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin